Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi puhelinliittymän saaminen edulliseen hintaan on niin vaikeaa?

Vierailija
26.01.2022 |

Tarjouskausi loppuu operaattorilla A. Pyydät tarjousta ja saat sen, kuukausihinnalla joka 2 euroa kalliimpi kuin entinen. Kysyt toisen kerran, ei ole mitään halvempaa. Hermostut ja kysyt operaattorilta B. Tarjoavat samaan hintaan kuin nykyinen mutta nopsemmalla netillä. Teet sopimuksen. Ja kun vahvistat sen, jostain tulee automaattiviesti, jossa linkki operaattorin A sivuille ja tarjous, joka 3 euroa halvempi kuin nykyinen ja extrabonuksena Lidlin 30 euron lahjakortti.

Miksei ne voineet kertoa tuota tarjousta heti? Sanoin, että jos ei parempaa tule, vaihdan operaattoria.
Kolme liittymää niin joudun joka hemmetin vuosi käymään saman jumpan kolmesti, kun päättyvät eri aikaan sopparit

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa asia, mikä Suomessa oli halpaa muihin EU-maihin verrattuna, oli puhelut. Eihän se käynyt laatuun, täällä pitää KAIKEN olla kallista! Alkoivat sitten kaikki operaattorit nostaa hintoja niiden halvatun roaming-maksujen poistumisen perusteella. Eli minä juntti, joka en matkusta ulkomailla, joudun maksamaan matkustavien/ulkomailla työskentelevien takia enemmän. Reilua juu.

Vierailija
42/56 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankalaa on, jos haluaisi löytää halvan liittymän pelkkiä puheluita/tekstareita varten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanon, että en kyllä maksa enempää kuin mies ja mies sanoo samoin. Mulla loppuu soppari aina kesällä, miehellä syksyllä. Ollaan saatu näin pidettyä sopparit samassa hinnassa jo kohta viis vuotta.

Vierailija
44/56 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hankalaa on, jos haluaisi löytää halvan liittymän pelkkiä puheluita/tekstareita varten.

Minulla on Telian prepaid, ei nettiä, kerran vuodessa siihen pitää ladata 10 € ettei lakkaa toimimasta. Viime vuonna maksoin puheluista ja tekstiviesteistä yhteensä n. 17 €.

Vierailija
45/56 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkaverille kävi ihan samalla lailla, se halvempi tarjous löytyi vasta kun vaihtoi operaattoria! 

Puhelinliittymät on nykyään muutenkin ihan älyttömän kalliita, hinta tuplaantunut alle 10 vuodessa. 30euroa on jo tosi paljon sellaiselle joka lähinnä käyttää nettiä puhelimella mutta ei soita eikä tekstaile ollenkaan. 

30 euroa on mun 5 kuukauden puhelinlasku

Vierailija
46/56 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on Telian prepaid, ei nettiä, kerran vuodessa siihen pitää ladata 10 € ettei lakkaa toimimasta. Viime vuonna maksoin puheluista ja tekstiviesteistä yhteensä n. 17 €.

Prepaid kyllä kiinnostaisi. Saako siihen siirrettyä oman olemassaolevan puhelinnumeron?

Osaisiko joku muuten kertoa ratkaisevimmat erot prepaidin ja "normiliittymän" välillä.

Minä en käytä nettiä puhelimella. Ainoastaan lähinnä teksiviesteilen (olen kalkkis - tiedän) ja otan vastaan esim. pakettilähetysten noutokoodeja. Muutama puhelu ehkä parissa kuukaudessa korkeintaan.

Vierailija
47/56 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on hamaan ikuisuuteen jatkuva pari vuotta sitten solmittu sopimus. Kympillä kuussa saan rajoittamattomat puhelut ja SMS (ihan kuin kukaan lähettäisi tekstareita enää) ja 5GB netti. En todellakaan jaksaisi jos tätäkin pitäisi hinkata ja rukata joka vuosi. Puhelimen pitää vain toimia eikä maksaa maltaita.

Vierailija
48/56 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teliasta ainakin tulee super kallis jos joutuu soittamaan asiakaspalveluun. Vaikka vika löytyisi telialta.

Vierailija
49/56 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas soitti DNA:n liittymän puhelinmyyjä, Fuengirolan toimistolta. Aluksi kysytään (ja tämä sama keskustelu käydään jos kerta, ihan sitä tuntee itsensä idiootiksi vai onko vastapuoli se idiootti ja minä hyväntahtoinen hölmö), mitä laitteita kotona on, internet liittymät, yritetään myydä uusi puhelin, sanotaan että tuohan on jo vanha,  yritetään myydä tabletti tai iphone.  Ja väkisin 5G liittymää möi, vaikka sanoin etten sitä vielä halua. Kysyin milloin 4G häviää kokonaan, siihen en vastausta saanut. Hinta nousi 4€ edelliseen tarjoukseen nähden, ja vuoden kuluttua se pompsahtaa taas ja edessä on sama vääntö. Laskin että vuositasolla nousu oli 15 pros viime vuonna ja tänä vuonna nousu on lähes 13 pros viime vuotiseen hintaan verrattuna. En näitä vääntöjä halua käydä joka vuosi ja tiedän kyllä, miksi Fuengirolassa asuva myyjä ei kuunnellut mitä sanoin ja kysyin, provikkapalkka varmaankin. Ilmeisesti DNA:n puhelinmyyjät toimii samalla periaatteella kuin Gigantin myyjät. Ellei meno muutu niin olen sitten vaikka ilman puhelinta, s-postilla pidän yhteyttä ystäviin ja hankin prepaidin, jolla pystyn soittamaan vain hätätilanteissa. Nykyään joutuu aika tarkkaan laskemaan, mihin rahansa laittaa.

Vierailija
50/56 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

33.90eur 600mbit dnan rajaton liittymä, 12kk jälkeen 39.99eur (ainiin alv nousee 25.5, eli siitäkin vähän päälle), on kallista kyllä joo. ja vaihdoin itse telialta dnalle koska tietyissä paikoissa ei toimi netti lainkaan telialla. Ei jaksa kokoajan kilpailuttaa noita kun kalliiks mennyt.

Vierailija
51/56 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän nykyään Telia Dot-liittymää. En saanut kunnollista tarjousta entiseltä operaattorilta. Ennen liittymä maksoi 17,90e ja uusi tarjous oli melkein 30e. Dotilla minulla on ollut laskut max. 15e, vaikka en erityisesti säästele datankäytössä.

Vierailija
52/56 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on halvin järjellinen datan sisältävä liittymä, koska olemme 95 % ajasta wifi verkon alueella. Ei tarvetta 5G:lle tai edes nopealle 4G:lle.

Vierailija
53/56 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautin tästä latausliittymästä niin kauan kuin pystyn, tuskin pysyy enää kauaa toiminnassa tässä ahneuskiimassa. Kuvittelisin että operaattori tekee jopa persnettoa tällaisella tuotteella.

Vierailija
54/56 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elisa laskuttaa sähköpostiin tulevasta laskusta. Oma elisassa ei lisämaksua. Jos vaihdat elisan toiseen et enää pääse maksamaan loppulaskua jos pääsy oma elisan katkeaa uuden operaattorin vaihtohetkellä

Vierailija
55/56 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siitä kauaakaan ole kun joku 7 euroa maksoi rajattomalla netillä. Nyt tuplat. Ei se inflaatio ja muut kulut kyllä noin reippaasti ole nousseet.

Vierailija
56/56 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Dna-Telia-Dna-Telia-Dna-Telia.

Aina 19,90/kk vuodeksi kerrallaan.

Ainoa tapa saada kilpailukykyinen hinta. Olen yllättynyt, että täälläkin on näin paljon ihmisiä jotka eivät kilpailuta. Näköjään operaattorit jatkavat tätä koska se kannattaa. Tehokkaasti jos kaikki hakisivat kilpailijalta tarjouksen saataisiin todelliset hinnat näkyviin ja edullisempia tarjouksia heti kättelyssä.