Rahat loppu, miten laskut
Olen pannut asuntoni myyntiin ja se menee kyllä kaupaksi noin kuukauden sisään. Mutta laskuissa on eräpäivä nyt, ja rahaa riittää vain noin puoleen niistä. On tonnin sähkölasku, ja toisella tonnilla muita laskuja. Mistä teen rahaa niiden maksuun?
Kommentit (15)
Ota lainaa ja maksa pois kun saat rahaa.
Soitat läpi kaikki yritykset joilta laskuja on ja sovit maksujärjestelyn. Maksat osissa tai saat siirrettyä eräpäivää. Moni yritys kyllä antaa maksuaikaa tai voi maksaa erissä jos vaan soittaa ja kysyy. Kannattaa soittaa ehdottomasti heti eikä odotella maksukehotuksia. Maksukehotuskuluy ja perintäkulut nostavat hintaa merkittävästi.
Älä ota pikavippejä tai muita jotka voivat ajaa sinut syvemmälle velkakierteeseen.
Laita laskut sossuun ja hae toimeentulotukea.
Diakonia.
Diakonia.
Diakonia.
Diakonia.
Pyydät maksuaikaa. Itse pyytäisin niin, että.pystun maksamaan useasta isosta osan. Ja ne pienet, jotka menee heti perintään.
Sovi myöhempi maksuaika. Vaikka et tekisi mitään niin menee 2 viikkoa että saat muistutuksen. Kuukaudessa et vielä joudu isompiin ongelmiin vaikka et tekisi mitään. Silti kannattaa sopia.
Diakonia lopettaa rahallisen avustamisen.
Miksi sulla on monta tonnia laskuja?
Sovi yritysten kanssa maksuajasta, kerro tilanne, siihen voi tulla joku pieni lisämaksu myöhästymisen vuoksi. Soita sukulaiselle.
Pyydä maksuaikaa. Monien firmojen laskujen eräpäivää saa itse siirtää verkkopalvelussa.
Monet osamaksuvelat voi jättää kuukaudeksi maksamatta. Sitten seuraavassa kuussa maksaa senkin osuuden plus pienen muistutusmaksun.
Ap, soitat velkojille ja sovit maksusuunnitelmasta.
Noi kulut on ennakoitavissa kyllä.
Eli olet siis tahallisesti elänyt yli varojesi. Laskut ovat aina seurausta omasta kulutuksesta.
tietenkin soitat laskuttajille ja sovit joko eräpäivän siirrosta tai osamaksusta. Älä missään nimessä jää odottamaan sitä kahta viikkoa ja vasta sen jälkeen yrität sopia: toimii paljon paremmin, jos olet itse ajoissa liikkeellä eikä vasta sitten, kun on pakko.
Soita asap noihin yhtiöin ja pyydät maksuaikaa! Tee se heti, ettei : A) Mene perintäfirmaan, jolloin perintämaksut B ) luottotiedot, jolloin sun elämästä tulee vielä nykyistäkin vaikeampaa.