Miksi täällä ei saa puhua lihavuudesta rehellisesti?
Ihmetyttää kun tuo yksi ketju taas poistettiin. Miksi ei saa käydä keskustelua lihavuudesta ihan avoimesti ja rehellisesti? Miksi pitää koko ajan pelätä että lihavat ottavat nokkiinsa jos heille sanoo että lihavuus johtuu siitä, että syöt liikaa ja olet liian laiska liikkumaan. Miksi ei saa sanoa lihavuuden vaaroista ja sen yhteiskunnalle aiheuttamista kuluista? Miksi pitää olla vain kehopositiivinen ja leikkiä että lihavuus on normaalia?
Kommentit (233)
Vierailija kirjoitti:
Lihavuus on 95% tapauksista OMA valinta. Ymmärrän että jotkin lääkkeet voivat lisätä ruokahalua ja tästä on itselläkin kokemusta ja lopetin tämän lääkkeen heti kun huomasin että ruokahalu on pohjaton. Nyt myös ymmärrän miksi olin vuosia lihava ja jojoilin, mielenterveysongelmat yhdistettynä ruokahalua lisääviin lääkkeisiin on kamala yhdistelmä. Nyt pidän huolen etten enää syö lääkkeitä missä on tämä vakava sivuvaikutus, nykyään painonhallinta hyvin helppoa. Sitten on taas tämä oksettava ihmisryhmä joka vaan menee omien mielihalujen mukaan koska on kivaa mättää lihottavaa ruokaa ja herkkuja päivästä toiseen ja sitten itketään kun jalat menee alta sen 100 kikoisen ruhon alla ja tulee diabetestä ym, nuo kaikki on omia valintoja. Kukaan ei pakota sitä ruoka mättämään holtittomasti ja jokainen ymmärtää että kasviksia pitää syödä paljon eikä mussuttaa sitä vaalea leipää ja rasvaista makkaraa. Jos ei näitä yksinkertaisia asioita ymmärrä ja haluaa selkeästi olla läski omien valintojen seurauksena, ei käy sääliksi.
Kirjoitatpa rumasti toisista. Ehkä sunkin kannattaisi syödä taas niitä lääkkeitä..
Vierailija kirjoitti:
Lihavuus on 95% tapauksista OMA valinta. Ymmärrän että jotkin lääkkeet voivat lisätä ruokahalua ja tästä on itselläkin kokemusta ja lopetin tämän lääkkeen heti kun huomasin että ruokahalu on pohjaton. Nyt myös ymmärrän miksi olin vuosia lihava ja jojoilin, mielenterveysongelmat yhdistettynä ruokahalua lisääviin lääkkeisiin on kamala yhdistelmä. Nyt pidän huolen etten enää syö lääkkeitä missä on tämä vakava sivuvaikutus, nykyään painonhallinta hyvin helppoa. Sitten on taas tämä oksettava ihmisryhmä joka vaan menee omien mielihalujen mukaan koska on kivaa mättää lihottavaa ruokaa ja herkkuja päivästä toiseen ja sitten itketään kun jalat menee alta sen 100 kikoisen ruhon alla ja tulee diabetestä ym, nuo kaikki on omia valintoja. Kukaan ei pakota sitä ruoka mättämään holtittomasti ja jokainen ymmärtää että kasviksia pitää syödä paljon eikä mussuttaa sitä vaalea leipää ja rasvaista makkaraa. Jos ei näitä yksinkertaisia asioita ymmärrä ja haluaa selkeästi olla läski omien valintojen seurauksena, ei käy sääliksi.
Voin mäkin keksiä itse prosentteja ja väittää kuuluvani juuri tuohon viiteen..
Ymmärrät omaa tilannettasi. Minne se kaikki ymmärrys katoaa, kun kyse on jostakusta toisesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieti vähän miten puhut muista ihmisistä, ruho, mättää holtittomasti? Miksi kuvittelet että 100 kiloinen mussuttaa vaaleaa leipää ja makkaraa eikä syö kasviksia?
Itse söin eilen:
kauralatte
satsuma
viinirypäle
4 palaa täysjyväruisleipää keijulla
tomaattia(myönnän, näitä mätin ja mussutin, rakastan tomaattia!)
salaattisekoitus
kaaliraastesalaatti
juurespata nyhtökauralla
marjoista tehty proteiinismoothie
bolognesekastike(vegaani) ja täysjyväpastaa
kalorit 1756
liikuntaa 950 kcal/ 3 h
miinuskaloreita 1313
Mikä tässä sinun mielestäsi on holtitonta mättämistä?
Kuitua saan 35 g päivässä että kyllä tämäkin kertoo ruoan terveellisyydestä.
t. satakiloinen
En edes muista milloin olen viimeksi syönyt vaaleaa leipää, makkaraa en ole syönyt 35 vuoteen
yksi rypäle?
Olen kehopositiivinen ja hei...pirun ylpeä siitä.
Antakaa kehorauha ihan kaikenkokoisille ihmisille.
Vierailija kirjoitti:
ei trollit voi. heillä kun on oikeus!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja he ovat niin huolestuneita terveydenhuollon resurssien riittävyydestä, että heidän täytyy saada hokea täällä itsestäänselviä totuuksiaan rumalla tavalla, koska se on rehellistä ja vain SE voi auttaa kaikkia lihavia laihtumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja he ovat niin huolestuneita terveydenhuollon resurssien riittävyydestä, että heidän täytyy saada hokea täällä itsestäänselviä totuuksiaan rumalla tavalla, koska se on rehellistä ja vain SE voi auttaa kaikkia lihavia laihtumaan.
vain se!!
mutta jos laihdutuksessaan onnistuu, saa trolli silti trollata ja haukkua. kyllä se aina syyn keksii!
Olen kyllä ihmetellyt tätä. Jos sanoo vaikka "läski" niin kyllä nousee kaikilla heti niskakarvat pystöön ja loukkaantuu hoikatkin lihavien puolesta. Hyvä ettei polteta roviolla saman tien. Kun taas jos sanoo "rimpula, luikku, luuviulu" niin ketään ei kiinnosta ja moni jopa pitää hauskana. Aika erikoista kyllä tällainen. Lienee jotain käytösaivopesua.
Vierailija kirjoitti:
En tajua miksi se vaimon lihavuus -ketju poistui. Olisin halunnut antaa oikeasti vinkkejä ja kirjoitin pitkän kommentin, mutta ketju oli poistunut kun yritin lähettää sen.
Tänne ei tee mieli kirjottaa yhtään mitään kun kaiken on joku loukkaantunut mennyt ilmoittamaan asiattomaksi.
Henkilökohtaisten kokemusten kautta vihjeenä: Tarkista aina ensin onko ketju edelleen olemassa.
Joskus on käynyt niin, että ketju on poistettu sinä aikana kun olen naputellut omaa kommenttiani siihen.
Silloin kyllä nyppii.
Voin kertoa aloitajalle, miksi hänen toistuvat epäasialliset aloituksensa poistetaan.
Ensinnäkin, jo tuossa aloituksessa on virheitä ja se osoittaa, ettei aloittaja ymmärrä asiasta mitään.
Hän siis levittää väärää tietoa pyrkiessään kiusaamaan ihmisiä, jotka sattuvat olemaan hyvässä lihassa.
Aloittaja tehtailee nätä aloituksia solkenaan, eikä opi yhtään mitään, vaikka hänelle on moneen kertaan kerrottu faktat ja yritetty kouluttaa painonhallintaan ja fysiologiaan liittyvissä asioissa. Nämä hänen toistuvat aloituksensa ovat pelkkää jankuttamista. Hän ei keskustele, ei ota huomioon hänelle tarjottua valistusta, joten ainoa motiivi näyttää olevan toisten ihmisten ahdistelu ja vainoaminen heidän fyysisen olemuksensa vuoksi.
Kun aloitukset todellakin sisältävät valheita, on vastuullista, että moderaattori poistaa ne, jottei kukaan vaan usko aloittajan levittelemää moskaa.
Ylipaino toki aiheuttaa terveysongelmia ja kuluja, mutta vielä enemmän niitä aiheuttaa aloittajan kaltaiset ihmiset.
Joku muukin on siis tehnyt aloituksen asiasta, josta itse olen vilpittömän huolestunut.
Vierailija kirjoitti:
Joku muukin on siis tehnyt aloituksen asiasta, josta itse olen vilpittömän huolestunut.
Joo, varmasti olet "tosi" "vilpittömästi" "huolestunut"..
Ei myöskään lapsiin kohdistuvista seksuaalirikoksista.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minulla on oikeus arvostella ylensyömäreitä. Syykin on päivänselvä.. joudun maksamaan teidän ylensyönnin johdosta..esim..lisääntyneet kansansairaudet, nivelien vaihdot, sairauspoissaolot, ylipainoista johtuen terveden huollon kuormitus, lihavuusleikkaukset ym tämänkaltaiset teidän itseaiheuttamanne kustannukset yhteiskunnallemme.
Te lihavat vaaditte yhteiskunnan kustantamaan ylensyönnistänne johtuneet kustannukset toisten veronmaksajien korvattaviksi. Tällä samalla logiikalla hurjien ylinopeuksien harrastajien sakkotuomioiden saajien sakotkin pitäisi maksaa verovaroista. Päättelyni mukaan nautitte ylensyönnistä, kuten kaaharikin nauttii älyttömistä nopeuksista. Orgasmin saatte hanhenmaksapalleroilla tai kaasujalalla..ihan samoja piirteitä näissä keisseissä...
Kuules keijukainen, varmaan uskot myös joulupukkiin. Ei vuodessa yhdenpäivän energiamäärällä ole mitään vaikutusta sun ruhosi painoon. Nautit liikaa energiaa kulutukseesi nähden, muuta sinun ei tarvitse tietää. Unohda pullukka kalorimäärät, seuraa vain puntaria ja tee siitä päätelmäsi vuorokaudessa ruhosi vaatimasta energiamäärästä. Helppoa kuin heinänteko, usko nyt...
"Miksi täällä ei saa puhua lihavuudesta rehellisesti"
Siksi, koska palstalaisten käsitys rehellisestä lihavuudesta keskustelusta on yleensä ala-arvoista haukkumista
Vierailija kirjoitti:
Olen kyllä ihmetellyt tätä. Jos sanoo vaikka "läski" niin kyllä nousee kaikilla heti niskakarvat pystöön ja loukkaantuu hoikatkin lihavien puolesta. Hyvä ettei polteta roviolla saman tien. Kun taas jos sanoo "rimpula, luikku, luuviulu" niin ketään ei kiinnosta ja moni jopa pitää hauskana. Aika erikoista kyllä tällainen. Lienee jotain käytösaivopesua.
Kukaan ei sano noin hoikista ihmisistä tai tee ketjuja joiden tarkoitus on haukkua hoikkia.
Ihme uhriutumista. Voit hyvin kokeilla sitä läskiyttä ihan itse, kuinka ihanaa se on kun jokaisella vastaantulijalla on velvollisuus siitä huomautella ja läskejä tökkiä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minulla on oikeus arvostella ylensyömäreitä. Syykin on päivänselvä.. joudun maksamaan teidän ylensyönnin johdosta..esim..lisääntyneet kansansairaudet, nivelien vaihdot, sairauspoissaolot, ylipainoista johtuen terveden huollon kuormitus, lihavuusleikkaukset ym tämänkaltaiset teidän itseaiheuttamanne kustannukset yhteiskunnallemme.
Te lihavat vaaditte yhteiskunnan kustantamaan ylensyönnistänne johtuneet kustannukset toisten veronmaksajien korvattaviksi. Tällä samalla logiikalla hurjien ylinopeuksien harrastajien sakkotuomioiden saajien sakotkin pitäisi maksaa verovaroista. Päättelyni mukaan nautitte ylensyönnistä, kuten kaaharikin nauttii älyttömistä nopeuksista. Orgasmin saatte hanhenmaksapalleroilla tai kaasujalalla..ihan samoja piirteitä näissä keisseissä...
Mitä mieltä olet alkoholisteista tai käyttöhuoneista narkomaaneille? Lihaville ei yhteiskunta tarjoa yhtään mitään. En edes tunne yhtäkään ylipainoista joka ei kävisi töissä. Toista se on niiden niin ihanien narkkien kanssa, joille pitää tarjotalihavienkin kukkarosta kaikki maailman palvelut ja käyttöhuoneet.
Johtuuko tämä eriarvoisuus siitä, että kun se narkki on kuitenkin laiha? Luulis yhteiskunnalle olevan edullisempaa tukea niitä liikalihavia, jotka tuottavat kuin alipainoisia loppuelämänsä muiden elätettävinä elävät rikoksia tehtailevat aivonsa sulattaneet narkomaanit
Mä hakeuduin itse lääkäriin että pääsisin lihavuusleikkaukseen. No, leikkaus evättiin multa, Että haistakaa paska kaikki jotka länkytätte lihavuudesta.