Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kysymys teille, joilla on vain poikia

Vierailija
26.05.2015 |

Odotatteko, että lapsenne hoivaavat teitä, kun olette vanhoja?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajattelen lähinnä niin että yritän olla mahdollisimman rakastava äiti ja tehdä viisaita valintoja jotka tekevät itseni ja lapseni onnellisiksi NYT, sen sijaan että murehtisin tulevaisuutta. Uskon että sillä tavalla nämä asiat tulevat jokaiselta itsestään ja omantunnon mukaan. Muutenkaan ei pää kestäisi murehtia nyt jo tuollaistakin kun on tämä elämä elettävänä ja poikaset huolehdittavina tässä ja nyt. Ja joo joo, ymmärrän että joku täällä voi jo lähennellä vanhuutta ja lapset on jo isoja ja tuollaiset tulevat mieleen mutta samapa se on resepti ollut heidänkin aikanaan. Välittäkää, rakastakaa. Enempää ette pysty tekemään. T. Kahden pojan äiti.

Vierailija
2/21 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai. Ei se pojan penis ole minua, vaan hänen vaimoaan varten. Eikä hoivaamiseen tässä tapauksessa tissejä tarvita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojat tuovat perheeseen usein myös tyttöjä ;) Anoppisuhde voi olla myös todella lämmin! Sehän on itsestä kiinni.

Vierailija
4/21 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 13:41"]

Näin hoitajana voin kertoa, että enemmän pojat käyvät vanhempiaan (varsinkin äitejä) hoitamassa/tapaamassa ym kuin tyttäret.

[/quote]

Mä olen kyllä tavannut erittäin harvoja miehiä jotka hoitaisivat tuleessaan tapaamaan vanhempaansa... löytyy niitäkin mutta enemmän tyttäret osallistuu hoitoon. Voi olla että pojat hiukan enemmän käyvät.

Vierailija
5/21 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulen tekemään vastuullisen teon ja päättämään päiväni kun sen aika tulee. En aio rasittaa sen enempää lapsiani kuin yhteiskuntaakaan.

Vierailija
6/21 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä osaa ennustaa, millainen maailma mahtaa silloin olla. Oletan, että lapsemme ovat kuitenkin kiinnostuneet huolehtimaan meistä vanhemmistaan, mitä se nyt sitten tarkoittaakaan.

Vierailija
7/21 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kolme poikaa ja yksi tyttö. En siis ole kelvollinen vastaamaan, mutta vastaan silti. Kukaan lapsistani ei tule minua hoitamaan, en todellakaan edellytä sitä keneltäkään. Onneksi tosin luonto hoitaa minut sitä ennen jo päiväjärjestyksestä. Jotain iloa ylipainostakin.

Vierailija
8/21 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt en kyllä ymmärrä asiayhteyttä. Eivätkö "vain" pojat voi hoivata? Hoivaavatko kaikki tytöt? Siksikö te niitä tyttöjä niin kovasti haluatte, että kuvittelette saavanne heistä itsellenne hoivaajia? 

Vierailija
9/21 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että tytöt hoivaavat automaattisesti ja tämä kysymys koskee vain poikien vanhempia? Eli tytöillä on vahva hoivavietti ja siksi he aina ja joka tilanteessa tulevat apua antamaan? Vai miten ap ajattelit tätä? 

Vierailija
10/21 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tosiaan, VAIN poikia... 

Vierailija
11/21 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole miettinyt tätä asiaa koskaan. Voihan olla, että kuolla kupsahdan vaikka 5 vuoden päästä. Mulla on muitakin ajattelemisen aiheita, joten tämä ei ole siellä kärkipäässä. 

Vierailija
12/21 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin hoitajana voin kertoa, että enemmän pojat käyvät vanhempiaan (varsinkin äitejä) hoitamassa/tapaamassa ym kuin tyttäret.

Vierailija
13/21 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikia ei kasvateta hoivaajiksi samoin kuin tyttöjä.

Vierailija
14/21 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 13:44"]

[/quote]

Sehän on aivan valintakysymys, millaiseksi haluaa lapsensa kasvattaa. 

Vierailija
15/21 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella vaikea sanoa, mutta jos sössii tän vanhemmuuden, niin se on aivan sama onko poikia vai tyttöjä, tuskinpa niitä kiinnostaa olla apuna.

Vierailija
16/21 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 13:41"]Näin hoitajana voin kertoa, että enemmän pojat käyvät vanhempiaan (varsinkin äitejä) hoitamassa/tapaamassa ym kuin tyttäret.
[/quote]

Totta.

Vierailija
17/21 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 13:45"]

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 13:44"]

[/quote]

Sehän on aivan valintakysymys, millaiseksi haluaa lapsensa kasvattaa. 

[/quote]

Siinä tapauksessa suurin osa vanhemmista ei valitse kasvattaa poikia yhtä hoivaaviksi kuin tyttöjä. Tämä on itsestäänselvää.

Vierailija
18/21 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 13:44"]Poikia ei kasvateta hoivaajiksi samoin kuin tyttöjä.
[/quote]

Ai. Mä en ole kasvattanut ketään hoivaajaksi. Silti tyttöni hoivaa nukkeaan jatkuvasti. Ei ole kasvatuksesta kiinni, se on biologiaa, että toisilla on vahva hoivavietti ja toisilla ei. Mun äiti toivoi, että leikkisin nukeilla ja yritti siihen ohjata, mutta multa puuttui hoivavietti.

Vierailija
19/21 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt mitään "hoivaa" odota, mutta jos lähellä asuvat niin toivottavasti auttaisivat pikaisesti vaikka sohvan siirrossa tms.

Vierailija
20/21 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua, että minua hoitaa yhtään kukaan. Olen vielä hyvässä kunnossa ja teen kaikkeni, että pysyisin loppuun asti ja kaatuisin sitten suorilta jaloilta. Sillehän ei tosin voi mitään, jos aivan yllättäen saa jonkin kohtauksen ja joutuu sängynpohjalle letkuruokintaan ilman, että ehtii vaikuttaa tilanteeseensa mitenkään. Pitääkin alkaa miettimään, miten se hoitotestamentti tehdään.