Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keliakiakorvaus poistuu!

Vierailija
28.05.2015 |

Aivan uskomattomia nämä uuden hallituksen leikkaukset. Vaikka tuo korvaus ei ole suurensuuri, 23,60/kk, niin oikeasti vähävaraiselle siitä on kuitenkin ollut apua kun gluteenittomat tuotteet ovat ihan hirveän hintaisia. Opiskeluaikana kun rahat olivat tiukalla tuo reilu kaksikymppinen oli todella tervetullut, takasi melkein viikon sapuskat. Keliaakikko-opiskelija kun ei voi elää edes sillä halvalla makaroonilla kun glut. pasta maksaa melkein 10 kertaa sen mitä tavis pasta.

Ja koska keliakia on perinnöllinen ja perheessä voi olla useita ko. vaivaa sairastavaa, niin kyllä tämä päätös tuntuu jo kukkarossakin. Mutta hei, perintövero sentään laskee. Eläköön porvarihallitus!

Kommentit (419)

Vierailija
261/419 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 14:30"]

ÖÖöö... Kuka muuten ei tee ruokaa joka päivä itse? Entä kuka elää pelkällä makaronilla???

t: juuri valmistunut, joka ei opiskeluaikana einespaskoihin ja pelkkään makarylliin koskenut, vaan teki ihan omin pikkukätösin ruokansa, koska ei omistanut edes microa (selvää säästöä :D).

[/quote]

En todellakaan tee joka päivä ruokaa. En silti syö valmisruokaa.

Vierailija
262/419 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 12:19"]

SANOIT:"Silmälaseja tarvitsevat eivät saa minkäänlaista korvausta mistään vaikka ei näkisi mitään ilman". VALHE! sinulle miljonääri on kerrottu että SAAVAT! ihan niin kuin sinäkin saat silmälaseihisi kaikki korvaukset kun vaan haet! Ai niin.....omaisuutesi ylittää tulorajat...joten mene pelle vinkumaan yltäkylläisyyttäsi muualle...

[/quote]

Tulorajat keliaakikoiden korvauksille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/419 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 10:55"]Oon samaa mieltä. Gluteenittomat ruuat on ihan hirveen kalliita! Ihan järjetöntä. :-/
[/quote]

No, saa poistua, ja olen luont glut itse. Pasta maksaa n 2 eur pussi, alkaen, sämpyläpussi alle 3 eur. En aikanani diagnoosia saanut, kun kuulemma tulehdusarvt ei ollu katossa. Keliakiatekijät veressä plussaa, nivelet kipeet, vatsa ja suolioireet päällä, päätä särkien sänkypotilaana ja iho verillä ja paiseilla. ihmettelin kovasti. Joutaa poistuakin korvaukset.

Vierailija
264/419 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tavannut paljon keliaakkioja työni puolesta, ja on väärin, että tuo minimaalinenkin korvaus poistetaan.  Heille sympatiani. Tiedän miten tarkkaa on syöminen ja juominen.

Vierailija
265/419 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille, jotka halveksivat keliaakikkoja tai muita sairauksia sairastavia, niin rukoilen teille joku päivä kolahtavan omaan nilkkaan. Kaikki sairaudet eivät ole ns. itse hankittuja.

T. Itse terve

Vierailija
266/419 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 15:25"]

Olen tavannut paljon keliaakkioja työni puolesta, ja on väärin, että tuo minimaalinenkin korvaus poistetaan.  Heille sympatiani. Tiedän miten tarkkaa on syöminen ja juominen.

[/quote]

Joo, tarkkaa on, muttei välttämättä yhtään kalliimpaa kuin muidenkaan. Siitähän tässä on kysymys. Saireudet on kurjia, eiväthän ne muuten olisi sairauksia.

Vierailija
267/419 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 15:27"]

Kaikille, jotka halveksivat keliaakikkoja tai muita sairauksia sairastavia, niin rukoilen teille joku päivä kolahtavan omaan nilkkaan. Kaikki sairaudet eivät ole ns. itse hankittuja.

T. Itse terve

[/quote]

Kukaan täällä ei halveksi keliaakikkoja. Vain sitä keliaakikkojen asennetta, että muuta ruokaa ei löydy kuin viljaa.

Vierailija
268/419 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo, mäkään en voi syödä kaikkia ruokia allergian takia, mitään korvausta siitä koskaan ole saanut. Esim herneet, pavut ja pähkinät pois luettu, joten ei musta koskaa vois kasvissyöjää tulla kun noista saisi tarvittavat proteiinit...

Tällä yhteiskunnalla ei vain ole varaa aivan kaikkeen, joku riski on itelläki, ja kaiken maailman tukia on aivan helvetisti liikaa.

Vierailija
269/419 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 11:21"]

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 11:16"]Itse oon opiskelija ja keliaakikko. Gluteenittomat raaka-aineet on todella kalliita ja nyt tästä tulee entistä hankalampaa :( Tästä on muotivillitys kaukana. Ottaisin mieluusti jonkun lääkkeen tähän, jos sellainen olisi. Niin epätasa-arvoinen asema tällä sairaudella on. [/quote] Älä käytä niitä kalliita gluteenittomia! Leipä ja makaroni eivät tosiaan ole mitenkään tarpeellisia sinulle. Osta vaikka perunaa, jos et tosiaan keksi muuta edullista syötävää.

[/quote]

Kyllä se on ihan kiva joskus tehdä jauhelihakastiketta ja spagettia, lasagnea tai edes syödä näkkileipää. Itse myös opiskelija ja keliaakikko.

Vierailija
270/419 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuo talaouden päälle ottaa kovasti, kun on keliakian lisäksi vielä paljon muitakin sairauksia. Lääkäri- ja lääkekorvauksia alennetaan, eläkkeensaajan asumistukea vähennetään jne. No, takuueläke nousisi huikeat 20 e. Minulla on rajoittunut ruokavalio lukuisten allergioiden ja terveysongelmien vuoksi, joten gluteenittomat leivät yms. ovat olleet tärkeä osa ruokavaliotani. Jos kaikki nämä leikkaukset toteutuvat, en oikeasti tiedä, miten pärjään :(

Vierailija
271/419 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 15:51"]

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 11:16"]Itse oon opiskelija ja keliaakikko. Gluteenittomat raaka-aineet on todella kalliita ja nyt tästä tulee entistä hankalampaa :( Tästä on muotivillitys kaukana. Ottaisin mieluusti jonkun lääkkeen tähän, jos sellainen olisi. Niin epätasa-arvoinen asema tällä sairaudella on. [/quote] Älä käytä niitä kalliita gluteenittomia! Leipä ja makaroni eivät tosiaan ole mitenkään tarpeellisia sinulle. Osta vaikka perunaa, jos et tosiaan keksi muuta edullista syötävää.

[/quote]

Kyllä se on ihan kiva joskus tehdä jauhelihakastiketta ja spagettia, lasagnea tai edes syödä näkkileipää. Itse myös opiskelija ja keliaakikko.

[/quote]

Varmasti on kiva, mutta kun olet keliaakikko, niin et voi. Ei ole veronmaksajien asia maksaa sinun mielitekojasi.

Vierailija
272/419 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 15:55"]

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 15:51"]

[/quote]

[/quote]

Varmasti on kiva, mutta kun olet keliaakikko, niin et voi. Ei ole veronmaksajien asia maksaa sinun mielitekojasi.

[/quote]

Aika harvalla ihmisellä talous kaatuu siihen, jos silloin tällöin ostaa paketin gluteenitonta näkkileipää. Eri asia sitten esim. opiskelijalla, jolla on pienet tulot ja joka haluaa syödä joka päivä näkkäriä. Mutta muutama pala viikossa tuskin suistaa ketään vararikkoon. Ruokavalio täytyy vaan muodostaa niin, että sen perusta ei ole viljatuotteissa, ne ovat vain satunnainen lisä silloin tällöin. Aika monta muutakin tylsää juttua täytyy elämässä tehdä.

Vierailija
273/419 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

taitais loppua erityisruokavalioiselle kateelisten valitukset äkkiä kun menen ja PIERAISEN valtavat KAASUT naamalleen heidän häissä, yo-juhlissa, tai muussa  hienossa tilaisuudessa, ja sanon: voiiiiii....kato kun valtiovalta haluaaa että me oireillaan...hahah!

Vierailija
274/419 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keliakia on ihan sama kuin diabetes. Molempiin kuolee jos ei hoida.

Vierailija
275/419 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 21:58"]

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 10:05"]

En ihan ymmärrä tätä "epätasa-arvo"-vouhkaamista tässä asiassa. Hyvin moni kroonisesti sairas maksaa tänäkin vuonna 612,62 euron omavastuuden lääkekorvauksistaan, jonka jälkeen vielä 1,50 jokaisen toimituskerran yhteydessä. Lääkkeet tulevat monella monta sataa euroa kallimmaksi, kuin nuo gluteenittomat tuotteet. Pitäisi varmaan siirtää gluteenittomat jauhot apteekin hyllylle, josta jokainen saisi sitten vuosittaisen 612,62 euron jälkeen ostaa jauhoja 1,50 hintaan. Siinä toteutuisi tasa-arvo!   

[/quote] Edellisen tekstin kirjoittajana olen odottanut, että joku kommentoisi asiaa jotenkin. Tuliko jollekin yllätyksenä, että on muitakin jotka joutuvat ihan itse maksamaan isoja rahoja sairautensa vuoksi, vaikka kela kustantaakin osan lääkekuluista? Ymmärrän kyllä, että keliakiaa sairastavien sairaus on vakava ja jos haluaa syödä gluteenitonta leipää, se maksaa. Ja että saavutetuista eduista on yleensä vaikea luopua.  

[/quote]

Itsekin olen samaa odotellut. Kumman hiljaista tuli yhtäkkiä.

Vierailija
276/419 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keliakia ei ole allergia vaan pahimmillaan kuolemaan johtava sairaus johon ainoa hoito on elinikäinen gluteeniton ruokavalio joka maksaa tiettyjen arvioiden mukaan 150 € / kk enemmän kuin muilta. Älkää kommentoiko jos ette tiedä mitään koko asiasta.

T: Keliaakikko

Vierailija
277/419 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma on täynnä tänäpäivänä allergioita. Eivät taida laktoosi-intolerantikot tai maitoallergiset saada myöskään mitään rahallista tukea, vaikka maidottomat tuotteet ne vasta kalliita ovatkin! Kyse on tasa-arvosta, sadat "jollekin allergiset" eivät saa yhtään mitään rahallista tukea, miksi keliaakikkojen pitäisi saada? (tiedän ettei keliakia ole allegia, mutta ette voi väittää vastaan etteikö tilanne olisi identtinen allergisten kanssa tässä tapauksessa). Lääkekorvaukset taas perustuvat siihen, että lääkkeiden saaminen on tärkeää sairauden hoidon kannalta. Teidän kohdallanne tärkeää on vain olla syömättä viljatuotteita.

Ymmärrän, ettei keliakia ole mukava juttu, enkä itselleni sitä haluaisi, vaikka en viljatuotteita terveyssyistä syökään. Muistakaa kuitenkin, että ette ole ainoita maailmassa, joilla on jotain rajoitteita, eikä kaikkien tasavertaiseen tukemiseen ole valtiolla varaa, joten valitettavasti nyt menetätte etuutenne. Muistakaa, että voitte aina hakea toimeentulotukea, mikäli olette aidosti kuolemassa nälkään. Ja te opiskelijat, menkää töihin niin on varaa ruokaan.

Terv. Opiskelija, joka tekee töitä 40h viikossa.

Vierailija
278/419 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä vaan, että poistuu.

Vierailija
279/419 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten vammaishoidontuki vilja-allergisille? 

Vierailija
280/419 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon samaa mieltä. Gluteenittomat ruuat on ihan hirveen kalliita! Ihan järjetöntä. :-/

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi viisi