Syntyykö kolmas lapsi yleensä myöhemmin kuin aiemmat?
Kaksi aiempaa syntyivät eka pari pv lasketun jälkeen ja toka kolme pv lasketun jälkeen. Nyt odotan kolmatta ja kuukausi vielä aikaa. Olo hyvin tukala ja vauva hyvin alhaalla, ihan loppuraskausolo jo vaikka kipeitä supiskeluja tms ei ole. Mutta ajatus, että vielä yli kk niin huh...miten tukalaa sitten onkaan jo. Myös pahoinvoinnit on taas lisääntyneet.
Onko yleensä niin, että kolmas syntyy vielä,hieman myöhemmin kuin edelliset vai miten se yleensä menee?
Kommentit (21)
Miksi toinenkaan syntyisi myöhemmin kun ensimmäinen? Eikä sulla noissa edellisissäkään ole kuin päivän ero,eli voisi sanoa syntyneen samaan aikaan.
Ennemminkin olen kuullut sanottavan, että toinen syntyy aikaisemmin, mutta en siitä sitten tiedä. Enemmän uskoisin vaikka, että tytöt syntyy aikaisemmin kuin pojat (kehittyvät nopeammin --> valmiita syntymään aikaisemmin), mutta enpä tiedä siitäkään. Samoin olen kuullut sanottavan, että tytöt syntyvät nopeammin (siis itse synnytys nopeampi), mutta mitään faktaa ei mulla ole tästäkään.
Mulla syntyi ensimmäinen 38+2, toinen 37+2, molemmat poikia.
No ei ole mitään sääntöä, miten kolmas menee. Voi syntyä samoihin aikoihin, tai sitten ei. Toivottavaa, että 36 rv on täynnä, mieluiten vielä 38, niin sitten voi syntyä ihan, miten haluaa.
Poika 42+3(käynnistys), tyttö 40(sponttani synnytys), poika 41(käynnistys)
Äh, mulla eka 41+4, toinen 38+3, kolmatta vielä odotellaan 3kk mutta niin on täälläkin ihan loppuraskausolo, vatsalla kokoakin sen mitä aiemmissa ihan lopuillaan. Noista aiemmista ei mitenkään muuten näkynyt syntymän jälkeen että olisi eroa raskaudenkestossa ollut, molemmat syntyi "ihan valmiina" muttei esikoinenkaan mitenkään yliaikaisen oloisena. Normaalin rajoissa toki tuo vaihtelu olikin.
Äh, mulla eka 41+4, toinen 38+3, kolmatta vielä odotellaan 3kk mutta niin on täälläkin ihan loppuraskausolo, vatsalla kokoakin sen mitä aiemmissa ihan lopuillaan. Noista aiemmista ei mitenkään muuten näkynyt syntymän jälkeen että olisi eroa raskaudenkestossa ollut, molemmat syntyi "ihan valmiina" muttei esikoinenkaan mitenkään yliaikaisen oloisena. Normaalin rajoissa toki tuo vaihtelu olikin.
No ykkönen ja kakkonen ovat tietty syntyneet aiemmin kuin kolmonen, ja vastaavasti nelonen ja vitonen syntyvät myöhemmin kuin kolmonen.
Kyllä se nuorempi yleensä myöhemmin syntyy, saattaa mennä jopa vuosia...
Joo, yleensä ensimmäinen syntyy ensin, sitten toinen ja sitten kolmas. Sitten voi tulla vielä neljäs. Ja viides jne.
Eka poika suunniteltu sektio perätilan vuoksi 39+5 mutta ei mitään aietta syntyä aiemmin, ei ainuttakaan harjoitussupistusta.
Toka poika 41+6
Kolmas tyttö 40+0
Eli pikemminkin aiemmin. Tai tytöt nopeemmin. Tiedäpä tuota.
Eka 38+6, toka 40+3 ja nyt kolmatta haluan synnyttämään, tänään rv40+1. Ollut viimeiset 5 vikkoa jo laskeutuneena ja aiheuttanut hyvin tukalan olon....
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 22:31"]Joo, yleensä ensimmäinen syntyy ensin, sitten toinen ja sitten kolmas. Sitten voi tulla vielä neljäs. Ja viides jne.
[/quote]
Tietty myös tapauksissa, joissa tulee kolme tai enemmän vauvoja kerralla, se kolmas syntyy yleensä myöhemmin kuin eka ja toka. Sektiotapauksessa syntymiseksi lasketaan kun vauva nostetaan kohdusta, vaikka sektio ei varsinaisesti olekaan synnytys. Kerralla mahtuu nostamaan yhden, joten kolmas "syntyy" myöhemmin kuin eka ja toka.
Minulla on aina mennyt myöhemmäksi. Esikoinen syntyi 38+6, keskimmäinen 40+5 ja kuopus 41+3.
No eipä noissa mitään sääntöä ole sen suhteen . Vauvat syntyy sitten kun ne on valmiita ja on sen aika.
Mulla eka 39+3, toka 40+3 ja kolmas 38+4. Omalla kohdallani ei ainakaan :)
Ei pidä paikkaansa ainakaan meillä että tytöt syntyy aiemmin kuin pojat. Pojat 38+1 ja 38+3. Tytöt 40+1 ja 40+4. Syntymäjärjestys tyttö, poika, tyttö, poika.
Mulla kolmas ollut aiksisin,syntyi viikko ennen LA.ta.muut kolme yliaikasia.
Yleensä sanotaan, että naisella on oma "kantoaika" ja se pysyy jokseenkin samana kaikkien lasten kohdalla. Minulla kolme lasta 39+1, 39+5, 39+3