Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teetkö päätelmiä ihmisen luonteesta hänen ulkonäön perusteella?

Vierailija
26.09.2025 |

Itse olen "kärsinyt" tästä, koska olen ns. kiltin näköinen. Toisaalta tämä erottaa "jyvät akanoista".

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti. Ja valitettavan usein ulkonäkö kertoo aika paljon luonteesta, ei aina, mutta usein. En tiedä miltä kiltti ihminen näyttää, mutta yleensä paljon ulkonäköönsä panostava ihminen on hyvin pinnallinen ja tietyt vaatteet kuvastavat hyvin luonnetta. 

Vierailija
2/19 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Moni tekee minusta päätelmiä ulkonäön pohjalta ja sitten on kurjaa kaikille, kun meneekin ihan metsään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Moni tekee minusta päätelmiä ulkonäön pohjalta ja sitten on kurjaa kaikille, kun meneekin ihan metsään.

Ja älykkyyden mittarina pidetään sitä, miten hyvät sosiaaliset taidot on.

Vierailija
4/19 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietoisesti, mutta varmaan alitajuisesti. 

Vierailija
5/19 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti näyttelijät saavat ulkonäkönsä perusteella joko romanttisen sankarin tai julman väkivaltarikollisen roolin tai suloisen nuoren naisen tai kylmähermoisen uranaisen tai lempeän äitihahmon roolin.  

Vierailija
6/19 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narkit ovat rottia luonteeltaan.

Vierailija
7/19 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norjalaiset urheilijat ainakin näyttää järjestäänsä mulkuilta. Tie sitten onko sitä, mutta siltä ne näyttää.

Vierailija
8/19 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monesti näyttelijät saavat ulkonäkönsä perusteella joko romanttisen sankarin tai julman väkivaltarikollisen roolin tai suloisen nuoren naisen tai kylmähermoisen uranaisen tai lempeän äitihahmon roolin.  

Elokuvistahan se monelle tulee. Kuvitellaan että se pätee normaali elämäänkin.

Vierailija
9/19 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tekee alitajuisesti, silti vaikka yrittäisi välttää sitä.

Vierailija
10/19 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä alitajuisesti, tietoisesti koitan välttää. Ne ihmiset jotka pukeutuvat sivistyneesti ja kauniisti, niin on yleensä ystävällisiä ja omaavaat hyvän itsetunnon. Ne, jotka kulkevat koko ajan huonoissa vaatteissa eivät arvosta itseään. 

Jos jollain on todella paljastavat vaatteet ajattelen hänen olevan itsensäpaljasteöoja fetissiltään ja/ tai traumatisoitunut, jonka vuoksi toistaa kaavaa. Valitettavasti ripset, kynnet ynnä muu "teko" on minulle pinnallisen ihmisen merkki. Sellainen, jolla on heikko itsetunto. 

Miehillä liian pienet vaatteet ja bodattu kroppa kertoo heikosta itsetunnosta ja sen myötä korostuneesta ylimielisyydestä. Vaalea "kulutettut" farkkut on taas aggressiivisella ja juntilla. Siistit vaatteet ja itselle sopivat vaatteet, sama kuin naisilla. Yleensä lämmin ja ystävällinen sekä kunnioittaa itseään. Tosin miehillä on minusta useammin sitä, että tuo onkin sama kuin ylikireät. Eli huono itsetunto ja ylikorostunut ylimielisyys. 

Vierailija
11/19 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tatuoinneista voi päätellä ihan tarpeeksi

Vierailija
12/19 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä alitajuisesti, tietoisesti koitan välttää. Ne ihmiset jotka pukeutuvat sivistyneesti ja kauniisti, niin on yleensä ystävällisiä ja omaavaat hyvän itsetunnon. Ne, jotka kulkevat koko ajan huonoissa vaatteissa eivät arvosta itseään. 

Jos jollain on todella paljastavat vaatteet ajattelen hänen olevan itsensäpaljasteöoja fetissiltään ja/ tai traumatisoitunut, jonka vuoksi toistaa kaavaa. Valitettavasti ripset, kynnet ynnä muu "teko" on minulle pinnallisen ihmisen merkki. Sellainen, jolla on heikko itsetunto. 

Miehillä liian pienet vaatteet ja bodattu kroppa kertoo heikosta itsetunnosta ja sen myötä korostuneesta ylimielisyydestä. Vaalea "kulutettut" farkkut on taas aggressiivisella ja juntilla. Siistit vaatteet ja itselle sopivat vaatteet, sama kuin naisilla. Yleensä lämmin ja ystävällinen sekä kunnioittaa itseään. Tosin miehillä on minusta useammin sitä, että tuo onkin sama kuin ylikireät. Eli huono itsetunto ja yliko

Käsittämätön yhteenveto, että lihaksikas, hyväkuntoinen keho tarkoittaisi huonoa istuntoa.

Terveytensä roinalla pilanneet sitten erikseen toki.

Vierailija
13/19 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoinko mä jossakin, että bodattu kroppa olisi heikon itsetunnon merkki. En, minä sanoin, että jos laitat sen kropan ylipirniin vaatteisiin! Siinä on vissi ero! 

T: itsekin urheilija. 

Vierailija
14/19 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoinko mä jossakin, että bodattu kroppa olisi heikon itsetunnon merkki. En, minä sanoin, että jos laitat sen kropan ylipirniin vaatteisiin! Siinä on vissi ero! 

T: itsekin urheilija. 

Siis ylipieniin vaatteisiin...

Vierailija
15/19 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös kiltinnäköinen mies ja olen huomannut, että ihmiset tekevät ulkonäön perusteella johtopäätöksiä luonteesta. Ensivaikutelman voi kuitenkin muuttaa kun käyttäytyy tarvittaessa itsevarmasti ja jämäkästi. 

Yhtenä uutenavuotena odottelin aamuyöllä taksia pitkässä taksionossa. Kun tuli puolentunnin odottelun jälkeen oma vuoro niin jostain jonon sivusta etuili ison firman johtaja (tunnistin samoista bileistä) kohti samaa taksiia. Oli varmaan katsonut, että tuossa on kiltinnäköinen mies. Mahtoi yllättyä kun huusin sille itsenikin yllättäen kurkuntäydeltä, että PIDETÄÄN JÄRJESTYS! Mentiin molemmat yhtäaikaa taksin takapenkille, jossa sanoin jämäkästi normaaliäänellä, että tää on mun taksi. Johtaja poistui taksista mitään sanomatta.

Vierailija
16/19 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin yhdellä kioskilla töissä ja vakkariasiakas oli tosi tatuoitu mies. Aina oli epäkohtelias ja ilkeä

Vierailija
17/19 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jörn Donner sanoi, että tyhmät ihmiset näyttävät tyhmiltä.

Pitää valitettavan usein paikkansa.

Vierailija
18/19 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen myös kiltinnäköinen mies ja olen huomannut, että ihmiset tekevät ulkonäön perusteella johtopäätöksiä luonteesta. Ensivaikutelman voi kuitenkin muuttaa kun käyttäytyy tarvittaessa itsevarmasti ja jämäkästi. 

Yhtenä uutenavuotena odottelin aamuyöllä taksia pitkässä taksionossa. Kun tuli puolentunnin odottelun jälkeen oma vuoro niin jostain jonon sivusta etuili ison firman johtaja (tunnistin samoista bileistä) kohti samaa taksiia. Oli varmaan katsonut, että tuossa on kiltinnäköinen mies. Mahtoi yllättyä kun huusin sille itsenikin yllättäen kurkuntäydeltä, että PIDETÄÄN JÄRJESTYS! Mentiin molemmat yhtäaikaa taksin takapenkille, jossa sanoin jämäkästi normaaliäänellä, että tää on mun taksi. Johtaja poistui taksista mitään sanomatta.

Hatunnosto! Liian usein jäädään jauhot suuhun. Ja jämäkkä voi olla niinkin ettei itse lähde silti toista haukkumaan (vaikka mieli tekisikin).

Vierailija
19/19 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on semmoisen rähinäpetterin näköinen alahuuli lurpallaan laiskalla ilmeellä haahuileva heebo, niin tuskinpa ulkonäköstereotypiasta poikkeavasti on sitten mikään lääketieteen mestarikeksijä. Vaan todennäköisesti ulkonäkönsä mukaisesti terassilla norttia vetävä puoliaggressiivinen kaljasieppo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi neljä