Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

(♥) T-TERHOT perjantain viettoon (♥)

22.09.2006 |

Ja mie täällä taas toivotan ekana huomenta kaikille systereille :)

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8398686&p=1&tmode=1&smode…

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiukka hali Ariellalle!!!

Meillä on myös keskusteltu herkkujen antamisesta. Lähinnä appiukon kanssa, joka sitten sanoo että eikun se oli toi vaimonsa joka haluaa aina jotain antaa (joka ei sitten uskalla sanoa vastaan miehelleen vaikka ihan selvästi on appi ollut asialla) mrrrr.... kerranki haettiin poika jolla oli naama ihan suklaassa niin appi sano et ei olla mitään annettu! Siinä hetken aikaa meni ku laski muutaman kerran mielessä kymmeneen... Ovat kyllä pesseet pojan kasvot sen jälkeen!

TukiverkostoG: ihan hyvällä mallilla on meidänkin tilanne. Mun vanhemmat asuu 45km päässä ja äiti on ollut aika paljonki auttelemassa päiväseltään. Heillä on lypsykarjatila niin voi siinä lypsyjen välissä käydä. Mun pikkusisko (pian 14v) oli viime kesänä yhteensä kuukauden verran poikaa hoitamassa ja on jo luvannut tulla ensi kesänäkin. Anoppila on tossa pellon toisella puolella ja poika on siellä nyt välillä ollutkin, anoppi ei tosin itse tule poikaa hakemaan, vaan pitäisi aina " tarjota" . Mikä kyllä vähän tökkii mulla... Ja kun he ei oo mun vanhempia, niin en voi ihan täysillä luottaa heidän hoitokykyyn, kun on muutaman kerran vähän epäonnistunutkin. Poikaa nyt onneksi voi jo enemmän heille luottaa, kun on jo yli vuoden, vaikka en vieläkään ihan täysillä pysty rentoutumaan hänen siellä ollessa. Ollaan sitte viety aina mun vanhempien luo jos ollaan kauemmin oltu reissussa. Nytkin vein sinne koko viikonlopuksi kun ollaan menossa Vaasaan yksiin häihin huomenna ja jäädään hotelliin yöksi. Miehen sisko sai toukokuussa vauvan ja asuvat tossa 9km päässä. Oon koittanu heidän vauvaa hoidella aina kun on tarvittu ja käly on luvannut sitten auttaa kun me tarvitaan apua. Ja on pojan kanssa jo ollutkin. Ja yksi ystävä asuu aika lähellä, jota voi pyytää myös apuun. Joten kyllä meilläkin on hyvä tukiverkosto. =)

HoitoG: Ei olla vielä ehditty esikoista viedä hoitoon, eikä ole aikomusta, meilläkin kun on maatila niin mies pystyy sitten talvella vähän järjestellä hommia niin että voi auttaa ja sitten kun on tuota lähisukua likellä apua antamassa.

(.) Vauhtia piisaa. Yksi ilta potkaisi niin kovaa että tuli oikein vedet silmiin. Ja just ku miestä nokitin jostain niin tuli potku ja mies nauroi että siitäs sait!

Elina 21+6

Vierailija
22/31 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään mä sitte sain sen äitiyspakkauksen,mutta en ole vielä ehtinyt sitä aukasta vaikka mieli tekis:)ja mulla on taas iskenyt kauhea makeanhimo mutta ei sitä kyllä viitti kovin paljon ahmia vaikka mieli tekis..lettuja paistettii tänää,ai että tuli hyviä,esikoinenki söi tänää elämänsä ensimmäisen lettunsa ja näytti pitävän siitä:)sunnuntaina pitäs lähtee raumalle mun miehen isän syntymäpäiville,saas nähä miten sitä jaksaa istua autossa semmosen matkan,täytyy varmaan pysähtyä aina välillä johki jalottelemaan..mutta nyt hyvät viikonloput teille kaikille terhoille:)

mansemamma ja masukki 25+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eilinen jäikin väliin. olin illalla niin poikki työpäivän jälkeen etten jaksanut nyrkkeileenkään lähtee. olin työkaverin kanssa kolme tuntia pirkkahallissa ruokamessuilla, ja kyllähän siellä tuli käveltyä, minkä sitten olossaan tunsi. aika kiva kun joka toisella askeleella joku tarjoo jotain pullaa tai ruoka tai karkkii ja juotavaa maistettavaks. ja sit tietty ne kaikki lahjukset, keräsin miehellekin vielä herkkuja mukaan:) sain muuten siellä maistaa sitä uutta fazerin karpalo-suklaata mitä on mainostettu. ei paha! vielä jos daim-suklaan testais joskus:) kannattaa muuten kokeilla myös valion aino-piparkakku-glögi-jätskiä, ei hullumpaa sekäään:)

taisinkin tässä alkuviikosta puhua tuosta työjutustani. nooh, nyt on lähteneet asiat rullaamaan. mulla tosiaan maanantaina on lääkäri ja neuvola, luulen et pienen saikun pidän tässä välissä et saan pään taas ees johonkin kuntoon. tänään mun pomo puhu isommalle pomolle tuosta tilanteesta meidän töissä ja sekin oli asian ottanut ihan hyvin. mennään maanantaina ennen mun lääkäriä pomon kaa jutteleen sen ison pomon kaa. lähinnä että mitä mahdollisuuksia mulla on tässä raskauden loppuvaiheessa, nyt kyllä tuntuu siltä että omaan yksikköön en taida palata kun vasta sitten aikojen kuluttua. mut saa nyt sit nähdä mitä puhutaan. tylsää sekin meinaan on viettää päivä kammarissa koneen kanssa kun täytyy vältettä jotain tiettyjä asukkaita kun ei tiedä mitä he päähänsä saa.

haalari-gallup: oikeestaan kaikkien vaatteiden kanssa ollaan aateltu et niin kauan kun simppis ei ite ala liikkuu, niin mennään lähinnä noilla henkkamaukoilla yms. et sitten kun sitä kulutusta alkaa tuleen, niin sit voidaan jo vähän koittaa jotain kestävämpää ja laadukkaampaa kattoo. mut en mä kans tosiaan rupeis maksaan hirveesti haalarista jota käyttää nyt tän talven ja senkin lähinnä vaunuissa tai turvakaukalossa.

nimim. siilihaalari kaapissa odottaa käyttäjäänsä;)

turvaverkko-gallup: meillä tosi hyvä tilanne. ollaan molemmat kotoisin tampereelta ja vain miehen isä asuu keski-suomessa. mun äiti ollut jo useamman vuoden kotona, tällä hetkellä katsoo joka toinen viikko veljen tyttöäni. miehen äiti taas ens keväänä jäämässä osa-aikaeläkkeelle. tietty haluaa omaa aikaa, mut hätätilanteessa voi varmasti auttaa. lisäks kaverit asuu treella aika pitkälti, samoin mun toinen veli ja miehen veli.

kylläpä täällä on ollut raskaita puheenaiheita:(

(.) viime yönä simppis piti mut hereillä viidestä eteenpäin. kävin jokaöisellä vessareissullani ja sen jälkeen ei löytynyt asentoa joka olisi tyyppiä innostanut, sen sijaan hän päätti hutkia ja potkia äippää loppuyön *haukotus*. mun pomo tänään sano " no nyt toi sun masu alkaa näkyä!" (ai jaa, itse olen sen kyllä jo tiedostanut:))

siperian tiikeri täällä kaipailee syksyä! mikä syksy se tälläinen on kun tänäänkin oli 21 astetta ja ulkona tarkeni t-paidassa ja polvipituisessa hameessa ilman sukkia prkl.... kyllä nyt olisi jo aika lämpötilan laskea! olen kovasti tehnyt miehelle myyntityötä että eikös voitaisi muuttaa pohjois-suomeen, ei ole lämminnyt idealle...

onneks kukaan ei oo viä spoilannut housea:) otettiin nauhalle, kun mielummin katon väsyneenä lostia, kun ei haittaa vaikka nukahtaisin. (eilen nukahdinkin siinä 20 yli yhdeksän) eli tänään vissiin katotaan et onko tua uus sarja mistään kotoisin.

tikru ja simppis 26 tasan

ps. muistankos kaima oikein että sinulla oli vielä keväällä toinen nimimerkki käytössä?:)

Vierailija
24/31 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroja viinikulttuurissa

Eri kansallisuuksista koostuva pöytäseurue oli tullut ravintolaan. He kukin

tilasivat lasillisen viiniä, mutta kun viinit tuotiin, he huomasivat, että

jokaisessa lasissa oli kärpänen.

Ruotsalainen vaati uutta viiniä samaan lasiin.

Englantilainen vaati uutta viiniä uuteen lasiin.

Suomalainen otti kärpäsen viinistä ja joi viinin.

Venäläinen joi viinin kärpäsineen.

Kiinalainen söi kärpäsen, mutta jätti viinin juomatta.

Juutalainen pyydysti kärpäsen ja myi sen kiinalaiselle.

Romaani joi kaksi kolmasosaa viinistä ja vaati sen jälkeen uutta viiniä.

Norjalainen otti kärpäsen ja lähti pyydystämään turskaa.

Irlantilainen jauhoi kärpäsen viinin sekaan ja lahjoitti juomansa

englantilaiselle.

Amerikkalainen haastoi ravintolan oikeuteen ja vaati 65 miljoonan dollarin

vahingonkorvauksia henkisistä kärsimyksistä.

Skotti tarttui kärpästä kurkusta ja karjui: -Nyt jumalauta oksennat kaiken

minkä joitkin!

Pohjalaanen väitti, että se on demarien juoni ja pisti tarjoilijaa puukolla

ilikiästi. Ei myöskään juonut viiniä koska se on homojen hommaa ja

ihmetteli

missä se tilattu kossu viipyy.

Että silleen............

Vierailija
25/31 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olekaan muutamaan päivään palstaillut. Mutta mitä nyt tossa luin ketjuja niin aika apeaa meininkiä on ollut. :( Niin myös minulla. Niinkuin olen kertonut että olen hoitoalalla töissä, niin sain todella kokea sen raskaimman puolen tästä ammatista keskiviikkona... nimittäin löysin yhden asiakkaamme joka oli ampunut itseään päähän! Oli aika karmiva näky ja siitä selvitessä onkin nämä kaksi päivää mennyt.. nyt jo ehkä olo helpottanut kun on saanut käydä tapahtumaa läpi.. Mutta kyllä se tästä... valoisasti katsotaan kohti tulevaa :)

Galluppeja en nyt hirviästi muista mutta koitan joihinkin vastailla.

Hoitog: Meillä tyttö jää kotiin kun vauva syntyy. tyttö 2v silloin.

Tukiverkkog. Miehen äiti asuu noin 25km ja omat vanhempani 37 km:n päässä ja todella hyvä tukiverkko meillä on apua saadaan kylllä jos tarvitaan.

Ja iso lohtuhali sille joka joutui koiran lopettamaan!!! Valitettavasti kun on sama pää kesät/talvet niin unohdin jo kuka teistä oli kyseessä....

( . ) ei muuta kun kauheita supistuksia pitkin päivää.. huomaa että on ollut rankka viikko. saa nähdä joutuuko hakeen saikkua...

Mutta nyt mie lähden iltapalalle kun tuo krooninen nälkä taas vaivaa ;D

äityli ja möhis 22+2

Vierailija
26/31 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole tullut kirjoiteltua taaskaan viikkoon. Seuraillut kyllä, mutta jotenkin tuntuu aika aina loppuvan..

Ensinnä ikäviä uutisia.. Mun isä joutuu ohitusleikkaukseen. :`( Torstaina meni sairaalaan ja tehtiin varjoainekuvaus, josta selvisi, että ei selviä pallolaajennuksella, vasen puoli pahasti tukossa. Leikkaus tehdään vasta maanantaina....... Voi luoja, toivon tosissani, että kaikki menee hyvin ja isä selviää. Hänellä on jo ikää sen verran, että voipi jäädä sairaseläkkeelle suoraan. On aika raskas sen työ, meinaan. Tälläistä ollaan pohdiskeltu meillä..

Sit muihin asioihin..

TurvaverkkoG: Tällä hetkellä asutaan mun vanhempien kanssa samalla paikkakunnalla. Asuvat n.1km päässä. Veljeni perhe myös asuu tuossa naapurissa. Ens kuussa kun muutamme, niin lähin turvamme ovat anoppila, 10km päässä ja meidän vanhemmat sitten vajaan 40km päässä. Kavereita myös löytyy jonkin verran uudesta paikkakunnastamme. Eiköhän sitä lastenhoitoapua sitten saa, jos tarvis on.

HaalariG: Ostin peukaloisellemme halvan toppahaalarin. Vaunuissa kun ei tarvii olla mitään kosteussuojattua. Sit kun on vanhempi ja peuhaa lumessa ym. niin kosteussuojattu haalari on ollut meillä ehoton! Jonathania olen suosinut, hyvän laadun, kestävyyden ja vedenpitävyyden takia, sekä on halvempaa kuin reimat. Reimaa on joskus alesta tullut ostettua tytöille.

Mitähän kaikkea olettekaan kerennyt kirjoitella....hmmmm ajatukset kun laukkaavat missä sattuu.. pitää varmaan lähtee nukkuun..

p.s tänään tuli päätös äitiysavustuksesta, rahat tulee tilille 28.9. Meniköhän reilun viikon verran kun kävin viemässä paperit.

Nyt meen pehkuihin, Öitä!

mellum ja peukaloinen 25+5 kai

Vierailija
27/31 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkviolet]Soittelin meinaan liittoon kunnei sieltä oo mittää kuulunu. Ei oltu tehty mittää päätöstä ja ihmetteli työkkäristä saatua lausuntoa. Totes naikkonen, ett aina laittavat sellasia lausuntoja, että joutuu soitteleen perään ja kysyyn suomennosta.

Nooo otti selvää siittä ja soitti kohta mulle takasi. 10 viikolta puuttu vielä mun palkkatietoja. Eli eiku äkkiä penkase ne omista arkistoista ja faksaa sinne. Soitan kyllä kohta ja viel varmistan, ett saivat ne laput perille. Varma on aina varmaa.

Mutta musta tuntuu, ett työkkäri kämmäsi tässä asiassa tai oikeestaan ihan sama kuka, mutta joutas opetteleen tekeen työnsä!! Alkaa oleen elo miinuksella, mut minkäs teet. Raha ei tee onnelliseksi, mutta ei sitä ilmankaa voi elää. .

*huoh* sori pientä purkausta, mut helpotti :)

Meen tekeen porkkanaraasteen, jotta päästään akan kans syöpötteleen. Paistaa eilistä makaroonilaatikkoo pannulla :b se on siten tooosi hyvää :)

Vierailija
28/31 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtiköhän se kiertoon se huono päivä eilen tammisille? itsellänikin oli tosi huono päivä, raivosin 3 vuotiaalle turhaan ja mökötin pikkujutusta ukolle... Itketti ihan pirusti koko illan. Mulla syynä tähän tuuleen on äitini sairaus (alkoholismi) joka aiheuttaa meille päänvaivaa, eilen keskustelin kahden tahon kanssa äidin asioista, ja toisesta uhatttiin nyt pakkohuutokaupalla (pankki). Eli ei mikään mieltä ylentävä puhelu =(

Mary, toivottavasti se lääkäri teki virehdiagnoosin ja mitään kasvainta ei olekaan.

Ceciliah, muistelinkin että joku kirjoitti vastaavanlaisesta jutusta. On se vaan kamalaa kun tollaista sattuu ja ilman mitään syytä.

Kukas se kirjoitti siitä lontoossa asuvasta netti-ystävästä joka oli synnyttänyt rv. 24? Oliko se ardisia? Sekin on järkyttävää ja hyvin ei-toivottua! Saa vaan olla tyytyväinen joka päivä kun vauveli pysyy mahassa ja ei sitten valitella kun menee yliaikaiseksi... (muistuttakaa mua! =) )

Tästä päivähoitoasiasta ei pidä kenenkään saada hunoa omatuntoa, koska kukaan muu ei voi tietää oman tilanteen lähtökohtia. Turhaa on tuntea huonomuutta asiasta jossa kuitenkin äiti lähtee sen oman lapsensa hyvinvoinnista. Kyllä kaikki sen ymmärtää. Hyvä äiti on se joka miettii omia ratkaisujansa ja tuntee sitä syyllisyyttä, se on tervettä, joskin niin turhaa.

Mielipiteitään saa ja pitääkin kertoa, ilman rakentavaa keskustelua ei voida kehittyä asioissa. Eli hyvää päivänjatkoa kaikille äideille ja toivottavasti tämä päivä on meille kaikille parempi =)

Nenn 25+4

Vierailija
29/31 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=MediumVioletRed]Ja mukavaa perjantaita kaikille! Eilen on kyllä ollut surullinen päivä lähes kaikilla, kun luki tuota pinoanne. Toivottavasti tämä päivä on parempi, myös Zatulla, vaikka työkkäri onkin töppäillyt!

Minä heräsin vasta reilu tunti sitten, sillä tänään sain/piti ihan luvan kanssa nukkua pitkään, sillä ensi yö pitäis jaksaa taas valvoa töissä. Tai oikeastaan kolme seuraavaa. Nää taitaa ollakin sitten viimeiset yövuorot ennen äitiyslomaa. Saatiin töissä uudet työvuorolistat, eikä minulle ollut laitettu yhtään yövuoroa, vaikka sanoinkin, että niitä mielelläni teen myös nyt raskaana. Osastonhoitaja vaan sanoi, että jos käy niin että joudun jäämään sairaslomalle, niin vaikeampi on yövuoroon sijaista saada kuin aamu- tai iltavuoroon.

( . ) Voi hyvin. Viime öinä olen välillä havahtunut siihen, kun olen liikkunut unissani ja jotenkin " venyttänyt" kohdun kannatinlihaksia ja siitä on aiheutunut kipua oikealla alavatsalla. Muuten vatsa senkun kasvaa :)

TurvaverkkoGALLUP: Minun vanhemmat asuvat pohjanmaalla (550km päässä) ja miehen vanhemmat Turun seudulla (150km) päässä. Minun lapsuudenystävät asuvat täällä pääkaupunkiseudulla kyllä. Lukion jälkeen ollaan pikku hiljaa tännepäin siirrytty. Näistä ystävistäni kaikilla muilla paitsi yhdellä on lapsia ja yhdellä on laskettuaika kuukauden päästä, joten ihan hirveästi ei heidän apua voi pyytää. Siispä aika kahdestaan minä ja mies ollaan tän tulokkaan kanssa. Toki vierailemme innokkaana kyllä molempien vanhempien luona, joten siellä saadaan varmaan myös sitä kahdenkeskistä aikaa.

Mut nyt imuroimaan...

Sulina + Papu rv 26+1 (hui, eilen taas vaihtui viikko)

Vierailija
30/31 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=996699][b]Mary[/b], no jo on arvauskeskuslääkäri taas vauhdissa! Toivottavasti tämä tyttö sai kuitenkin hyviä uutisia.

[b]Beijaflor[/b], mä kans ällistelin samaa lukiessa Vauva-lehteä, järrky kalliita pikkuhaalareita! Onneksi ostin sen 25 euron siilihaalarin. Pitäisikin ottaa siitä kuva ja laittaa blogiin, että loputkin Tammikset näkee miltä se meidän " uniformu" näyttää. Löysitkö muuten Ardisia sitä Ruotsin KappAhlista (kun muistaakseni aioit käydä sitä kattelemassa)?

Esikoista odottaessa en osaa ottaa kantaa tohon hoitojuttuun, mutta näähän on näitä ikuisuuskysymyksiä, joihin ei ole yksiselitteistä oikeaa vastausta. Jokaisen tilanne ja tausta on niin erilainen. Sama dilemma tulee esim. kotiäiti vs. uraäiti, kestot vs. kertikset, rintareppu vs. kantoliina, imetys vs. korvikkeet ja tämä lapset hoidossa vs. kotona. Jokainen löytänee itselleen sopivat valinnat, mitkä eivät sitten välttämättä sovikaan toiselle niin hyvin. Näin olen asian itse mietiskellyt ja päättänyt olla ottamatta stressiä mistään.

Kova päänsärky vaivaa, mies oli eilen kuumeessa, toivottavasti ei tartu meikäläiseen. Huomenna pitäisi vielä lähteä häihin 100 km päähän. Joskohan saisin siellä otettua muutaman masukuvan vihdoin itsestäni... Sain onneksi lainaan ihanan juhlamekon joka menee päälle, ei tarvinnut laittaa turhaa rahaa mihinkään äitiysiltapukuun.

Sinda & Nipsu rv 22+6

Vierailija
31/31 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=996699].....se [b]turvaverkko-G[/b], meillä on sen suhteen kyllä asiat erityisen hyvin. Omat vanhemmat asuvat noin 10 km päässä ja miehen 20 km päässä. Omat vanhemmat ovat varmaan liiankin innoissaan hoitoapua tarjoamassa, kun eka lapsenlapsi kyseessä. Anoppilassa niitä onkin jo 15, joten hirveästi ei viitsi sinne viedä hoitoon. Lisäksi miehen sisarukset asuu kaikki ihan 30 km säteellä ja ollaan niidenkin lapsia hoidettu aika paljon, joten nyt sitten mekin voidaan pyytää niiltä tarvittaessa apua. Helposti menee useamman lapsen seassa yksi ylimääräinen, kuulemma. Lisäksi mulla on paljon kavereita lähistöllä, hyvin asiat senkin suhteen. Ei ole tukiverkosta puutetta... Silti tuntuu että eihän sitä raskisi laittaa esikoista kellekään hoitoon... :)

Mies on myös ottanut asian puheeksi ja kuljettanut aikoinaan kummityttöään vauvasta lähtien kaupungilla, kärppämatseissa ym. Aikoo myös ottaa vauvaa/lasta sitten mukaan kaikkiin omiin menoihinsa. Ihan mukavaa, uskon kyllä siihen kun on kummityttönsä kanssa jo niin toiminut.

Sinda