Joulunstarat perjantaihin!
Kommentit (12)
Linkki eiliseen keskusteluun:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8398952&p=2&tmode=1&smode…
Sitten omaa napaa. Ihmettelen nyt, mikä on vienyt minulta suurimman osan energiasta vai onko tämä töissä käyminen flunssan kera sitten niin raskasta?! Juu, vali vali, mutta eihän se ollut kiellettyä täällä. ;-D
Pari viikkoa sitten jaksoin esimerkiksi kuurata miehen kanssa koko kodin, leipoa ja laittaa ruokaa ihan normaaliin tahtiin. Nyt tuntuu, että kun pääsee päiväkodin kautta kotiin, niin ei jaksa kuin maata sohvalla ruoan jälkeen. Mies onkin sitten saanut ottaa vastuuta aika lailla pojan hoitamisesta. Onneksi 3,5-vuotias on sen verran omatoiminen, ettei vaadi enää kauheasti käsityötä.
Miten, joilla on PIENI LAPSI ennestään? Miten ihmeessä te jaksatte? Siis, jos ikäero on tyyliin alle 2 vuotta. Miten muuten onnistuu esikoisen nostaminen?
No, ehkä se tästä, kun tulee viikonloppu. Nyt kyllä tuntuu siltä, että en jaksa olla töissä loppuun saakka. Pitäisi kai kuitenkin ottaa päivä kerrallaan. Ehkä se tästä kirkastuu, kun pääsen tästä pirun flunssasta eroon. Mutta viekää mut navetan taakse ja ampukaa, jos vielä rutisen flunssasta!
VAATTEET. Miten olette mahtuneet äitiysvaatteisiin? Itsestäni alkaa tuntua, että elokuussa ostetut vaatteet alkavat tehdä jo tiukkaa. Kenkäostoksillekin pitäisi lähteä, sillä kuuden sentin koroilla kävely saa aikaa sellaiset jalkasäryt iltaisin, ettei ole tosikaan.
JOULULAHJAT. Oli hauska huomata, että jotkut muutkin ovat aikaisin liikkeellä. Itse ostin ensimmäisen joululahjan jo elokuussa! Se tulee poikamme kummitädille. Se vain oli niin nappiostos, että oli ihan pakko tehdä se jo silloin. Muutoinkin tässä alkaa vähitellen hahmottua, mitä hankin läheisille. Onneksi lahjoja ei tarvitse hankkia kovin suurella katraalle. Inhoan syvästi viime tingan jouluostoksia ja ne parin viimeisen joulukuun sunnuntain ruuhkat saavat minut järjiltäni. Lupaan pyhästi hankkia kaikki lahjat viimeistään marraskuussa.
VIIKONLOPPU. Mitä viikonloppusuunnitelmia teillä on? Itse aion ottaa erittäin rauhallisesti. Teen korkeintaan sunnuntaina vähän alkuviikon ruokia valmiiksi. Jos flunssa hellittää, menen katsomaan kummityttöä ja hänen äitiään. Muutoin toivon pitkiä yöunia, ehkä päiväuniakin ja loikoilua!
NUKKUMINEN. Unista oli tuossa aiemmin puhetta. Olen nyt nukkunut kuin porsas. Anteeksi vain kaikille kanssasisarille, jotka eivät tätä onnea jaa. :-) Aiemmin näin kovasti unia, mutta enää ei tuo unimaailma ole niin vilkas.
Nyt aamulla hyvin nukutun yön jälkeen alkoi mietityttää, miten sitä jaksaa taas YÖHERÄTYKSIÄ VAUVAN KANSSA. Esikoisen kanssa ne olivat jotain ihan kauheita 11-kuukautiseksi asti, kärsin totaalisesta unikonkurssista, mutta hengissä siitäkin selvisi. :-) Ovatko muut miettineet jo samoja asioita?
Oikein hyvää viikonloppua ja hyviä vointeja kaikille!
Vähän pirteämpänä tänä aamuna vaikken kunnon unta nukkunutkaan, sellasta koiran unta. Josko sitä sitten iltapäivästä pötkähtäisi sänkyyn. Olisi paljon hommia mitä pitäisi tehdä, mutta olen tullut myös hyvin saamattomaksi...plääh.
Viime yönä näin ensimmäisen synnytysunen, mutta heräsin ennen kuin " tulos" oli selvinnyt. Vatsa oli yöllä oikeasti kipeä, liekö siitä sitten uni peräisin että kovissa supistuksissa kärvistelin. No, jos vielä sinne joulukuuhun asti jaksaisi. Laskettuaika minulla on 4.12 ja jonkun ultran mukaan 6.12. Ennen aattoa kuitenkin.
Kovasti teillä on jo joulusuunnitelmia...meillä on ehkä muutto silloin(kauhulla ajattelen miten sekin onnistuu vauvan kanssa, välimatkaa kuitenkin 300km...) Lahjoja olen kanssa kyllä jo miettinyt, mutta tunnen itseni että viimetinkaan jää hankinnat kuitenkin. Olen jouluihminen ja se on juhla jota odotan. Olemme varmaan vanhempieni luona valmiissa pöydässä.
Vaatteista joku kirjoitti. Minä ostin H&M:ltä heinäkuussa housut ja farkkuhameen ja kovin pinkeiltä alkavat vatsan seudulta tuntumaan. Olen tässä ajatellut että pitäisi vielä jotkut housut ostaa, mutta täällä pikkukaupungissa ei ko. liikkeitä löydy josta saisi/löytäisi jotain.
Ärtyneisyyttä olen nyt taas viimepäivinä huomannut itsessäni, mutta toisaalta olen käytännössä kokoajan lasten kanssa yksin kun mies on aina jossakin päin suomea. Tänään hän saapuu kotiin kunnes maanantaina taas lähtee.. Välillä kyllästyttää tuo ainainen poissaolo. Ja lapsetkin ikävöivät.
Eipä tässä kait sen kummempia tällä kertaa. Mukavaa viikonloppua kaikille. Ensi viikolla hyppään jo kolmenkympin puolelle viikoissa..huh huh kun aika rientää!
t.elmersson 29+4
Vielä piti jäädä kotiin tytön kanssa kun ei ole ihan kunnossa vielä ja heillä koulussa liikuntapäivä. Tämmönen pakkoloma on mulle tuskaa: ei voi lähteä minnekään kun muksu toipilas. Kovasti sympatiseeraan teitä odottajia jotka jouduttu olemaan vuodelevossa taikka muuten ottamaan ihan rauhallisesti *jaksamisia*.
Äitiysvaatteista: minä sain lainaksi veljen vaimokkeelta äitiysvaatteita ja mahtuvat kyllä vielä päälle. Hän kun on hiukan isompi jo alkujaan kuin minä. Sitten kun äippäloma alkaa niin ajattelin pukeutua meidän kaikkien kansallispukuun eli verkkareihin ja tuulipukuun :)) ooh, I´m so hot :)))
Eilen kun oli luppoaikaa ja makoilin vaan sohvalla, aloin miettimään nuiden vanhempien lasten vauva-aikaa. Varmasti paljon on juuri sitä " aika kultaa muistot" -osiota kun ovat olleet niiiin kilttejä jotta :)) Heillä on ikäeroa 1v ja 4kk. Ex-mies oli aina pois kotoa ja yksin heitä hoitelin. On se kumma kun en muista mitään negatiivista tuolta ajalta.. Oiskos menny sumussa koko aika vai tekeekö muisti tepposet?
Käväsin eilen ostamassa itselleni sen " uuden" auton ja samalla lapsille jotain pientä kun shoppailemaan lähdin. Mutta kaupassa kun tuttipulloja ja vaatteita katselin, tuli olo että on aikaista vielä mitään ostella kun ei tuo äippäpakkauskaan ole tullut. Minulla siitä pakkauksesta alkaa hamstrauskausi :) Mitään en sitten toukalle ostanut, vanhemmille lapsille vaan. Välillä tulee niin epätodellinen olo että ihan oikeesti meille tulee vauva sitten joskus...
Jaah, käynpäs hakemassa santsikupin kaffetta jotta jaksaa tämänkin päivän. Terkut kaikille :))
RauPotar ja toukka 28+6 <- muistinpas :)))
Täällä taas. Esikko kyttää Teletappeja (ei muuta tekiskään jos antaisi hänen valita) ja äippä surffaa netissä ja kiskoo kahvia! Nam!
Heräsin miehen herätyskelloon ja oli vaikea saada unta enää. Otti hieman päähän kun esikoinen nukkui ja olisin periaatteessa voinut itsekin, mutta uni ei oikein tullut silmään. Tunnin pyörin ja nukahdin, vaikka olis voinut jättää väliin, näin kauheita painajaisia miehestä, joka murhasi raskaana olevia naisia... Mistä lienee moiset unet saaneet alkunsa? Muutenkin lonkant ovat aika väsyneet, joten se hieman haittaa asennon löytämistä, varsinkin jos unen päästä on vaikea saada kiinni.
Esikoinen on meillä 1v7kk ja hyvin jaksetaan! Nostaminen ei ole ongelma, omilla tolpillaan kun viettää suurimman osan ajastaan. Toista olisi kai jos olisi vasta joku kävelemään opetteleva, se olikin rasittavaa aikaa kun koko ajan piti olla taluttamassa! Muutenkin on jo varsin omatoiminen ja nokkela tyttö, tosin tuo alkava uhma hieman rasittaa. Samaten se, että päiväunet ovat nyt parina päivänä jääneet kokonaan väliin tai olleet 30min mittaiset huolettaa tätä äippää. Minä kun ajattelin, että kun vauva syntyy nukutaan meillä joskus kaikki vielä yhtäaikaa, saa nähdä.
Viikonloppusuunnitelmiin kuuluu siivousta taas. Uusi näyttö sunnuntaina ja mä olen jo päättänyt vahata parketit ja pestä ikkunat ennen sitä jos ehdin. En vaan keksi, miten tuon lattian vahauksen toteuttaisin käytännössä kun on tuo esikoinen. Ulkonakin on niin kosteaa, että vaha kuivuu varmasti hitaammin. Saa nähdä, mitä ehdin. Lisäksi ajattelin sunnuntaina suunnistaa kirpprille tarjontaa tutkimaan. Kotkassa on mainio lastentarvikekirppis, missä käyn aina isovnhempieni luona vieraillessa. Tällä kertaa saalis vaan oli varsin laiha, joten täytyy tutkailla Turun tarjontaa (mikä on yleensä aika surkea).
Nyt alan tekee jotain hyödyllistä (vaikka tää netissä olo on kylläkin aika hyödyllistä)... Haukaa perjantaita kaikille!
Tiina 29+1 (minäkin saan liittyä 30-kerhoon ens viikolla, aika kuluu vauhdilla)
VOI ITKU KUN VÄSYTTÄÄ!!!
En osaa nukkua kun ukko puuttuu vierestä kuorsaamasta, enkä osaisi kuvitella elämää jossa hän reissaisi koko ajan. Miten ihmeessä te pystytte siihen??? Mulla jo nyt ihan älytön ikävä.
Meillä on lapsosilla ikäeroa 1 ja 7kk ja hyvin jaksoi silloin.. aika kyllä vähän kultaa muistoja. Odotus aika meni vähän huomaamatta kakkosen kohdalla kun kaikki aika meni esikoisen kanssa. Oli mulla jalkakin paketissa loppu raskaudesta se alkoi olla jo hankalaa hoitaa ison mahan kanssa ykköstä ja sit oli vielä kepitkin. Univelkakin tuli vasta kakkosen kanssa (koliikki vei kyllä voimat). ykkönen kun nukkui niin hyvin yönsä heti sairaalasta kotiuduttua.
PINNAKIRISTYY joko nuo nyt taas tappelee.. oma pinna on nykyään niin kireä. Eihän tuota sais kiukkua noille lapsukaille purkaa, mut kun noin kymmenen kertaa on jo jostain sanonut eikä vieläkään mene viesti perille alkaa äipän hermot loppua. Onneks on tuo ukkonen tulossa kotiin tänään.
Olekos minä nyt ainut äippä joka synnyttää vks:ssä joulukuussa? Tuola tammisten ja marrasmurujen puolella niitä kyllä on mut meidän porukassa ei yhtään.. saa sit yksin köllötellä sielä ;D. Synnytys on täs ollut muutenkin mielessä, kun ns. normaalia synnytystä en ole vielä kokenut.. molemmat kun on käynnistetty 1. 2vko ennen ja 2. 4vko ennen.
Omaa napaa tuli taas pitkä pätkä... anteeksi.
jossain 25-26 välimaastossa.
neffi
Ihanaa, olen tänään vapaapäivällä. Aamulla herätyskello kuitenkin soi, sillä kaksi koululaista herätettävä. Usemmiten kyllä käy niin, että lapset herättää mut :) eli eivät ole kovin aamu-unisia.
Yöherätykset: Mä olen myös pohtinut, että kuinka jaksaa öisin nousta hoitamaan vauvaa. Meillä kuopus 7v. eli oon jo tottunut nukkumaan yöni rauhassa. Joskus, kun lapset sairastelevat ja joutuu yöllä heräilemään tuntuu tosi raskaalta. Pelottaa ihan oikeesti kuinka sitä taas jaksaa. Mulla tietysti on se etu, kun kaksi isompaa ovat jo koulussa voin ottaa vauvan kanssa päiväunia.
Vaatteet: Jos painonnousu jatkuu tätä rataa (nyt 7kg), alkaa äitiysvaatteetkin pian käymään pieniksi. Nyt vielä housut ihan hyvät, jos en vaan liho enempää (maha saa kyllä kasvaa, muttei takamus..).
Viikonloppuna: Toivon, että osaisin olla paikallani ja loikoilla. Liitoskivut ovat taas yltyneet, kun oon siivonnut oikein perusteellisesti tätä kaaosta. Liikuminen tekee kyllä tänään niin kipeetä, ettei suuria pysty koohottaan. Sunnuntaina olis vielä talkoohommia lapsen harrastuksen parissa, joten nyt pitää tosiaan ottaa rennosti.
Turkulaiset: Mistä ootte ostaneet imetysliivit? Edellisissä raskauksissa hankin muistaakseni hyviä liivejä mammakeskuksesta, mutta liikehän on lopettanut ajat sitten(vai olenko väärässä?). Kuppi kokoni on d ja varmasti kasvaa, kun imetyksen aika koittaa. Haluaisin tukevat liivit, vaikka sitten maksaiskin vähän enemmän.
Mukavaa perjantaita kaikille joulutähtösille!
Tuuti73 29+2
Semmonen kysymys, että uskaltaako etukäteen ostaa uusia rintaliivejä? Kun ei ole mitään hajua, miten nämä bosat pamahtaa isommaksi. Tällä hetkellä d-bosat ei ole kasvaneet mihinkään. Eli tarkottaako tämä sitä, että imetyksen alettua, nämä räjähtävät käsiin? Heh..*sori tietämätön kyselee*
T. Tirppis ja pömppömaha 26+3
Mies on iltavuorossa ja haen pojun vasta neljältä hoidosta, että saa iltaulkoilun siellä, kun en vielä kykene ulkoilemaan hänen kanssaan. Nyt on siis vielä hetki aikaa kirjoitella kuulumisia.
Eilen olin todellakin ekaa kertaa moneen viikkoon pystyssä vähän pidempään. Kävin mm. töissä viemässä " lähtöpullat" ja illalla tartuin imuriin. Muuta ei sitten tarvittukaan, olin aivan poikki. Totaalisesti! Vapisutti ja oksetti. Olin yksin pojun kanssa kotona ja kaivoin hätävaran laatikosta - uuden tomi traktori dvd:n - sillä sitten päästiin puoli kasiin, joilloin mentiin pojun kanssa nukkumaan. En jaksanut edes iltapalaa syödä tai tarjota pojulle ja kun hän ei sitä pyytänyt (vähän huono muutenkin syömään) niin painuimme vaan sänkyyn. Ajattelin, että kaippa hän sitten herää yöllä kovaan nälkään, mutta kyllä nukkui ihan normaalisti puoli seiskaan. Minä nousin iltapalalle vielä yhdentoista jälkeen ja jatkoin sitten uniani. Tänään olen sitten taas ottanut vähän rauhallisemmin, vahingosta viisastuneena;)
Tirppana kyseli RINSIKOISTA. Mulla rinnat on poksahtannu esiin heti plussauksen jälkeen, joten nyt käytössä on ollu pojun imetyksen aikaiset imetysliivit. Viimeksi ostin muutamat imetysliivit jo odotusaikana ja ne meni hyvin imetyksen aikanakin. Mulla ei siinä vaiheessa rinnat sanottavasti kasvaneet vaikka maitoa tuli hyvin. Tämä on varmaan henk.koht. juttu. Luulisin, että toisilla rinnat kasvaa vasta imetyksen alettua - en tiedä.
JOULUA on jo kovasti täällä pinoissa suunniteltu. Minä olen oikein superjouluihminen ja tänä vuonna saadaan kerrankin viettää joulu omien toiveiden mukaan. On hyvä syy olla vain ihan kotioloissa hissukseen. Ristiäiset ollaan ajateltu viettää joulun kieppeillä, kun on kuusi ja muutenkin joulutunnelmaa. Poju ja hänen siskonsa yhteinen kastejuhla oli 2 vuotta sitten ja silloin meillä oli ihan kamalasti väkeä, reippaasti yli 40 henkeä. Siitä nousi sitten ajatus, että nyt vietettäisiin ristiäiset, joihin tulisi vaan isovanhemmat + kummit eli yht. 5 vierasta ja pappi. Joulunaika sopisi sellaisiin ristiäisiin mielestäni kauniisti.
PETIPUUHAT ovat taakse jäänyttä elämää. Aluksi oli se järkyttävä pahoinvointi (iltaisin pahin), sitten raju verenvuoto viikolla 15, jolloin kuukaudeksi puuhakielto ja nyt näitä supisteluja viikosta 24. Vähän samanlaista oli pojun odotuksen aikaan, mutta loppuraskaudessa petitouhut alkoi kuitenkin taas kiinnostaa enemmän. Nyt luulen, että odotellaan parempia aikoja, kun on tuo limatulppakin lähtenyt. Mutta läheisyyttä on suhteessa riittänyt ja onhan molemmilla jo kokemusta siitä, että muutama viikko synnytyksen jälkeen alkaa makkaritouhut taas kummasti kiinnostaa. Seksiunia olen nähnyt enemmän kuin koskaan ja luulen, että ne johtuu tästä selibaatista, hassua!
Aurinkoista viikonloppua!
t. päivikki 29+3
VIIKONLOPPUUN....
vettä sataa ja kylmääkin on, mutta sitä enemmän pitäisi sitten saada kotihommia ja remppaa tehtyä nyt sitten viikonlopun aikana. Eipähän tartte potea pahaa mieltä siitä, että menee hyvät ilmat hukkaan!
VAUVANHUONEESTA sen verran, että se on vielä IHAN sekaisin. Törkeän vihreä sävy seinillä jne... Nyt olisi huomenna tarkoitus miehen repiä noi järkyt muovitapetit seiniltä ja ainakin tuo alustusmaalaus tehtyä, että joskus pääsisi sitten ihan kunnolla sen maalaamaan--joku vaalea violetin sävy seiniin ja lattia, oven pielet sun muut valkeaksi tuntuisi nyt miellyttävän, mutta katsotaan. Sitten pitäisi vielä muuten maalata pinnis ja hoitopöytäkin valkeaksi (ne kun on kahta eriväristä puuta) että hommaa ois tässä ennen vauvan tuloa. Ja kaippa ne vaatteetkin pitäisi läpi katsastaa ja jotenkin koon mukaan vaikka järjestellä.
Mutta mutta... muutakin remppaa on vielä jäljellä vaikka millä mitalla!! Onneksi hyvä ystäväni ja oikein supermaalari onkin tulossa meille huomenna koko päiväksi auttamaan, että jospa sitä taas jotain saataisiin aikaiseksi! Voi järkky tätä hommaa, ja tätä mielessä potevaa stressiä siitä, että kaikki ei ole valmista vielä PITKÄÄN aikaan! (Teitte muuten N77 tämän remppastressin mukaan oikean päätöksen sen vanhan talon oston suhteen!)
Niin taisi olla muuten N77 kun kirjoittelit noista hermoista pikkulasten kanssa. Mulla on ainakin huuto herkässä... Joka aamu päätän olla tänään rentona ja ottaa iisisti ja olla huutamatta turhista. Sitten se aina pitää se päätös välillä paremmin, yleensä huonommin. Lapset on itseasiassa hyvin käyttäytyneet ja leikkivät nätisti yhdessä suurimman osan ajasta jne, eli siellä ei ole lisääntynyttä tarvetta/syytä huutoon-kurinpitoon meillä. Ihan vaan äidin HORMOONIHEITTELYT on tässä jutussä syypäänä, ja voi sitä syyttelyä mikä oman pään sisällä on käynnissä, kun ei osaa itseään hillitä tilanteessa kun tilanteessa! Ja monet kerrat oon saanut anteeksi lapsilta pyytää liikaa stressaamistani. Tsemppiä vaan kaikille hormoonisille pikkulasten äideille! :o)
JOULUA katsellaan sitten kun on sen aika--olen vähän tälläinen " kaikki ajallaan" tyyppi.....
Kivaa viikonloppua vaan kaikille!!
UM 28+3
Hellou tähtöset! Olipas mukavaa lueskella kuulumisia. Niin moni asia on tässä vaiheessa yhteinen onni tai riesa :-) helpotti kuulla teidän kokemuksista.
VAATTEET minullakin on Iituli jo muutama äitiysvaate aikasta nafti, saa nähdä kauanko nähdä niihin. Onneksi on tullut ostettua sellaiset suorat housut, joissa on todella paljon säätövaraa. Farkkuhame (joka muuten on hemkkamaukasta kuten jollain muullakin oli, meil on varamaan samanlaiset) kiristää istuessa, kun siinä on niin tiukka se resori.
VIIKONLOPPU suunnitelmissa mennä BOBON ystävämyyntiin, sitten mammajumppaan ja sitten ajella miehen perässä mökille. Siellä aion vaan ottaa ihan rennosti ja nauttia hyväksi luvatusta ilmasta. Sunnuntaina menemme ehkä golfaamaan, tavoitteena mulla pelata puoli kierrosta, nauttia saunasta rauhassa ja sitten lueskella ja katsoa telkkaria.
NUKKUMINEN on vähän niin ja näin. Olen sellainen, että stressaantuessa herään tosi aikaisin. Nyt vauveli on herätellyt siinä neljän ja puoli seitsemän välillä. Yöllä en ole pahemmin heräillyt, mitä nyt vessaan mutta sen jälkeen on onneksi yleensä uni tullut. Lonkkia mullakin on muutaman kerran pakottanut, ei ole ollenkaan kiva tunne. Päiväunia en ole päässyt ottamaan muuta kuin muutamana viikonloppuna. Ne kyllä rupeaisi olemana tarpeen.
HERMOT meillä kun ei pikkulapsia, niin olen huomannut että ihan viime päivien aikana on hermot ruvenneet kiristämään töissä. Alaiset ja muutamat muut on saaneet mun itsehillintäni todella koville. Onneksi olen saanut itsenin hillittyä, eihän siitä mitään tulisi että näyttäisi mieltään työpaikalla. Yhden kerran olin niin tiukilla, etten pystynyt enää puhumaan, olin istunut koko päivän kuumassa huoneessa tehden isoa projektia, sitten eras henkilö höykää illalla sisään ja rupeaa puhumaan asioista kuin hän tietäisi ne ja kyseenalaistaa jutut jotka olen tutkinut ja linjannut, vaikkei hänellä ole mitään kompetenssia ottaa niihin kantaa. Olin siinä sitten hiljaa ja ilmoitin, että nyt mina lähden syömään illallista johonkin, loppuuhan se bensa joskus autostakin eikä se sitten enää tankkaamatta kulje. Mietin just, että jos rupeaa tulemaan ihan tavallisina työpäivinä liian tiukkaa, niin hankin sitä saikkua tai teen etätyötä ja laitan puhelimen kiinni, se on parempi kuin suututtaa muut ihmiset ja herättää puheita, et tolla on noita raskausajan mielenheittelyitä¿ inhoaisin sellaista.
JOULULAHJAT mullakin jää yleensä viime tinkaan. Koitan kirjata ideoita etukäteen ihmisille, joille lahjan ostan. Nyt en ole vielä aloittanut.
Nyt on vähän vatsa kipeänä ja kireänä, ei tee mieli aamupalaakaan vaikka nälkä olisi. Johtuukohan tämä eilisestä tyttöjen herkutteluillasta.. oli kyllä niin hyviä herkkuja että.
Rentoudutaan t. Heini ja minimyllertäjä rv 26 (vasta.. miten tämä nyt tuntuu menevän niin hitaasti..)
Kelan sivuilta näkyi että äippärahapts tehty tänään ja pakettia saa odotella parin vkon sisään :)) jee jee!!
En ole moneen päivään taas ehtinyt kotona koneelle, näin töissä sekin onnistuu välillä. Taas yksi yövuoro takana, odottelen tässä kotiinlähtöä.
En nyt muista/tiedä, onko asiasta just ollut puhetta, mut mites teillä muilla, joilla on jo pieniä lapsia kotona, kestääkö pinna " normaaliin tapaan" lasten kans? Meillä pian 1 v 11 kk vilpertti kotona ja uhmaikä alkamassa ja välillä on tämä äippä ihan helisemässä! Tuntuu, et poika osaa oikein provosoida äitin ihan kuilun partaalle. Isänsä kans kun on harvemmin, mut kuitenkin viikottain ovat ihan ilman minuakin kotona, kun käymme vuorotellen töissä, niin yleensä isälleen ei kiukkua samaan malliin, suostuu nukkumaan päikkärit ym. Esim. eilen jäi taas päikkärit välistä, kaikki oli huonosti jne niin että töihin päästessä olin ihan helpottunut :)
Täällä on pinoissa ollut jo puhetta joulunvietosta, kääks! Itsellä ei ole käynyt edes mielessä ennen tätä. Ei sitä oikein uskalla suunnitella mitään, kun LA on 25.12. Kaikki menee sitten, niinkuin on mennäkseen.
Oikein mukavaa viikendiä ja voikaa hyvin kaikki starat :)