keliaakikon elämä ei ole kiinni siitä 23.60 eurosta!
Ei kenenkään elämä ole siitä kiinni. Älkää viitsikö vinkua.
Kommentit (38)
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 15:15"]
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 14:43"]
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 14:38"]
Muistatteko mikä kaamea haloo nousi, kun lapsilisiä haluttiin leikata? Lasten hankkiminen sentään on vapaaehtoista, kun taas kukaan tuskin ehdoin tahdoin hankkii parantumatonta sairautta.
[/quote]
Katsos... kun lapset vievät tätä yhteiskuntaa kuitenkin eteenpäin. Yhdenkään ihmisen krooninen sairaus ei tuota muuta kuin kuluja. Siksi tuetaan lasten hankkimista.
Ehkä sinunkin kaltainen yksinkertaisuuden inkarnaatio voi ymmärtää tämän yhtälön?
[/quote]
Emme tarvitse lapsia yhteiskunnan järjestämiseksi. Yhteiskunta on ihmisiä varten, ei toisin päin. Voisimme yhtä hyvin päättää, että tämä oli nyt tässä, ja keskittää kaikki resurssit elossa olevien ihmisten elämänlaadun maksimointiin.
[/quote]
Kuka tuollaista yhteiskuntaa haluaisi ylläpitää? En minä ainakaan. Teen työtä tulevien sukupolvien hyväksi, itselleni toki myös. Viimeksi mainittu on kuitenkin yhtä tyhjän kanssa, ellei ihmiskunta jatku.
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 14:43"][quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 14:31"]
Ärsyttää koko keliakia! 80-luvulla ei koko juttua tiedetty olemassa olevankaan.
Nyt on joka toisella joko keliakia, ärtyneen suolen oireyhtymä, laktoosi-intoleranssi tai kaikki yhdessä.
Piereskelkää ihan rauhassa, mutta omilla rahoillanne.
[/quote]
Tiesitkö, että tuota tukea ei edes saa, ellei keliakiaa todeta tähystyksessä? Minä en saanut, koska minulla oli keliakia jo lapsuudesta asti ollut hoidossa eli suolisto hyvässä kunnossa, joten sitä ei voinut todeta. Minun olisi pitänyt alkaa syödä gluteenia ja saada suolen nukka taas huonoon kuntoon, jotta keliakia olisi virallisesti todettu, joten kiitos ei. Mieluummin pidin terveyteni.
Totta, ei kenenkään elämä ole 23,60 eurosta kiinni, mutta on ihan höpöhöpö-juttua, että tuon jollain "muotidiagnoosilla" olisi edes saanut. Ja tuollaisillako leikkauksilla se Suomi sitten meinataan saada nousuun? Lycka till.
[/quote]
Kävit sitten turhassa tähystyksessä tämän takia? Lycka till tosiaan.
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 16:39"]
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 14:43"][quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 14:31"] Ärsyttää koko keliakia! 80-luvulla ei koko juttua tiedetty olemassa olevankaan. Nyt on joka toisella joko keliakia, ärtyneen suolen oireyhtymä, laktoosi-intoleranssi tai kaikki yhdessä. Piereskelkää ihan rauhassa, mutta omilla rahoillanne. [/quote] Tiesitkö, että tuota tukea ei edes saa, ellei keliakiaa todeta tähystyksessä? Minä en saanut, koska minulla oli keliakia jo lapsuudesta asti ollut hoidossa eli suolisto hyvässä kunnossa, joten sitä ei voinut todeta. Minun olisi pitänyt alkaa syödä gluteenia ja saada suolen nukka taas huonoon kuntoon, jotta keliakia olisi virallisesti todettu, joten kiitos ei. Mieluummin pidin terveyteni. Totta, ei kenenkään elämä ole 23,60 eurosta kiinni, mutta on ihan höpöhöpö-juttua, että tuon jollain "muotidiagnoosilla" olisi edes saanut. Ja tuollaisillako leikkauksilla se Suomi sitten meinataan saada nousuun? Lycka till. [/quote] Kävit sitten turhassa tähystyksessä tämän takia? Lycka till tosiaan.
[/quote]
Luit väärin: minä en käynyt tähystyksessä, vaan minun olisi pitänyt syödä tietyn aikaa (oliko se nyt pari kuukautta, en muista) gluteenia ja sitten käydä tähystyksessä. En halunnut.
Oma poikani on pahasti allerginen sekä vehnälle että maidolle. Mutta hänellä ei ole keliakiaa. Hän voi syödä vain pientä osaa gluteenittomista tuotteista, koska suurimmassa osassa on vehnätärkkelystä ja/tai maitoa. Hänellä toki menee vain vatsa sekaisin noista, mutta kuitenkin. Ei hän mitään korvauksia saa ja vaikka on opiskelija, pärjää hyvin. Hänen ruokavalionsa on paljon rajoittuneempi vielä.
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 15:52"]
No, minusta tuo on aika pieni panostus yhteiskunnalta. Keliaakikkohan ei tarvi lääkkeitä (ei niitä edes ole, ainut "lääke" on ruokavalio), joten sitä kautta valtio ei maksa heille lainkaan lääkekorvauksia. Siitä tulee iso säästö moneen muuhun sairauteen verrattuna. Joistakin sairauksista valtio joutuu maksamaan tuhansia euroja vuodessa. Keliaakikot maksavat itse oman sairautensa kustannukset, lukuunottamatta tuota pientä korvausta. Nyt tämäkin pieni "lääke"korvaus ollaan ottamassa keliaakikoilta pois. Muut saavat edelleen korvaukset sairauksistaan. Heidän ei tarvi maksaa pitkäaikaissairauttaa ihan itse, valtio on mukana kustannuksissa. Yksi ryhmä ei saa mitään. Ei se ihan reilulta kuulosta.
Ja ei, mä en ole keliaakikko eikä lähipiirissäkään sellaista ole.
[/quote]
30 miljoonaa pieni panostus? Kun se leipä ja makaroni ei ole kenellekkään pakollinen elintarvike.
Maailmassa on miljoonia ruokaaineita. Ongelmia juu, jos niitä itselleen tekee.
Kyllä täytyy sanoa, että pitää olla alhainen ihminen, että kadehtii keliaakikon saamaa korvausta. Miten on, vituttaako leikkauksesta toipuvat sydänpotilaat? Saavat vaan löhötä, ja ruokakin tuodaan sänkyyn? Raajan amputaation kokeneet? Koskaan ei tarvitse seistä, saavat vaan istua.
Suurin synti maailmassa on, että teidänkaltaisillenne sallitaan pääsy Internetiin oksentamaan näköalatonta sappeanne. Olette vastenmielisiä.
Ihan oikea päätös. Hyviä leikkauksia tehty just näistä höpöhöpötuista.
Keliakia ja laktoosi vammaset ovat luulo sairaita suurin osa ja nyky yhteiskunta paapoo päätä ....
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 16:50"]
Kyllä täytyy sanoa, että pitää olla alhainen ihminen, että kadehtii keliaakikon saamaa korvausta. Miten on, vituttaako leikkauksesta toipuvat sydänpotilaat? Saavat vaan löhötä, ja ruokakin tuodaan sänkyyn? Raajan amputaation kokeneet? Koskaan ei tarvitse seistä, saavat vaan istua.
Suurin synti maailmassa on, että teidänkaltaisillenne sallitaan pääsy Internetiin oksentamaan näköalatonta sappeanne. Olette vastenmielisiä.
[/quote]
Tuskin kukaan sitä korvausta kadehtii. Kyse on siitä, että se on turha. Keliaakikon ei tarvitse syödä kalliita korvausruokia. Gluteenitonta ruokaa löytyy yllinkyllin.
Hoitamatta jätetty Keliakia voi aiheuttaa syöpää
Minäkään en ymmärrä tätä kriiseilyä moisen summan takia.Gluteenitonta ruokaa on kaupat pullollaan sen kun vaan kerää mieleisensä.
Itse vääriä viljoja syödessä kärsin hypoglykemiasta ja ainaisesta ripulista että mikään muotivillitys tämä ei kaikkien kohalla ole niinkun jotkut tietämättömät väittää.
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 17:06"]Minäkään en ymmärrä tätä kriiseilyä moisen summan takia.Gluteenitonta ruokaa on kaupat pullollaan sen kun vaan kerää mieleisensä.
Itse vääriä viljoja syödessä kärsin hypoglykemiasta ja ainaisesta ripulista että mikään muotivillitys tämä ei kaikkien kohalla ole niinkun jotkut tietämättömät väittää.
[/quote]
Minulla siis verikokeitten kautta todettiin keliakia mutta tähystykseen en lähteny moisen summan saamiseks.
Ei sitä gluteenitonta leipää tarvitse. Leivän syönti on tapa, ei välttämättömyys. Jos karsii leivän pois ruokavaliosta, jäljelle jää vaikka mitä. Itse leivon vehnäallergiselle nuorelle perunajauhopohjaisia, mutta leivonnaisiakaan ei tarvitse kenenkään syödä välttämättä ollenkaan. Ei tuo poikakaan syö kuin aamuisin yhden sämpylän, muuten ei syö leipää ollenkaan. Eikä hänellä tosiaan ole valinnanvaraa paljonkaan.
Eihän muistakaan ruoka-aineallergioista saa mitään korvauksia niin miksi keliaakikoiden pitäisi saada?
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 17:05"]
Hoitamatta jätetty Keliakia voi aiheuttaa syöpää
[/quote]
Niin, tämähän tiedetään. Mikä oli postauksesi tarkoitus?
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 17:05"]Hoitamatta jätetty Keliakia voi aiheuttaa syöpää
[/quote]
Keliakiaa voi hoitaa ilman keliakiatukirahojakin. Syö vain normaaleja ruokia, perunaa, riisiä, lihaa ja kasviksia. Eikai minkään maitoallergiankaan takia saa ruokarahoja?
Nämä just on järkeviä leikkauskohteita, lisää tällaisia joilla eiole saajalleen mitään merkitystä mutta pienistä puroista tulee isoja summia.
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 15:15"][quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 14:43"]
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 14:38"]
Muistatteko mikä kaamea haloo nousi, kun lapsilisiä haluttiin leikata? Lasten hankkiminen sentään on vapaaehtoista, kun taas kukaan tuskin ehdoin tahdoin hankkii parantumatonta sairautta.
[/quote]
Katsos... kun lapset vievät tätä yhteiskuntaa kuitenkin eteenpäin. Yhdenkään ihmisen krooninen sairaus ei tuota muuta kuin kuluja. Siksi tuetaan lasten hankkimista.
Ehkä sinunkin kaltainen yksinkertaisuuden inkarnaatio voi ymmärtää tämän yhtälön?
[/quote]
Emme tarvitse lapsia yhteiskunnan järjestämiseksi. Yhteiskunta on ihmisiä varten, ei toisin päin. Voisimme yhtä hyvin päättää, että tämä oli nyt tässä, ja keskittää kaikki resurssit elossa olevien ihmisten elämänlaadun maksimointiin.
[/quote]Kyllä ne lapsetkin on ihmisiä. Vieläpä tulevia veronmaksajia.