Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehet yrittää aina päästä helpolla lastensa hoidossa ja lapsiin kohdistuvssa kustannuksissa!

Vierailija
26.01.2022 |

Miksi? Äiti ihminen joutuu repimään itteään joka suuntaan, olipa terve tai sairas. Isä ihminen , jos sairastuu, niin ei varmaan "kykene" lapsiaan hoitamaan, kun niin sairas!

Onko joka perheessä näin?

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä? Se, että sinulla on pska mies ei tarkoita, että kaikki miehet ovat.

Oma mieheni hoiti lasta mm. koko isyysloman yksin, koska hätäsektion takia olin itse niin sairas, etten päässyt sängystä ylös. Peitteli minutkin sänkyyn, laittoi ruuat ja hoiti kodin ja lemmikit.

Aina ajattelin, että tämä on normaalia parisuhteessa, mutta näistä palsta-aloituksista päätellen mieheni on näköjään sitten loton päävoitto.

Onneksi ei ole. Kyllä minun lähipiirissäni tuo on ihan normaalia toimintaa miehiltä.

Vierailija
42/63 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisten miesmaussa olisi parantamisen varaa.

Useimmiten siinä käy juuri niin että naiset painottavat miehessä eri ominaisuuksia kuin mikä olisi hyvää isämateriaalia.

Yleensä ne miehet jotka ovat hyvää isämateriaalia ovat naisille vain kipinättömiä nössöjä.

Mielummin kipinöivä alfaäijä kuin kiltti introvertti kotimies.

Miehessä voidaan osoittaa vikoja ja puutteita jo heti seurustelun alussa, mutta silti naiset perustavat perheitä tällaisten miesten kanssa.

Jälleen aiva turha lähteä syyttämään naisia joidenkin miesten heikosta isyydestä. Ei miehillä otsassa lue, että olen tasa-arvoinen kumppani vain lasten syntymään asti.

Harva lastensa isäksi syrjäytyneen päihdeongelmaisen rikollisen valitsee, niin marginaali-ilmiö ei kuulu tähän keskustelujn.

Tällä palstalla todella moneen kertaan tullut esille se että lapsi kun syntyy nainen unohtaa parisuhteen heti ja miehestä tulee ainoastaan naisen ja lapsen palvelija ja heidän elämän maksaja ilman minkäänlaista arvoa

Isä on ikään kuin perheen varavanhempi, joka kaivetaan jostain taustalta esille, kun se sopii naisen itsekkäisiin tarpeisiin ja sitten tullaan palstalle valittamaan miehen käytöksestä, huom miehen. Aloituksen otsikkokin alkaa sanalla mies, ei isä. Arvonimi isä saadaan äidin armosta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Useimmiten siinä käy juuri niin että naiset painottavat miehessä eri ominaisuuksia kuin mikä olisi hyvää isämateriaalia.

Yleensä ne miehet jotka ovat hyvää isämateriaalia ovat naisille vain kipinättömiä nössöjä.

Miehessä voidaan osoittaa vikoja ja puutteita jo heti seurustelun alussa, mutta silti naiset perustavat perheitä tällaisten miesten kanssa.

Jälleen aiva turha lähteä syyttämään naisia joidenkin miesten heikosta isyydestä. Ei miehillä otsassa lue, että olen tasa-arvoinen kumppani vain lasten syntymään asti.

Harva lastensa isäksi syrjäytyneen päihdeongelmaisen rikollisen valitsee, niin marginaali-ilmiö ei kuulu tähän keskustelujn.

En nyt kyllä ihan osta sitä että miehestä ei mitenkään voisi huomata etukäteen millainen isä hän on. Jos mies on oma-aloitteisesti kotiasiat hoitava, empaattinen, avulias ja antelias niin on ihme jos hän isyyden myötä äkkiä muuksi muuttuu. Mutta kai sellaisiakin sitten on.

Samoilla ajatuksilla. Kyllä miehestä voi huomata seurustelun aikana että minkälainen hän on, mutta kyse on siitä, että naiset eivät tunne romanttista/seksuaalista viehätystä niitä miehiä kohtaan, jotka olisivat parasta isämateriaalia.

Vierailija
45/63 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun olin kotona (viisi vuotta), niin no joo, hoidin kyllä liikaa asioita jopa siihen nähden, että kotona tosiaan olin, ja miehessä pilkahteli itsekkyyttä esim siinä, kenen uni on tärkeintä.

MUTTA tämä koheni vuosien mittaan, ja nyt kun lapset ovat alakoululaisia, niin aika hyvin käytännön vastuu jakautuu.

Vierailija
46/63 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, oma isäni ei ehkä ollut se puheliain, mutta oli aina viemässä harrastuksiin, pelasi pihalla palloa yms, äitiäni ei oikeen ihan pikkulapsiajan jälkeen kiinnostanut. Isäni oli elämäni ensimmäiset 6 vuotta paljon töissä, vklp ja välillä myös öitä, mutta kaikki raha meni yhteiselle tilille. Isäni (ja äitini) ovat jälkikäteen myöntäneet että isääni harmitti kun jäi nuo ekat vuoden kokonaan kokematta ja onkin nyt sitten minun lapsieni kanssa halunnut olla isoisänä mukana lasten pikkulapsiaikana, ikäänkuin elää sitä ekaa kertaa niin että on aikaa eikä vain laahusta töistä väsyneenä kotiin. 

Vierailija
47/63 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun on paljon kohistu näistä perhevapaiden uudistuksista liian monta kertaa on tullut esille ettei naiset halua jakaa näitä vapaita. Itse olen nyt keskellä huoltajuus riitaa liittyen juurikin näihin vapaisiin. Olisin halunnut jäädä kotiin hoitamaan lasta, mutta äiti ei tähän suostunut. Otinkin sitten osittain palkallista ja osittain palkatonta vapaata talven hiljaisiin kuukausiin, mutta mitä teki vaimo, halusi eron.

Vierailija
48/63 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kun on paljon kohistu näistä perhevapaiden uudistuksista liian monta kertaa on tullut esille ettei naiset halua jakaa näitä vapaita. Itse olen nyt keskellä huoltajuus riitaa liittyen juurikin näihin vapaisiin. Olisin halunnut jäädä kotiin hoitamaan lasta, mutta äiti ei tähän suostunut. Otinkin sitten osittain palkallista ja osittain palkatonta vapaata talven hiljaisiin kuukausiin, mutta mitä teki vaimo, halusi eron.

No mythän se perhevapaauudistus kesällä tulee. Puolet vanhempainvapaasta tulee automaattisesti isälle.

Vierailija
49/63 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, oma isäni ei ehkä ollut se puheliain, mutta oli aina viemässä harrastuksiin, pelasi pihalla palloa yms, äitiäni ei oikeen ihan pikkulapsiajan jälkeen kiinnostanut. Isäni oli elämäni ensimmäiset 6 vuotta paljon töissä, vklp ja välillä myös öitä, mutta kaikki raha meni yhteiselle tilille. Isäni (ja äitini) ovat jälkikäteen myöntäneet että isääni harmitti kun jäi nuo ekat vuoden kokonaan kokematta ja onkin nyt sitten minun lapsieni kanssa halunnut olla isoisänä mukana lasten pikkulapsiaikana, ikäänkuin elää sitä ekaa kertaa niin että on aikaa eikä vain laahusta töistä väsyneenä kotiin. 

Olikohan niin, että äitiäsi "ei kiinnostanut", vai tekikö hän silloin välttämättömiä kotitöitä tai oliko se hetki hänen ainoa mahdollisuutensa omaan aikaan? Hienoa kyllä, että isäsi on osallistuva isoisä! Omalla isälläni on ollut samanlainen kuvio, teki uraa kun olin itse pieni, ja nyt on täysillä vaarina. (Ei tosin oikein ymmärrä, että minä haluan nauttia omista lapsistani jo nyt esim lyhennetyn työajan turvin, enkä jättää elämää teoreettisen lapsenlapsikortin varaan.)

Vierailija
50/63 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelläni oli tapana viettää vapaa-aikansa sohvalla.

Kuppi meni nurin n. kymmenessä vuodessa. Toivoin hänen muuttoa pois, ja muuttikin.

Jäi yksi penska vähemmän hoidettavaksi.

Vierailija
51/63 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella monella naiselle ei kelpaa ne asiat mitä suurin osa naisista vaatii. Naiset haluavat mieheltä apua lasten hoidossa niin sitten kun mies suostuisi siihen ongelma muodostuu siinä kun naisen pitäisi tehdä se perinteinen miehen homma eli perheen elättämisen.

Todellisuus on se että mieheltä vaaditaan lastenhoito apua sekä perheen elättäminen että nainen pääsisi helpommalla

Vierailija
52/63 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella monella naiselle ei kelpaa ne asiat mitä suurin osa naisista vaatii. Naiset haluavat mieheltä apua lasten hoidossa niin sitten kun mies suostuisi siihen ongelma muodostuu siinä kun naisen pitäisi tehdä se perinteinen miehen homma eli perheen elättämisen.

Todellisuus on se että mieheltä vaaditaan lastenhoito apua sekä perheen elättäminen että nainen pääsisi helpommalla

Nyky-Suomessa kumpikin perheen aikuisista osallistuu perheen elättämiseen taloudellisesti. Täysin tulottomia kotirouvia on hyvin vähän.

Vierailija
53/63 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitien pitäisi oppia ottamaan vähän rennommin, eikä jatkuvasti tavoitella jotain vuoden täydellinen äiti palkintoa. Se ei ole kuin hukkaan heitettyä aikaa ja rahaa.

Jos pienet lapset remuavat ulkona yömyöhään liian kevyissä vaatteissa räkä poskella, niin siitä syyt saa niskoilleen aina lasten äiti, ei isä. Lastensuojelu ottaa yhteyttä lasten äitiin, ei isään.

Vierailija
54/63 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Apua? Onko isä joku perheen pikku apulainen? Mies on täysivaltainen perheen jäsen jolla on perheessä se oma roolinsa eli isyys.

Vierailija
55/63 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä palstalla todella moneen kertaan tullut esille se että lapsi kun syntyy nainen unohtaa parisuhteen heti ja miehestä tulee ainoastaan naisen ja lapsen palvelija ja heidän elämän maksaja ilman minkäänlaista arvoa

Aivan yhtä lailla mies saa syyttää siitä vain omaa naisvalintaansa kuin nainen saa syyttää miesvalintaansa jos miehestä ei ole isäksi.

Ihan totta. Miksi miehet tekevät lapsia sellaisten naisten kanssa, jotka unohtaa miehen olemassaolon heti lapsen syntymän jälkeen?

Vierailija
56/63 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tympii joka kerta yhtä paljon sana apu näissä keskusteluissa. Lapsi on joku äidin projekti, jossa mies vähän vaan auttaa?

Vierailija
57/63 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On miehiä, jotka hoitaa lapsiaan. Ja heidän asioitaan. Ja maksaa heidän kulujaan myös. Olen sitä mieltä, että monessa naisessa on vika, jos näin ei ole. T. Nainen

Vierailija
58/63 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyky-Suomessa kumpikin perheen aikuisista osallistuu perheen elättämiseen taloudellisesti. Täysin tulottomia kotirouvia on hyvin vähän.

Miksi se useasti muodostuu ongelmaksi jos naisen pitäisi maksaa koko perheen elätys jos mies jää lapsen kanssa kotiin? Itse olen todistanut todella monet erot jotka johtuvat ainoastaan siitä että mies haluaisi jäädä lapsen kanssa kotiin ja naisen pitäisi hoitaa perheen elättäminen

Vierailija
59/63 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jamuutaman vuoden kuluessa osaa alkaa omat muksut vietävästi ärsyttää. Eikä tästä mene kauankaan kun tekee mieli lähteä(onneksi on ollut korona) baarikierrokselle katsomaan onko itsessä vielä vetovoimaa jäljellä. Tietysti p*anomiehiä on rafla taäysi, jos tarjolla kerta on. Lasten isä on kotona pitämässä lapsiparkkia. Ai että,mikä  itkuparku miehestä sisarille, jos ei suostukkaan siihen että toinen on tekemässä toiselle p*skamaiset temput vain oman markkina-arvon testaamisen vuoksi. Tämä on nähty, äijät tajutkaa tämä. Se että kaljalla sanoo että onpa tarjoilijalla hyvä p*rse, on eri asia kun pokata säätö illaksi. Monella lapsella on eri isä kuin se koti isä on. VINKKI: Laittakaa tuttu ja tuntematon sinne raflaan katsomaan meneekö kaikki kuten puhe oli. (elarit joutaisi näissä maksaa lasten äityli kun itse tekee törkeyksiä perheelleen/lasu/ym) *Pim...herneitä tarjolla* 

Vierailija
60/63 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mythän se perhevapaauudistus kesällä tulee. Puolet vanhempainvapaasta tulee automaattisesti isälle.

Tämä isä voi nyt pitää oman osansa takautuvasti?🤦‍♀️