Miksi puhelinliittymän saaminen edulliseen hintaan on niin vaikeaa?
Tarjouskausi loppuu operaattorilla A. Pyydät tarjousta ja saat sen, kuukausihinnalla joka 2 euroa kalliimpi kuin entinen. Kysyt toisen kerran, ei ole mitään halvempaa. Hermostut ja kysyt operaattorilta B. Tarjoavat samaan hintaan kuin nykyinen mutta nopsemmalla netillä. Teet sopimuksen. Ja kun vahvistat sen, jostain tulee automaattiviesti, jossa linkki operaattorin A sivuille ja tarjous, joka 3 euroa halvempi kuin nykyinen ja extrabonuksena Lidlin 30 euron lahjakortti.
Miksei ne voineet kertoa tuota tarjousta heti? Sanoin, että jos ei parempaa tule, vaihdan operaattoria.
Kolme liittymää niin joudun joka hemmetin vuosi käymään saman jumpan kolmesti, kun päättyvät eri aikaan sopparit
Kommentit (56)
Mulla loppui DNA määräaikainen liittymä ja nyt se jatkuu kalliimmalla 24,90€/kk. Elisan freelance myyjä tarjosi vastaavaa liittymää 17.95€.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työkaverille kävi ihan samalla lailla, se halvempi tarjous löytyi vasta kun vaihtoi operaattoria!
Puhelinliittymät on nykyään muutenkin ihan älyttömän kalliita, hinta tuplaantunut alle 10 vuodessa. 30euroa on jo tosi paljon sellaiselle joka lähinnä käyttää nettiä puhelimella mutta ei soita eikä tekstaile ollenkaan.
Turha maksaa jostain 1200 minuutin/viestin paketista jos ei sitä käytä. Kannattaa maksaa käytön mukaan.
t. 6 euro/kk + käytön mukaan
Ainakaan Elisalla ei tuollaisia liittymiä ole kohtuullisella netillä.
Niitä löytyy kun vaihtaa operaattoria.
Tästä viimeisetä sopimuksesta kun pääsen eroon. Halepop, kaikkein huonoin ja kallein, alan harrastamaan C'omviqiä. Halvin, kaikki muut menee pois.
Vierailija kirjoitti:
Työkaverille kävi ihan samalla lailla, se halvempi tarjous löytyi vasta kun vaihtoi operaattoria!
Puhelinliittymät on nykyään muutenkin ihan älyttömän kalliita, hinta tuplaantunut alle 10 vuodessa. 30euroa on jo tosi paljon sellaiselle joka lähinnä käyttää nettiä puhelimella mutta ei soita eikä tekstaile ollenkaan.
Mua ketuttaa maksaa puhelimen pakkonetistä jota en ole koskaan tarvinnut enkä käyttänyt. Käytän puhelinta vain soittamiseen ja tekstareihin, nettiasiat hoidan jollain viidestä kotonamme olevasta tietokoneesta/läppäristä.
Se on juurikin niin, että operaattorien myyjät saavat tarjota sitä halvinta tarjousta vasta sitten, kun asiakas on selkeästi ilmaissut aikeensa vaihtaa operaattorille, joka on luvannut ko. halvemman hinnan. Eihän se bisnes kannata, jos kaikille automaattisesti annettaisiin liittymät polkuhintaan. Ei siitä tarvitse loukkaantua, vaan ymmärtää realiteettina ja edetä sen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Se on juurikin niin, että operaattorien myyjät saavat tarjota sitä halvinta tarjousta vasta sitten, kun asiakas on selkeästi ilmaissut aikeensa vaihtaa operaattorille, joka on luvannut ko. halvemman hinnan. Eihän se bisnes kannata, jos kaikille automaattisesti annettaisiin liittymät polkuhintaan. Ei siitä tarvitse loukkaantua, vaan ymmärtää realiteettina ja edetä sen mukaan.
Siitähän tässä onkin kyse, että vaikka asiakas kertoo vaihtavansa operaattoria jos halvempaa tarjousta ei kuulu, se halvempi tarjous tulee vasta kun asiakas on jo vaihtanut operaattoria ja tehnyt uuden sopimuksen(sen halvemman)! Kuulostaa minusta aika huonolta bisnekseltä päästää asiakas menemään mieluummin kuin tarjota samaan hintaan kuin kilpailija.
Suomalaiset käyttävät paljon langatonta nettiä mobiilidatan välityksellä. On operaattoreille kallista jo ihan pelkän datansiirron ison sähkölaskun takia. Etenkin pitkät videoidenkatselusessiot.
Ottaisin mielelläni halvemman puhelinliittymän rajoitetulla netillä. Muutama giga siirtyy itselläni dataa / kk, turhauttavaa maksaa siitä yli kaksi kymppiä.
Tuo aiemmin mainittu Globetel kyllä kiinnostaisi hintansa takia. Onko kokemuksia käytöstä, laskutuksesta jne.? Ilmeisesti käyttää Telian verkkoa?
Tuosta pääset sillä että vaihdat suoraan operaattoria joka vuosi.
Vierailija kirjoitti:
Mulla mennyt jotain 5 v Elisan kanssa näin; soppari loppuu, saa tarjous joka 2€ kalliimpi mutta nopeampi netti - mutta kuitenkin vähän halvempi kuin mitä nykyisen liittymän perushinta olisi. Ja tätä jatkuu vuodesta toiseen.
Nyt on taas soppari loppumassa ja lähestyivät jatkotarjouksella. 29,90€ ja 5G netti. Ensinnäkin, aivan sairas hinta puhelinliittymästä! Mun kipuraja oli 26,90€. Toisekseen, en tarvitse mitään 5G nettiä!! Ainakaan vielä moneen vuoteen.
Ei taida tulla diiliä tällä kertaa, mutta en tiedä mitä teen.
Pyydä toiselta operaattorilta tarjous, sano niille, että vaihdat operaattoria.
Kun olet hyväksynyt uuden sopimuksen, takaan, että Elisalta tulee parempi tarjous.
Sinulla on lupa vaihtaa takaisin Elisaan, itse asiassa he tekevät kiusalliset paperityöt puolestasi.
Tätä jumppaa ap juuri tarkoittaa. Älä usko, että se Elisan eka tarjous on paras, mitä heiltä tulet saamaan. Sun pitää vain ensin rohkeasti siirtyä toiselle operaattorille, eikä vain uhata tehdä niin. 👌
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset käyttävät paljon langatonta nettiä mobiilidatan välityksellä. On operaattoreille kallista jo ihan pelkän datansiirron ison sähkölaskun takia. Etenkin pitkät videoidenkatselusessiot.
Ottaisin mielelläni halvemman puhelinliittymän rajoitetulla netillä. Muutama giga siirtyy itselläni dataa / kk, turhauttavaa maksaa siitä yli kaksi kymppiä.
Saati minulle, jolla ei ole puhelimessa nettiä ollenkaan. Makselen siis muiden nettailua. JEE!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla mennyt jotain 5 v Elisan kanssa näin; soppari loppuu, saa tarjous joka 2€ kalliimpi mutta nopeampi netti - mutta kuitenkin vähän halvempi kuin mitä nykyisen liittymän perushinta olisi. Ja tätä jatkuu vuodesta toiseen.
Nyt on taas soppari loppumassa ja lähestyivät jatkotarjouksella. 29,90€ ja 5G netti. Ensinnäkin, aivan sairas hinta puhelinliittymästä! Mun kipuraja oli 26,90€. Toisekseen, en tarvitse mitään 5G nettiä!! Ainakaan vielä moneen vuoteen.
Pyydä toiselta operaattorilta tarjous, sano niille, että vaihdat operaattoria.
Kun olet hyväksynyt uuden sopimuksen, takaan, että Elisalta tulee parempi tarjous.
Sinulla on lupa vaihtaa takaisin Elisaan, itse asiassa he tekevät kiusalliset paperityöt puolestasi.
Tätä jumppaa ap juuri tarkoittaa. Älä usko, että se Elisan eka tarjous on paras, mitä heiltä tulet saamaan. Sun pitää vain ensin rohkeasti siirtyä toiselle operaattorille, eikä vain uhata tehdä niin. 👌
Samalla vaivalla kannattaa vain pysyä sen juuri vaihdetun halvemman operaattorin asiakkaana tarjouksen loppuun asti, ja sitten vaihtaa taas elisaan. ;) Jää pois kaikki vatvominen.
Elisa ilmoitti liittymän olevan kohta 5g ja hinta nousi. Ilmoitin Eliselle, ei muuten ole enkä maksa ilmoitettua hintaa. Vaihdan operaattoria, morjens. Kappas kun heti löytyi tarjouksesta 4g liittymä ja hinta edullinen. Nauroin sällille ääneen puhelimessa.
Vierailija kirjoitti:
Halvin Moi-liittymä ainakin olisi 9€ ja max. 4€ puheluista.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on käynyt ihan hyvä tsägä Elisan kanssa, mutta se on edellyttänyt liittymän vaihtamista Moille pariin otteeseen sekä kärsivällisyyttä parempaa tarjousta odotellessa.
Ensimmäisen vaihdon jälkeen Elisalta tarjottiin Saunalahti Tarkka 100M -liittymää hintaan 2,90e/kk kahdeksi vuodeksi ja kaupan päälle pari S-ryhmän lahjakorttia. Kahden vuoden jälkeen hinta nousi ja oli 9,90e, jota en jaksanut lähteä kilpailuttamaan. Kun vuosi tuota hintaa tuli täyteen, oli seuraava hinta jo 17,90e/kk.
Olin lukenut täältä, että Elisa tarjoaa samaa liittymää hinnalla 5,90e Moin asiakkaille. Kysyin asiaa aspasta ja sieltä sanottiin, että hinta koskee ainoastaan Moin asiakkaita eikä sitä voida tarjota nykyisille asiakkaille. En saanut parempaa tarjousta kuin silloinen hintani, joten äänestin jaloillani.
Siirryttyäni Moin asiakkaaksi Elisa kosiskeli takaisin 8,90e liittymällä (Moi oli siis tässä välissä päivittänyt 6e liittymänsä 9e liittymäksi). Hinta olisi vuoden voimassa, joten pyysin jos sen saisi kahdeksi vuodeksi - vuodessa ei olisi järkeä, sillä olin juuri maksanut liittymän avauksesta Moille ja Elisalla joutuisin myös maksamaan uudelleenavauksesta. Eivät suostuneet pyyntööni, joten jäin Moille.
Kahden kuukauden päästä tarjottiin jälleen 8,90e liittymää, mutta tällä kertaa kahdeksi vuodeksi! Päätin jättää väliin, kerran eivät tarjonneet sitä alkujaankaan pyynnöstäni. Muutaman kuukauden päästä sain postissa käsinkirjoitetun kuoren, jonka sisällä oli Elisan liittymätarjous. Tällä kertaa hinta oli 7,90e kahdeksi vuodeksi, joten vaihdoin takaisin Elisalle.
Saa nähdä millainen vaihtorumba on edessä 1,5 vuoden päästä, kun nykyinen tarjoushinta umpeutuu!
Tarvin puhelimen nettiä ajoittain etätyökäyttöön myös ihan pohjoisessa ja siellä toimivat kunnolla vain Telia ja DNA. Mulla oli 200 Mb 4G aiemmin 19.90, Sain nyt Telia- DNA - Telia pyörittelyn tuloksena samanlaisen hintaan 16,90 / kk , ei määräaikaisuutta ja Lidl 30 euron lahjakortti. Vuodeksi tuo hinta.
Löytyi vielä halvempikin, mutten jaksanut enää alkaa värkkäämään, käväisin tänään Verkkokaupassa niin Telian pojat myi määräaikaista hintaan 15,90. En tiedä oliko lahjakorttia tuossa. ap
Elisan Latausliittymästä: Huomatkaa, että tällä liittymälle EI VOI LÄHETTÄÄ tekstiviestejä kovin monessa Euroopan maassa. Aivan käsittämätöntä, että tätä ominaisuutta ei ole saatu Elisan toimesta korjattua vaan se on ollut liittymän ominaisuus lähes 10 vuotta. Tämä selviää myös roaming-hinnastosta, kun oikein tarkasti katsoo.
Koska niillä on se erikoisjoukko lähtevien asiakkaiden takaisin pyytämiselle. Kannattaa aina vaihtaa liittymän tarjoajaa. Soittelevat sitten kyllä entisestä perään innoissaan.
Itselläni on Telia Dot, jonka kk-maksu on 5-25 euroa ja päiväkohtainen maksimiveloitus yksi euro. Edullisin erityisesti silloin, kun voi käyttää wifiä. Omat laskut olleet 5-8 euron luokkaa.
Jos on ladannut Lidl Plussan, niin kumppanieduissa Dotin ottajille 30€ lahjakortti.