Millä nimellä miehesi kutsuu sinua?
Ei kai vain emäntä, mamma, äiti tai äitikkä? Muuta shokeeraavaa?
Kommentit (39)
Jos puhuu minulle, niin käyttää nimeäni. Tutuille nimellä, vieraammille kutsuu vaimoksi. Ja lapsille tietysti äidiksi.
Kutsuu joko omalla nimellä tai sipiksi :D
Etunimellä tai jos jollekin oudommalle puhuu, sanoo vaimoksi. Mä en kestäisi jos mies kutsuisi mua kullaksi tai rakkaaksi koko ajan. En tykkää tuollaisesta lässytyksestä.
Kultaseni, rakas, voi armaani, kultsikka, kultu, hani jne.
Vaimoksi sanoo, kun puhuu muille minusta, nimelläni tuttujen kesken puhuessaan.
Hän puhuu aina kauniisti minusta, niin minäkin hänestä puhun.
Pupuksi, kissaksi, kissuliksi ja kun lähtee töihin, sanoo heippa rakas.
Jos on muita ihmisiä läsnä, sanoo minua kutsumanimelläni (en pidä ristimänimestäni).
Olemme olleet yhdessä 22 vuotta, ikämme:56 ja 54.
Vierailija kirjoitti:
Etunimellä tai jos jollekin oudommalle puhuu, sanoo vaimoksi. Mä en kestäisi jos mies kutsuisi mua kullaksi tai rakkaaksi koko ajan. En tykkää tuollaisesta lässytyksestä.
Miten te sitten osoitatte hellyyttä, jollei sanoilla. Ei aina voi teoilla osoittaa. Vai onko teillä kylmät välit?
Etunimellä, kulta tai joskus lapsen läsnäollessa äiti. Kaikki hyviä nimiä, joista tunnistan itseni. :)
Vierailija kirjoitti:
Etunimellä, kulta tai joskus lapsen läsnäollessa äiti. Kaikki hyviä nimiä, joista tunnistan itseni. :)
Niin ja vieraille puhuessa puhuu yleensä puolisosta. Naimisissa ei olla.
Narsistiexällä oli tapana huutaa kun olin vessassa tai eri huoneessa, niinkuin lapset voi huutaa, kaikki heti. Tarve häiritä ja saada huomiota.
Nykyinen ei huutele vaan sanoo asiansa kun ollaan samassa huoneessa. Tekstiviesteissä sitten ollaan kulta ja muru.
Transnaiseni kutsuu minua lutkaksi.
Vierailija kirjoitti:
Sanoo rakas. Esim jos huutaa vaikka toisesta huoneesta minulle jotain asiaa. Jos taas puhuu kolmannelle osapuolelle minusta, käyttää sanaa rouva, jos kuulija on vähän tuntemattomampi tai jos kuulija tuntee myös minut, käyttää nimeäni.
Just näitä rouvia ja ruustinnoja. Jos mua kutsuisi moisella miettisin kyllä kaksi kertaa.
Rakas, kulta, muru ja näitä on pitkä lista. Toisille etunimellä.
Vierailija kirjoitti:
Mäkin on aina pitänyt tuota kauheana lässytyksenä, mutta kun mies kutsuu mua oikeastaan aina kullaksi, niin siitä on tullut vähän kuin lempinimi...
Rouvaksi niin minulle kuin muillekin puhuessaan minusta. 18-vuotta naimisissa, niin se on nimitys aika kohdillaan. :)
Akka on aika hyvä..