Miksi puhelinliittymän saaminen edulliseen hintaan on niin vaikeaa?
Tarjouskausi loppuu operaattorilla A. Pyydät tarjousta ja saat sen, kuukausihinnalla joka 2 euroa kalliimpi kuin entinen. Kysyt toisen kerran, ei ole mitään halvempaa. Hermostut ja kysyt operaattorilta B. Tarjoavat samaan hintaan kuin nykyinen mutta nopsemmalla netillä. Teet sopimuksen. Ja kun vahvistat sen, jostain tulee automaattiviesti, jossa linkki operaattorin A sivuille ja tarjous, joka 3 euroa halvempi kuin nykyinen ja extrabonuksena Lidlin 30 euron lahjakortti.
Miksei ne voineet kertoa tuota tarjousta heti? Sanoin, että jos ei parempaa tule, vaihdan operaattoria.
Kolme liittymää niin joudun joka hemmetin vuosi käymään saman jumpan kolmesti, kun päättyvät eri aikaan sopparit
Kommentit (56)
Mulla mennyt jotain 5 v Elisan kanssa näin; soppari loppuu, saa tarjous joka 2€ kalliimpi mutta nopeampi netti - mutta kuitenkin vähän halvempi kuin mitä nykyisen liittymän perushinta olisi. Ja tätä jatkuu vuodesta toiseen.
Nyt on taas soppari loppumassa ja lähestyivät jatkotarjouksella. 29,90€ ja 5G netti. Ensinnäkin, aivan sairas hinta puhelinliittymästä! Mun kipuraja oli 26,90€. Toisekseen, en tarvitse mitään 5G nettiä!! Ainakaan vielä moneen vuoteen.
Ei taida tulla diiliä tällä kertaa, mutta en tiedä mitä teen.
Vierailija kirjoitti:
Koska bisnes. Valtaosa ei jaksa "muutaman euron" takia muuttaa operaattoria.
Pienituloisen on pakko. 60 euroa vuodessa yhden puhelimen kuukausihinnoista + 30 euron lahjakortti on ainakin mulle iso raha. ap
Vaihtamalla paranee. Itse vihaan tinkaamista ja vedättämistä. Otan siltä jolta saan parhaan tarjouksen. Ne jotka ei ole tosissaan ensimäisen tarjouksen kanssa, saava olla ilman rahojani.
Viimeksi kun katsoin, niin halvin puhelinliittymä on Elisan latausliittymä. Tässä liittymätyypissä ei ole perusmaksua ja sille maksetaan saldo etukäteen, minimi on 10€/2 vuotta ja se suunnilleen riittää minun puhelimen käyttöön. Netti pitää ottaa sitten jostain erikseen, mutta niihin saa tarjouksia ja maksaa noin 10€/kk. Kahden simmikortin puhelimessa voi pitää netin ja puhelinliittymän erikseen.
Puhelin tulee työsuhde-etuna, mutta kotona on 4G netti. Taitaa maksaa jotain 9,9€/kk. Jatkuvasti operaattori soitttelee ja haluaisi päivittää sitä kalliimpaan.
Vierailija kirjoitti:
Vaihtamalla paranee. Itse vihaan tinkaamista ja vedättämistä. Otan siltä jolta saan parhaan tarjouksen. Ne jotka ei ole tosissaan ensimäisen tarjouksen kanssa, saava olla ilman rahojani.
Viimeksi kun katsoin, niin halvin puhelinliittymä on Elisan latausliittymä. Tässä liittymätyypissä ei ole perusmaksua ja sille maksetaan saldo etukäteen, minimi on 10€/2 vuotta ja se suunnilleen riittää minun puhelimen käyttöön. Netti pitää ottaa sitten jostain erikseen, mutta niihin saa tarjouksia ja maksaa noin 10€/kk. Kahden simmikortin puhelimessa voi pitää netin ja puhelinliittymän erikseen.
Joo siis mulla on yksi prepaid myös, siinä ei ole nettiä ja säilytän vain koska nro pitää säilyttää jemmassa. Siihen on nettikuukausi 12.90 ollut silloin joskus kun oon sen ottannut. Netti mulle tärkeintä puhelimessa, puheluita tulee tosi vähän ja lyhyitä ja tekstareita ei välttämättä yhtään. Tuplasimmit on puhelimissa
Sama kokemus Teliasta, määräaikainen tarjous katkolla, tarjosivat liittymän jatkamista mutta +10€. Kävin kysymässä Telian standiltä marketin käytävällä parempaa tarjous, sain kaikki 2€ alennusta elikkä +8€ hinnan nousua tiedossa. Siinä vaiheessa tein toiselle operaattorille netissä tilauksen ja nyt maksan saman kuin alunperin mutta nopeammalla netillä. Ja kas kummaa, nyt myös Telia olikin valmis jatkamaan sopimusta entisellä hinnalla, no ei jatkettu. Loppu tulema: operaattorit yrittävät lypsää korotettua hintaa mahdollisimman pitkään, paras tapa pitää hinta kohdallaan on vaihtaa operaattoria välillä.
vastaus ongelmiin kirjoitti:
Prepaid!
"Tosi on!"
Liittymän kk-maksu on miltei yhtä kallis kaikilla operaattoreilla koska ne ovat sopineet laittoman hintakartellin ja myyvät samalla siihen vielä, usein tarpeettoman ja kalliin, nettiliittymän 💸! Suunnilleen samat ehdot ovat kartellin mukaisesti kaikilla operaattoreilla🤬!
Prepaid tulee ja vapahtaa siitä 😇!
----
Pankkien kartelli näkyy siinä ettei pankkikorttia saa mistään ilman turvatonta lähimaksu-ominaisuutta ja korteissa on aina oletuspuolena kallis luotto! Ja ns. "kk-palvelumaksuja" ne korottelevat yksipuolisesti oman mielensä mukaan! Viimeksi vuoden vaihteessa 💩Nordea 2.5 eurosta 7.5 euroon kk eli 3x!
"Suomi on sarvikuonojen 🦏 ja kartellien luvattu maa!" Siksi täällä on kaikki kallista!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pienituloisen on pakko. 60 euroa vuodessa yhden puhelimen kuukausihinnoista + 30 euron lahjakortti on ainakin mulle iso raha. ap
Tuohan on hyvä hinta. Ei sitä paljon halvemmalla voi saada.
Työkaverille kävi ihan samalla lailla, se halvempi tarjous löytyi vasta kun vaihtoi operaattoria!
Puhelinliittymät on nykyään muutenkin ihan älyttömän kalliita, hinta tuplaantunut alle 10 vuodessa. 30euroa on jo tosi paljon sellaiselle joka lähinnä käyttää nettiä puhelimella mutta ei soita eikä tekstaile ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Työkaverille kävi ihan samalla lailla, se halvempi tarjous löytyi vasta kun vaihtoi operaattoria!
Puhelinliittymät on nykyään muutenkin ihan älyttömän kalliita, hinta tuplaantunut alle 10 vuodessa. 30euroa on jo tosi paljon sellaiselle joka lähinnä käyttää nettiä puhelimella mutta ei soita eikä tekstaile ollenkaan.
Turha maksaa jostain 1200 minuutin/viestin paketista jos ei sitä käytä. Kannattaa maksaa käytön mukaan.
t. 6 euro/kk + käytön mukaan
Dna-Telia-Dna-Telia-Dna-Telia.
Aina 19,90/kk vuodeksi kerrallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turha maksaa jostain 1200 minuutin/viestin paketista jos ei sitä käytä. Kannattaa maksaa käytön mukaan.
t. 6 euro/kk + käytön mukaan
Ainakaan Elisalla ei tuollaisia liittymiä ole kohtuullisella netillä.
Vanhukset ei ikinä nettiä käyttäneet, niin silti saa vain noita 20€/kk paketteja.
Jos ei käytä puhelinta paljon, suosittelen liittymiä, joissa maksetaan käytön mukaan. Nekin tosiaan pitää etsiä näiden jättien ulkopuolelta, 20:n euron saldorajalla sai Telialla soittaa pari puhelua, kun kuukausimaksu vei suurimman osan saldosta. Tällä hetkellä itsellä käytössä Globetel. Nettiä en juuri käytä, joten sen hintaa en ole paljoa jaksanut katsella.
Sama juttu mulla ja alettiin vasta sitten tyrkyttämään halvempia kun oli jo vaihto toiselle operaattorille menossa. Ennen sitä ei ollut muka mitään kun kysyin. Pelaavat näköjään korttinsa loppuun asti eivätkä usko että asiakas oikeasti vaihtaisi, no minun kohdalla erehtyivät ääliöt jos kuvittelivat että maksettuani jo liittymän avauksen+simin toimituksen alkaisin enää peruuttelemaan.
Itselläni on DNA:lta rajattomasti puheluita ja tekstiviestejä sekä nettiä jollakin nopeudella 14,90€ kuukaudessa. En käytä nettiä puhelimessa ja soitan ja lähetän vain tekstiviestejä. Liittymä on liian kallis. Kun tämä sopimus loppuu vaihdan varmaankin käytön mukaan maksettavaan, tosin tämän nykyisen käytön mukaan maksettavan liittymän kuukausimaksun välillä oli eroa vain 5 euroa ja nopeastihan sitä tuolla puhuu ja viestittelee, jos on paljon asiaa. Itselläni toki jäävät tuonkin alle, joten turhasta maksan. Mietin tätä siis jonkin aikaa ennen tämän nykyisen liittymän ottamista. Olen toki harkinnut prepaidiäkin, mutta jonkun vanhan numeron ottaminen ja mahdolliset häirikkösoitot mietityttävät. Kaipaan halpojen liittymien aikoja ja DNA Onni-liittymää, jonka kuukausimaksu oli aikoinaan 0,67 euroa.
Miksen muista, että tällaista olisi ollut tyyliin 20v sitten ja hinnat oli pitkään edullisia, eikä kukaan ollut korottelemassa. Onko nykyään sijoittajat ja ahneus ajanut tähän korotuskierteeseen.
Mitäs luulet noiden etelämmässä Euroopassa maksavan? Niillä on superkalliita rajoitettuja nettisopimuksia.