Turkulainen Jussi lähetti satoja työhakemuksia, kunnes Dubaista löytyi töitä
Oletko ajatellut työskentelyä ja asumista toisessa maassa koska Suomesta ei löydy töitä?
Kommentit (25)
Nettomaastamuutto on 10 000 henkilöä. Syntyneidenmäärä 40 000. Eli joka neljäs ikäluokastaan (25%) muuttaa Suomesta pois.
Jos en löydä töitä Suomesta ehdottomasti lähden pois.
t. opiskelija
Vierailija kirjoitti:
Nettomaastamuutto on 10 000 henkilöä. Syntyneidenmäärä 40 000. Eli joka neljäs ikäluokastaan (25%) muuttaa Suomesta pois.
Maastamuuttajista ei tiedä ovatko Suomessa syntyneitä vai täällä asuessaan kansalaisuuden saaneita. Suomalainen takuueläke on iso raha monissa maissa, joten osa saattaa olla kotimaahansa palanneita eläkeläisiä.
Vierailija kirjoitti:
Jos olisin työtön, hakisin heti Eures-paikkoja. Nyt tuosta jutusta ei selviä minkä alan töitä Jussi meni Dubaihin tekemään kun on maksumuurin takana mutta näin tekisin itsekin.
Valitettavasti näin julkisella taitaa olla eläkevirka itsellä...
HS:
Maaliskuussa Kosola päätti hakea töitä Dubaista.
Hän sai samantien neljä työtarjousta. Haastattelujen jälkeen hän valitsi mennä töihin kansainväliselle kiinteistönvälitysyritys Engel & Völkersille myyntikonsultiksi.
Jos Venäjä alkaa sekoilla pahemman kerran, niin kannattaa lähteä menemään ja jättää persuille ja kokkarelle koko loistava tuotoksensa.
Me ollaan itse asiassa lähdössä syksyllä. Mies jäi viime syksynä työttömäksi it-alalta, eikä ole kovasta 20 vuoden kokemuksesta huolimatta Suomeen työllistynyt enää. 48 vuoden ikäkin varmaan on jo hidaste, ja toki alan todella huono tilanne täällä. Mies alkoi aika pian puhua ulkomaille muutosta, mutta minusta tuntui että minä en tässä iässä jaksa enkä halua, eikä mies innostunut siitäkään että oltaisiin etäsuhteessa jos minä jään tänne ja hän lähtee ulkomaille. Lopulta kuitenkin, katseltuani miehen yhä syvenevää alakuloisuutta, päätin että jos minä saan myös töitä ulkomailta. niin suostun lähtemään. Olen myös it-alalla, mutta olen miestäni 3 vuotta vanhempi, ja 51-vuotias nainen hakemassa koodaamaan on tässä maassa hyvänäkin aikana lähinnä huono vitsi, joten oletin että en minä sinne ulkomaillekaan varmaan pääse töihin. Niin vaan kävi, että molemmille löytyi työpaikat - Irlannista. Mies tekee nyt jo etänä siellä olevalle firmalle hommia, minä vielä suomalaiselle työnantajalleni. Syyskuussa muutetaan sitten. Lapset on jo opiskelijoita, joten heidän arkeaan tämä ei onneksi niin kovasti järkytä.
Vierailija kirjoitti:
Hohhoijaa. Ikäluokat olivat varsin tasaisesti noin 60 000 vuosikymmenet. Sen lisäksi ne ovat kasvaneet, suurin elossaoleva ikäluokka on 1983, joka tullessaan oli sen noin 60 000 ja on nyt yli 80 000.
Maastamuuttajia on kymmenistä ikäluokista ja kohtuullisen kokoinen siivu lähtijöistä on heitä, jotka ovat ikäluokkia syntymävuoden jälkeen kasvattaneetkin.
2020-luvulla syntyneet ovat näitä 40 000 kokoisia ikäluokkia ja yksikään heistä ei ole oman työn perässä muuttanut mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maastamuuttajista ei tiedä ovatko Suomessa syntyneitä vai täällä asuessaan kansalaisuuden saaneita. Suomalainen takuueläke on iso raha monissa maissa, joten osa saattaa olla kotimaahansa palanneita eläkeläisiä.
Takuueläkettä ei makseta ulkomaille. Vain työeläkkeitä.
Onnea Jussi. Samaa mietin itsekin. Muutin takaisin suomeen vuosi sitten ja todella työnsaanti on kiven alla. Täytyy ilmeisesti muuttaa takaisin.
jos asut lähellä Ruotsin rajaa, esim- Kemissä tai Torniossa, niin kannattaa hakeutua täihin Ruotsiin tai Norjaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tili on suomalaisessa pankissa ja virallinen osoite poste restante, kyllä sitä takuueläkettä voi käyttää vaikka vinkuintiassa. Se suomalainen pankkikortti toimii sielläkin.
Tietenkään vinkuintian kotia ei ilmoiteta viralliseksi asunnoksi Suomeen.
Vierailija kirjoitti:
jos asut lähellä Ruotsin rajaa, esim- Kemissä tai Torniossa, niin kannattaa hakeutua täihin Ruotsiin tai Norjaan.
Autts 🕷 .
Varmaan siitä naapurimaasta Somaliasta tuli sitten samalla ovenavauksella 100 moniosaajaa Jussin tilalle.
Vierailija kirjoitti:
Me ollaan itse asiassa lähdössä syksyllä. Mies jäi viime syksynä työttömäksi it-alalta, eikä ole kovasta 20 vuoden kokemuksesta huolimatta Suomeen työllistynyt enää. 48 vuoden ikäkin varmaan on jo hidaste, ja toki alan todella huono tilanne täällä. Mies alkoi aika pian puhua ulkomaille muutosta, mutta minusta tuntui että minä en tässä iässä jaksa enkä halua, eikä mies innostunut siitäkään että oltaisiin etäsuhteessa jos minä jään tänne ja hän lähtee ulkomaille. Lopulta kuitenkin, katseltuani miehen yhä syvenevää alakuloisuutta, päätin että jos minä saan myös töitä ulkomailta. niin suostun lähtemään. Olen myös it-alalla, mutta olen miestäni 3 vuotta vanhempi, ja 51-vuotias nainen hakemassa koodaamaan on tässä maassa hyvänäkin aikana lähinnä huono vitsi, joten oletin että en minä sinne ulkomaillekaan varmaan pääse töihin. Niin vaan kävi, että molemmille löytyi työpaikat - Irlannista. Mies tekee nyt jo etänä siellä ol
Upeeta! Hienoa! Menestystä teille uuteen kotimaahan.
Vierailija kirjoitti:
Sana "netto" ei tainnut valjeta sinulle.
Jos Afrikan Sarvesta ja Levantin keskiaista heimokultturia elävistä kriisipesäkkeistä muuttaa suomen 40 000 partalasta ja samalla 50 000 suomalaista lähtee täältä vattuun niin tilastojen mukaan nettomaastamuutto on 10 000 henkeä.
Kyse ei ole koskaan siitä montako muuttaa vaan siitä KUKA muuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tili on suomalaisessa pankissa ja virallinen osoite poste restante, kyllä sitä takuueläkettä voi käyttää vaikka vinkuintiassa. Se suomalainen pankkikortti toimii sielläkin.
Tietenkään vinkuintian kotia ei ilmoiteta viralliseksi asunnoksi Suomeen.
Tuo on laitonta. Sitten kun jäät kiinni eläkkeen maksu loppuu ja päälle ryhtyvät perimään takaisin niitä huijauksella saatuja eläkkeitä. Mitenkäs sitten? Se kiinni jääminen voi tapahtua kun jotain yllättävää sattuu. Vaikla joudut liikenneonnettomuuteen tai ryöstetyksi siellä ulkomailla ja viranomaiset saavat tiedon.
Kun tuista leikataan tai tuet poistetaan, niin ei tänne juuri jää ketään.
Siinäpä leikkailee.
Vierailija kirjoitti:
Jos olisin työtön, hakisin heti Eures-paikkoja. Nyt tuosta jutusta ei selviä minkä alan töitä Jussi meni Dubaihin tekemään kun on maksumuurin takana mutta näin tekisin itsekin.
Moni ei pääse lähtemään, voi olla vaikka aviopuoliso töissä, voi olla kiinni asunnossa jota ei saa myytyä tai monia muitakin juttuja ja kohta varmaan vaaditaan, että jäät vanhempiesi omaishoitajaksi, että tämä taas sotii tätä huutelua vastaan.