Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako ennemmin laihduttaa Nutrileteillä vai proteiinijuomajauheilla?

Vierailija
24.01.2022 |

Tarkoituksena pitää n. 2-3 kk kestävä pussijuomakuuri, jonka aikana kalorit on minimissä (500-800 kcal/vrk). Kumpi on parempi valinta, Nutriletin pirtelöt vai proteiinijuomajauheet? Jauheiden lisänä söisin tuoreita vähäkalorisia vihanneksia, pellavansiemenöljyä, lisävitamiineja ja tarvittaessa kuitua. Myös rasvatonta raejuustoa ja munanvalkuaisia voi harkita, jos proteiinista tulee muuten pulaa.

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nutrilett on oman kokemukseni mukaan rahan haaskausta. Syö oikeaa vähäkalorista ruokaa.

Millä tavalla koit Nutriletin rahan haaskaukseksi?

Ohis, mutta ravintosisältö on samanlaista kuraa kuin jos söisi suklaapatukan ja vitamiineja.

Et sitten yhtään viitsisi ottaa asioista selvää ennen kuin tulet laukomaan "totuuksiasi"?

Et ole itse tainnut ottaa selvää, mitä ne pussiruuat sisältää, joten turha mölistä.

Pussitettu ruoka säilöntäaineilla kuulostaakin todella hyvältä.... nami nami.

Kukaan maailmassa ei syö esim. valmisruokia, karkkeja, jäätelöä yms tavataa, pelkkää luomukasvista vaan, joo joo.

Lisäksi niissä luomukasviksissakin on ns. lisäaineita kuten vitamiineja ja väriaineita (näille on mm omat e-koodit).

Ootte ihan hlvtn pihalla mistä edes kysymys joten painukaa muualle örisemään, vaikka rokotteista tms.

Miten jostain kemikaalipusseista voi mennä noin paljon tunteisiin.

Vierailija
62/72 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nutrilett on oman kokemukseni mukaan rahan haaskausta. Syö oikeaa vähäkalorista ruokaa.

Ohis, mutta ravintosisältö on samanlaista kuraa kuin jos söisi suklaapatukan ja vitamiineja.

Et sitten yhtään viitsisi ottaa asioista selvää ennen kuin tulet laukomaan "totuuksiasi"?

Et ole itse tainnut ottaa selvää, mitä ne pussiruuat sisältää, joten turha mölistä.

Pussitettu ruoka säilöntäaineilla kuulostaakin todella hyvältä.... nami nami.

Kukaan maailmassa ei syö esim. valmisruokia, karkkeja, jäätelöä yms tavataa, pelkkää luomukasvista vaan, joo joo.

Lisäksi niissä luomukasviksissakin on ns. lisäaineita kuten vitamiineja ja väriaineita (näille on mm omat e-koodit).

Ootte ihan hlvtn pihalla mistä edes kysymys joten painukaa muualle örisemään, vaikka rokotteista tms.

Kuinka puhalla itse olet kun kuvittelee etteikö kukaan söisi valmisruokia yms? Ja ihminen ei pärjää pelkillä luomukasviksilla. Luulisi sen jo idiootinkin tajuavan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ostaisit kalliita laihdutustuotteita kun voit laihtua ihan silla että syöt keittoja. Ihan mitä vaan eikä tule kalliiksi kun ite teet tai kaada purkista kattilaan. Helppoa.

Vierailija
64/72 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iii kirjoitti:

Ei kummallakaan. Syö mieluummin terveellisesti koko ajan niin ei tarvitse laihduttaa. Harrasta kestävyysliikuntaa. Montako lihavaa hiihtäjää, pyöräilijää tai maratoonarit tunnet?

Olen ylipainoinen ja harrastan kaikkia kolmea. En toki ole olympiajoukkueessa enkä harrasta kymmentä tuntia päivässä. On perhe ja päivätyö.

Vierailija
65/72 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ostaisit kalliita laihdutustuotteita kun voit laihtua ihan silla että syöt keittoja. Ihan mitä vaan eikä tule kalliiksi kun ite teet tai kaada purkista kattilaan. Helppoa.

Ns. ihmekeitto toimii minulla. Viikko tuota ja viikko normisyöntiä. Parissa kuukaudessa lähti 10 kg.

Vierailija
66/72 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iii kirjoitti:

Ei kummallakaan. Syö mieluummin terveellisesti koko ajan niin ei tarvitse laihduttaa. Harrasta kestävyysliikuntaa. Montako lihavaa hiihtäjää, pyöräilijää tai maratoonarit tunnet?

En ehkä lihavia, mutta ylipainoisia montakin. (Itsekin olen sellainen). Ja nyt tarkoitan niitä massatapahtumien taviksia, jotka selviävät hyvin maaliin, mutta eivät toki ole ammattiurheilijoita. Ja toki olisin mieluummin hoikka, mutta näin vaihdevuosi-ikäisenä kilot on niin tiukassa, etten enää jaksa välittää. (Maraton menee kuitenkin noin 4,5 tuntiin :).

Vierailija
67/72 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En lähtisi toteuttamaan ene-kuuria millään omilla sovelluksilla, vaan käyttäisin ainoastaan siihen suunniteltuja tuotteita. Nutrilett on yksi tuotemerkki, muitakin on (Allevo, Naturdiet jne.).

Olen itse toteuttanut ene-jakson pari kertaa HUS:n ohjeiden mukaisesti. Siinä Nutrilett-pusseja syödään 5, sen lisäksi painon mukaan lisäproteiinia (esim. kananmunaa, kinkkua) tarkan ohjeen mukaan, rkl öljyä ja max. 500g kasviksia. Hyvin laihtuu, mutta jaksaa myös normaalia elämää.

pari kertaa? eli tulokset ei ole olleet pysyviä?

Eipä mennytkään niin, ikävä tuottaa pettymys.

Olen laihduttanut ensimmäisestä koronakeväästä lähtien yli 30kg. Aloitin Nutrilett-jaksolla, joka kesti 15 päivää. Sillä pääsin ketoosiin ja sain painonpudotuksen vauhtiin, kiloja lähti 6kg. Nutrien jälkeen siirryin ketogeeniselle ruokavaliolle, sillä pudotus jatkui. Takaisin kiloja ei ole tullut, paino on tasaantunut sen 30kg alemmas lähtöpainosta, mutta pudotettavaa on vielä vähän.

Siksipä toinen Nutrijakso on menossa nyt. Viimeiset 10kg istuvat tiukassa ja haluan nytkin vauhdittaa pudotusta tällä keinoin. Tälläkin kertaa olen Nutreilla vain n. 20 päivää. Tällä erää pudonnut on 5,5kg.

Mitäs sitten kun lopetat ketoilun ja nutraamisen? Vai ajattelitko tehdä näistä pysyvän ruokavalion koko loppuelämäksesi?

Olen eri kuin se jolle vastasit, mutta olen nyt nutrikuurilla joten kerron ajatuksiani.

Mulla on takana monen monta epäonnistunutta yritystä laihduttaa maltillisesti niin, että paino putoaa puoli kiloa viikossa jos sitäkään. En vaan jaksa niin hidasta tahtia, koska silloin mulla kestäisi yli vuosi päästä normaalipainon ylärajoille ja ties kuinka kauan ennen kuin muutos näkyy selvästi edes peilistä... Siksi kokeilen nyt nopeaa nutrikuuria, jolla pudotin melkein 10 kiloa 4 viikossa ennen kuin pidin 2 viikon tauon jonka aikana söin normaalia ruokaa. Nyt meneillään on toinen 4 viikon kuuri ja kiloja lähtenyt taas kivasti. Tykkään siitä, että tulokset näkyy ja tuntuu. Se 2 viikon taukokin sujui mukavasti, enkä kärsinyt kovasta nälästä vaikka söin vain pieniä annoksia - mahalaukku tuntui kutistuneen nutrauksen aikana, koska tulin kylläiseksi paljon aiempaa nopeammin.

Mulla siis tarkoituksena syödä nutrailun jälkeen normaalia ruokaa, mutta aiempaa vähemmän. Ja jos paino ei meinaa pysyä aisoissa, otan avuksi ateriankorvikkeet tai vedän tarvittaessa uuden nutrikuurin aina kun painoa tulee 3 tai 5 kiloa lisää. Tuskinpa terveys siitä kovasti kärsii, jos nutrailee muutaman viikon parin vuoden välein? Jotkut tutkimukset viittaa siihen, että sellainen tilapäinen kalorirajoitus on jopa terveellistä.

Vierailija
68/72 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paastoaminen on paljon terveellisempää ja tehokkaampaa

Vierailija
69/72 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menee metabolismi ihan paskaksi jos syö 500-800 kaloria/päivä noin pitkän aikaa.

Ei mene. Jos väität muuta, mihin väitteesi perustuu?

En nyt jaksa mitään tutkimusta hakea, mutta ihan omasta kokemuksesta tiedä tämän olevan totta (olen entinen anorektikko) ja kyllä netistä löytyy tietoa joka tukee tätä. Ei näissä lyhyissä kituutusdieeteissä ole mitään järkeä.

A super low-calorie diet, say of 1,000 calories per day or fewer, makes your body sense that it's starving. Appetite hormones kick in to prevent you from losing too much weight. Your metabolism slows, and your body holds onto fat. Any weight you lost initially has made your body smaller too. This means you naturally burn fewer calories at rest.

Eat too little, say just 1,000 calories per day, and your body starts to ​use muscle for fuel​ to spare what it perceives as its best bet at survival: fat. Muscle uses more calories than fat at rest. If your body is trying to survive, it dumps the most metabolically expensive tissue first.

Et sitten viitsinyt laittaa edes linkkiä lähteeseesi? Se että olet löytänyt oikein englanninkielisen lainauksen mutuilusi tueksi ei todista yhtään mitään.

Vierailija
70/72 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siten ettei siitä lähde nälkä sitten alkuunkaan. Kyllä varmaan laihtuu jos juo niitä litkuja pelkästään mutta vesi on halvempaa.

Ikävää ettei Nutriletit pitänyt nälkääsi poissa. Kokeilitko niitä kauankin ja noudatitko ohjeita? Ensimmäiset päivät on monille vaikeita, ja niiden aikana voi esiintyä nälän lisäksi päänsärkyä, heikotusta ja muitakin ikäviä oireita. Suurin osa menee kuitenkin muutaman päivän kuluessa ketoosiin, ja sen jälkeen nälkä pysyy tehokkaasti kurissa, jos syö 5 (tai miehet 6) annosta tasaisesti pitkin päivää eikä rupea sooloilemaan suuntaan tai toiseen. Yksilöllisiä eroja kuitenkin on, eikä Nutriletit/VLCD sovi kaikille, vaikka moni pystyykin laihtumaan niillä suht helposti ja vaivattomasti.

Vierailija
71/72 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joku laihduttaa pussijuomilla 2000-luvulla? Kaalikeittodieettikin on järkevämpi, koska se on sentään oikeaa ruokaa.

Vierailija
72/72 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paastoaminen on paljon terveellisempää ja tehokkaampaa

Nutrilett-kuuri on paastoamista,koska kalorit jää niin vähiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kahdeksan