Leikkaavatko ne tt-tukea?
En saa työttömyyspäivärahaa, pelkästään tt-tukea ja asumislisää. Väheneeköhän ne?
Kommentit (22)
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 22:12"]Mikset saa? Menet työkkäriin ja ilmottaudut työttömäksi, simsalabim, työttömyyspäiväraha ropisee tilillesi.
[/quote]
Olen jo työttömänä työnhakijana. Valmistuin viime vuonna koulusta mutta en päässyt töihin. Papereissani lukee 3kuukauden työssäoloehto. Eli ensin pitää olla töissä että voi saada työttömyyspäivärahaa.
Ap
Mitäs jos menisit töihin niin kuin me muutkin? Tuollaisten takia pitäisi kaikista sosiaalituista luopua. Opiskelijat, elämöntapatyöttömät, kotiäidit ja muut loiset elättäkööt itse itsensä.
Tt-tukea ei taideta varsinaisesti leikata, vaan reaalipudotus tehdään indeksin jäädytyksellä.
*saat asumisTUKEA, et lisää.... Mutta enpä usko, että näihin voivat koskea, koska Suomelle on annettu jo huomautus liian vähäisistä sosiaalituista, mm. toim.tulotuki. Voivat toki jäädyttää indeksin, mutta pienentää ei. Ja johan asumistukeen tuli muutoksia tämän vuoden alusta, huonontui, joten en usko, että voivat heikentää lisää. En tiedä varmaksi, nämä jää nähtäväksi. Älä murehdi liikoja etukäteen. Ala vaikka säästämään sukanvarteen pahanpäivän varalle.
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 22:23"]Mitäs jos menisit töihin niin kuin me muutkin? Tuollaisten takia pitäisi kaikista sosiaalituista luopua. Opiskelijat, elämöntapatyöttömät, kotiäidit ja muut loiset elättäkööt itse itsensä.
[/quote][quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 22:23"]Mitäs jos menisit töihin niin kuin me muutkin? Tuollaisten takia pitäisi kaikista sosiaalituista luopua. Opiskelijat, elämöntapatyöttömät, kotiäidit ja muut loiset elättäkööt itse itsensä.
[/quote]
Vau mikä älykkö! Taikoo tosta vaan kaikille työtä, simsalabim! Ja mitä sitä kukaan kouluttautumaankaan, hitto töihin vaan. Ethän vahingossakaan ole koskaan kuluttanut yhteiskunnan verovaroja? Et saanut lapsilisää tai yhtään mitään?
Mua niin nyppii, kun kotiäitejä haukutaan! Tuntuu välillä, että äitiyslomallakin olevat ovat oikeita yhteiskunnan loisia. Kertokaapa viisaammat sitten, kuinka suomalaisia tehdään tähän maahan, jos niiden tekijöille ei anneta lasten kasvattamiseen rauhaa?! Mielelläni itsekin saisin kolme tai neljäkin lasta (oikeistolainen ja vastaava voi tuon lukea, että siinä olisi tulevia veronmaksajia), mutta en mitenkään voi. Äitejä dissataan työelämässä jo aivan riittävästi, eikä rahat todellakaan riittäisi useampaan lapseen. Ja kyllä, töitä teen aina, kun niitä on.
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 22:31"]
*saat asumisTUKEA, et lisää.... Mutta enpä usko, että näihin voivat koskea, koska Suomelle on annettu jo huomautus liian vähäisistä sosiaalituista, mm. toim.tulotuki. Voivat toki jäädyttää indeksin, mutta pienentää ei. Ja johan asumistukeen tuli muutoksia tämän vuoden alusta, huonontui, joten en usko, että voivat heikentää lisää. En tiedä varmaksi, nämä jää nähtäväksi. Älä murehdi liikoja etukäteen. Ala vaikka säästämään sukanvarteen pahanpäivän varalle.
[/quote]On se jännä, että toimeentulotuki on muka liian pieni elämiseen, mutta silti siitä on varaa laittaa säästöön. Leikata sitä pitää rankalla kädellä.
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 22:23"]Mitäs jos menisit töihin niin kuin me muutkin? Tuollaisten takia pitäisi kaikista sosiaalituista luopua. Opiskelijat, elämöntapatyöttömät, kotiäidit ja muut loiset elättäkööt itse itsensä.
[/quote]
Kerro nyt missä niitä helvetin töitä on?
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 22:33"][quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 22:31"]
[/quote]On se jännä, että toimeentulotuki on muka liian pieni elämiseen, mutta silti siitä on varaa laittaa säästöön. Leikata sitä pitää rankalla kädellä.
[/quote]
No, jos 10-20e/kk laittaa säästöön, niin ei se paljon ole. En tuon enempää tarkoittanutkaan. Mitä sä luulit? Satoja euroja vai? Hah hah.... Suksi helvettiin idiootti.
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 22:34"]
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 22:23"]Mitäs jos menisit töihin niin kuin me muutkin? Tuollaisten takia pitäisi kaikista sosiaalituista luopua. Opiskelijat, elämöntapatyöttömät, kotiäidit ja muut loiset elättäkööt itse itsensä. [/quote] Kerro nyt missä niitä helvetin töitä on?
[/quote]Kyllä tekijälle töitä aina löytyy. Omaa laiskuutta ja nirsoutta jos ei natsaa.
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 22:36"][quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 22:34"]
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 22:23"]Mitäs jos menisit töihin niin kuin me muutkin? Tuollaisten takia pitäisi kaikista sosiaalituista luopua. Opiskelijat, elämöntapatyöttömät, kotiäidit ja muut loiset elättäkööt itse itsensä. [/quote] Kerro nyt missä niitä helvetin töitä on?
[/quote]Kyllä tekijälle töitä aina löytyy. Omaa laiskuutta ja nirsoutta jos ei natsaa.
[/quote]
Huhtikuussa työttömiä on ollut noin 280000 kpl. Kerro nyt ihan oikeasti mistä näille löytyy työtä?
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 22:40"]
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 22:36"][quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 22:34"] [quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 22:23"]Mitäs jos menisit töihin niin kuin me muutkin? Tuollaisten takia pitäisi kaikista sosiaalituista luopua. Opiskelijat, elämöntapatyöttömät, kotiäidit ja muut loiset elättäkööt itse itsensä. [/quote] Kerro nyt missä niitä helvetin töitä on? [/quote]Kyllä tekijälle töitä aina löytyy. Omaa laiskuutta ja nirsoutta jos ei natsaa. [/quote] Huhtikuussa työttömiä on ollut noin 280000 kpl. Kerro nyt ihan oikeasti mistä näille löytyy työtä?
[/quote]Varmaan sieltä missä on liki 2 miljoonan maahanmuuttajan mentävä aukko pikaisen työvoimapulan paikkaajina?
Ihme on jos toimeentulotukea ei leikata.
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 22:15"]
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 22:12"]Mikset saa? Menet työkkäriin ja ilmottaudut työttömäksi, simsalabim, työttömyyspäiväraha ropisee tilillesi. [/quote] Olen jo työttömänä työnhakijana. Valmistuin viime vuonna koulusta mutta en päässyt töihin. Papereissani lukee 3kuukauden työssäoloehto. Eli ensin pitää olla töissä että voi saada työttömyyspäivärahaa. Ap
[/quote]
Kyllä tyhmyydestä sakotetaan, onneksi! Jos noin tyhmä olet, ihan hyvä että olet säästänyt veronmaksajien rahoja. Voin silti antaa vinkin: Kelasta saa työkkärirahaa ilman työssäoloehtoja. Mutta jos olet kussut asiasi, karenssin kärsit, mut silloinkin saat fatasta. Eli olet kussut asiasi??
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 22:15"]
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 22:12"]Mikset saa? Menet työkkäriin ja ilmottaudut työttömäksi, simsalabim, työttömyyspäiväraha ropisee tilillesi. [/quote] Olen jo työttömänä työnhakijana. Valmistuin viime vuonna koulusta mutta en päässyt töihin. Papereissani lukee 3kuukauden työssäoloehto. Eli ensin pitää olla töissä että voi saada työttömyyspäivärahaa. Ap
[/quote]
Työmarkkinatukea saa, jos on ammatillinen koulutus, joka sinulla ilmeisesti on. Miksi siis saat toimeentulotukea? Oletko kieltäytynyt työvoimatoimiston tarjoamista työpaikoista, koska on mukavampaa maata kotona?
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 22:36"]
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 22:34"]
[/quote]
Töitä on vaikka millä mitalla. Ongelma on siinä, ettei ole palkan maksajia.
Aika monella motiivi työtekoon on palkka. Meinaatko että töitä pitäisi tehdä ilmaiseksi?
Pitäisi olla niin että jos ei tee töitä, ei saa rahaa mistään. Myös sairaslomalaiset töihin loisimasta.
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 23:03"]Pitäisi olla niin että jos ei tee töitä, ei saa rahaa mistään. Myös sairaslomalaiset töihin loisimasta.
[/quote]
Kerrotko sitten mitä töitä voi tehdä esim. selkäleikkaukseen jonottava? Olisihan se kiva tässä odotellessa tehdä töitä jos vain kykenisi.
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 22:08"]
En saa työttömyyspäivärahaa, pelkästään tt-tukea ja asumislisää. Väheneeköhän ne?
[/quote]
Tietenkinb niistä leikataan ja leikattu osuus käytetään puoluetuen nostoon jotta loiset voivat elää leveämmin
Mikset saa? Menet työkkäriin ja ilmottaudut työttömäksi, simsalabim, työttömyyspäiväraha ropisee tilillesi.