Miten voin päästä eroon siitä että otan kaiken itseeni?
Jos joku on kireä tai ikävä minua kohtaan, niin ajattelen ilman muuta että se johtuu minusta. Sitten moitin itseäni siitä että olen jotenkin tosi hidas tai tyhmä, siksi ihmiset ovat minulle ikäviä. Mistä toisaalta tiedän, voihan se olla tottakin! Mutta siis välillä joku on pahantuulinen ihan muista syistä.
Kommentit (22)
Mulla on eräs naispuolinen työkaveri joka on fiksu,hauska,kaunis ja myönnän olleeni ihastunut häneen mutta hän suuttuu ja ottaa itteensä ihan mitättömistä asioista ja olemattomista pahoista puheista että joutuu kokoajan oleen varpaillaan mitä ja miten puhuu hänelle.Herne menee liian helposti nenää tai ei taida tulla edes pois sieltä.Onneksi huomasin ajoissa tämän luonteenpiirteen ja vaihdan vähän parempiluonteiseen kohteeseen.
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 22:01"]
Tässä on tullut paljon hyviä vinkkejä. Minulla on myös ollut vaativa äiti, joka muun muassa "hyväksyi" vain kymppejä arvosanoiksi, joita myös paljon sain koulussa. Joskus jos arvosanaksi tuli 9, niin vaikka olisin tehnyt paljon töitä sen eteen, niin äiti oli jotenkin pettynyt. Ei haukkunut, mutta ei myöskään kehunut. Kysyi vielä usein, että saiko joku paremman?
Nojoo mutta siis muutenkin äidilläni ola paljon ongelmia, puhumattakaan isästäni, ja aika paljon me lapset sitten kai oltiin sylkykuppeina. Niin paljon että veljeni on vakavasti mielenterveysongelmainen tänä päivänä, päässyt sairaseläkkeelle jo alle 30-vuotiaana.
Mindfulness kuulostaa tavallaan mielenkiintoiselle, jos siitä siis oikeasti ihmiset on kokenut hyötyvänsä. Jotenkin olen mieltänyt sen vaan aina vähän "huuhaaksi", en edes tiedä miksi. ap
[/quote] Olen itse saanut mindfulnessilla suuren avun negatiivisuuteeni.
Kaikessa suositussa (mindfulness on ollut viime vuosina muotijuttu) on myös ne huuhaapiirteet koska kaikki haluavat tehdä rahaa. Mindfulnessista on kuitenkin paljon hyviäkin kirjoja ja paljon ohjattuja meditaatioita on saatavilla.
Tässä on hyvä "peruskurssi". Kirja on kai suomeksikin saatavilla.
http://www.amazon.co.uk/books/dp/074995308X