Mitä häkellyttävän ällöttävää tuttusi on tehnyt läsnäollessasi?
Tuli tällainen aihe mieleen, kun käytiin kaverin kanssa lounasravintolassa (työpaikkaruokala joka on avoinna myös muille). Kaveri otti kahvin, minä ruokaa. Kun kahvi oli hörpitty ja minä vasta aloittelin syömistä, kaivoi tämä tyyppi laukustaan esille kynsileikkurin -ja kyllä- alkoi leikata kynsiään pöydän päällä noin 20 cm päässä tarjottimestani. :D
Suutuin yllättävän paljon, koska ruokahalu meni kokonaan kynsien sinkoillessa ympäriinsä. Kaveri ei tajunnut ollenkaan miksi ei voisi leikata kynsiään ruokapöydässä, ihan hölmöä pitää sitä ällöttävänä.
Koitin miettiä muita samankaltaisia tilanteita, mutta mitään yhtä häkellyttävää ei tullut heti mieleen. Tuleeko muille? Jakakaa kokemuksenne eriävistä hygieniakäytännöistä!
Kommentit (96)
Kävi kerran niin, että eräs uusi tuttu tuli luokseni pitkän matkan päästä ja jouduin jakamaan sänkyni hänen kanssaan (asuin tällöin vielä isäni luona). Heräsin aamulla siihen, että tämä tyttö piereskelee ja lemuaa vieressäni. Kaiken lisäksi söi vielä sipsejä ja sänkyni oli täynnä muruja.
Emme tavanneet enää. Hän syytti minua snobiksi ja kertoi olevansa pahoillaan ettei istunut "luomiin standardeihin".
Vierailija kirjoitti:
Tätä tekee tosi usea: oli sitten duunin lounas, päiväkahvi tms. Tai muuten vaan jutustellaan porukassa, niin aina löytyy yksi mikä puristelee naamaansa. Siis poksauttelee finnejään siinä muiden seurassa.
eihän ne nyt mikään tabu ole, mutta camoon hei! Se möhjä voi lentää pitkällekin. Sitten vaan vielä oikein töräytettään uudestaan ja pyyhitään käsi lahkeeseen tai servettiin.
Ei kiitos. Ällöttävää!
Pakko ihmetellä millainen työpaikka sulla on tms jos tätä tekee tosi usea 😱
Katsoi kansanryhmää kiihottaneen ex-ministerin haastattelua Salkkareiden mainoskatkolla.
Vierailija kirjoitti:
Makasin joskus eksäni kanssa sängyssä, ja hän alkoi puhdistamaan järkyttävän hilseisiä hiuksiaan suoraan minun sänkyyni! Ällötti. Ei meinannut tajuta millään, miksi kielsin häntä tekemästä niin. Sama tyyppi myös hikoili sänkyni aivan likomäräksi, eikä silloinkaan uskonut, että minua inhotti.
ei ihmiset hallitse hikoiluaan..
G kirjoitti:
Kävi kerran niin, että eräs uusi tuttu tuli luokseni pitkän matkan päästä ja jouduin jakamaan sänkyni hänen kanssaan (asuin tällöin vielä isäni luona). Heräsin aamulla siihen, että tämä tyttö piereskelee ja lemuaa vieressäni. Kaiken lisäksi söi vielä sipsejä ja sänkyni oli täynnä muruja.
Emme tavanneet enää. Hän syytti minua snobiksi ja kertoi olevansa pahoillaan ettei istunut "luomiin standardeihin".
Piereskely nyt on ihan luonnollista.
Sängyn murustaminen inhottavaa.
Entinen kämppäkaverini käytti toisinaan kylpyhuoneen bidee-suihkua sellaisten isojen astioiden pesemiseen, joita oli vaikea mahduttaa keittiön lavuaariin. Siis sitä samaa suihkua, joka tungetaan haarusten väliin ja jolla huuhdellaan paskainen perse. Ihmetteli vilpittömästi, kun hermostuin.
Vierailija kirjoitti:
Entinen kämppäkaverini käytti toisinaan kylpyhuoneen bidee-suihkua sellaisten isojen astioiden pesemiseen, joita oli vaikea mahduttaa keittiön lavuaariin. Siis sitä samaa suihkua, joka tungetaan haarusten väliin ja jolla huuhdellaan paskainen perse. Ihmetteli vilpittömästi, kun hermostuin.
vettä siitä bideestäkin tulee..
voisit pestä bideesi joskus niinkuin normaalit ihmiset..
Kaveri käyttää samaa nenäliinaa pitemmän aikaan. Mä heitän heti niistämisen jälkeen kyllä omani roskiin ja otan sitten uuden kun tarviin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksi helvetissä ei voi pestä astioita keittiössä kuten normaalit ihmiset? Ei sitä vuokaa ehkä saa tungettua kokonaisena lavuaariin, mutta kai siitä nyt selviää muutenkin. Miksi pitää ehdoin tahdoin käyttää jotain toilettisuihkua, jota käytetään vessanpöntön ja perseiden pesemiseen ja jonka päälle lentelee paskaisia vesiroiskeita päivittäin? Ei se, että siinä suihkussa ei ole näkyvää ulostetta, tarkoita että se olisi puhdas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nappaatko vessanpöntöstä juomavettä esim. vesikatkoksen aikana? Samaa vettä se on, ja pönttö kuitenkin pestään välillä.
Ap
Miehen veli tuli meille viikonloppuvierailulle. En salakuuntele kenenkään vessatouhuja, mutta koska meillä on pieni kaupunkiasunto, selvisi minullekin väkisinkin, että hänellä on tapana paskalla käytyään ENSIN pestä kädet ja sitten vetää vessa. Ja siitä sitten suoraan niillä sormilla keittiöön ja yhteisille ruokatarvikkeille :)
Sanoin miehelleni, että voisitko ystävällisesti pyytää veljeäsi pesemään kätensä vasta sen JÄLKEEN kun kaikki vessatouhut on suoritettu. Se on siinä vähän niinkuin koko idea. Äärettömän kiusallista joutua käymään tuollainen keskustelu aikuisen ihmisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai että kunhan vessanpöntön pesaisee säännöllisesti niin se on sitten ihan kelpoa talousvettä vaikkapa ruoanlaittoon ja tiskaukseen käytettäväksi?
Anoppi käy meillä vessassa aina ovi auki. Olen sopeutunut, mutta kerran kun kuulin että alkoi vääntää p*skaa niin oli kyllä pakko käydä laittamassa ovi kiinni. Ei onneksi vieraile kovin usein. Meillä myös pesee käsiään koska oppi siihen aikanaan kun lapset olivat vauvoja, mutta kotonaan ei pese ja elintarvikehygienia on vähintäänkin kyseenalaista. Ruoat pöydällä yötä päivää jne. Hoitamattomat kädet ja kynnet joiden alla varmaan pesii yhtä sun toista... en syö siellä mitään jos voin välttää tai jos en voi, niin sitten vain jotain kuumennettua.
Olin eksäni kanssa yhteissuihkussa ja siinä suihkutellessa lorotteli samalla menemään. Kusen hajusta huomasin.
Vierailija kirjoitti:
Anoppi käy meillä vessassa aina ovi auki. Olen sopeutunut, mutta kerran kun kuulin että alkoi vääntää p*skaa niin oli kyllä pakko käydä laittamassa ovi kiinni. Ei onneksi vieraile kovin usein. Meillä myös pesee käsiään koska oppi siihen aikanaan kun lapset olivat vauvoja, mutta kotonaan ei pese ja elintarvikehygienia on vähintäänkin kyseenalaista. Ruoat pöydällä yötä päivää jne. Hoitamattomat kädet ja kynnet joiden alla varmaan pesii yhtä sun toista... en syö siellä mitään jos voin välttää tai jos en voi, niin sitten vain jotain kuumennettua.
Apua! Siis mistä pystymetsästä anoppisi on oikein ryöminyt esiin? Ei ole tarkoitus v i t t u i l l a, alkoi vain oikeasti kauhistuttamaan ja naurattamaan ajatus siitä että tuollaista luolapeikkoa pitäisi kestitä. Taitaisin kyllä itse ilmoittaa melko suorasukaisesti, että meillä on tapana paskantaa vain omassa rauhassa....
Vierailija kirjoitti:
G kirjoitti:
Piereskely nyt on ihan luonnollista.
Sängyn murustaminen inhottavaa.
Piereskely on toki luonnollista, mutta vähän tilannetajua saa käyttää. On paskalla käyminenkin luonnollista enkä minä silti paskantaisi kaverini sänkyyn
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai että kunhan vessanpöntön pesaisee säännöllisesti niin se on sitten ihan kelpoa talousvettä vaikkapa ruoanlaittoon ja tiskaukseen käytettäväksi?
huuhtelen hampaani vessan hanasta otetulla vedellä.. eikö kaikki muka?
Vierailija kirjoitti:
Kaveri käyttää samaa nenäliinaa pitemmän aikaan. Mä heitän heti niistämisen jälkeen kyllä omani roskiin ja otan sitten uuden kun tarviin.
Voihan samaa käyttää kauemminkin jos se ei ole täyteen töräytetty.
Tiesitkö että ennen nenäliinoja pestiinkin? Hui ja kauhistus varmaan sulle!
Makasin joskus eksäni kanssa sängyssä, ja hän alkoi puhdistamaan järkyttävän hilseisiä hiuksiaan suoraan minun sänkyyni! Ällötti. Ei meinannut tajuta millään, miksi kielsin häntä tekemästä niin. Sama tyyppi myös hikoili sänkyni aivan likomäräksi, eikä silloinkaan uskonut, että minua inhotti.