Pitää näköjään kokoajan olla tarkempi kassakuittien tarkistusten kanssa, kokoajan otetaan esim. aletuotteista normaalihinta
Eikä väliä, mikä kauppa kyseessä.
Nyt on tullu ihmeen paljon tällaisia virheitä kaupassa. Joko otettu ylimääräisestä tuotteesta hinta (mitä en oo ees ostanu), esim. ostanu 2 maitoa, on otettu kolmesta hinta tai sitten -30% ja -50% tuotteista otettu normaalihinta.
Tuntuu että nyt varsinkin kun pitää muutenkin olla tarkempi rahoista, on ollu enemmän näitä virheitä ja sitä enemmän ne sitten ärsyttää.
En kyllä aiemmin oo huomannu tämmöstä. Tekeekö myyjät tarkotuksella tätä? Eihän kaikki edes tajua sitä kuittia tarkistaa, heittää sen vaan suoraan roskiin, mikä mun mielestä on ihan älytöntä.
Kommentit (26)
Suosittelen tarkistamaan kassalla jo sen että varmasti tuli se alehinta.
Jos ostaa vähän kerralla niin laskee päässä mitä ne yhteensä melkein tekee. Jos hinta arviota kalliimpi niin heti kysely että ottiko alelapun huomioon. Korjaavat siinä kassalla samantien.
Nostan aletuotteet hihnalle siten että kassa varmasti huomaa, ja toisinaan vielä varmistan sanomalla.
Ei asia ole nyt vaan ihan vuosia jo ollut sama asia. Kun kyse on alekorit. Maksat täyden hinnat kassalla.Alennukset, henkilö joka tuoteet hyllysäkin laittanut ja laputtanut : EI MUISTA ALE TUOTETA KOODATA KASSA KONEISIN. Syy ei kassan! Vaan viime kädessä vastuu myymälän esimiehellä/ esi- Naisella!Ruhka vuosissa elävät ja pankki kortilla maksavat eivät edes asia huomaa,eivät tarkista kassa kuittia.Maksavat kaikesta täyden hinnan mitä luulevat ostavansa ale hintaan.
Ale tuotteet kannattaa lapoa tiskille viimeisenä. Silloin voi kuitista nopeasti tarkastaa onko mennyt oikein. Itse käytän itsepalvelu kassaa, jos ostoksia on vain vähän.
Vierailija kirjoitti:
Ei asia ole nyt vaan ihan vuosia jo ollut sama asia. Kun kyse on alekorit. Maksat täyden hinnat kassalla.Alennukset, henkilö joka tuoteet hyllysäkin laittanut ja laputtanut : EI MUISTA ALE TUOTETA KOODATA KASSA KONEISIN. Syy ei kassan! Vaan viime kädessä vastuu myymälän esimiehellä/ esi- Naisella!Ruhka vuosissa elävät ja pankki kortilla maksavat eivät edes asia huomaa,eivät tarkista kassa kuittia.Maksavat kaikesta täyden hinnan mitä luulevat ostavansa ale hintaan.
Henkilö, joka hyllyyn laputtaa ja liputtaa tuotteita, ei koodaa hintoja kassakoneeseen. Hinnat koodataan kassajärjestelmään keskitetysti ihan ylemmällä tasolla, ei myymälässä.
Ärsyttää joo, kun laiskat ei älyä että lappukin pitää käydä vaihtamassa jos hinta päivitetään kassajärjestelmän. Kun hintoja nostellaan tiuhaan niin kyllähän se helposti "unohtuu".
Kukaan kaupan kassa ei varmasti jätä tahallaan laittamatta ale-tarrallisia hintoja. Fakta on se, että virheitä sattuu. Myyjien käsien läpi menee helposti satoja ihmisiä per päivä. Siinä väkisinkin joskus ajatus herpaantuu. Lisäksi järjestelmät nyt vaan eivät ole järkähtämättömiä. Voi olla, että jotkut hinnat eivät ole yön aikana päivittyneet seuraavaa päivää varten. Ne korjataan sitten, kun tulee kassalla ilmi.
Teitä ei yritetä huijata ainakaan ruokakaupoissa.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan kaupan kassa ei varmasti jätä tahallaan laittamatta ale-tarrallisia hintoja. Fakta on se, että virheitä sattuu. Myyjien käsien läpi menee helposti satoja ihmisiä per päivä. Siinä väkisinkin joskus ajatus herpaantuu. Lisäksi järjestelmät nyt vaan eivät ole järkähtämättömiä. Voi olla, että jotkut hinnat eivät ole yön aikana päivittyneet seuraavaa päivää varten. Ne korjataan sitten, kun tulee kassalla ilmi.
Teitä ei yritetä huijata ainakaan ruokakaupoissa.
Tämä!
Yksikään myyjä ei lyö kassaan mitään tahallaan väärin.
Eihän siinä olisi mitään järkeä! Pian virheen joutuisi korjaamaan ja siihen menisi omaa tai työkaverin aikaa. Ei kannata tehdä tahallisia virheitä, ihan tarpeeksi tulee tahattomia virheitäkin.
Ja monesti mennyt joku tuote 2 kertaa, varmasti tahatonta mutta tätä tapahtuu.
Oletko joku köyhä, jolla on aikaa kytätä? Itse olen sen verran kiireinen ja teen ressaavaa työtä, ettei todellakaan kiinnosta katsella kauppakuitteja. Toki muutenkin menen ip-kassalle ja punalaputetut jätän köyhille.
Yllättävän paljon on vieläkin niitä asiakkaita, jotka eivät ikinä katso sitä kuittia, saati säilytä sitä. Aina pitäisi tarkistaa, koska, uskokaa huviksenne, hyvin iso osa kassalla esiin tulevista "virheistä" on sellaisia, että on otettu väärä tuote, joka ei kuulu tarjouksen piiriin. Tämä ei tietenkään tarkoita sitä, että hintavirheitä ei olisi, kyllä niitä on, mutta koska hinnat ohjataan keskitetysti, ne eivät aina päivity ajallaan. Tai jokin kassalla annettava alennus jää kassanhoitajalta huomioimatta. Siksi, tarkistakaa kuitit.
Ylivoimainen enemmistö on näitä, että on vain otettu siitä tarjouslapun lähistöltä samanmerkkinen tuote, eikä lueta lapun tekstiä ollenkaan. Sekin on inhimillistä, mutta silloin syy ei ole kaupassa, vaikka se lopulta aina kaupan viaksi kääntyykin. Usein jos lapussa lukee, että jonkin tuotteen tietty malli on tarjouksessa, se kääntyy asiakkaan mielessä muotoon "kaikki". Sitten närkästytään, kun sanotaan, että ei kaikki, vaan ainoastaan tämä yksi malli.
Toinen asia, joka pitäisi olla jokaiselle selvä, on kuitin säilyttäminen mahdollista reklamaatiota, vaihtoa tai takuukorjausta varten. Kuvitellaan, että kaupalla olisi jokin velvollisuus kaivaa arkistosta ikivanha kuitti, kun asiakas ei ole sitä säilyttänyt. Ei ole. Kuitti on todiste asiakkaan ja kaupan välisestä ostotapahtumasta.
Olen melko varma että laskevat tahallaan väärin. Nuoret kassat ei laske, mutta hiukan vanhemmat. Saavat siitä jotain nautintoa itselleen, vaikka mitään taloudellista etua eivät havittelekkaan.
Kannattaa laittaa aletuotteet viimeisenä niin että ehdit siihen kassan eteen seuraamaan siitä näytöstä mikä hinta tulee!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan kaupan kassa ei varmasti jätä tahallaan laittamatta ale-tarrallisia hintoja. Fakta on se, että virheitä sattuu. Myyjien käsien läpi menee helposti satoja ihmisiä per päivä. Siinä väkisinkin joskus ajatus herpaantuu. Lisäksi järjestelmät nyt vaan eivät ole järkähtämättömiä. Voi olla, että jotkut hinnat eivät ole yön aikana päivittyneet seuraavaa päivää varten. Ne korjataan sitten, kun tulee kassalla ilmi.
Teitä ei yritetä huijata ainakaan ruokakaupoissa.
Tämä!
Yksikään myyjä ei lyö kassaan mitään tahallaan väärin.
Eihän siinä olisi mitään järkeä! Pian virheen joutuisi korjaamaan ja siihen menisi omaa tai työkaverin aikaa. Ei kannata tehdä tahallisia virheitä, ihan tarpeeksi tulee tahattomia virheitäkin.
Ei tarvitse kassan tehdä työtään kunnolla, koska ovat oppineet, ettei ihmiset tarkista kuitteja.
Periaatteessa sekin on tahallista ettei tee työtään kunnolla. Eihän se mikään syy ole ettei lyö alennusta koneeseen. Tahallista piittaamattomuutta josta selviää kun sanoo että "oho".
Usein kassat tekee tahallaan tapahtumaan "hässäkkää", että voi sitten puolustella virhettään tällä. Vanhat vakituiset kassat on umpikieroja järjestellessään itselleen nautintoa. He koittavat huiputtaa omasta mielestään epämiellyttäviä asiakkaita.
Vierailija kirjoitti:
Ale tuotteet kannattaa lapoa tiskille viimeisenä. Silloin voi kuitista nopeasti tarkastaa onko mennyt oikein. Itse käytän itsepalvelu kassaa, jos ostoksia on vain vähän.
Olen taas huomannut, ettei alennukset monesti tule itsepalvelukassalla, vaan pitää kutsua myyjä ne naputtelemaan. Näin Prismassa ja Lidlissä.
Tokmannilla alet kannattaa erityisesti tarkistaa, ne nimittäin ei aina tule eikä kassa edes huomaa, tai tiedä asiasta mitään.
Alelaputetut tuotteet pitäisi suihkia jollain aineella joka loistaa kirkkaana kassahenkilön erikoislaseissa joita on pakko pitää, ei jäisi huomaamatta.
Kannattaa tarkistaa kuitti aina. Myyjän täytyy erikseen naputella punalappualennukset. Joskus ne voivat jäädä huomaamatta.