Onko harvinasta että 3 vuotiasta ei ole illalla koskaan kukaan muu
laittanut nukkumaan kuin oma äiti tai isä? Eli ei ole ollut iltaa muun kuin oman vanhemman kanssa?
Kommentit (54)
Joo meillä 4- v tyttö ja äiti ja isä yhtä kertaa lukuunottamatta ovat laittaneet aina nukkumaan. Yhden kerran mummo nukuttanut erikoistilanteen takia.
Onhan se siinä mielessä erikoista, ettei vanhemmilla ole yhtä ainutta yhteistä iltamenoa ollut kolmeen vuoteen.
Eli kaipa aika harvinaista.
Meidän kaksi ja puolivuotiaan on laittanut mummi yhden kerran nukkumaan. Me asutaan ulkomailla eikä ulkopuolisia hoitajia vain ole. Ihan hyvin on silti pärjäilty.
Kyllä se taitaa olla.Miksi ei ole,eikö ole esim.mummulassa yötä?Vai puhukko ny omastas,hyvä vai paha?
Ei kaikilla ole todellakaan ole lapsenvahtia...
Ei ole harvinaista! Eikä asia ole hyvä eikä paha, tuo on vain tuon perheen tapa, heille paras. Jollekin toiselle lapselle jossain toisessa perheessä joku muu tapa on heille se ainoa ja oikea.
Meillä neljä vuotiaan on kerran laittanut mun sisko yöpuulle sinä yönä kun kuopus syntyi. Kyllä meillä silti on iltamenoja on miehen kanssa ollut. Laitetaan lapset nukkumaan ja lähdetään sitten.
Mummot asuu molemmat kaukana.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 10:24"]En tiedä onko harvinaista mutta mitä väliä? Yritätkö nostaa itsesi jalustalle?
[/quote]
Mä vähän ihmettelen kanssa, että mitä väliä? Vai että onpa harmillista, ettei lapsella ole niin turvallista isoäitiä/isää tai tätiä, että voisi saada muitakin läheisiä.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 10:27"]Onhan se siinä mielessä erikoista, ettei vanhemmilla ole yhtä ainutta yhteistä iltamenoa ollut kolmeen vuoteen.
Eli kaipa aika harvinaista.
[/quote]
Meillä ei kauheasti ole iltamenoja yhdessä, mutta mies on usein työmatkalla ja minulla joskus muuta menoa. Silloin mummo tulee hoitamaan.
Kukas sen sitten olisi laittanut nukkumaan? Ei meillä ainakaan ole lapsille yökyläpaikkaa.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 10:29"]Ei kaikilla ole todellakaan ole lapsenvahtia...
[/quote]
Me ollaan ihan ostettu.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 10:30"]
Meillä neljä vuotiaan on kerran laittanut mun sisko yöpuulle sinä yönä kun kuopus syntyi. Kyllä meillä silti on iltamenoja on miehen kanssa ollut. Laitetaan lapset nukkumaan ja lähdetään sitten. Mummot asuu molemmat kaukana.
[/quote]
Siis minkä ikäiset jätätte keskenään nukkumaan?
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 10:29"]
[/quote]
Niitä voi ostaa, jos on niin epäsosiaalisesti elänyt, ettei yhden yhtä sukulaista, kummia, ystävää tai naapuria tosiaankaan löydy. Kauheata elämää lapsellekin tuollainen, ettei vanhempien lisäksi ole mitään luottohenkilöitä lähipiirissä.
Surullista!
Meillä taisi ekan kerra olla MLL:n hoitaja esikoisen ollessa viisi, mutta ei me oikein osattu olla. Minun äitini sairastui vakavasti nuorimmaisen ollessa alle 2, eikä selvinnyt ja oli ennen sairastumistaan yrittäjä, grilli, joten hän oli täysin pois laskuista. Mieheni isä alkoholisti, ei voinut sinne viedä ja anopilla oli täysi työ muidenkin kanssa, iso perhe, joten paljon lastenlapsia ja muut työnsivät lapsia hoitoon tai pyysivät hoitamaan niin paljon, että minä päätin etten todellakaan vaivaa häntä. Osa siis työnsi vaikka appi oli alkkis. Veljeni taas asui ulkomailla. Miehen sisarukset eivät yksikään asuneet lähellä ja heilläkin omat perheensä. Meillä siis ainoa vaihtoehto MLL ja kun säästimme asuntoon, emme raskineet oikein kovin usein ottaa, varsinkin kun itse olin pätkätöissä. Nyt lapset ovat kasvaneet ja ihan tavallisia nuorukaisia noista on tullut. Heille ulkomailla asunut eno on muuttanut takaisin ja hänestä on tullut läheinen, vaikka pienenä näkivät harvoin.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 10:34"][quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 10:30"]
Meillä neljä vuotiaan on kerran laittanut mun sisko yöpuulle sinä yönä kun kuopus syntyi. Kyllä meillä silti on iltamenoja on miehen kanssa ollut. Laitetaan lapset nukkumaan ja lähdetään sitten. Mummot asuu molemmat kaukana.
[/quote]
Siis minkä ikäiset jätätte keskenään nukkumaan?
[/quote]
Arvasin, että joku näsäviisas tarttuu tähän. Laitetaan nukkumaan ja lapsenvahti tulee myöhemmin tai ottaa ohjat käsiin vasta lasten nukahdettua. Tietty.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 10:44"]
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 10:34"][quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 10:30"] Meillä neljä vuotiaan on kerran laittanut mun sisko yöpuulle sinä yönä kun kuopus syntyi. Kyllä meillä silti on iltamenoja on miehen kanssa ollut. Laitetaan lapset nukkumaan ja lähdetään sitten. Mummot asuu molemmat kaukana. [/quote] Siis minkä ikäiset jätätte keskenään nukkumaan? [/quote] Arvasin, että joku näsäviisas tarttuu tähän. Laitetaan nukkumaan ja lapsenvahti tulee myöhemmin tai ottaa ohjat käsiin vasta lasten nukahdettua. Tietty.
[/quote]
Kirjoita sitten selvemmin, pölvästi. Viestistäsi saa käsityksen, että jätätte lapset keskenään nukkumaan. Lastenvahdista et puhu yhtään mitään.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 10:36"]
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 10:29"]
[/quote]
Niitä voi ostaa, jos on niin epäsosiaalisesti elänyt, ettei yhden yhtä sukulaista, kummia, ystävää tai naapuria tosiaankaan löydy. Kauheata elämää lapsellekin tuollainen, ettei vanhempien lisäksi ole mitään luottohenkilöitä lähipiirissä.
Surullista!
[/quote]
Minusta olisi outoa, jos perheemme luottohenkilöt ovat niitä, jotka ovat olemassa vain iltaisin ja öisin! Ei 3v tarvitse ketään vierasta vastaamaan iltarutiineista. Voihan olla, että sillä lapsella on niitä läheisiä paljonkin, mutta valveillaoloaikaan, ei öisin. Jonkun ipana saattaa olla aamusta iltaan mummolassa, mutta äiti käväisee illalla lukemassa iltasadun.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 10:47"][quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 10:44"]
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 10:34"][quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 10:30"] Meillä neljä vuotiaan on kerran laittanut mun sisko yöpuulle sinä yönä kun kuopus syntyi. Kyllä meillä silti on iltamenoja on miehen kanssa ollut. Laitetaan lapset nukkumaan ja lähdetään sitten. Mummot asuu molemmat kaukana. [/quote] Siis minkä ikäiset jätätte keskenään nukkumaan? [/quote] Arvasin, että joku näsäviisas tarttuu tähän. Laitetaan nukkumaan ja lapsenvahti tulee myöhemmin tai ottaa ohjat käsiin vasta lasten nukahdettua. Tietty.
[/quote]
Kirjoita sitten selvemmin, pölvästi. Viestistäsi saa käsityksen, että jätätte lapset keskenään nukkumaan. Lastenvahdista et puhu yhtään mitään.
[/quote]
Juu anteeksi, unohdin av:n sisälukutaidon olevan luokkaa nolla. Mulle tulisi mieleenkään jättää lapsia keskenään nukkumaan ja oletan, että 99% ihmisistä ajattelee samoin.
Meillä 2.5v on aina mennyt nukkumaan joko isän tai äidin kanssa. Miksi pitäisi jonkun muun kanssa mennä? Nyt kun mennään synnyttämää tulee mummo hoitamaan lasta... ollaan tehty lapsi josta itse huolehditaan, eikä tyrkätä aina muille. Me ryypättiin ja juhlittiin alle 25 vuotiaana ja sen jälkeen lapset niin ei enää tartte lähteä mihinkään. En ymmärrä vanhempia jotka tekevät lapsia ja itse kulkevat viikonloput juhlimassa, lapset tyrkätään toisten hoitoon kun juuri ne viikonloput on kaikkein tärkeimpiä olla lasten kanssa yhdessä. M30v
En tiedä onko harvinaista mutta mitä väliä? Yritätkö nostaa itsesi jalustalle?