Pukeutuuko joku kauppaan jotenkin hienommin?
Käydään raahaa kaupasta maitoa, miksi siihen tarvitaan "kauppatakkia" tms.?
Kommentit (37)
Kurjassa kunnossa saa olla ettei katso miten on pukeutunut. Tosin kukaan ei huomaa vaikka olisi verkkarit.
Siistit ei haittaa, kunhan totuttu, ainakin puhdas paita.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 11:32"]
Mä lähen joka paikkaan kivasti pukeutuneena. Mä rakastan pukeutumista ja näen kauppareissunkin tekosyynä pukeutua. En siis tietenkään pukeudu "hienosti" eikä mulla ole mitään kauppatakkia :D mutta näytän aina viimeistellyltä. Asutko maalla, ap?
[/quote]
Olettaisin maalaisena että juuri maalaiset pukeutuu kauppaan. Syynä että päivä pyöritään pihalla, itsellä ei ole elämiä tai muutakaan maanviljelystä, mutta harvoin=ei koskaan naapurin karjatilallista tai tallinomistajaa näkee kaupassa navetta- tai tallivaatteissa.
Tosi harvoin lähden edes vilkkaalta ABC:ltä ostamaan ruohohleikkurin bensaa vaihtamatta vaatteita, jos siis bensa loppuu kesken ajon.
Töissä käyn kaupungissa ja toki minulla on eri vaatteet millä pyörin tuolla pihalla, niillä kaupunkivaatteilla käyn kaupassakin, tosin kyläkaupassa voin poiketa lenkkivaatteilla, jotka tosin ovat nekin paremmat kuin kotipihavaatteet. Vaikeeta on maalaisen elämä vaatetuksen suhteen.
Tunnistan hakeneeni maitoa kun tulin tallilta. Oli haisevat vaatteet ja saappat. Kivittämistä odotellessa..
En lähde kotivaatteissa kauppaan, koska ne ovat KOTIvaatteet. Yleensä pukeudun siististi kauppareissulle, mutta voin mennä ostoksille tarpeen vaatiessa myös epäsiistimmissä vaatteissa.
Minä! Mulla on muuten usein kotipihassa villasukat ja crocksit ja joku mainostakki tai miehen verkkatakki, jonka alta roikkuu villatakki. Tätä eivät ehkä - onneksi - ystäväni uskoisi. Julkisesti olen nimittäin hieman siistimpi ja tyylikkäämpi.
Mulla ei ole ns. koti- tai rönttävaatteita, joten sisätiloissa ja ulkona liikkuessani vaatteeni ovat aina asialliset. Valitan!
Riippuu minne lähden kauppaan. Jos menen esim. isoon kauppakeskukseen tai Helsingin keskustaan ostoksille, laitan jotain siistimpää kuin kotiverkkarit tai ne housut, joilla teen pihatöitä. Mökillä maalla menen suvereenisti niissä pihakuteissa tai kotiverkkareissa lähikauppaan hakemaan maitopurkin.
Just kävin viemässä pulloja lähikauppaan. En lähtenyt kulahtaneessa tunikassa ja joogatrikoissa, vaan heitin päälle farkut ja siistin t-paidan sekä kaulakorun. Jalkaan laitoin oikein ballerinat, vaikka pinkit feikkicrocsitkin olisivat olleet vaihtoehto.
Asun maalla ja lähikaupassa näkee porukkaa laidasta laitaan. Yleensä mökkiläiset ovat kaikkein räjähtäneimpiä, paikalliset pukeutuvat siistimmin.
Jos haen lähimmästä kaupasta esim. maitoa niin en vaihda vaatteita. Jos jotakuta häiritsee lampolan haju niin sittenhän häiritsee. Isommalle kauppareissulle kyllä vaihdan vaatteet.
Kyllä. En mene sinne verkkareissa, pyjamahousuissa tai nuhjuisessa topissa ilman rintsikoita, vaikka kotona sellaisissa laahustaisinkin.
N44
Glamourprinsessa ainakin!
Mitä ihmeen kotivaatteita. Porukka pukeutuu joihinkin räjähtänäisiin vaatteisiin kotona puolison iloksi...
Mä pukeudun aina hienosti, paitsi töihin. Mutta työvaatteissa en kyllä käykään kaupassa ellei ole ihanihan pakko. Rakastan tälläytymistä ja en tunne oloani omaksi jossei kaikki ole viimosen päälle tiptop <3
Asenne ja katseesi kertoo kyllä riittävästi vaikka olisi mitä bling blingiä päällä. Tälläytymisen sijaan voisit ottaa spontaanimman sosiaalisen asenteen, väistää esim ahtaassa paikassa ohikulkijaa ja katsoa häntä silmiin jne.
Kotona olen jossain mukavissa löllöcollareissa ja t-paidassa ilman rintsikoita. Jos päätös kauppaan lähtemisestä syntyy tuossa olotilassa, vaihdan yleensä housut ja laitan takin päälle, koska ei se suuri vaiva ole. Eli periaatteessa pukeudun sitten kai hienommin kauppaan.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 12:56"]
Mitä ihmeen kotivaatteita. Porukka pukeutuu joihinkin räjähtänäisiin vaatteisiin kotona puolison iloksi...
[/quote]
Ei räjähtäneisiin (=eivät ole vanhoja vaatteita, vaan ihan kotiasuksi ostettuja mukavia ja uusia vaatteita), mutta en minä niissä ihmisten ilmoille lähtisi. Kyllähän monet menevät collareissa ja hupparissa/t-paidassa arkena ulkona, mutta itse vaihdan farkut ja neuleen kun lähden kotoa.
Sitähän ei koskaan tiedä mitä siellä kauppareissulla tapahtuu. Joku life coach tms. joskus sanoi jossain että pitäisi aina pukeutua sellaisiin vaatteisiin joissa tuntee itsensä kauniiksi.