Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä nelikymppinen yh-äiti löytäisi ystävän?

Vierailija
28.05.2015 |

Lapset eivät ole enää hiekkalaatikkoiässä, eivätkä harrasta mitään joukkuelajia. Molemmat kulkevat itse harrastuksissaan, joten en notku muitten vanhempien kanssa hakemassa harrastuksesta. Asun pikkukaupungissa autottomana, joten ystävän pitäisi asua lähitienoolla.

Etsin samassa elämäntilanteessa olevaa naista, joka on lastensa kanssa 24-7, sillä minulla ei ole mahdollisuuksia baari-iltoihin. Lapsetkin nauttisivat toisten lasten seurasta, jos tapaisimme toistemme kotona.

Tähän mennessä vastikään sinkkuuntuneet äidit ovat tyrkänneet lapsensa minulle hoidettavaksi tai lokkeilevat kutsuessani häntä ja lapsia kyläilemään. Mikään ei ole raivostuttavampaa kuin "voiko jesper-janina tulla teille tänään (ja jäädä yöksi) kun minulla olisi menoja (vink-vink)", vaikka olemme tunteneet ...hm... kaksi päivää.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 19:15"]

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 17:48"]

unohdit jo, että avausviestissäni kerroin haluavani tavata ihmisen kotona, siis hänen kotonaan tai vaikka kävelyllä, sen takia, että luonani on lokkeiltu ilmaisilla tarjoiluilla niin kauan, että en heti halua ketään ensitapaamiselle kotiini kutsua. Jos joku tulisikin luokseni käymään jostain kauempaa, koska hänellä on auto, niin miten ajattelit että vierailut olisivat mitenkään vastavuoroisia?

[/quote]

Ja millä sinä ajattelit mennä tämän jonkun luokse, lähelle, ilman autoa, jos et kerro missä olet? Yksinäisyyden synkkä viitta on pysyvä tämän kansankynttilän yllä, sanoo vanha kansa.

[/quote]

Miten se voi olla vaikea käsittää, etten halua kertoa nettipalstalla missä asun? Enhän halua mitään galluppia tehdä siitä, kuka olisi ystävän tarpeessa paikassa x, vaan haluan vinkkejä siitä miten voisin tavata toisen tälläisen ikääntyneemmän yh-äidin. Osaan kyllä käyttää nettiä, eli jos joku vinkkaisi minulle vaikka jotain MLL-tyyppistä toimintaa joka ei ole tarkoitettu ihan vauvaperheille, niin kyllä varmaan löytäisin vastaavan omalta paikkakunnaltani. Jonne pääsen omin voimin kävellen, tai vaikka taksilla.

Antakaa minulle valinnanmahdollisuus, en todellakaan pidä vauvapalstaa minään treffisaittina, jolle ilmoittautuneet yksinäiset sitten kohtaisivat toisensa. Siihen olen liian vanhanaikainen. Ja epäileväinen niitten hörhöjen suhteen joita täälläkin pyörii. Ei ihme että ihmisiä huijataan kun ovat liian hyväuskoisia.

En halua tavata vierasta ihmistä ensin kotonani, enkä edes hänen kotonaan. Onhan se sama ystävyyssuhteen luomisessa kuin ekoilla treffeilläkin. Siinä luodaan käsitys toisesta ihmisestä, onko tuo sellainen jonka kanssa haluan viettää aikaa. Siksi tapaaminen on parasta tehdä jossain julkisella paikalla. Oman turvallisuudenkin tähden. Jos täällä joku "Kati Uudeltamaalta" ilmoittautuu halukkaaksi tulemaan lapsineen käymään luonani, mitä takeita minulla on että hän on aidosti ystävällinen, eikä oikeasti joku pervo äijä?

Vierailija
2/44 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos alkaisit itse harrastamaan jotakin, jossa tapaa ihmisiä? Joku joukkuelaji tai joku jossa puuhataan yhdessä, käsityöt, ratsastus, joukkuesuunnistus tms?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki? Ei osune lähelle, voin olla ystäväsi pelkäämättä että tungen lapseni sinulle hoitoon. En muutenkaan tarvise apuasi, pyyteettömästi tarjoam ystävyyttä. Ehkä meillä synkkaa ehkä ei. Kommenteista päätellen et ole yhtä avoin kuin minä, mutta erilaisuus on rikkaus. Enkä ole tunkemassa kylään, koska minä en asu siinä pikkukylässäsi. Kiinnostaako?

Vierailija
4/44 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi esim. lapsen harrastuksen kautta? Futistreeneissä tapaa muita vanhempia kentän laidalla. Tai esim. jokin kerhotoiminta (mainitsitkin MLL:n). Leikkipuistossakin verkottuu, mutta lapsesi taitavat olla suurempia.
T. Faija 83

Vierailija
5/44 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liity johonkin järjestöön ja ala tekemään vapaaehtoistyötä. Tai jos paikkakuntasi on niin pieni ettei tuollaisia löydy, niin luulisi sielläkin joku kylätoimikunta olevan. Tai onko lastesi harrastuksissa jotain vanhempaintoimintaa? Sinne vaan mukaan.

Mä sanoisin kyllä myös, että älä ole niin kranttu sen suhteen, millainen elämäntilanne mahdollisella ystävällä on. Elämäntilanteet kun voivat muuttua hyvinkin nopeasti.

Vierailija
6/44 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselleni on helppoa löytää ystäviä kaikkialla. Salaisuus on puhua kaikille, kaikialla. Vähitellen kun olet puhunut useamman kerran samalle tyypeille, heistä muodostuu sinulle tuttuja. Näistä alkaa sitten löytymään samanhenkisiä, joille voi sitten alkaa ehdottamaan tekemistä jonkun yhteisen intressin merkeissä. Silloin alat tapailemaan useammin ja kohta olettekin ystäviä. Ystävyyssuhteita ei kuitenkaan rakenneta viikoissa vaan kuukauksissa. Poikkeuksina jotkut yhteiset matkat tai leirit, jossa heti alkuun vietetään paljon aikaa yhdessä.

Vierailija
7/44 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä viihdyn vallan hyvin ilman kavereita.

Vierailija
8/44 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisista yhäreistä. Jännää että sulle tarjotaan muiden lapsia hoitoon mutta mä olen ilmeisesti hoitanut lapseni niin päin persettä ettei kukaan ole koskaan noista jotka sai lapsensa myöhemmin ole kysynyt multa hoitoapua. Ei sillä että se mua suuremmin haittaisi kunhan vaan jonkun verran ärsyttää....Ei varmaan hirveän helppoa ole päästä mukaan porukoihin missään mutta maahanmuuttajissa vois olla niitä jotka tarvitsis paikallista ystävää. Mäkin kaveraan muutaman kanssa ja ne kyllä ihmettelee mun touhuja mutta oppii niiltä erilaisia juttuja jotka on tosi käteviä. Lasten kasvatuksesta menee helposti väittelyn puolelle ja sitä voi olla parempi välttää aiheena. 

Vierailija
9/44 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 17:48"]

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 00:09"]

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 23:51"]

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 23:46"]

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 23:34"]

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 23:25"]

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 23:21"]

Eli kellään ei siis ole yhtään neuvoa kysymykseen: "Miten nelikymppinen yh-äiti löytäisi ystävän?

Ap ei halua kertoa kotipaikkaansa, mutta ei kai se ole ongelma sillä eihän tämä keskustelupalsta kai mikään deittipalsta ole.

Siinä vaiheessa kun aapee peräänkuulutti luetunymmärtämistä ja maantiedon hallintaa, alapeukkuja alkoi ropista.

Onko keskiverto av-mammalle vaikea keskittyä ongelmanratkaisuun kun suuri määrä tivasi kotipaikkaa ja alkoi mollaamaan ap:n asennetta?

[/quote]

Onko ap:lla vaikeuksia luetunymmärtämisessä? Ap on saanut useamman neuvon ketjussa, mutta peräänkuuluttaa sitä ensimmäistäkin. Onko keskiverto-opettajalle vaikeaa olla sosiaalinen ja avautua?

[/quote]

Onko sinun mielestäsi ok antaa neuvoksi autoilijalle, joka harmittelee parkkipaikkojen puutetta, "kulje fillarilla"?

[/quote]

Jos joku kysyy, missä autolija on, että voisi neuvoa lähimmät parkkipaikat, miksi autoilija ymmärtää neuvon kehoitukseksi kulkea pyörällä?

[/quote]

en halua tyrkkyjä ystävikseni, vaan haluan löytää ystäväni itse. Osaatko antaa siihen neuvoja?

[/quote]

Olet pikkukaupungissa, haluat löytää ystäviä, jotka voivat tulla luoksesi, et voi liikkua pois paikkakunnalta, et halua löytää netistä, haluat löytää itse.

Ainoa neuvo on luopua jostain noista vaatimuksista, mahdoton yhtälö.

[/quote]

unohdit jo, että avausviestissäni kerroin haluavani tavata ihmisen kotona, siis hänen kotonaan tai vaikka kävelyllä, sen takia, että luonani on lokkeiltu ilmaisilla tarjoiluilla niin kauan, että en heti halua ketään ensitapaamiselle kotiini kutsua. Jos joku tulisikin luokseni käymään jostain kauempaa, koska hänellä on auto, niin miten ajattelit että vierailut olisivat mitenkään vastavuoroisia?

[/quote]

Ja millä sinä ajattelit mennä tämän jonkun luokse, lähelle, ilman autoa, jos et kerro missä olet? Yksinäisyyden synkkä viitta on pysyvä tämän kansankynttilän yllä, sanoo vanha kansa.

Vierailija
10/44 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kellään ei siis ole yhtään neuvoa kysymykseen: "Miten nelikymppinen yh-äiti löytäisi ystävän?

Ap ei halua kertoa kotipaikkaansa, mutta ei kai se ole ongelma sillä eihän tämä keskustelupalsta kai mikään deittipalsta ole.

Siinä vaiheessa kun aapee peräänkuulutti luetunymmärtämistä ja maantiedon hallintaa, alapeukkuja alkoi ropista.

Onko keskiverto av-mammalle vaikea keskittyä ongelmanratkaisuun kun suuri määrä tivasi kotipaikkaa ja alkoi mollaamaan ap:n asennetta?

[/quote]

Onko ap:lla vaikeuksia luetunymmärtämisessä? Ap on saanut useamman neuvon ketjussa, mutta peräänkuuluttaa sitä ensimmäistäkin. Onko keskiverto-opettajalle vaikeaa olla sosiaalinen ja avautua?

[/quote]

Onko sinun mielestäsi ok antaa neuvoksi autoilijalle, joka harmittelee parkkipaikkojen puutetta, "kulje fillarilla"?

[/quote]

Jos joku kysyy, missä autolija on, että voisi neuvoa lähimmät parkkipaikat, miksi autoilija ymmärtää neuvon kehoitukseksi kulkea pyörällä?

[/quote]

en halua tyrkkyjä ystävikseni, vaan haluan löytää ystäväni itse. Osaatko antaa siihen neuvoja?

[/quote]

Minulla olisi kyllä tosi hyvä neuvo tuohon ongelmaan, mutta en viitsi tyrkyttää sitä sinulle. Etsi itse.

Vierailija
11/44 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ap niin sekopää ämmä, että suotta tuhlaat aikaasi ystävän etsimiseen. Jos vahingossa joku ystäväksesi erehtyy, hän kyllä liukenee todella nopeasti poiskin. Toivottvasti, oman mielenterveytensä takia. Olet tosi kahjo, ja veemäisen tuntuinen ihminen.

Vierailija
12/44 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuinpaikka?

Vierailija
13/44 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 21:40"]

Lapset eivät ole enää hiekkalaatikkoiässä, eivätkä harrasta mitään joukkuelajia. Molemmat kulkevat itse harrastuksissaan, joten en notku muitten vanhempien kanssa hakemassa harrastuksesta. Asun pikkukaupungissa autottomana, joten ystävän pitäisi asua lähitienoolla.

Etsin samassa elämäntilanteessa olevaa naista, joka on lastensa kanssa 24-7, sillä minulla ei ole mahdollisuuksia baari-iltoihin. Lapsetkin nauttisivat toisten lasten seurasta, jos tapaisimme toistemme kotona.

Tähän mennessä vastikään sinkkuuntuneet äidit ovat tyrkänneet lapsensa minulle hoidettavaksi tai lokkeilevat kutsuessani häntä ja lapsia kyläilemään. Mikään ei ole raivostuttavampaa kuin "voiko jesper-janina tulla teille tänään (ja jäädä yöksi) kun minulla olisi menoja (vink-vink)", vaikka olemme tunteneet ...hm... kaksi päivää.

[/quote]

Ystävän löytyminen varmaan nopeutuisi, jos kertoisit tuon pikkukaupungin nimen, jos ystävän täytyy olla sieltä? Ellet meinannut arvuutella torstai-illan ratoksi?

Vierailija
14/44 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko harkita virtuaalikaveria? :) Vaikka eihän se yhdessä tekemistä korvaa...

Vierailija
15/44 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotikaupunkiani en tässä kerro, koska olen kuitenkin aika näkyvä hahmo katukuvassa :-) mutta muutan kysymystäni: MITEN nelikymppinen yh-äiti löytäisi ystävän?

Vierailija
16/44 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 21:47"]

Voisitko harkita virtuaalikaveria? :) Vaikka eihän se yhdessä tekemistä korvaa...

[/quote]

notkun netissä nytkin kaiket illat, kun lapset ovat nukahtaneet. haluaisin kuitenkin ihan oikean, silmiin katsovan ja yhdessä nauravan ystävän :-)

Vierailija
17/44 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huudan hep jos oot liki turkua :)

Vierailija
18/44 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 00:09"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Olet pikkukaupungissa, haluat löytää ystäviä, jotka voivat tulla luoksesi, et voi liikkua pois paikkakunnalta, et halua löytää netistä, haluat löytää itse.

Ainoa neuvo on luopua jostain noista vaatimuksista, mahdoton yhtälö.

[/quote]

Vierailija
19/44 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin ennen pienellä paikkakunnalla tampeen lähellä. Kävin mll perhekahviloissa, seurakunnan kerhoissa lasten kanssa ym. En saanut kahden vuoden aikana yhtään ystävää. Muutin pois. Aivan hirveää miten pienellä paikkakunnalla kaikki mammat voikin olla niin siittyneinä toisiinsa, että ulkopuolisen on aivan mahdoton päästä joukkoon. Tampeelta ystäviä löytyi mutta se oli kuitenkin kauempana.

Vierailija
20/44 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 21:47"]

Kotikaupunkiani en tässä kerro, koska olen kuitenkin aika näkyvä hahmo katukuvassa :-) mutta muutan kysymystäni: MITEN nelikymppinen yh-äiti löytäisi ystävän?

[/quote]

Äh, tää olikin taas tällainen myötä-eläkää mun ensimmäisen maailman orgelmassa-ketju, sen sijaan, että haluaisi oikeasti apua...paranoidi megalomaanikin vielä.