Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*** TOUKOT Perjantaina ***

21.04.2006 |

Huomenia kaikille. :)

Linkki eilisiin tarinoihin:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=7050829&p=2&tmode=1&smode…

Ja nyt neuvolaan, tulen sen jälkeen kertomaan kuulumiset.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, tulihan niihin viikkoihin jotain selkyyttä...Kun olevinaan olin jonkun kanssa samalla vklla mutta laskettu aika olisi ollut minulla viikkoa myöhemmin...Eli ne on sielä neuvolassa merkinneet jossain vaiheessa liikaa viikkoja mie vaan oon sit seurannu sitä korttia...*PETTYMYS* Nyt ollaan siis viikolla 34+2 eikä suinkaan 35+2.......Ilmanko se ei jotenki menny kaalin että miten voi joku olla täysin samalla vklla ja pvllä mut silti laskettu aika eri!Se siitä...

JEE!!!Vauva oli kääntyny jo lähestulkoon oikeeseen asentoon,kun se pitkään pyllötti väärin päin :) Sf mitta oli 34 ja painoa ei ollu tullu ku 300g/vk..Sykkeet oli yli 150..että se siitä poikavauvasta :) No ei,eihän sitä voi tietää koskaan satavarmax et kumpi sieltä tulee.Minulle on ihan sama,kummatki on yhtä kivoja omalla tavallaan :) Nyt sainki sit tingittyä itselleni jo vklle 36 sen vikan ultran vaikka yleensä se kuulema on täällä päin vklla 37...Kun on sit samana päivänä se saikkukierros nii ei tartte montaa kertaa ajaa melkein 80km.

Tuli tässä mieleen että miten teidän kaverit on suhtautuneet perheen lisäykseen?Mulla kun on pari tärkeetäki kaveria jotka ei enää soittele/käy kylässä jne...Mie oon aina laittanu viestiä ja soitellu mut jotenki on nyt ruennu tuntumaan siltä että mitä vittuu mie niille soittelen kun nekään ei soita IKINÄ mulle?! Oon niin tyssääntyny siihen että minä saan olla AINA se joka ottaa eka yhteyttä..Kummatki on kuitenki sellasia ihmisiä joka pitää lapsista ja haluu niitä joskus itekki.Tekis mieli sanoo suoraan päin naamaa että " näinä kuukausina kun minä oisin eniten tarvinnu tukea ja turvaa nii missä ...keleessä sinä olet ollut" ...Tulipas purkauduttua......

Siinäpä ne tärkeimmät...Lunta tulee taas taivaan täydeltä...

muzzukka ja masunen rv 34+2

Vierailija
2/22 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toukot taitaa olla vielä nukkumassa kun ei oo kovin isoksi tuo pino päässy kasvamaan. eilen kävin ostamassa vaavin sänkyyn patjan ja ostin hoitoalustan samalla, tai mulla oli jo yksi, mutta siinä oli jotain läikkiä, niin viskasin sen roskiin. Sain sen hoitopöydän mukana silloin ja se oli olli autotallissa, niin varmaan se oli hometta. Nyt odotan yhtä ystävää, niin lähdetään kuopioon vähän ostoksille ja syömään. Huomenna meillä olisi tuparit ja ei oo harmainta hajua kuinka monta henkeä on tulossa. Ihana miettiä ruokapolitiikka....ukko hoitaa luonnollisesti juoma puolen.... =) Maanantaina olisi neuvola, viikot sen vain kun lisii ja aika oman nyytin saamiseksi kainaloon pienenee. Onko muuten moni käyny siellä synnytystutuks sivustolla??? Minä kävin ja oli minusta tosi hyvä. Vielä en kovin tarkkaan katsonut sitä, meinasin sunnuntaina ottaa ajan kanssa ja käydä sen läpi.

No täytyy tässä pikku hiljaa alkaa vetää kamppeita päälle... Hyvät viikonloput kaikille, jos ei tuu kirjoiteltua. =)

Heidi 33+3......huh....huh... äskenhän se oli vasta 11

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on heräilty taas joka paikka jumissa... mutta nukuttua ainakin sain hyvin.

Eilen oli neuvola ja kätilö arvio, että paco olis tällä hetkellä sellanen kolme ja puoli kiloo tai yli. Elikkäs ihan sopiva. Vaikka eipä noista painoarvioista ikinä tiedä. Niin kauan oon tyytyväinen kun ei ihan sinne viiteen kiloon mee =D

Muuten ei neuvolassa mitään ihmeellistä ollutkaan. Vauvan pää on kuulemma tosi alhaalla ja hyvin kiinnittynyt. Sais alkaa jo tulla ulos mun puolestani...

Aamupalalle...

[color=red]pikku-milli & paco 39+0[/color]

Vierailija
4/22 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kavereista oli puhe..ne tärkeimmät kaverit ovat kyllä pysyneet vaikka harvemmin nähdään. ja monella mun kavereilla on myös lapsia joten tavataan melko usein että lapset pääsee leikkimään ja mammat juoruumaan. =) sit tietty on yks kaveri joka on saanu sellasen käsityksen et koska mulla on lapsia niin mulla on energiaa/halua vahtia senkin muksuu. muuten varmaan jaksais mut tää odotus on ollu todella raskas.

Se on taas viikonloppu. huh, nää viikot menee nopeesti muttei tarpeeks. ulkonakin voi olla hieman keväisempi sää, kiitos! hirveesti olis täällä kotona vielä tekemistä ennen vauvantuloo. pinnasänky vielä kasaamatta ja vaatteet ei vielä laitettu kaappiin. vaippoja ja sen semmosta pitäis ostaa ja mua pelottaa ettei mulla oo tarpeeks vaatteita vauvalle. onhan niitä mut mitä jos ei oo oikee kokoo. alkaa iskee hirvee paniikki miten pärjään pienen kanssa vaikka kolmas onkin..

kOhta aamupalalle. HYVÄÄ VIIKONLOPPUA teille ja toivottavasti saadaan kohta kuulla iloisia vauvauutisia. =)

my_selene ja neiti Nukkuva (niin kuin aamulla yleensä) rv 34+4

Vierailija
5/22 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Porin suunnalla on aivan upea ilma, täytynee kohta lähteä kissan kanssa valjasulkoilulle, hän katselee minua vaativasti tuosta tietokonepöydän kulmalta ja kehrää... Ois kiva mennä lenkillekin, mutta taidan jättää sen iltaan, jotenkin en enää tykkää lähteä yksin (tai siis koiran kanssa) mihinkään kauemmas kävelemään, jos vaikka kauheat supistukset yllättää. Odotan siis iltaan, niin mieskin saa samalla ulkoilutusta, hyvää tekee sillekin!

Oma napa voi ihan hyvin, ainoa raskauteeen liittyvä " ongelma" mulla on edelleen väsymys. Aina väsyttää, nukkuipa tai ei. Mutta se kai kuuluu näihin loppuraskauden riemuihin. Taas on mahakin vähän löysällä, toivottavasti ei ihan vielä synnytystä enteile. Viikkoja on tänään kasassa 36+2, vielä pari viikkoa sais vaavi pysyä mukana kyydissä, sitten voisi mun puolesta tulla jo uloskin.

Kavereiden suhtautumisesta raskauteen oli puhetta. Kukaan ei ole lopettanut yhteydenpitoa, suurimmalla osalla tosin onkin jo lapsia. Mutta jatkanpa gallupia hiukan: Mikä kavereiden kommentti on ärsyttänyt sinua raskausaikana? Minut saa näkemään punaista yhden vielä lapsettoman kaverin käsitys siitä, että sitten kun saa vauvan ei enää oikein voi tehdä mitään eikä mennä mihinkään, elämä pyörii sitten vain kodin seinien sisäpuolella, tyyliin " tulkaa nyt vielä käymään ennen vauvan syntymää, kun sitten ette moneen kuukauteen pääsekään" . Kyllä me aiotaan edelleen kyläillä vauva mukanamme. Toinen juttu, joka ärsytti, oli kahdenkin lapsettoman kaverin kommentti koskien syksyksi suunnittelemaamme Kreikan matkaa. Kummankaan mielestä muutaman kuukauden vanhan vauvan kanssa ei oikein voi matkustaa ulkomaille, " Entäs jos se huutaa koko lentomatkan ja häiritsee muita matkustajia?" ja " Kyllä se vauva vielä on liian pieni mihinkään matkustamaan" . Aargh! Tottakai vauvan kanssa matkustaminen on ihan varmasti erilaista ja vaatii enemmän järjestelemistä kuin kahdestaan miehen kanssa, mutta ainakin tällä hetkellä olen niin naiivi (esikoista siis odotan eli ei kokemusta), että ajattelen meidän jatkavan elämää vauvan syntymän jälkeenkin, toki vauvan ehdoilla. Tulipas vaahdottua, nyt taidan siirtyä keittiön puolelle ahertamaan. Jos leipoisi pakastimeen vaikka sämpylöitä ja muffinsseja, alkuviikosta leivoin jo pullaa ja tein lihapullia pakastimeen.

Aurinkoista ja ihanaa päivää toukoisille!

Minttuli79 36+2

Vierailija
6/22 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun omista kavereista aika moni asuu muualla opiskelemassa ja nähdään muutenkin tosi vähän. " Paras" kaveri asuu kuitenkin täällä ja itseasiassa meitä vastapäätä, mutta nytkin meni just kuukausi ettei nähty ollenkaan. Tää kaveri on sinkku eikä tunnu mitenkään kovin innostunut olevan mun raskaudesta... nytkin viikolla kävin kyläilemässä ja kuuntelin sujuvasti pari tuntia hänen tauotonta yksinpuheluaan ja aina kun jotain sanoin väliin niin hänen kommenttinsa oli: jaa... ja sitten taas omiin asioihin. Enkä mä edes yrittänyt puhua mitään raskauteen liittyvää... Onneksi sitten on nyt miehen kaveripiiriin tulossa kaksi vauvaa ja mun isoveljen perheessä on pikkuinen. Isoveikan avokki onkin ollut tosi kiva juttukaveri nyt. =) Niin ja miehen isoveikalle on kanssa tulossa vauva ja pikkuveljensä avokki on ihan innoissaan molempien vauvoista. =)

Olipas epäselvästi sepustettu...

Ai niin ja se ärsyttävin kommentti kavereilta... juurikin tälle rakkaimmalle lapsuudenystävälleni (eli siis tuo paras kaveri) kerroin syksyllä ihan täpinöissäni että oon raskaana... kaverin kommentti oli: jaa, no sehän on kiva teille. Ja samaan hengenvetoon hän jatkoi puhumista kissoistaan ja sivuutti mun uutiseni kokonaan.

Ja prkl mä jaksan kyllä sujuvasti kuunnella sen kaks tuntia joka ikinen kerta niistä kissoista, vaikka en voi kissoja sietää... (anteeksi kissaihmiset). ÄRRINPURRINMURRIN!!! =D

hihiii... =D

Vierailija
7/22 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että on ihanaa kun paistaa aurinko...!!!Tulee jo ihan kesäolo..

Mun masu on sit vissiin laskeutunu. Ainakin se tuntuu ihan siltä, en kyllä peilistä katottuna huomaa mitään. Närästys on helpottanu, ja tuolla jossain jalkojen välissä tuntuu möykky. Koko aamun on vähän nippaillut ja supistellut. Saisi vielä sen 2 viikkoa pysyä masussa ja tulla sit ulos =)

Kavereista, ei oo oikeestaan kukaan vieraantunut..Parilla kaverilla on itelläki muksuja, ja muutamalla on jo vauvakuume.

Mukavaa viikonloppua kaikille!! ( vaikka käyn varmaan kuitenki vielä kirjoittelemassa....)

Kristiina rv 36+2

Vierailija
8/22 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin eilen neuvolassa ja se oli nyt sitten viimeinen minun osaltani : (

Ensiviikolla menen vielä äpolille vauvan koko-kontrolliin ja verikokeisiin sektiota varten ja sitten onkin ihan itse tapahtuma edessä....

Mullakin oli vauva jo laskeutunut sf oli " vain" 32 ja kyllä vauva jo selvästi tuntuu tuolla alhaalla olevan.

Nyt lähdemme tytön kanssa Seinäjoen Citymarkettiin tuhlaamaan kun siellä on ne mammuttimarkkinat : )

Supistussätietä kaikille niitä tarvitseville sekä hyvää viikonloppua : )

Laura rv38

Vierailija
9/22 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi kuulumiset sieltä:

Pissa puhdas, verenpaine 118/69, painoa tullut viikossa +445g mutta kokoaikana 8,4kg eli vauva on kovasti kasvanut nyt viime käynnin jälkeen, sf tasan 30. Vauvan syke kuului komeesti, oikein oli rauhallinen. Ja edelleen istua möllöttää. Ei kait tämä halua kääntyäkkään.

Viimeinen lääkäriaika on sitten 2.5. ja siellä katsotaan että laitetaanko lähete ulkokäännöksen jos ei ole kääntynyt. Luulenpa ettei tämä itsekseen käänny, ja saa nähdä voiko ulkokäännöstäkään tehdä. Kovin olen pessimistinen. :/

Käytiin miehen kanssa synnärillekin tutustumassa kun oli tutustumisaika sinne keskiviikkona. Ihan mukavalta siellä näytti. Ainoa miinus oli se kätilö joka paikkoja esitteli. En tykännyt sen asenteesta yhtään. Kun synnytysvalmennuksessa kätilö sanoi että aina voi tulla käymään tilanteen tarkistamassa jos siltä tuntuu. Niin tämä kätilö vaan jankkasi, että " Mitään turhia käyntejä ei kannata tulla tänne tekemään." " Siitähän menee se maksukin joka kerta kun tänne tulette." Olin kyllä huulipyöreenä että jos musta tuntuu ettei kaikki ole vauvalla kunnossa, niin en varmasti ensimmäisenä mieti sitä parinkympin poliklinikkamaksua. Muutenkin kätilön asenne oli, niin vähättelevä " Kyllä te itse tiedätte kun pitää tulla." ja " Jos vauva syntyy matkalle niin luonto hoitaa kyllä homman." Mitä ihmettä me mennään edes synnärille jos luonto hoitaa homman muutenkin.

Argh! Nousee karvat pystyyn kun ajattelee tuota kätilöä. Ja katsotaan vaan niin just mulle tulee tuo kyseinen kätilö sitten aikanaan. Blaah!

No joo, jospa lähtisi kahvinkeittoon. :)

Red_Cat & Möykky 34+6

Vierailija
10/22 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eilen sato räntää ja nyt yrittää taas aurinko paistaa.

luvattu on kyllä kaunista vklopuks. toivottavasti!

kummallista tää kevät...

navasta joku kyseli, mulla vielä sisässä (ei kylläkään kuopalla) mut jotenkin ihmeellisesti vinossa :)

aminalle taas suppari-säteitä! mä kans sanoin miehelle et jos ei meinaa syntyä millään niin sit otetaan kyl kaikki makuuhuoneen lelut avuks. nyt muuten ei olla raskauden aikana kauheesti käytetty.

ukkoo vaan nytkin jo kauhistuttaa et mitä se beibi tykkää sellasesta jyystämisestä :)

onko kukaan muu höppänä kysyny ennustaja elliltä tai madam mammalta ennustuksia.

mä piruuttani kysäsin ja synnytän sit pojan jo ens viikon keskiviikkona ja tytön saan syyskuussa 2009! että sillain. :)

hauskasti osui kyllä samanlailla ennustus kuin se äitinikin tekemä.

miehellä on synttärit tiistaina ja olinkin ajatellu et sais syntyä sillon niin ei tarvis lahjaa ostaa :)

hömppää, mutta hauskaa sellaista!

kavereista... mulla ei liiemmin niitä ole :(

mut nyt tullu tosi läheiseksi yhden ex-kaverin kans kun hällä 2kk tyttö. muut kaverit lapsettomia viel ja opiskelut kesken eikä lapset muutenkaan kiinnosta.

pakko tunnustaa et oma mies on mun paras ystävä!

pää tyhjä....

ai niin onko se löysä maha joku enne synnytyksen alkamiseen vai ? mulla ollu vatta ihan outo muutaman päivän.

heräsin aamulla vähän ennen viittä kauheeseen ylävatsa kipuun. ihan kun olis kirveellä isketty vasemmalle ylävatsaan. tuntu ihan järjettömän kaameelta. luulin et kohtu repes tai jotain. hetken aikaa kipu kesti mut sit se oli ihan yhtäkkiä pois. ja mahassa myllerretään ihan samaan malliin. en si tiiä mikä se oli? onko kellään kokemusta?

tänään pitäis ikkunat pestä, tai ainakin alottaa se urakka. plääh!

viikonloppuja kaikille!

meppe81 ja ruoto38rv

Vierailija
11/22 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla napa on ihan tasainen... ei oo kuopalla eikä koholla =D

ennustaja ellin mukaan meille olis pitänyt syntyä maanantaina tyttö... ei näkynyt. Ja madam mamman mukaan pitäisi syntyä tänään poika. Ei ainakaan mitään merkkejä oo siitä että synnytys olis alkamassa =D

Vierailija
12/22 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä käytiin virkkuna jo treenaan koiraa aamusta:) Ilma on upea ja ajattelin lähteä aloittelemaan haravoimista kuivemmista kohdista, lunta on vielä osittain mutta meillä tuota tonttia riittää.

Kyselikö joku tässä pari päivää sitten hoitopöydistä (en muistanu vastata). Meille ei pöytää hommattu vain alusta joka on tarkoitus sijoittaa pyykkikoneen päälle tai sängynpäälle. Kaverilla ei tullut edes alustaa käytettyä vaan vaipat vaihtuivat milloin lattialla milloin pöydällä, vauva kun makoili yleensä pyyhkeen tai viltin päällä tai ainakin se oli lähettyvillä.

Kavereista oli myös puhetta. Minun kavereista suurin osa sai vauvan viime vuonna (ellei ollut jo ennestään) joten yhteyttä on pidetty puolin ja toisin. Sitten on näitä koiraharrastuksen kautta tulleita jotka suunniittelevat kesän reissuja yms ja kommentti minulle on aina että " sä et varmaan lähde mukaan/aiotko päästä matkaan?" No jos lähden niin lähden omalla autolla, on tuota tavarapaljoutta todennäköisesti ihan kiitettävästi otettava mukaan.

Kerrotaan nyt oman navankin kuulumiset: yö meni hyvin vessassa käynteineen ja asennon vaihteluineen, illalla oli tosin selkä kipeä ja sama tunne on yhä. Nyt tuntuu että jatkuvasti pissattaa eli alkaako Touko-laskeutumaan. Potkuja satelee säännöllisesti oikeaan kylkeen ja myllerryksissä pelkään että vatsanahka repeää. Joten ei kummempaa.

Nyt ulkoilemaan:)

t. Nasu ja Touko-masu 35+5

Vierailija
13/22 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennustaja Elli ei minulle vastannut, mutta Madam mamma ennusti vuosi sitten maaliskuussa meille tyttöä syntyväksi 2/06 (toimitus myöhässä?), poikaa 11/08, ja vielä tytöt 5/2010 ja 12/2013 (jolloin olisin jo 39v).

Ja nythän on ultran mukaan veikattu poikaa, tosin sykkeet kertoisivat tytöstä;)

Niin ja ne muut vihjeet (kumpaa sitten puolsivatkaan):

-vatsa eteenpäin, muualta minusta ei kuulemma raskautta huomaa

-vatsa karvanen (onneksi vaaleita)

-mieli on tehny makeaa ja suolaista

Eiköhän sitä kuukaudenpäästä tiedetä kumpi tuli=)

Vierailija
14/22 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on nedin kanssa kotiuduttu muskarista ja voi luoja, että selkään osaa koskea!!! Onneksi saan tytön yöksi hoitoon, niin ei tarvitse yhtään enempiä kannella 11-kilosta.

Mintuuli, mun mielestä just tollasen kolmikuisen kanssa on helpompi matkustella ku yli 1-vuotiaan rasavillin:)

Meppe valitteli ylävatsakivuista. Mullakin alkoi aamut noin viikon ajan just tollasella kamalalla äkkinäisellä ylävatsakivulla, mutta nyt ei oo pariin päivään ollut mitään kipuja. Tosi outoa, kun kipu kesti vaan muutaman minuutin ja sit hellitti täysin. Ja vatsan toiminta on mullakin ihan outo tällä hetkellä. Joka toinen päivä on ummetusta ja joka toinen päivä maha on ihan kuralla.

Multa tuli muuten aamulla vessareissulla aikamoinen limaklöntti. Oiskohan ollut jo limatulppa kyseessä?

Mulla on kyllä kaikki kaverit pysyneet yhtä läheisinä. Nekin jotka vielä lapsettomia ovat:) Edelleen pidetään tosi hyvin yhteyttä ja juttua kyllä väännetään kaikista asioista maan ja taivaan välillä:) Ja mulla on myös ystävät lisääntyneet esikoisen syntymän jälkeen!

Joo, mut nyt täytyy lähteä kauppaan..

pricilla 33+3

Vierailija
15/22 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko ottaa hieman taukoo, innostuin siivoomaan. hidasta toimintaa..

ahdistaa ku huomaa että energiaa olis mutta kroppa ei vaan kestä. jos vaan sais seisoo niin no problem mut noitten lelujen ja roskien noukkiminen ottaa todella koville. tuntuu kuin vauva jäis puristukseen ja se ei oo miellyttävä tunne. kohta jatkan kun vielä ois hirveesti tehtävää. makuuhuoneenkin ajattelin laittaa siihen kuntoon et siihen sais siirrettyä lipasto ja vauvan vaatteet vois viikata. sänky pitäis vissiin siirtää ku sijaitsee tällä hetkellä keskellä huonetta.

mieskin on varmaan tyytyväinen ku tulee puhtaaseen kotiin. =) viikonlopun viettoon on kivempi lähteä kun huomenna jos on hyvä sää voi puhtaalla omatunnolla olla ulkona koko päivän.

nyt jatkamaan..

my_selene ja neiti rv 34+4

Vierailija
16/22 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vettä täällä sataa!

Meillä tenavat nousee seittemältä. Tai tänään välimalli oli sorvaamassa telkkaria auki jo ennenku ukolla kello soi. Vietiin aamulla mun äiti töihin, niin saatiin auto päiväks lainaan. Kaupassa on käytynä ja joella käytiin kattomassa tulvaa. Ulkoiltiinkin jo ja ruoka on tehty ja syöty :D Harvinaisen energinen päivä tänään siis. Jos vielä loppuja talvivaatteita laittais laatikkoon ja säilöön.

Tein ihka ensimmäisen hankinnan tulokkaalle tänään :D :D Ostin pienen trikoisen myssyn, kun oli niin hyvä tarjous. Ihania kevät- ja kesähattuja olis ollu tytöillekkin, mutta odottakoon lapsilisäpäivää.

Mulla on oikeestaan kaikki kaverit pysyny maisemissa, vaikka lapsia onki. Ja monia uusia kavereita oon saanu perhekerhosta. Tykätään kyläillä paljon ja puistoonki pyydetään aina joku mukaan. Täällä meilläpäin kun ei oikeestaan asu pieniä lapsia ollenkaan, vanhempaa väkeä vaan. Kesäsin usein tulee kavereita lapsineen tähän meijän pihalle turisemaan ja leikkimään :) Lapset saa leikkiä ja polskia altaassa ja ruuat kokataan pihalla kaikille *tulispa jo kesä, haaveilee*

Reissaamisestakin oli puhetta. Me liikutaan paljon, toki lasten tahtiin. Esikoisen ollessa 1v, käytiin autolomalla Ruotsissa ja Tanskassa. Nukuttiin pakettiauton takakontissa leirintäalueilla. Hienosti meni ja tyttökin tykkäs. Kaks edellistä kesää on vedetty asuntovaunua suomessa. Ekalla kerralla kuopus oli reilu 3kk ja nukku vaunukopassa asuntovaunun tiskipöydällä :) Tänäkesänä lähetään ainakin Naantaliin ja Vaasaan, ja jos vaan onnistuu, niin otetaan taas asuntovaunu mukaan. Laivallekkin on tarkotus lähetä. Ei se vauva ainakaan mun mielestä menemistä rajota. Vähän pitää omistaa seikkailumieltä kyllä :)

Jokohan lakkaisin jaarittelmasta ja lähtisin laittamaan niitä talvivaatteita...

Masuun ei kuulu mitään uutta ja ihmeellistä. Vauva tuntuu jo jalkovälissä, eli laskeutunu taitaa tosiaan olla. Ja nyt vasta alkaa liitoskipujakin tulla! Kävellessä maha on kokoajan kova, ihanku jatkuva supistus. Inhottavan tuntusta, mutta kohta se palkinto on täällä!!

Nalluri ja ötö 35+6

Vierailija
17/22 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa minäkin pinoutuisin taas näin viikonloppua vasten!

Hoitopöytää en hankkinut. Laitan alustan pesukoneen päälle joten eiköhän sillä pärjää.

Kaverit on kyllä pysynyt kaikki. Meidän ystäväpiirissä on todella vähän lapsia ( 2:lla kaverilla), mutta muutamalla on yritystä päällä koko ajan. Ja kovasti kaikki odottavat tätä taaperoa syntyväksi. Ja tuossa naapurissahan on tuo veljen avokki ja näille serkuksille tulee se 3 kk ikäeroa. Kiva kiva!

Minulle kaikki ikävä sanominen on kohdistunut tuohon yksinolooni. Mitä aion sanoa lapselle isästä, onko tuo nyt niin viisasta....Kysyjät ei taida olla ajatelleet että itsekin painiskelen noiden kysymysten parissa. Viisaaksi olen asian todennut ja isä kysymykseen ehdin vielä vastauksen miettiä. Oma on ollut valintani ja valittamatta olen kohta jo 9 kk mahaani ja mietteitäni kantanut, joten olenpa päättänyt selviytyä jatkossakin. Ja itsestäni olen kuitenkin huolta kantanut jo vuosia, nyt vaan jatkossa mennään vauvan ehdoilla. Periksi ei anneta.

Ennustuksista; mamma ennusti poikaa 22.5.06 ja toista poikaa lokakuussa 2008. Elli taasen tyttöä 9.9.06 ja toista 2013. Poika tulee vielä 2016. Saas nähdä miten käy.

Aamulla kävin antamassa verinäytteen kun seurailevat tuota lyhyttä sokeria. Ja tiistaina on neuvola-lääkäri ja keskiviikkona menen naikkarille tutustumiseen. Masu voi muuten ihan hyvin mutta tuosta rintojen alta keskeltä on aivan sairaan kipeä paikka. Paha istua kun sitten ottaa häntäluuhun. No kaippa se siitä helpottaa.

Viikonloppuja kaikille ja suppareita niitä tarvitseville. Tämä lähtee vaihtamaan kukkiin mullat ja illalla jalkahoitoon! Ihanaa

Dolosa ja sintti 35 tasan

Vierailija
18/22 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin on neuvolassa käyty ja edelleen asiat ihan mallillaan - samoin kuin oma vointikin!

Rv siis 37+5:

Painoa tullut yhteensä 9,5 kg.

RR 120/75, pisu puhdas.

Sf-mitta 33, tarjontana rt ja painoa vauvalla tällä hetkellä n.2800-2900g.

Vähän aikaa tuota tarjontaa terveydenhoitajan kanssa pohdittiin, kun vauva " tökkii" mua jollain raajallaan oikealle lantioluuhun :) Mutta ilmeisesti vaan ylettyy sinne jalallaan, koska raivotarjonta tuli nyt ultralla tarkistettua :) Lapsivettä oli normaalisti, vaikka liikkeet tuntuukin jo aika " vaimentamattomilta" ! Ja hyvinhän vauva liikkuu :)

Mullakin on ollut muutamaan otteeseen repäiseviä kipuja vasemmalla kohdun yläosassa!! Terveydenhoitaja ei oikein osannut niihin ottaa varmaa kantaa, mutta päätyi siihen, että vauva vaan nostelee peppua jotenkin sopivasti suoliston tai jonkin hermon lähettyvillä. Varmuuden vuoksi otettiin kuitenkin maksa-arvot labrassa, ettei ole esim. sappivaivaa (mulla siis monesti kipu tullut ruokailun jälkeen; jolloin vauvakin kyllä liikkuu enemmän).

Ja myös mulla on ollut vatsa viimepäivinä " sekaisin" !! Ei mitään ripulitaudin tapaista, vaan juuri sellaista " vaihtelevaa toimintaa" , jota muutkin kuvailivat! Siispä taitaa kuulua aika monella tähän raskauden vaiheeseen :o)

Ja lisäksi viimepäivinä on nukuttanut aivan vietävästi; viime yönä tuli nukuttua kellon ympäri!!!! Toki pari kertaa käyn vessassa, mutta tällä hetkellä nukun tosi sikeästi verrattuna vaikkapa tilanteeseen pari viikkoa aikaisemmin! Tyyntä myrskyn edellä.... ;o)

Siinäpä se - varsin omanapaista tekstiä taisi tulla...

Voimia kaikille!

- E ja rv 37+5 -

Vierailija
19/22 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

AH! Ihanaa, tänään saan aloittaa aivan varsinaisesti äippälomailun. Aamulla kävin rustaamassa koululla viimeiset koevastaukset ja nyt yritän unohtaa kaikki koulujutut ja nauttia, että loma on vihdoin alkanut. Pari viikkoa tässä melkein on jo äippälomaa ollut, mutta ei siitä kauheasti ole irti saanut!

Sain koulukavereilta lahjaksi hemmottelukorin, jossa oli kaikkea hyvää syötävää ja kauneudenhoito tuotteita. Sekä lahajkortti jalkahoitoon, jonne äsken varailin aikaa. 8.5 oli ensimmäinen sopiva päivä, joten saa nähdä onko vauva enää masussa. NO jos on niin on tulevalla äidillä ainakin jotain tekemistä. KOulukaverit olivat hankkineet myös ihanan lohikäämetoppapuvun lapselle, toivottavasti lapsen koko ja säät kohtaavat, eikä hieno puku jää täysin käyttämättä.

Navasta oli puhetta :) Oma napa pullottaa hieman ulos, mutta aikalailla on samassa tasossa muun mahanahkan kanssa.

Eläimistä on ollut puhetta myös. Minulla ja miehellä ei ole eläimiä, kissoja ehkä joksus voisi harkita. Vanhempien luokse jäi lähes 15 ja 13 vuotiaat kisulit sekä koira. Eläimiä on kyllä välillä kova ikävä, kissat varsinkin ovat kuin perheenjäseniä. Tuntuu siltä, että ne ovat olleet elämässä aina, kun ei tätä ikää itsellä ole kuin se melkein 20 vuotta. Kauhea tilanne, jos niistä olisi joskus joutunut luopumaan. JOulun aikaan itkeskelin jo, kun pelkäsimme vanhemman kissan elävän viimeisiä päiviään. Mutta kyllä katti sitten piristyi taas :)

Seuraavat päivät vietetään tiukkaa seuraelämää, ensi tiistaihin asti on joka päivä joku tulossa kylään tai me menossa jonnekin muualle. NO ihan mukavaahan se on, kun on aikaa.

No tulipa tätä tekstiä taas :) Itsellä on muuten hyvä olo, mutta väsyttää. Mahassa potkiskellaan, välillä on rauhallisempia tunteja ja sitten taas koko maha heiluu hetken aikaa jatkuvasti.

Kauniita viikonloppu säitä kaikkialle Suomeen!!!

auringo + pampero 36+1

Vierailija
20/22 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, viimeisiä päiviä täällä viedään. Neljä yötä edessä ja sitten lähdetään vauvanhakureissuun. Hui, kuinka se aika onkaan mennyt nopeasti!

Ystävistä oli puhetta. Mulla sellainen juttu myös että oikeastaan yhdellä ystävälläni ja siskollani on lapsia. Kaikki muut ovat sinkkuja joita nämä lapsiasiat ei ihan hirveesti tunnu kiinnostavan. Olen tosin hyväksynyt asian ja todennut että meidän elämäntilanteet ovat vain nyt niin erilaiset ja kiinnostuksen kohteet myös. Uskon ja toivon että polkumme kohtaavat joskus myöhemmin uudelleen.

Ikävin tapaus jonka koin, oli heti raskaaksi tultuani kun lähetin huolella mietityn kauniin tekstiviestin yhdelle ystävälle joka sitten vastasi minulle että: " Paljon onnea ja hyvää jatkoa teidän perheelle." Sen jälkeen en hänestä sitten mitään ole kuullutkaan. :(

Tänään oli sitten minun viimeinen neuvolakäynti. Kaikki oli ihan ok. Paineet vähän koholla ja turvotusta edelleen ihan hirveesti mutta pissa puhdas ja vauvan sydänäänet hyvät.

Maanantaina sitten soittelen illalla naikkarille ja saan tiedon milloin leikkaukseni noin suurin piirtein on silloin tiistaina. Toivoisin tietysti että heti aamusta ettei tarvitsisi kiertää täällä kotona ympyrää ja odottaa jännittyneenä lähtöä.

Yritän tulla vielä maanantaina moikkaamaan teitä mutta jos minusta ei mitään kuulu, haluan kiittää teitä seurasta ja toivotella onnea kaikille ja paljon supistuksia niitä tarvitseville! Leikkauksen jälkeen ei minusta varmaan vähään aikaan kuulu koska meillä muutto ja netin saaminen toimintaan saattaapi kestää jonkun tovin.

Hyvää viikonloppua kaikille toukoisille!

Emmi ja prinsessa 38+6 (4 yötä synttäreihin)