♥~♥ Helminauhan Viikonloppu ♥~♥
Kommentit (27)
[b][color=blue]Suuren suuret onnittelut minunkin puolestani hyvistä uutisista!! Hieno homma!![/color][/b] =)
Miehet voi yllättää välillä.. =)
Maaret(ti) & örppänä [size=3][color=red]♥[/color][/size] (rv21+0/21+5)
[color=aqua]Ensiksi Minnille: Tiedän kyllä kuinka voi harmittaa tuo liinojen ja muidenkin nettiostosten parissa sähläily kun ei sitten saakaan sellaista tuotetta kuin haluaa! Itse vielä tosiaan pähkäilen mihin malliin päätyisin, mutta kun ei ole kokemusta eikä täällä Seinäjoella pääse edes liikkeisin liinoja tutkiskeleen (ei myydä koko kaupungissa) niin vaikeahan tuo päätös on![/color]
Meille ei taaskaan kuulu mitään ihmeellistä, koira pitäisi viedä eläinlääkärille tänään. Sillä kun on ongelmaa noissa anaalirauhasissa..
No mutta eiköhän se siitä taas sitten helpota!:)
Palailen myöhemmin, kun nyt ei tule juttua.. Hyvää viikonloppua kaikille!
[color=blue]frog2[/color ja [color=lime]rv20+6[/color]
Mullakin meni liinakaupat pyllylleen. Olin jo ihan varma että saan käytettynä unelmieni liinan (olin jo omasta mielestäni varannut sen), mutta kun en sitten älynnyt tunneittain kytätä sähköpostiani, oli myyjä myynytkin liinan toiselle koska en älynnyt HETI vastata ja varmistaa asiaa.. Olin siis 2h katsomatta sähköpostiani! No, tällaista tää nettikauppatouhu kai on. Tuurista kiinni. Ei auta kuin jatkaa ja toivoa parempaa onnea kaikille liinakauppoihin!
Hauskaa perjantaita kaikille ja hyvää viikonloppua!
Viherrys 18+0
mulla ei ole kyllä tuollaisia kokemuksia Gefilus-kapseleista, mutta meidän neuvolantäti suositteli RELA-tabletteja ja sanoi että niitä voi syödä vaikka läpi koko raskauden esim ehkäisemään hiivatulehdusta. En sitten tiedä mikä niiden ero on. Jos kokeilet vaihtaa merkkiä?
Viherrys
kiitos!
Viherrys taas uusia kauppoja hieromassa :)
Asiasta seinään... mitenkäs meidän kaksosten odottajat voivat?
En muista lukeneeni kuulumisia pitkään aikaan, muutenkin jotkut alun aktiivikirjoittajat ovat hiljentyneet. Ikävä!
Tuntuivat jo niin tutuilta. Ei sillä ettei uudempien kuulumisia olisi kiva lukea. On tottakai =)
MyQ 20+2
Nii, ja ei taida syy ollakaan mun syömisissäni. Äidilläni oli kuulemma kans 3 päivä vattan nipistelyä ja huonoa oloa, eli olen sieltä saanut jonkun pöpön. =/
Tämä kaksosten odottaja voi paksusti :) Neuvolassa tiistaina sanoivat, että kohdun kasvun mukaan olisin yksösraskaudessa nyt viikoilla rv 24-26 ja itellä tosiaan raskausviikkoja on nyt 18. Eli ISO maha varmasti tiedossa loppuaikoina.
Kiirettä pitää töissä ja kotona. Vaihdoin työtehtäiä ja työmäärä lisääntyi roimasti. Lisäksi muutto uuteen kotiin alkaa ens perjantaina, joten se työllistää sitten vapaa-aikana. Mutta on kyllä ihanaa muuttaa!
Meillä on rakenneultra ens viikon tiistaina ja sitä tässä ollaan jännityksellä odotettu. Lupailivat, että saisimme sukupuolet tietää silloin, mutta saas nähä...
Itellä on nyt sellainen mukava vaihe raskaudessa, vaikkakin selkäkivut ja nivuskivut ovat joskus sietämättömiä.
Hyvää viikonloppua kaikille! Ihana ilma ulkona :) harmittaa kun joutuu vaan töissä istumaan...
Annuliinu Ja Male&Diivi 18+3
On vähän taukoa ollu tässä kirjottelussa mut oon lukenu teidän kaikkien kuulumiset! MAMMUTTI, ONNEA HYVISTÄ UUTISISTA!! Olinkin jo odotellut (niin kuin monet muutkin täällä), että koska se tieto oikein saapuu. Varmaan helpotus on melkoinen!
Mulla on ollu viime aikoina supistelua päivittäin monta kertaa, ja välillä voi olla tosi ikävän tuntusta ja kestää monta minuuttia, jopa puol tuntia kerrallaan. Nukkuminenkin on hankalaa. Pahoinvointi loppui viikolla 16 ja heti alkoi supistelu! Ei päivääkään ilman jotain vaivaa, kyllä välillä rasittaa, vaikka oon äärettömän kiitollinen tästä vauvasta. Kävin ylimääräsellä neuvolalääkärikäynnillä, jossa kaikki oli ok ja sydänäänetkin kuului hyvin niinkun aina. Poikanen potkii tosi paljon ja potkut tuntuu kädellä mahan päältä, sisko ja mieskin on ne jo tunteneet. Aika hauskaa muljaamista! Tietää ainakin että pieni on kunnossa. Tiistaina on rakenneultra, saas nähdä näkyykö sukupuoli. Mies ei kyllä välttämättä edes haluis vielä tietää sitä vaan pitää jännitystä yllä. Mä haluan ehdottomasti tietää!
No, työt kutsuu. Iloista odotusta kaikille!
Pääsky ja poikanen rv 19+0
Tälleen pikaseen omaa [color=pink][size=2]( . )[/size][/color]: Tuli kutsu sinne uusintaultraan missä tsekataan se kystan tilanne, aika o jo kahen viikon päästä. Kiva ettei tarvi sen pidempään ootella. Kauhia ku alko jänskättää.. Mitähä sit lähempänä ajankohtaa.. *huh* No, eiköhä tuol kaik o ok. Liikkeet ainaki tuntuu iha päivittäi ettei sen takii ainaka tarvi hätäillä.
Jaahans, täytyy mennä taas. [b][color=salmon]Päivänjatkeita Helminauhalaisille ja hyviä vointeja!![/color][/b]
Maaret(ti) & örppänä [color=red][size=2]♥[/size][/color] (rv21+0/21+5)
Nyt alkoi bileet! Ei siis mulla, vaan tuolla masussa! En ole siis liikkeitä/potkuja vielä tuntenut - mikä vähän jo huolestuttanutkin, mutta nyt ne alkoi! =) Pitemmän aikaa tuntui äsken ihan selviä potkuja [color=red]♥ [/color]. Tästä se siis alkaa, ihanaa.
Pikkuisella onkin muuten varmaan jo nälkä masussa, siks alkoi potkimaan kovasti, meinaa ettei tänään tuu ruokaa lainkaan. Ruoka ei siis oikein maistu, mut nyt kurnii vattakin jo siihen malliin, et pakko jotain pientä on alas yrittää.
Hugga-asiakin näyttää jo valoisammalta. Ilmoitin sille myyjälle, että jos vaan ok, niin perutaan kaupat. Hän ilmoitti, että ok, mutta mainitsi, että hänellä on kyllä toinenkin hugga! No siitäkös minä innostuin (nyt ihan kuvankin sain, joten ei enää pettymyksiä - kiitos =), ja sovittiin, että palautan tän, ja hän postittaa mulle sen toisen.
Mutta nyt syömään jotain..
tuli sitten ostettua uuden uusi Ergo-reppu! on kyllä hyvä. voin hyvin kantaa vielä esikoistakin siinä, 13 kg. suosittelen!
olettekos miettineet tulokkaalle jo nimeä? mä koen sen vaikeaksi, tyttöjen nimiä on löytynyt, mut pojan nimet vielä aivan hakusessa...
mä olen todennut myös, et liikunta on parasta hoitoa näihin kaikkiin raskauden aiheuttamiin kipuihin. nyt kun kävin tällä viikolla reippaan kävelylenkin ja vesijumpassa, esikoisen jumpassa, ei ole särkenyt selkää tai jalkaa yhtään ; )
kiloja tullut pari, hyppään joka päivä vaakalla, ettei ryöstäydy käsistä!
ens ti ultra, en malttaisi millään odottaa. sekin vielä, et yritän olla kysymättä sukupuolta, olisi niin hauska yllätys sitten synnytyksessä, kumpi sieltä tulee!
tämmöisiä!
vko 19
Mun hyvä tuuri tuntuu jatkuvan...:
Mulle soitettiin tänään erittäin hyväpalkkaisesta " firmasta" ja pyydettiin työhaastatteluun..!
No, haastattelussa kävi ilmi, että työ olisi ollut liian raskasta raskaana olevalle, mutta jalka on kuitenkin oven välissä ja lupasivat muistaa minua ensi syksynä uudestaan tai jos ilmaantuu vielä ennen tammikuuta kevyempää työtä!
Tuohon työpaikkaan on aika vaikea muuten päästä töihin, joten olen mielissäni jo haastattelusta, vaikka nyt ei onnistunutkaan töihin meno.
Mulle tuli eilen illalla onnen huumassa mieleen -nyt kun poika kerran on tulossa- että tälle lapselle ONNI olisi aika osuva nimi!
Olen myös pyöritellyt nimiä OSKARI ja NOEL mielessäni..
[color=lime]Onni Noel Oskari [/color] siinähän ne olis kaikki yhdessä...
No miehen kanssa käydään kiivasta keskustelua nimistä sitten juuri ennen ristiäisiä, kun sille ei tahdo mikä tahansa upota!
Sitä kiusataan koulussa, jos sillä on sellanen nimi-
on miehen yleisin kommentti, jos ehdotan sille jotain..
Jahas meidän Onni alkoi päivittäisen potkunyrkkeily-harjoituksen, pitää heittää pitkäkseen, että sillä on enemmän tilaa!!
mammutti ja Vilppu (Onni) rv 19/19+4
Ja terve muutkin!
Kivaa, että mammutille tuli piinan jälkeen hyviä uutisia.
Meillekin kuuluu hyvää, eilen käytiin rakenneultrassa, joka oli tosi tosi perusteellinen. Kaikki oli paikallaan ja sukupuolikin selvisi, joskin aiomme pimittää sitä tietoa helmikuulle asti :)
Liikkeet on jo sen verran tanakoita, että isäkin pääsee niitä ihmettelemään. Ehkä tuota esikoistakin alkaa pian kiinnostaa, mitä ihmettä masussa tapahtuu.. toivottavasti
mukavaa viikonloppua kaikillE!
lennard ja kupla, 20 tasan
Vatsan nipistely taitaa vihdoin helpottaa, ja olokin paranee - jippii! =) Yönkin sain nukuttua ilman ainuttakaan herätystä(!) - esikoinenkin jopa nukkui läpi yön, heräsi 7:45. Nyt kun sais vielä vähän kämppää siistimmäks, ni ois elämä taas mallillaan. ;)
No, mutta. Eihän mulla taas mitään asiaa ollutkaan, kunhan jotain.. Ihanaa lauantaita kaikille!
Minni & [color=teal]Mulperi [/color]18+5
Kummallista, heräsin tänäkin aamuna jo seitsemän aikaan. Oon alkanu muutenkin nukkua tosi katkonaisia öitä vaikkei vessassa tarvikkaan hypätä. Oma (.) on ennallaan, levenny tosin. :)
Kiloja ei vieläkään ole tullutkuin 1, hyvä niin. Liikkeitä olen ehkä tuntenut mutta en osaa tarkkaan sanoa koska en tiedä mitä pitäisi odottaa. Mieli on edelleen jotenkin kovin herkkä, se varmaan jatkuu koko raskausajan? Meillä on maanantaina rakenne-ultra, jos näkyy niin kysellään että kumpi siellä köllöttelee...
Täällä kaikki on vissiin hankkinut liinan, itse ajattelin rintareppua. Kokemuksia Tomyn repuista?
Menier + masuvauva rv18+5
Minä oon miettinyt tota liina/reppu-juttua ja tullut siihen tulokseen, että taidan pärjätä ilman..!
Tai eihän sitä etukätenn tiedä, mutta ensin alkuun yritän olla ilman ja hankin sitten jos tarvetta tulee!
Nuo isommat pojat on kuitenkin jo niin isoja, että ehdin kantaa vauvaa sylissä varmaan ihan riittävästi!
*Näin yöllä unta, että olin jostain syystä sairaalassa ja mulle lyötiin epiduraali selkään ja käynnistettiin synnytys!
En tuntenut yhtään mitään, mutta lääkärin mukaan supisteli ihan kunnolla..
..Oli aika erikoinen uni!*
Nyt aamupalalle..
mammutti ja Vilppu 19+1/19+5
Huomenta kaikille. Lauantaisin ehtii koneelle jo näin aamusta...kohta kyllä tuo ulkoilma kutsuu.
MENIER: Mä ostin esikoisen synnyttyä Tomy merkkisen repun, jossa oli jalkapussi mukana ja tosi leveät hihnat yms. Oli kyllä tosi hyvä reppu ja mieskin sitä tykkäsi käyttää. Tosin ihan vastasyntyneelle ei käy mut silloinhan ne on vielä niin pieniä muutenkin kantaa. Kakkosen odotuksen aikana hommasin sitten Baby bundlerin liinan joten reppu jäi kyl aivan käyttämättä hänen vauva aikanaan ja myinkin sen pois tos vuosi sitten kun vauvakuume ei ollut vielä näin kroonista.
Tilasin muuten nyt taas vaihteeksi tän Vauva-lehden ja siinähän saa kaupanpäälle liinan...tuli eilen postissa. On jäykempää kangasta kun toi BB mut eiköhän sitäkin käytettyä tule. En tiedä selvensinkö asiaa mut tykkäsin kyllä repustakin mut kakkonen oli kyl enemmän " kyydis" et sai kädet vapaaksi yms. et totesin liinan olevan parempi kun paino jakaantuu sen kans vielä paremmin ja tasaisemmin.
(.) Olo ollut ihan mainio joitain supisteluja jos ei lasketa. Täytyy vaan muistaa ottaa vähän rauhallisemmin...Pikkuinen potkii ja nyrkkeilee jo ihan tuntuvasti ja varsinkin autolla ajaessa hermostuu, ilmeisesti asento jotenkin huono hänelle. Maanantaina neuvolaan kuuntelemaan pikkusydämen jumpsuttelua ;o) Ikävin vaiva toistaiseksi on suonikohjut. Toisessa jalassa tosi hurjan näköisiä, onneksi eivät oo kipeitä. Kyl ne sitten synnytyksen jälkeen vähän pienenee kun paine laskee mut aina jää vähän enemmän näkyviin siis uuden raskauden jälkeen. No kosmeettista tuo on mutta varmaan tulevaisuudessa joutuu niiden kanssa leikkauspöydälle:o/
No tämmöistä juttua tuli tänään...
Ai niin, Mammutille onnea hyvistä uutisista ja oikein ihanaa stressitöntä odotusta jatkossa. Kuin myös kaikille muillekin ;o)
calmus & pikkuinen (rv21)
Tänään tuli itsekin nukuttua vähän pidempään, vaikka mies heräsinkin pojan kanssa jo aiemmin touhuileen. Meni itse kymmeneksi töihin ja nyt olemme täällä sitten keskenämme. Onneksi poika leikkii rauhassa traktoreillaan, niin saa itse keskittyä hetken koneelle.=)
[b]Calmus:[/b] Olitko tyytyväinen tuohon baby bundler liinaan? Toimiko hyvin ja kuinka pitkään sillä lastasi kannoit? Olen nyt itse nimittäin pähkäillyt noiden liinojen kanssa, ja babun liina olisi yksi vaihtoehto. En vain vielä ole uskaltanut tilata kun en osaa päättää minkä haluan!;)
[color=aqua]Mitähän tuo poika oikein nyt keksi? Tuossa se käy välillä ottaan muroja lautaselta ja sitten taas menee maahan makaamaan ja työntää jalat sohvan alle! hih! Kaikkea ne keksivätkin!=)[/color]
Onkos teillä muilla muuten (jotka liikkeet jo tuntevat) vauvalla oma tasainen päivärytminsä? Meillä vauva potkii lähes kellon tarkasti joka päivä samoihin aikoihin. Nytkin on jumppatuokio meneillään!:)
Mutta eipä tässä taas muuta tällä kertaa.. Hyvää ja aurinkoista lauantaita kaikille!=)
[color=blue]frog2[/color] ja [color=lime]rv21(tasan!)[/color]
[color=violet]Laitoin koko viikonlopun pinkan alkamaan jo tänään..
Kylläpä on energinen olo heti näin ...hm..aamuyöllä! = ) Vein miehen töihin, enkää viitsi enää nukkumaankaan mennä. [/color]
[color=lime][b]Minni: [/b][/color]Voi harmi, kun sulla ei onnistu sen oikean liinan saaminen..! Tässä tilassa pienikin vastoinkäyminen saattaa johtaa totaaliseen hermojen menetykseen! Jaksuja!
Mistähän ihmeestä noita laskuja kerääntyy aina vino pino kaappiin?!
Ensimmäisenä aamusta maksoin varmaan 500e:llä laskuja! = (
Eipä tarvi taas ihmetellä, mihin kaikki rahat meni..(kun mun kuukausittainen " tili" ei paljoa tuota 500e:tä ylitä!)
Olis vaan niin mukava ostella vaaville jo kaikenlaista pientä valmiiks!
[color=orangered]Noo, se on odotettava ens kuuhun, jos laskuja olis vähän vähemmän!..
[/color]
Mies yllätti mut eilen illalla sanoessaan, että kyllä helpotti kun saatiin tulokset kuulla..
(moni varmaan ihmettelee, että mitä ihmeellistä tässä on..)
Mies on nimittäin tähän asti pysynyt aika hiljaa koko asiasta ja rauhotellut vaan mua, kun oon saanu " romahdus-kohtauksia" .
Toki tiesin, että asia miestäkin mietityttää, mutta olihan se kiva kuulla, että helpotus oli sillekin suuri!..Ja pojasta on innoissaan!..
..
[color=red]♥ Rakastun aina uudestaan ♥ [/color]
..No niin ja taas maa kutsuu!..
Kelaan olis päästävä kyseleen sairasloma-asioista, kun meinaan pyytää seuraavassa ultrassa sairaslomaa, ettei työkkärin kautta tarvis töihin lähteä, jos kutsu sieltä tulee!
Jos sairaspäiväraha on parempi, kun tämä liitonpäiväraha, mitä tällähetkellä saan, niin ilman muuta ruinaan saikkua ja pitkään!!
Nyt olis varmaan aihetta jo antaa muillekin tilaa pinossa = )
[color=limegreen]Oikein mukavaa ja energistä perjantaita ja koko viikonloppua Helminauhalaisille!! [/color]
mammutti ja Vilppu rv 19/19+4