Tiedän paljon vähäosaisia jotka äänestivät perussuomalaisia
Puhe on halpaa ja ei perussuomalaiset heitä puolustaneet yhtään tai heidän puolellaan ole. Tämä nyt viimeistään näytti missä mennään.
Valitettavasti se köyhä työtön perussuomalainen joka huomenna tallustelee lähipubiin ei edes ymmärrä tätä, häneen upposi halvat iskulauseet ja puheet. Muutenkin jokainen ei hyvätuoloinen perussuomalaisia äänestänyt voi miettiä kuinka paljon kalliimaksi hänen elämänsä tuli, kun hallitusohjelma julkistettiin.
Voitte kertoa sille tutulle köyhälle joka äänesti perussuomalaisia, että hän tulee köyhtymään vielä entisestään ja hänen elämästä tulee vielä kurjempaa.
ps. en ole vihervasemmistolainen enkä edes demari, kunhan vain ajattelin muistuttaa teitä hieman tosiasioista.
Kommentit (33)
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 00:19"][quote author="Anonyymi nihilisti" time="27.05.2015 klo 23:57"]
Pakko leikata.
[/quote]
Miksi leikkaus? Miksi ei elvytys?
[/quote]
Jos halutaan löysyttää vyötä mahan ympärillä (elvyttää) täytyy kiristää pantaa kaulalla (korottaa veroja (tuhota talous) ja ryhtyä velkaorjaksi).
Sitäkö haluat?
T: onnellinen persu
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 00:28"][quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 00:19"]
Se, että ihminen on köyhä, ei tarkoita että hän olisi tyhmä tai ettei hän seuraisi asioita.
Kyllä ihmiset tietävät mitä vauhtia valtio velkaantuu, ja mihin se muutamassa vuodessa voi johtaa, jos taloutta ei nyt laiteta tasapainoon.
[/quote]
Niinpä. Liian usein ihmiset ajattelevat, että köyhemmät ovat nimenomaan idiootteja, vaikka näin ei aina olisikaan.
Elvytys olisi paras vaihtoehto, koska se olisi taannut paremmin kaikkien pärjäämisen. Oltaisiin vaan otettu velkaa lisää, mutta lisävelka olisi laitettu suoraan työpaikkojen lisäämiseen, esimerkiksi erilaisilla rakennushankkeilla tmv. hankkeilla. Tällöin työttömyys olisi vähentynyt mikä olis lisännyt ostovoimaa ja elvyttänyt taloutta ja taas olis tullut lisää työpaikkoja jne.
[/quote]
Sinähän varsinainen natsi olet. Noin Hitlerkin tuhosi Maan talouden. Kuten CCCP, Rooma ja moni muu valtakunta tuhoutui.
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 23:55"]
Puhe on halpaa ja ei perussuomalaiset heitä puolustaneet yhtään tai heidän puolellaan ole. Tämä nyt viimeistään näytti missä mennään.
Valitettavasti se köyhä työtön perussuomalainen joka huomenna tallustelee lähipubiin ei edes ymmärrä tätä, häneen upposi halvat iskulauseet ja puheet. Muutenkin jokainen ei hyvätuoloinen perussuomalaisia äänestänyt voi miettiä kuinka paljon kalliimaksi hänen elämänsä tuli, kun hallitusohjelma julkistettiin.
Voitte kertoa sille tutulle köyhälle joka äänesti perussuomalaisia, että hän tulee köyhtymään vielä entisestään ja hänen elämästä tulee vielä kurjempaa.
ps. en ole vihervasemmistolainen enkä edes demari, kunhan vain ajattelin muistuttaa teitä hieman tosiasioista.
[/quote] Kovin huolissasi olet heistä. Taisi kuitenkin napsahtaa kiristykset ja leikkaukset köyhään ap:hen. Ole huoleti ainahan voit mennä isipapan ja äidin syliin itkemään.
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 00:18"][quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 00:13"]
No mistä olisi pitänyt leikata?
[/quote]En halua siihen ottaa kantaa, koska se ohjaa keskustelun sivuraiteille. Aloituksen pointti on huomauttaa niitä perussuomalaisia äänestäjiä jotka ovat muutenkin heikossa asemassa, että kyseinen puolue ei ainakaan teidän puolella ole. Luulisi nyt viimeistään silmät aukeavan minkälainen puolue perussuomalaiset todellisuudessa on.
[/quote]
Kyllä sinun pitää pystyä kertomaan mistä sitten leikattaisiin. Tuo on naurettavaa valittaa siitä miten persut leikkaa köyhiltä, kun itse ei ole esittää parempia vaihtoehtoja.
Se on kokoomuksen ja keskustan syytä että köyhiltä leikataan. Meidän persujen hyviä leikkaus ehdotuksia eivät muut puolueet hyväksyneet.
Oliko joku oikeasti niin tyhmä, että luuli persujen olevan jotain muuta kuin porvareita? Sokeita olette. Nyt meillä on yhtä ja samaa oikeistomuottia hallituksessa puolueen nimestä riippumatta. Sitähän te halusitte?!
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 00:13"]No mistä olisi pitänyt leikata?
[/quote]
Osinkotulot verolle isolla prosentilla.
Puuttua veronkiertoon yrityksissä ja yhtiöissä.
Järjestää se "maastamuutto vero" eli pako veroparatiiseihin maksulliseksi
Määrätä eläkekatto esim. maksimi kuukausieläke 3500€/kk (nykyisin jotkut nostaa jopa 60 000€/kk).
Poistaa asuntolainan korkojen ja kulujen verovähennysoikeus, kun kyseessä on sijoitusasunto.
Näin on Hieman huvittanut viime päivinä tuo Soinin meno. Leikkaukset koskavat oikeastaan vain persujen äänestäjiin. Kokoomuksen varakkaat ja keskustan jyväjemmarit porskuttavat edelleen.
Minä leikkaisin ansiosidonnaisesta työttömyysturvasta, sehän tapahtuu (ne maksut on oikeasti pienet ja en tajua, miten kukaan työssäoleva voi kuvitella muutaman satasen kassan vuosimaksulla kovin pitkää aikaa korvattavan). Eläkekatto, se taitaa olla vielä auki. Yritysten invenstointiavustuksia leikataan, se vaikuttaa työllisyyteen, mutta toisaalta kilpailun vääristymään se auttaa. Tupakkaveron nosto on ok. Kansanedustajia 50 vähemmän, mutta sehän ei vaikuttaisi vasta kuin aikaisintaan 4 vuoden päästä. Ministereitä kai vähennetään, hyvä niin.
Julkishallintoon sama työaika ja loma kuin muillekin; tiedän, että siinä on hirveästi vaihtelua. Mutta niissä missä on päivittäistyöaika 7 h 15 minuuttia, voisi olla 7 h 30 min kuten muillakin. Itse julkishallinnossa olleena tiedän, että palkat ovat siellä ihan hyvät, vaikka monella on joku harhakäsitys yksityisten jättipalkoista. Päinvastoin, nykyistä lukuunottamatta julkisella olen saanut parhaat palkkani ja nykyiseen on kuitenkin kovempi koulutusvaatimuskin. Sellainen, että maksetaan yritykselle siitä, että ottaa työntekijän, pitää lopettaa kokonaan. Työvoimapoliittisen koulutuksen voisi muilta osin lakkauttaa kokonaan ja jättää niiden järjestäminen vain oikeille oppilaitoksille ja ehkä korkeintaan muutamalle, jotka ovat kouluttaneet ihmisiä työelämään, tiukasti säännellysti. En tiedä voisiko urheilusta ottaa jotain, toisaalta nuorten harrastamista haluaisin kyllä tukea.
Paljon ajavana teiden kunnossapitohanketta kannatan. Se on pitkällä tähtäimellä säästöä, työllistää, toisaalta vähentää toivottavasti onnettomuuksia. Kaahailua se ei valitettavasti vähennä. Ylinopeussakkojen rangaistavuutta voisikin koventaa tuntuvasti.
Pienistä puroista se suuri virta syntyy.
Suhteessa eniten mätkittii nimenomaan köyhiä. Toki persujen äänestäjät äänestivät nimenomaan kehitysavun leikkausten takia persuja ja sinnehän tuli väliaikainen leikkaus, joten saivat varmaan mitä halusivat. Maahanmuuttoonhan ei mitään radikaalia muutosta ole tulossa.
Sinällään olen ehdottomasti leikkausten kannalta, koska velkaantumistahti on ihan liian suuri ja ainoa mitä harmittelen on koulutuksen suuret leikkaukset. Sipilän linjaukset ovat kuitekin aika hyviä, kun katsotaan panostusta ympäristöystävälliseen teknologiaan ja perustettiinhan suomeen yksi kansallispuistokin lisää. Autoveron lasku ja verotuksen painotus käytön suuntaanhan on taas enemmänkin vihreää politiikkaa kuin persujen tavoitteita, mutta saivat persut siis vaalilupauksensa läpi vaikka aika erilaisena kuin oli mainostettu. Itse olen myös naton kannattaja joten nato-linjaus miellytti ja sinällään armeijan määrärahojen lisäys nykyisessä tilanteessa on vaan hyväksyttävä ja poliisilla on jo pitkään ollut liian vähän määrärahoja.
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 07:43"]
Suhteessa eniten mätkittii nimenomaan köyhiä. Toki persujen äänestäjät äänestivät nimenomaan kehitysavun leikkausten takia persuja ja sinnehän tuli väliaikainen leikkaus, joten saivat varmaan mitä halusivat. Maahanmuuttoonhan ei mitään radikaalia muutosta ole tulossa.
Sinällään olen ehdottomasti leikkausten kannalta, koska velkaantumistahti on ihan liian suuri ja ainoa mitä harmittelen on koulutuksen suuret leikkaukset. Sipilän linjaukset ovat kuitekin aika hyviä, kun katsotaan panostusta ympäristöystävälliseen teknologiaan ja perustettiinhan suomeen yksi kansallispuistokin lisää. Autoveron lasku ja verotuksen painotus käytön suuntaanhan on taas enemmänkin vihreää politiikkaa kuin persujen tavoitteita, mutta saivat persut siis vaalilupauksensa läpi vaikka aika erilaisena kuin oli mainostettu. Itse olen myös naton kannattaja joten nato-linjaus miellytti ja sinällään armeijan määrärahojen lisäys nykyisessä tilanteessa on vaan hyväksyttävä ja poliisilla on jo pitkään ollut liian vähän määrärahoja.
[/quote]
Ja olen siis vihreiden äänestäjä (joten kai minä sitten persuile persuille olen se viher-vassari-hyysäri)
Vähänkin pidemmällä tähtäimellä tämän hallituksen politiikka nimenomaan ON köyhienkin etu.