Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vanhemmat eivät kanna vastuuta 18-23-vuotiaista lapsistaan??

Vierailija
27.05.2015 |

Tuon ikäisillä ei ole mitään asiaa muuttaa pois kotoa. Se ei ole millään tavalla järkevää taloudellisesti eikä nuoren kasvun kannalta. 

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vittua nyt

Vierailija
2/6 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää vastatko tälle spämmääjälle, niin ei tarvitse katsella näitä ääliömäisiä otsikoita etusivulla. Vastaaminen on suunnilleen yhtä hyödyllistä kuin pään takominen betoniin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa säästää omaa kämppää varten pesämunaa kotona ja asua ilmaiseksi. Tehdä vähän kotitöitä, että vanhemmat pysyy tyytyväisenä ja jaksavat itse paremmin tienata rahaa koko perheelle. Lähtee sitten kun on pesämuna kasassa.

Vierailija
4/6 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 10:24"]Kannattaa säästää omaa kämppää varten pesämunaa kotona ja asua ilmaiseksi. Tehdä vähän kotitöitä, että vanhemmat pysyy tyytyväisenä ja jaksavat itse paremmin tienata rahaa koko perheelle. Lähtee sitten kun on pesämuna kasassa.
[/quote]

No kuka vittu muka haluaa asua vanhemmilla vielä monta vuotta täysi-ikäistymisen jälkeen? Ymmärrän että joillekin se on ihan ok mutta itselläni olisi kyllä pää levinnyt sillä olen ollut pienestä pitäen tosi itsenäinen. Itse halusin alkaa elämään omaa elämääni niin pian kuin mahdollista ja sitä paitsi paljon taloudellisesti kannattavampaa minun on asua yksin 350€/kk asunnossani kuin vanhempien luona, jossa tukiakaan ei tulisi paljon mitään. Puhumattakaan omasta rauhasta ja siitä, että ei sitä rahan käyttöä yms elämistä itsenäisesti opi muuten kuin elämällä. Ainiin, ja vanhempiin minulla on siis ihan hyvät ja läheiset välit, vaikka halusinkin muuttaa pois mahd nopeasti ja minulla olikin jo 18-vuotissyntymäpäivänäni vuokrakämppä tiedossa.

N20

Vierailija
5/6 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on just se, että tukien varaan lasketaan todella paljon. Mitä sitten, kun tuet ehkä lakkautetaan, vieläkö on varaa muuttaa omin päin? Ihan ok muuttaa vaikka 16-vuotiaana jos pystyy ilman tukien kuppaamista valtiolta.

Vierailija
6/6 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vanhempien pitäisi hyysätä vielä täysi-ikäistymisen jälkeen? Eiköhän pikkuhiljaa AIKUISEN IHMISEN pitäisi ottaa vastuuta itsestään, tavalla tai toisella??! Meillä saa asua vielä kotona 18-23-vuotiaanakin, ei siinä mitään, mutta jos ei osallistu kotihommia tekemällä tai jos ne eivät kiinnosta, niin sitten nimellistä vuokraa/ruokarahaa maksamalla. Syö ne täysi-ikäisetkin ja kuluttavat sähköä ja vettä, kuten alaikäisetkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme neljä