Vauvan kanssa etelään. Miten hän jaksaa kuumuutta?
Kertokaa kaikki kokemukset. Vauva on nyt 7kk ja tarkoitus lähteä lomalle (esim.turkki,kreikkaa,bulgaria.) kuinka kauan vauvan kanssa voi olla ulkona? Äitini sanoi ettei kannata lähteä, koska joudumme istua koko ajan hotellihuoneessa. Onko näin? Kysyin häneltä mites paikalliset lapset on ulkona, niin he ovat kuulema tottunut siihen.
Kommentit (40)
En lähtisi noin pienen kanssa....2,5 v kanssa olin ekan kerran Kanarialla ja meni kyllä ihan hyvin paitsi lennot...nyt lähdetään jo 7v kokeneen lentomatkustajan kanssa Kreikkaan ja nyt likka osaa jo ottaa ilon irti reissusta...kyllä isomman lapsen kanssa on mukavampi matkustaa...jos kumminkin lähdette niin suosittelen Finnmatkojen Blue Village hotelleja!
Meillä oli 4kk ikäinen vauva mukana Kreikassa. Lämpöä oli 30 astetta. Viihtyi hyvin. Pidimme vain huolta, että hotellihuoneessa oli ilmastointi ja ulkona ollessa tai nukkuessa aina varjossa. Nukkui hyvin ja pitkiä päiväunia. Nautti kun sai olla vain body päällä ja välillä pelkällä vaipalla.
Ohhoh. Onpa teillä joillakin ollut ongelmia tai sitten vaan asenteessa vikaa. Me oltiin viime heinäkuussa Turkissa juurikin 7 kk vauvan kanssa, ei mitään ongelmaa. Joo oli kuumaa, mutta pisimmät päikkärit vauva nukkuikin ilmastoidussa huoneessa. Vauva joi maidon lisäksi vettä, ja sitä menikin paljon. Kuumimpina hetkinä viilensin vauvaa märällä harsolla. Tämä on ikivanha kikka, jota minkä tahansa ikäiset ihmiset voivat käyttää. Vauvalle toimi tosi hyvin. Muuten oottekin saaneet jo monta hyvää neuvoa. Pitäkää vaan huolta että hotelli on tarpeeksi laadukas.
Menimme yksivuotiaan kanssa. Jälkeenpäin mietin, mitä järkeä siinä oli. Samaa lapsenhoitoa se oli sielläkin. Varsinaista lomaa ei. Kaiken huipuksi lapsi voi paremmin kotonaan. Sai elämänsä ainoan yökauhukohtauksen siellä päiväunilla.
.
Lento oli yöllä ja lapsi nukkkui hyvinbkoko sen yön, mutta me vanhemmet ei. No seuraavana päi änä lapsi oli pirteä ja vaati toimintaa ja me vanhemmat ihan kokovyö valvottuamme rättipoikki..
.
Lisäksi ei lapsi muista reissusta mitään tietenkään.
.
Nyt isämpaba ollaan käyty pari kertaa ka nyt reissuissa on järkeä.
Jos on terve/normaali lapsi niin matkustaminen on kyllä paljon kivempaa kuin kotona arki kun saa vain relata. Ei tarvitse siivota eikä kokata. Ja pienethän nukkuu päiväunet niin silloin saa tehdä mitä haluaa...voi ottaa aurinkoa partsilla + drinksu, pikapanot tai vuoropäivin voi toinen vanhemmista lähteä shoppailemaan, lenkille tai mitä kukin haluaa...vaikka museoon jos haluaa rauhassa katsella.
Pitää vain ottaa tarpeeksi tasokas hotelli...4+. Nyt iski matkakuume...näen jo itseni uima-altaalla nauttimassa elämästä :)
Voi hyvänen aika näitä vastauksia! Siis tottakai vauvan kanssa voi matkustaa. Pidetään varjossa ja muistetaan juottaa useammin kuin viileässä.
Kummallisia mielipiteitä, ette varmasti itsekään ole kovin paljoa matkustaneet kun kuulostaa kuin Marsiin olisitte vauvan kanssa lähdössä. Meidän 8 kk on ollut jo Australiassa (+40) ja Italiassa sekä Espanjassa, en nyt keksi mitään mahdotonta matkoilta. Vauvan kanssa matkustaminen on kivaa!
Samaa vauvanhoitoa kokoa ajan se on sielläkin. Isomman kanssa paljon mukavampaa ja lapsikin nauttii.
Vauvan kanssa oli ihanaa matkustella! Vauva nukkuu vielä pitkiä päiväunia ja usein kahdestikin. Meille vanhemmille jäi ihanasti aikaa olla kaksin ja nauttia lomasta. Iltaisin vauva nukkui rattaissa meidän syödessä ravintolassa. Panostimme aina hotelliin, jotta fasiliteetit olivat kunnossa. Vauva kulki vaivatta mukana museoissa, ostoksilla ja nähtävyyksillä.
Olemme olleet matkoilla 4kk, 10kk ja 13kk kanssa. Nyt olemme lähdössä taas matkaan 1,5-vuotiaan kanssa ja siinä onkin jo omat juttunsa kun lapsi tykkää juoksennella siellä täällä. Ei enää niin levollista kuin vauvan kanssa. ;)
Joillekin vauvan hoito ei ole kauhea rasitus, ja muuten matkailu on kivaa. Minä matkustelin paljon vauvan kanssa, ja kaikki viihtyivät. Lapsi nukkui lennoilla tai muuten oli rauhallinen. Kun on varustaunut, lapsella juomaa ja ruokaa sekä joitain leluja mukana.
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 11:10"]
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 11:03"]Oon ol lut 6kk ja 5kk ikäisten kanssa heinäkuussa Algarvessa. Ihan loistavasti on mennyt, paitsi silloiin se puolivuotiaan kanssa, kun oltuaan viikon verran pelkässä vaipassa ja ilman sitäkin pitkiä aikoja, oppi samantien konttaamaan. Varjossa oltiin, ja kun muistaa juotattaa lasta riittävästi (vettä) niin ei ollut mitään ogngelmaa. Tuo ilmastointi on hyvä muistaa, yhtenä iltana syötiin ravintolassa sisälläjossa ilmastointia ei ollut ja se oli ainoa kerta kun kahden viikon aikana vauvalla oli tukalaa. Hyvää reissua teille! [/quote] Miksi te neuvotte juottamaan vettä jopa 6kk lapselle?! Todella vaarallista, elektrolyttitasapaino voi mennä aivan sekaisin!
[/quote]
Joo, se on ihan sekaisin, raukkaparka 13v yläasteelainen, en tiedä kuinka tuosta selviää, joulutodistuksen keskiarvokin oli vaan 8,7:)
Tottakai se on samaa vauvanhoitoa kuin kotonakin, mutta jos on tykännyt matkustaa ennen vauvansaamista, miksi lopettaa se vauvan vuoksi? Ei vauvan kanssa tarvitse kotiin jumiutua tai matkustaa ainoastaan jossain perhehotelleissa. Me ollaan ainakin nyt nautittu vauvan kanssa menemisestä kun vielä ei tarvitsekaan lapsen vuoksi mennä lapsikohteisiin.
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 12:02"]
Älä nyt saatana änkeä se lapsen kanssa lentokoneeseen. Pitäisi ottaa huostaan lapsiparka, matkustuskielto kaikille alle kouluikäisille. Taas on monen ihmisen loma pilalla. Että sit kyrsii, olis niin kiva läheteä reissuun voi vit
[/quote]
Vai että lapsi huostaan kun sun mielestä se ei saa matkustaa ja pilaa sun loman? Mee nyt terapiaan oikeesti.
Ja mä mielummin lentäisin sadan uhmaikäisen kanssa kun tollasen sun kaltaisen kiukuttelevan persereiän.
Onpas negatiivisia vastauksia. Eihän sitä voi tehdä mitään jos kaikki on niiiin hankalaa. Suomessa oli viime heinäkuussa todella kuuma. Mites ne vauvat sillon pärjäsi? Itse Bulgariassa asuneena voin sanoa, että ei siellä nyt niin kuuma ole, ettei vauvan kanssa pärjää. Ei se nyt mikään Intia ole. Vähän lämpimämpää kun täällä. Ihan hyvin voitte lähteä. Monet suomalaiset on niin körttiläisiä, että minnekään ei uskalleta matkustaa.
Ei huutavia lapsia lentokoneeseen . Kiitos.
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 14:12"]
[/quote]
Lentokoneet eivät ole pelkästään aikuisille.
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 14:12"]
[/quote]
Mitä muuta ne lomalennot ovatkaan täynnä. Matkusta reittikoneilla, niissä lapsia on vähemmän.
Komppaan 26. Itse olin vuosia sitten Rodoksella, lento Kosin kautta, sinne jäi osa matkustajista. Kaksi viikkoa ja takaisin samaa reittiä. Kosille jäi äiti pienen vauvan kanssa ja siis samalla lennolla takaisin. Katselin, kun he tulivat paluulennolla, äiti väsynyt ja yhtä saman kalpea kuin mennessä. Eipä se mitään lomaa ole, kun hoivaat pientä vauvaa hieman erilaisissa olosuhteissa kuin kotona.
Sitä ehtii myöhemminkin matkustaa tai miksi et jättäisi isän hoivaan ja lähtisit itse? Itse kävin etelässä kaksi viikkoa, kun lapset olivat 8 kk ja 2,3 v ja hyvin tunsivat vielä, kun kotiin tulin. Eipä niille mitään vahinkoa siitä ole tullut, näkyy ihan täysipäisiä nuoria aikuisia tulleen.
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 14:22"]
Komppaan 26. Itse olin vuosia sitten Rodoksella, lento Kosin kautta, sinne jäi osa matkustajista. Kaksi viikkoa ja takaisin samaa reittiä. Kosille jäi äiti pienen vauvan kanssa ja siis samalla lennolla takaisin. Katselin, kun he tulivat paluulennolla, äiti väsynyt ja yhtä saman kalpea kuin mennessä. Eipä se mitään lomaa ole, kun hoivaat pientä vauvaa hieman erilaisissa olosuhteissa kuin kotona. Sitä ehtii myöhemminkin matkustaa tai miksi et jättäisi isän hoivaan ja lähtisit itse? Itse kävin etelässä kaksi viikkoa, kun lapset olivat 8 kk ja 2,3 v ja hyvin tunsivat vielä, kun kotiin tulin. Eipä niille mitään vahinkoa siitä ole tullut, näkyy ihan täysipäisiä nuoria aikuisia tulleen.
[/quote]
No jos jossain perheessä lastenhoito kaatuu yksin äidille, niin ei siinä paikkakunta vaikuta. Nähtävästi isää ei vauvanhoito kiinnostanut.
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 10:49"][quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 10:47"]Ja kannattaa varata hyvä hotelli, jossa ilmastointi toimii. Mun mielestäni toki voi mennä. Monet mene ät paljon pienempienkin kanssa ulkomaille. Tosin ehkä elokuussa ei kannata mennä, sillä silloin etelässä on kaikkein kuuminta, mutta kesä-heinäkuu on vielä "raikkaampaa", eikä aivan niin kuumaa. Onkohan äitisi oikeasti edes matkustanut missään?
[/quote]
On hän matkustanut paljon, muttei vauvan kanssa. Onko kellään kokemusta miten ulkoilut sujuu yms. Ei kuitenkaan haluta istua vaan huoneessa. Ap
[/quote]
Me ostettiin semmoinen ihan pieni patterilla toimiva tuuletin ja kiinnitettiin se vaunuun niin vauvalla oli viileämpi.