Kannattaako ennemmin laihduttaa Nutrileteillä vai proteiinijuomajauheilla?
Tarkoituksena pitää n. 2-3 kk kestävä pussijuomakuuri, jonka aikana kalorit on minimissä (500-800 kcal/vrk). Kumpi on parempi valinta, Nutriletin pirtelöt vai proteiinijuomajauheet? Jauheiden lisänä söisin tuoreita vähäkalorisia vihanneksia, pellavansiemenöljyä, lisävitamiineja ja tarvittaessa kuitua. Myös rasvatonta raejuustoa ja munanvalkuaisia voi harkita, jos proteiinista tulee muuten pulaa.
Kommentit (72)
Olen kehopositiivinen ja hei...pirun ylpeä siitä.
Nutrilett on oman kokemukseni mukaan rahan haaskausta. Syö oikeaa vähäkalorista ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Nutrilett on oman kokemukseni mukaan rahan haaskausta. Syö oikeaa vähäkalorista ruokaa.
Millä tavalla koit Nutriletin rahan haaskaukseksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohis, mutta ravintosisältö on samanlaista kuraa kuin jos söisi suklaapatukan ja vitamiineja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohis, mutta ravintosisältö on samanlaista kuraa kuin jos söisi suklaapatukan ja vitamiineja.
Et sitten yhtään viitsisi ottaa asioista selvää ennen kuin tulet laukomaan "totuuksiasi"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En lähtisi toteuttamaan ene-kuuria millään omilla sovelluksilla, vaan käyttäisin ainoastaan siihen suunniteltuja tuotteita. Nutrilett on yksi tuotemerkki, muitakin on (Allevo, Naturdiet jne.).
Olen itse toteuttanut ene-jakson pari kertaa HUS:n ohjeiden mukaisesti. Siinä Nutrilett-pusseja syödään 5, sen lisäksi painon mukaan lisäproteiinia (esim. kananmunaa, kinkkua) tarkan ohjeen mukaan, rkl öljyä ja max. 500g kasviksia. Hyvin laihtuu, mutta jaksaa myös normaalia elämää.
pari kertaa? eli tulokset ei ole olleet pysyviä?
Eipä mennytkään niin, ikävä tuottaa pettymys.
Olen laihduttanut ensimmäisestä koronakeväästä lähtien yli 30kg. Aloitin Nutrilett-jaksolla, joka kesti 15 päivää. Sillä pääsin ketoosiin ja sain painonpudotuksen vauhtiin, kiloja lähti 6kg. Nutrien jälkeen siirryin ketogeeniselle ruokavaliolle, sillä pudotus jatkui. Takaisin kiloja ei ole tullut, paino on tasaantunut sen 30kg alemmas lähtöpainosta, mutta pudotettavaa on vielä vähän.
Siksipä toinen Nutrijakso on menossa nyt. Viimeiset 10kg istuvat tiukassa ja haluan nytkin vauhdittaa pudotusta tällä keinoin. Tälläkin kertaa olen Nutreilla vain n. 20 päivää. Tällä erää pudonnut on 5,5kg.
Mitäs sitten kun lopetat ketoilun ja nutraamisen? Vai ajattelitko tehdä näistä pysyvän ruokavalion koko loppuelämäksesi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menee metabolismi ihan paskaksi jos syö 500-800 kaloria/päivä noin pitkän aikaa.
Ei mene. Jos väität muuta, mihin väitteesi perustuu?
Ikävä kyllä menee. Nainen tarvitsee vähintään 1200 kaloria päivässä. Enemmän jos liikut, olet isokokoinen, painavampi jne.
Itse en ostelis kumpaakaan vaan koittaisin ihan vaan käyttää pienempää lautasta ja enemmän kasviksia. Tulee halvemmaksikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuttava on laihduttanut jollain pussi-pirtelöillä hurjaa vauhtia: viikkopudotukset 6-7kg. Ihan huimaa. N kuukauden näitä vetoja jaksoi pitää.
Sitten takaisin tismalleen samoihin tapoihin kuin ennenkin. Tulos: kaikki tuli takaisin pikavauhtia, ja vielä muutama kilo lisää.
Muutamaan kertaan on jo kokeiltu.Mitä halusit sanoa? Tekeekö se jostain laihdutusmenetelmästä toimimattoman, jos sen avulla laihdutetut kilot tulee takaisin jos palaa takaisin vanhoihin syömistottumuksiinsa?
Että jotkut on yksinkertaisia. VLCD on tutkimusti toimiva laihdutusmenetelmä, mutta onhan nyt sanomattakin selvää, että laihtumisen jälkeen ei saa syödä liikaa jos haluaa tulosten pysyvän.
Nämä yhtiöt tekevät rahaa myymällä teille tuotteita. Rahan tulo on taattu jos saman idiootin saa ostamaan tuotetta uudestaan ja uudestaan. Kyllä, niillä tuotteilla laihtuu. Ja kilot tulevat takaisin joka kerta. Ei sen vuoksi, että ihminen palaa takaisin vanhoihin elintapoihinsa vaan siksi, että tuote vahingoittaa ihmisen aineenvaihduntaa ja johtaa yhä pahenevaan lihomis-laihtumis kierteeseen.
Tehkää mitä tykkäätte. Pätkäpaasto on ainoa ilmainen ja toimiva painonpudotuskeino jos sen painon haluaa myös pysyvän poissa.
Kiva jos pätkäpaasto on toiminut sinulla, mutta turha luulla että kaikki muut olisi samanlaisia kuin sinä. Joidenkin on helpointa sitoutua yhteen laihdutus- ja painonhallintamenetelmään, kun taas toisille sopii paremmin joku toinen.
Esim. mulle pätkäpaasto on täysin mahdoton, koska jos paastoan yksittäisinä päivinä, kärsin kamalasta nälästä, heikotuksesta ja päänsäryistä ja olen kärttyisä kuin mikä. Syömisten rajoittaminen esim. 8 tunnin aikavälille ei myöskään onnistu, koska työni on jokseenkin fyysistä, työaikani vaihtelee paljon ja pisimmät työpäiväni on 14-tuntisia, enkä yksinkertaisesti jaksa töissä, ellen syö aamusta iltaan asti.
Laihdutin n. 18 kg kahdella VLCD-kuurilla ja 4 vuoden jälkeen alle 2 kg on tullut takaisin. Aika hyvä saavutus, vai mitä? Ymmärrän silti sen, että kaikille VLCD ei sovi lainkaan, ja monelle painonhallinta kuurin jälkeen tuottaa paljon pahempia vaikeuksia.
Jep ja pätkäpaasto EI TOIMI kaikilla, esim minulla. Olin miehen kanssa pätkäpaastoll 4kk ja laskin siis kalorit samalla etten syönyt liikaa. En laihtumut lainkaan, mies laihtui 8kg
Siirryin ”normaaliin” kalorinlaskentaan ja tavalliseen syömiseen ja nyt tippui paino.
Tutkitusti paras kalorinlähteiden perusta on karkeasti 30% päivän kaloreista proteiineista, 20% rasvoista ja 50% hiilihydraateista. Joten älä sitä proteiinia vain pelkästään mieti vaan monipuolisuutta. Rasvoina kasvirasvoja tietysti kannattaa suosia. Hiilihydraattia taas mielellään kasviksista. Yhdessä proteiinigrammassa ja hiilihydraattigrammassa on 4 kaloria, öljygrammassa 9 kaloria. Ei kannata liian tarkasti alkaa laskeskelemaan, kunhan on suurin piirtein selvillä, että kuinka paljon mikäkin sisältää kaloreita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menee metabolismi ihan paskaksi jos syö 500-800 kaloria/päivä noin pitkän aikaa.
En nyt jaksa mitään tutkimusta hakea, mutta ihan omasta kokemuksesta tiedä tämän olevan totta (olen entinen anorektikko) ja kyllä netistä löytyy tietoa joka tukee tätä. Ei näissä lyhyissä kituutusdieeteissä ole mitään järkeä.
A super low-calorie diet, say of 1,000 calories per day or fewer, makes your body sense that it's starving. Appetite hormones kick in to prevent you from losing too much weight. Your metabolism slows, and your body holds onto fat. Any weight you lost initially has made your body smaller too. This means you naturally burn fewer calories at rest.
Eat too little, say just 1,000 calories per day, and your body starts to use muscle for fuel to spare what it perceives as its best bet at survival: fat. Muscle uses more calories than fat at rest. If your body is trying to survive, it dumps the most metabolically expensive tissue first.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikävä kyllä menee. Nainen tarvitsee vähintään 1200 kaloria päivässä. Enemmän jos liikut, olet isokokoinen, painavampi jne.
Sitä saattaa alkaa esimerkiksi hiukset irtoilemaan päästä jos tarpeeksi pitkään noin aliravittuma on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siten ettei siitä lähde nälkä sitten alkuunkaan. Kyllä varmaan laihtuu jos juo niitä litkuja pelkästään mutta vesi on halvempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sitten yhtään viitsisi ottaa asioista selvää ennen kuin tulet laukomaan "totuuksiasi"?
Et ole itse tainnut ottaa selvää, mitä ne pussiruuat sisältää, joten turha mölistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole itse tainnut ottaa selvää, mitä ne pussiruuat sisältää, joten turha mölistä.
Pussitettu ruoka säilöntäaineilla kuulostaakin todella hyvältä.... nami nami.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan maailmassa ei syö esim. valmisruokia, karkkeja, jäätelöä yms tavataa, pelkkää luomukasvista vaan, joo joo.
Lisäksi niissä luomukasviksissakin on ns. lisäaineita kuten vitamiineja ja väriaineita (näille on mm omat e-koodit).
Ootte ihan hlvtn pihalla mistä edes kysymys joten painukaa muualle örisemään, vaikka rokotteista tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan maailmassa ei syö esim. valmisruokia, karkkeja, jäätelöä yms tavataa, pelkkää luomukasvista vaan, joo joo.
Lisäksi niissä luomukasviksissakin on ns. lisäaineita kuten vitamiineja ja väriaineita (näille on mm omat e-koodit).
Ootte ihan hlvtn pihalla mistä edes kysymys joten painukaa muualle örisemään, vaikka rokotteista tms.
Olet itse niin pihalla, kun vedät luomut tähän.
Vierailija kirjoitti:
Tutkitusti paras kalorinlähteiden perusta on karkeasti 30% päivän kaloreista proteiineista, 20% rasvoista ja 50% hiilihydraateista. Joten älä sitä proteiinia vain pelkästään mieti vaan monipuolisuutta. Rasvoina kasvirasvoja tietysti kannattaa suosia. Hiilihydraattia taas mielellään kasviksista. Yhdessä proteiinigrammassa ja hiilihydraattigrammassa on 4 kaloria, öljygrammassa 9 kaloria. Ei kannata liian tarkasti alkaa laskeskelemaan, kunhan on suurin piirtein selvillä, että kuinka paljon mikäkin sisältää kaloreita.
Minkälainen tutkimus noin kertoo?
Eikö tullut mieleen laihduttaa ilman erikoisvalmisteita?
Kiva jos pätkäpaasto on toiminut sinulla, mutta turha luulla että kaikki muut olisi samanlaisia kuin sinä. Joidenkin on helpointa sitoutua yhteen laihdutus- ja painonhallintamenetelmään, kun taas toisille sopii paremmin joku toinen.
Esim. mulle pätkäpaasto on täysin mahdoton, koska jos paastoan yksittäisinä päivinä, kärsin kamalasta nälästä, heikotuksesta ja päänsäryistä ja olen kärttyisä kuin mikä. Syömisten rajoittaminen esim. 8 tunnin aikavälille ei myöskään onnistu, koska työni on jokseenkin fyysistä, työaikani vaihtelee paljon ja pisimmät työpäiväni on 14-tuntisia, enkä yksinkertaisesti jaksa töissä, ellen syö aamusta iltaan asti.
Laihdutin n. 18 kg kahdella VLCD-kuurilla ja 4 vuoden jälkeen alle 2 kg on tullut takaisin. Aika hyvä saavutus, vai mitä? Ymmärrän silti sen, että kaikille VLCD ei sovi lainkaan, ja monelle painonhallinta kuurin jälkeen tuottaa paljon pahempia vaikeuksia.