Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hallitus aikoo väljentää vanhuspalveluiden henkilöstömitoituksia....

Vierailija
27.05.2015 |

tuo on mielestäni kaiken röyhkeuden huippu. Eikö se ole päivänselvää, että vanhustenhoito etenkin mitoituksen osalta on Suomessa aivan ala-arvoista. Tuosta ei kertakaikkiaan voi enää säästää. Tai voi, mutta sitten vanhusten elämä ei enää tule olemaan ihmisarvoista, jos se sitä tähänkään asti on ollut.

Vastustan ja ankarasti.

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus korostaa omaisten vastuuta kaikkein heikoimmista. Eli jos kiinnostaa vanhusten olo, HOIDA NIITÄ ITSE!

Vierailija
2/57 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 21:48"]

Hallitus korostaa omaisten vastuuta kaikkein heikoimmista. Eli jos kiinnostaa vanhusten olo, HOIDA NIITÄ ITSE!

[/quote]

Voi luoja, mitä vastauksia. Ymmärrätkö, että 90% omaishoitajista on puolisoita, jotka ovat itsekin todella huonossa kunnossa? Laitoshoitotasoisen vanhuksen hoitaminen on 24/7 työtä. Sitä ei voi tehdä oman työn ohella. Tuo päätös on aivan katastrofaalinen jo nyt todella heikoissa kantimissa olevan vanhustenhoidon kannalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Eli vapaaehtoisvoiminko minun pitäisi hoitaa täältä landelta käsin kaikki helsingin yksinäiset sukulaisettomat vanhukset? Ei mahdu oikeustajuuni.

Vierailija
4/57 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 21:50"]

[/quote]

Voi luoja, mitä vastauksia. Ymmärrätkö, että 90% omaishoitajista on puolisoita, jotka ovat itsekin todella huonossa kunnossa? Laitoshoitotasoisen vanhuksen hoitaminen on 24/7 työtä. Sitä ei voi tehdä oman työn ohella. Tuo päätös on aivan katastrofaalinen jo nyt todella heikoissa kantimissa olevan vanhustenhoidon kannalta.

[/quote]

mutta hei pääasia on, että rikkaat saavat pitää omaisuutensa ja Suomi saadaan NOUSUKIITOOOOOOOON. Suomi lentoon, suomi lentoon.. me pannaan suomi lentoon... kuin leppäkeihäs...

Vierailija
5/57 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites ne joilla ei ole omaisia?

Ja miksi ette itse hoida lapsianne, ovathan hekin omaisia? Te olette terveitä, siispä hoitakaa lapsenne ja maksakaa heidän ruokansa.

Naapusissa 93-vuotias mies, ei lapsia, käynyt kaksi sotaa, kukaan ei ota vastuuta. Tehnyt kovaa fyysistä työtä 17-vuotiaasta asti, eli maksanut velkansta tälle yhteiskunnalle. Mies mädäntyy kotiinsä (ja olen ilmoittanut sosiaalipuolelle),

Vierailija
6/57 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävän alhaista. Ja Sipilä on muka uskovainen... Ei taida Raamatun opetukset häntä koskea. Hävettää tuollainen "uskovainen", joka jättää vanhukset heitteille.

Vierailija
7/57 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hemmetti. Vanhusten huolto on suomessa jo nytkin täysin ala-arvoista. Hoitokodit ovat liian laitosmaisia ja resursseja ei todellakaan ole tarpeeksi. Kotihoidossa olevat vanhukset ovat suurinpiirtein heitteillä.

On kyllä Keskustalta aika törkeä veto.

Vierailija
8/57 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 21:57"]

Ja miksi ette itse hoida lapsianne, ovathan hekin omaisia? Te olette terveitä, siispä hoitakaa lapsenne ja maksakaa heidän ruokansa.

Naapusissa 93-vuotias mies, ei lapsia, käynyt kaksi sotaa, kukaan ei ota vastuuta. Tehnyt kovaa fyysistä työtä 17-vuotiaasta asti, eli maksanut velkansta tälle yhteiskunnalle. Mies mädäntyy kotiinsä (ja olen ilmoittanut sosiaalipuolelle),

[/quote]

voisitko sinä antaa kerran tai pari viikossa aikaasi tälle naapurille? Kävisitte vaikka pikkukävelyllä ja toisen kerran vaikka kaupassa. Tai jos hän ei kotoaan pääse ulos, kävisit juomassa iltakahvit hänen kanssaan.

jos me kaikki autettaisiin ikäihmisiä naaputustossa, helpottaisi se kovast esimerkiksi kotihoidon työtaakkaa ja heiltä vapautuisi aikaa koulutusta vaativaan sairaanhoitoon. Tästä tulisi säästöä, ikäihmisille sosiaslisia suhteita ja hyvää mieltä ja ehkä auttajanakin voisit saada tästä jotain?

Vierailija
9/57 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhustenhoitoon olisi pitänyt lisätä rahaa, ei väljentää hoitajamitoituksia. Nyt meni tiet ja koulut avuttomien vanhusten edelle.

Vierailija
10/57 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dementtuvanhuksen hoito on ympärivuorokautista, samoin sänkypotilaan.

Vierailija
11/57 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuhhh.... Kamalaa....kuolen. Terv. Hoitaja, joka tänäänkin ilman kunnolllista ruokataukoa juoksi kahdeksan tuntia hoitaen näitä vanhuksia :\ mä en jaksa.

Vierailija
12/57 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä vanhusten hoito vaatisi niin totaalisen remontin, että sen tekijäksi ei mikään hallitus uskalla ruveta. Ihmisiä pidetään väkisin hengissä ja hoidetaan sellaisia sairauksia, joiden hoito on kallista, kuluttaa turhaan henkilöstöresursseja ja hoito/paraneminen aiheuttaa inhimillistä kärsimystä. Monelle tuntuu olevan melkoinen yllätys, että vanhuus tarkoittaa sitä, että ihminen pian kuolee. Vanhusten hoito on sairauksien hoitoa, kun sen pitäisi olla elämänlaatua parantavaa. Sairaanhoitajia tarvitaan oikeissa töissä, vanhustenhoito voitaisiin hoitaa lähihoitajien, sosiaaliohjaajien ja erilaisten viriketyöntekijöiden voimin. Kun oikeasti tärkein sairaanhoidollinen asia vanhustenhoidossa on kipujen minimointi. 

Vierailija
13/57 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallituksella taitaa olla päämääränä vain lisätä työttömien määrää. Koskas me saatais hallitus, joka ottais asiakseen työttömyyden vähentämisen?

Vierailija
14/57 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

mitä ihmettä...naapurissani on 94-vuotias nainen, jonka yli 70-vuotias muistisairas tytär yritti toimia aikansa tämän omaishoitajana. Nyt molemmat tarvitsisivat laitospaikan. Muita omaisia ei kummallakaan ole kuin toisensa. Kenen pitäisi heistä huolehtia ellei yhteiskunnan?

Vierailija
15/57 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 23:56"]

Mun mielestä vanhusten hoito vaatisi niin totaalisen remontin, että sen tekijäksi ei mikään hallitus uskalla ruveta. Ihmisiä pidetään väkisin hengissä ja hoidetaan sellaisia sairauksia, joiden hoito on kallista, kuluttaa turhaan henkilöstöresursseja ja hoito/paraneminen aiheuttaa inhimillistä kärsimystä. Monelle tuntuu olevan melkoinen yllätys, että vanhuus tarkoittaa sitä, että ihminen pian kuolee. Vanhusten hoito on sairauksien hoitoa, kun sen pitäisi olla elämänlaatua parantavaa. Sairaanhoitajia tarvitaan oikeissa töissä, vanhustenhoito voitaisiin hoitaa lähihoitajien, sosiaaliohjaajien ja erilaisten viriketyöntekijöiden voimin. Kun oikeasti tärkein sairaanhoidollinen asia vanhustenhoidossa on kipujen minimointi. 

[/quote]

Ei taida olla ihan sun ominta alaa toi vanhustenhoito? Siellä mitään sairaanhoitajia ole ollut herran aikoihin.

Vierailija
16/57 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 23:05"]

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 21:57"]

[/quote]

voisitko sinä antaa kerran tai pari viikossa aikaasi tälle naapurille? Kävisitte vaikka pikkukävelyllä ja toisen kerran vaikka kaupassa. Tai jos hän ei kotoaan pääse ulos, kävisit juomassa iltakahvit hänen kanssaan.

jos me kaikki autettaisiin ikäihmisiä naaputustossa, helpottaisi se kovast esimerkiksi kotihoidon työtaakkaa ja heiltä vapautuisi aikaa koulutusta vaativaan sairaanhoitoon. Tästä tulisi säästöä, ikäihmisille sosiaslisia suhteita ja hyvää mieltä ja ehkä auttajanakin voisit saada tästä jotain?

[/quote]

Minun naapurissani asuva iäkäs rouva ei salli kenenkään muun käydä luonaan, kuin kaukana asuvan sukulaispoikansa. Hän on hyvin vainoharhainen ja epäluuloinen ja usein huutaa ikkunasta pihalla metelöiville lapsillekin. Hän kuitenkin tarvitsisi apua, mutta ei suostu sitä ottamaan vastaan. Kaikki vanhukset eivät ole keskenänsä samanlaisia "herttaisia mummoja ja pappoja", joiden kanssa käydään kahvilla ja kävelylenkeillä. Osalla on niin vaikeita liikuntaongelmiakin, ettei mitkään lenkkeilyt onnistu. On tosi paha asia, että vanhuksia jätetään sote-puolen asiantuntijatahojen osalta heitteille. Asiantuntija-apua eivät ystävällisimmätkään naapurit korvaa!!

Vierailija
17/57 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos näin tärkeistä asioista leikataan niin mihin ne säästöt sitten käytetään???

Vierailija
18/57 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoida omat ja miehen ikääntyvät sukulaiset omaishoitajana itse, mutta älä odota saavasi siitä mitään korvausta. Tee samaan aikaan sellainen ura ja hanki niin mittavat säästöt, että lapsillasi on varaa kouluttautua ja koko perheellä mahdollisuus käyttää yksityisiä lääkäri- ja hammaslääkäripalveluja, sekä maksaa asuntolaina pois mahdollisimman lyhyessä ajassa. 

Vierailija
19/57 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhuksille pitäisi saada subjektiivinen hoitomahdollisuus kuten päiväkodeissa lapsilla.

Vierailija
20/57 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää leikkaus vanhusten hoitoon on kyllä jäätävä uutinen, kun tietää millainen tilanne on tälläkin hetkellä. Vangitkin voi paljon paremmin Suomessa kuin vanhukset, jotka on jätetty heitteille. En ymmärrä....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kahdeksan