Kostin kirpputori - kusettajalle
Ostin peiton joka oli kääritty kauniisti kiinni ja kiinnitetty tiukasti lahjanaruilla. Tyhmyyksissäni en jaksanut repiä nauhoja auki vaan ostin sen. Kotona avasin peiton ja siinä oli valtava kahviläikkä. Ei ihmekään että oli niin tiukasti lahjanarut kiinni.
No, menin takaisin kirppikselle ja menin siihen paikkaan josta sen peiton otin. Valikoin kalliimmat tavarat ja pistin ne laukkuuni (sillä kirppiksellä ei ole kameravalvontaa joka puolella).
Että terveiset vaan sulle!
Kommentit (88)
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 19:51"]Vinkkasin ketjun ko kirppikselle
[/quote]
Ja mikä kirppis onkaan kyseessä?
Ap
No se Kostin kirppis mikä otsikossa mainittiin, numero 62 sai vihjepalkkionkin :D ja tällä kirppiksellähän on btw. samat vakoilukamerat ja -satelliitit mitä NSA käyttää..vapise ap!
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 20:14"]No se Kostin kirppis mikä otsikossa mainittiin, numero 62 sai vihjepalkkionkin :D ja tällä kirppiksellähän on btw. samat vakoilukamerat ja -satelliitit mitä NSA käyttää..vapise ap!
[/quote]
Noo, peitän foliolla ikkunat, ei ne minua löydä :D
Ap
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 10:08"]Hyvä ap! Ihan oikein teit. Toivottavasti otit sellaista tavaraa, mistä on sinulle hyötyä.
Mutta jotta se sielu ei mustuisi, niin nyt eteenpäin. Unohda tämä selkkaus.
[/quote]
Olen jo unohtanut. Ap
Jaahas, joku nosti ketjuni ylös. Ap
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 18:16"]
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 18:12"]
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 18:07"][quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 18:03"] [quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 17:57"][quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 17:32"] [quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 17:29"]Tulkitsin otsikon ensin niin, että jossain kirpputori nimeltä Kostin kirpputori, ja siellä on joku kusettaja jolle sinulla on viesti. Tää on taas näitä päiviä. [/quote] Ja sinähän et ikinä tee kirjoitusvirheitä? Ap [/quote] Otsikon karmeus ei mene enää edes kirjoitusvirheen piikkiin. "Kirpputori kusettaja" olisi vielä ymmärrettävä yhdyssanavirhe, mutta kuka ihmeessä tunkisi viivan ja välejä sanan keskelle? [/quote] Oli miten oli. Toivottavasti ylimieliset saivat tyydytyksensä. Ap [/quote] Sinähän se ylimielinen olet. Rehvastelet pahoilla teoillasi. Kostaminen on sitäpaitsi sairasta. [/quote] Kostaminen ei ole sairasta vaan normaalia. Ja mitä tulee ylimielisyyteen, en tartu toisten kirjoitusvirheisiin. Ap
[/quote]
Millä tavalla on normaalia varastaa kirpputorilta joka ei ole tehnyt sinulle mitään?
[/quote]
Riippuu onko provikalla vai pelkällä pöydän hinnalla. Meillä maksettiin vain pöydän hinta. Jos kaikki tuotteet olisi varastettu, ei olisi tullut tappiota kuin meille.
Toivottavasti ap tarkistit, että peitto oli alunperinkin oikeassa pöydässä. Mitäs jos se oli viety väärään pöytään? Sit varastit joltain sivulliselta.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 17:50"]
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 17:46"]Kunpa olisikin salainen kameravalvonta ja jäisit kiinni. Varastathan samalla myös sieltä kirpputorilta. Tyhmä rankaista sivullisia. Oma moka kun ei tutki. [/quote] Mikä se sellainen salainen kameravalvonta on? Näkymätön kamera? Ap
[/quote]
sen nimi on omatunto.
vie se peitto takaisin. Sähän otit jo tilalle. Toivottavasti samaa hintaa. Vie vaivihkaa sinne hyllyyn. onhAn seepäreilua myyntiä. Pimittäminen. Mut siks pitänee tutkia.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 17:53"][quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 17:52"][quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 17:50"]
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 17:46"]Kunpa olisikin salainen kameravalvonta ja jäisit kiinni. Varastathan samalla myös sieltä kirpputorilta. Tyhmä rankaista sivullisia. Oma moka kun ei tutki. [/quote] Mikä se sellainen salainen kameravalvonta on? Näkymätön kamera? Ap
[/quote]
Eikö sun äly oikeasti riitä miettimään sellaista? Voi kuule, on niin pieniä kameroita että niitä piilotetaan hyllyjen päälle, kelloon, lamppuun. Ja sitten niitä pömpeleitä katossa jotka seuraa koko tilaa. Harva paikka enää käyttää niitä nurkassa nököttäviä kameroita.
[/quote]
Ja kirpputorihan käyttää sellaista? Joopa joo...
Ap
[/quote]
Meillä on just sellaiset pienet ja huomaamattomat kamerat niiden isojen lisäksi. ;)
Tuotteessa olis pitänyt mainita, että kahvitahra-näitä kusettajia riittää.
Ihan oikein, että otit sillä mikään ei oovastenmielisempää ku rikkinäiset vaatteet joiden reiät huomaa vasta kotona etenkin jos kirpparilla on jotku ihan paskavalaistukset.
Mä kävin hieromassa koiranpaskaa erään tyypin postiluukusta sisään. Saapahan sen 40€:n edestä siivota paskaa. Oli eka kerta kun mua kusetettiin nettikirppari hommissa. Ei tuntunut kivalta. Tai no nyt on vähän parempi fiilis.
Vähän riippuu siitä, paljonko maksoit peitosta. Etenkin jos peiton hinta oli pari euroa, voi olettaa, ettei se ole ihan uudenveroinen. Ei ollut myyjä reilu, koska yleensä oletuksena on, ettei paketteja availla - eli tahrasta olisi pitänyt mainita erillisessä lapussa. Mutta oikein ei myöskään ole oman käden oikeus ja varastaminen. Hieman avoimeksi jää kuinka paljon varastit suhteessa peiton hintaan, siis peiton, jota et edes palauttanut.
Hyvä ap! Ihan oikein teit. Toivottavasti otit sellaista tavaraa, mistä on sinulle hyötyä.
Mutta jotta se sielu ei mustuisi, niin nyt eteenpäin. Unohda tämä selkkaus.
Voi mitä saivartelua taas koko ketju täynnä.
Ap-kulta. Toivottavasti olet ylpeä itsestäsi. Viitisen euroa päiväpeitosta ja menet varastamaan kostoksi.
Noloa ja naurettavaa.
Tavaroiden rikkomisen tms. sabotaasin voisi jotenkin kostona ymmärtää, vaikka typerää onkin. Kosto olisi sekin, että lätkäisisi myyjän pöytään vaikka lapun, joka sanoo, "VAROITUS!!!! Tällä myyjällä on LUTEITA!!!!"
Kuten sanottua, typerää jonkin 5 euron peiton takia, mutta sentään tulkittavisssa kostoksi.
Mutta varastaminen? Sitä myyjä ei osaa tulkita minään muuna kuin varastamisena. Ei käy järkeen.
Kai muuten valitit peitosta kirpputorin ylläpitäjälle? Itse olen sillä tavalla saanut rahat takaisin rikkinäisestä tavarasta.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 18:53"]Myyjähän on kusettaja jos tahran on tahallaan piilottanut. Olen myös vetänyt henkisesti turpaan kieroa myyjää jos olen huomannut tahallisen kusetusyrityksen.
Tietty kirppis on matkan varrella niin sen kautta, myyjän pöydän luokse ja tavaroita huoleton ilme kasvoilla eri pöytiin ja hintalappuja irti. Jää viikon myynti vähän pienemmäksi kuin oli ajatellut :) aikaa se ei vie minulta kuin 10 minsaa joka päivä mutta viikon viittii vetää 6-0 ihan opetuksena.
[/quote]
Kirppismyyjät täällä alapeukuttavat. Siltikin kritiikeissänne myyjiä kohtaan on vinha perä. Itsekin myyn tavaroitani/vaatteitani kirpputoreilla, mutta minulle on KUNNIA ASIA, että tavarani ovat ehjiä, puhtaita ja järkevästi hinnoiteltuja. Monesti oon itse myyjänä naureskellut naapurimyyjän käytetyille pyyhekumeille joita myydään 2e hintaan. Mikäli vaatteessani sattuu olemaan jokin sauma auki, vaikka muuten hyväkuntoinen on, mainitsen vammasta hintalapussa. Jos vamma on korjauskelvoton tai vaate pesty haaleaksi ja nyppyiseksi, pistän sen suoraan rodeen. Miksi kukaan ostaisi sellaista jota en itsekään suostuisi ostamaan. Toki inhoan kirppisvarkaita -itseltäkin viedään aina jotakin -mutta milläs paskamyyjät saisi jotenkin kuriin? Ei varkaus siihen auta sillä kostohan jää tunnistamatta, mutta enpä tiedä mitään keinoa millä myyjän saisi vastuuseen.
Vinkkasin ketjun ko kirppikselle