Jauhenlihaa ja jasminriistä
Kyytipojaksi lasillinen punaviintä. Mielestäni ablodien arvoinen ateria.
Kommentit (112)
Mun lempiruokaa on taas japanialainen shusi :)
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 20:17"]
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 18:59"]
Haluaisin pitää intialaisen illan, mutten oikein tiedä, mitä ne intiaanit syö. Villihevoseita tai mylsihärkiä ehkä?
[/quote]
Jotta ilta olisi aito, niin ole ainakin varovainen jauhenen suhteen! Nimittäin intialaisten pyhä eläin, lehmä, saattaa olla jauhenelle sukua. Sika-nautanen on turvallisempi, koska tästä hypridi-eläimestähän on vain osa nautasta. Onnistuupi ilta sitten paremmin. Mutta riistä tarjoat tietysti reilusti!
[/quote]Kiitos neuvoista, on tosiaan tuo initiaanien ruokavalio vähän vieraampi. Ajattelin sitäkin, että jos ronsua elikkäs efelanttia laittaisi, kun niitähän siellä intiaanireservaateissa tietääkseni on ihan ruuhkaksi asti. Mutta tiikerejä eivät syö, sen tiedän.
tehän lihoatte tuosta kaikesta jauhenesta ja joudutte kulkemaan koko kesän golizit jalassa, ajatelkaa vähä!!111
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 20:57"]
tehän lihoatte tuosta kaikesta jauhenesta ja joudutte kulkemaan koko kesän golizit jalassa, ajatelkaa vähä!!111
[/quote]
Onneks mun kaikissa housuissa on strechiä :) Ja biginit venyy kans.
Ei se jauhen lihota vaan siihen sotketut kanammunat ja korppoon jauhot. Ja kun erilaisia mauste suolia vielä sekaan niin johan on caloribommi. Hirveesti sitä hiilen hydrauliikkaa, jota on kehotettu välttämään.
Mitä tarjoisin huommenna lämpömäksi ruoksi vieraksille? Yrtteitä olis valmiina kaapissa jo mm korinteria ja persilliaa.
Jälkiruoksi ajattelin jotain mustaherukeista ja vanilliasta, vaikka musse.
Mä tykkään piirtää paljon piirrustuksia ja väli palaksi on kiva hotkaista vaikka panaania niin jaksaa taas piirrustaa. Ehtoisin on kivaa rojahtaa sänkylle makailemaan, joskus jopa kenkät jalassa.
Piilo***tuilu on taitolaji!XD *nauraa vedet silmissä*
Sen, jolla on ruokansulatusvaikeuksia, ei kannata syödä paljon graniittiomenoja.
Oon lukinut tään keijun ja voi vaan ihmitellä kuinka paljon kirotusvihreitä ihmiset tekee. Mahtaako olla puhivika myös?!?:-/
Minä tilasin ravintolassa parsaa ja pöytään tuli jotain outoja pitkulaisia juttuja. Nyt onkin kotiruoka kunniassa kun tietää mitä saa, ruoka on varmasti vähälaktoositonta ja gluteiinitonta.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 21:21"]
Oon lukinut tään keijun ja voi vaan ihmitellä kuinka paljon kirotusvihreitä ihmiset tekee. Mahtaako olla puhivika myös?!?:-/
[/quote]Mulla on lupuvika.
Meillä oli tänään jauhen liha pulleja ja keitettyjä perunia kera pernaisen soossin. Lapset halusivat vihanneksiksi hernettiä ja prokkolia. Ilta palaksi pyöräytän varmaan muutin mustikeista, panskusta ja hula-maidosta.
Me oltiin viime joulu ulkomaassa ja siellä piti puhua ulkomaata. Koitettiin tilata carrot boksia, muttei niitten listalla ollut. Vähän me ihmeteltiin, otettiin sitten Osterixia.
Ihanan kuulosta. Vaikka jos ihan totuuvessa pysytään, ni mä kyllä tykkään laittaa mielummin perunia. Kyytipoikaksi piimäätä.
Onko jauhia jo näkynyt kaupoissa? Kenen miehet metsästää niitä?
Miten laitat jauhenpaistisi?
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 10:38"]
Onko jauhia jo näkynyt kaupoissa? Kenen miehet metsästää niitä?
Miten laitat jauhenpaistisi?
[/quote]
Isä käy jauhenmetsällä parin kuukauden välein.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 10:32"]
Kyytipojaksi lasillinen punaviintä. Mielestäni ablodien arvoinen ateria.
[/quote]
Minun mielestäni perunista saa paremman lisukkeen kuin riistä! Kokeile vaikka !
Mä tykkään tosi paljon itse tehdyistä lihupulleista, teen ne aina lehmän jauhemaisesta lihusta.