Velkajärjestely
Onko täällä ketään joka on päässyt velkajärjestelyyn? Mikä tilanne? Oliko vaikea hakuprosessi?
Laitoin yhteydenottopyynnön velkaneuvontaan. Ei muuta vaihtoehtoa olla joskus velaton.
Kommentit (6)
No mä oon ollut. Ei helposti päässyt, toisella kerralla vasta kun sain sossulta puoltavan lausunnon. Koska säilytin asunnon kestää kauemmin.
Vierailija kirjoitti:
No mä oon ollut. Ei helposti päässyt, toisella kerralla vasta kun sain sossulta puoltavan lausunnon. Koska säilytin asunnon kestää kauemmin.
Ei velkajärjestelyyn mitään sossun lausuntoa tarvita, mutta ehkä sinun kohdallasi oli joku sellainen syy oli, että sossun lausunnolla oli merkitystä. Jos ei mitään estettä ole, eli velat eivät ole uusia, ei ole rikosperusteisia eikä muutenkaan holtitonta velkaantumista, niin kyllä se aika helposti saa.
Itselläni oli todella helppo prosessi. Tein itse hakemuksen ja vastasin muutamaan sähköpostiin. Aloitin maksamisen tässä keväällä (noin vuosi hakemuksesta) Kolmen vuoden päästä pitäisi helpottaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei oikeaan velkajärjestelyyn mitään sossun lausuntoa pyydetä. Mielenterveystoimistosta ehkä, jos velkaantumisen syynä on esim. mania.
Eikö ketään?