Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Seksitutkija ehdottaa: Orgasmikoulu nuorille naisille

Vierailija
26.05.2015 |

Just just.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa seksitutkijalla olla seksi ongelmia.

Vierailija
22/38 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://yle.fi/uutiset/seksitutkija_ehdottaa_orgasmikoulu_nuorille_naisille/8009687

Kontula heittääkin ilmoille radikaalin ajatuksen: pitäisikö terveydenhuollon järjestää nuorille naisille jonkinlainen seksuaalisen nautinnon kurssi, orgasmikoulu?

– Nyt seksuaaliterapiassa keskitytään parisuhde- ja kommunikaatio-ongelmiin. Entä jos neuvonnan tavoitteena olisikin nautinto ja orgasmi eivätkä ongelmat, tutkimusprofessori Osmo Kontula haastaa miettimään.

Nautinto hiipuu ilman orgasmia

Miksi orgasmi sitten on tärkeä? Eikö seksistä ja läheisyydestä voi nauttia muutenkin? Totta kai voi. Kaikki, mikä tuntuu hyvältä, on ok.

Miltei puolet naisista kertoi kokevansa seksuaalisen halun puutetta.

– Osmo Kontula, tutkimusprofessori, Väestöliitto

Mutta Finsex -tutkimuksen mukaan orgasmi liittyy oleellisesti siihen, kuinka nautinnollisena seksi koetaan. Useamman kuin yhden orgasmin saaneista naisista 83 % piti rakastelua hyvin nautinnollisena ja yhden orgasmin saaneistakin 56 %. Sen sijaan ilman orgasmia jääneistä vain 21 % arvioi rakastelun hyvin nautinnolliseksi.

Vierailija
24/38 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori, kännykällä kopioitu teksti näyttää kamalalta. Mutta siis, mitä ajatuksia?
3/4

Vierailija
25/38 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en takuulla olisi hyötynyt mitään. Ainoa orgasmikoulu mikä minua olisi auttanut olisi ollut miesten lisääntyvä hienotunteisuus ja sen huomioiminen, milloin nainen on oikeasti valmis ja mihin, mutta siitä nyt on turha haaveilla. 

Ehkä tämä seksi-idiootti voisi ehdottaa miehille sitten sellaista kurssia? Ai vitsi, miksikähän ei ole tajunnut, en voi käsittää, nii'i.

Vierailija
26/38 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä joku voisi tuosta hyötyä, mutta ihmettelen vaan, eikö luonnollinen asia ilman kurssia suju. Ehkä pitää kiittää vanhempiani että sain elää pitkän ja suojatun lapsuuden ja kasvaa sitten sellaiseksi naiseksi kuin kasvoin. Ei ollut ulkonäköpaineita eikä seksisuorituspaineita eikä miestenmiellyttämispaineita, niin ei ole tuossakaan asiassa nyt vaikeuksia.

Vierailija
27/38 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 22:59"]

Ehkä joku voisi tuosta hyötyä, mutta ihmettelen vaan, eikö luonnollinen asia ilman kurssia suju. Ehkä pitää kiittää vanhempiani että sain elää pitkän ja suojatun lapsuuden ja kasvaa sitten sellaiseksi naiseksi kuin kasvoin. Ei ollut ulkonäköpaineita eikä seksisuorituspaineita eikä miestenmiellyttämispaineita, niin ei ole tuossakaan asiassa nyt vaikeuksia.

[/quote]

Allekirjoitan tämän, voisi olla minun kirjoittamani.

Vierailija
28/38 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä mnäkin jäin miettimään että mihin naiset sitä koulua tarttee. Kun eihän tuo nautinnon kokeminen ole naisista kiinni.

Vierailija
29/38 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kokenut orgasmin sekä huono itsetuntoisena ja terve itsetuntoisena ja jälkimmäisessä se on ollut kokonaisvaltainen kokemus kun taas huono itsetuntoisena se on vain irrallinen kokemus, joka kestää vain vähän aikaa eikä jätä jälkeensä juuri mitään. Orgasmi itsessään siis ei ole juuri mitään ellei henkisesti ole siinä mukana. Enemmänkin varrattavissa heroiini piikkiin.

Vierailija
30/38 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopa joo. Seksi vie ja ihmiset vikisee. Olisi ihanaa kun päästäisiin uuteen aikaan, jossa jokin muu asia olisi vaihteeksi tärkeää. Itse en ole ikinä tajunnut seksin merkitystä. Tylsää puuhaa. 

Vierailija
31/38 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jutussa osui ja upposi se, että halu ja nautinto hiipuu ilman orgasmia. Minulla ei ole mitään kiinnostusta yhdyntään, vaikka tyydytän itseni usein. Miehen kanssa on niin vaikeaa, hän on aina liian nopeasti liikkeellä, haluaa eri aikoihin kuin minä, on liian kömpelö. Yksin on paljon nautinnollisempaa.

Vierailija
32/38 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 22:59"]

[/quote]

Aika hassua, mutta minullakaan ei ole mitään noista viimeksimainituista, mutta orgasmia en silti saa. Miehet koen pelkän pillun perässä oleviksi nuijiksi, mutta ei se nostata minussa ulkonäkö-, seksinsuoritus- eikä miestenmiellyttämispaineita. Pikemminkin päinvastoin, en varmana ala miellyttää moisia nuijia. Opetelkoot he ensin hienotunteisemmiksi.

6

Vierailija
33/38 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 23:11"]

Sitä mnäkin jäin miettimään että mihin naiset sitä koulua tarttee. Kun eihän tuo nautinnon kokeminen ole naisista kiinni.

[/quote]

On se kyllä aina viimekädessä itsestä kiinni. Mutta jos kokee kaikki miehet nuijina kuten mä koen, niin eihän se suju.

6

Vierailija
34/38 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 23:23"]

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 23:11"]

[/quote]

On se kyllä aina viimekädessä itsestä kiinni. Mutta jos kokee kaikki miehet nuijina kuten mä koen, niin eihän se suju.

6

[/quote]

Ihan turha alapeukuttaa tätä, jos ette itse kykene saamaan orgasmia niin aika vähän siinä on kenenkään muun tehtävissä, eli ei mitään. Jos taas saatte jonkun kanssa mutta ette toisen niin sekin on niin, että te itse saatte sen toisen kanssa, ettekä saa toisen kanssa, se ei ole sen toisen ansiota tai tappiota vaan mikä teille itsellenne sopii. Minulle vain ei ilmeisesti sovi mikään.

6

Vierailija
35/38 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 23:23"][quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 23:11"]

[/quote]

6
[/quote]
Tossa jutussa sanottiin, että syitä on esim. asenteet, jossa haluavaa naista pidetään huonona. Ja lyhyet suhteet, joissa toisen ihmisen nautinto ei ole kovin tärjeää. Ja some yms. joka vie aikaa yhdessäolemiselta. Eli mikä näistä asioista on itsestä kiinni?

Vierailija
36/38 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ainakaan tähän asti vielä koskaan tullut yhdynnässä. Omin avuin tulen alle puolessakin minuutissa, jos haluan. Mitä sille mahtaa, jos rakenne on sellainen.

Vierailija
37/38 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 23:34"]

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 23:23"][quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 23:11"] Sitä mnäkin jäin miettimään että mihin naiset sitä koulua tarttee. Kun eihän tuo nautinnon kokeminen ole naisista kiinni. [/quote] On se kyllä aina viimekädessä itsestä kiinni. Mutta jos kokee kaikki miehet nuijina kuten mä koen, niin eihän se suju. 6 [/quote] Tossa jutussa sanottiin, että syitä on esim. asenteet, jossa haluavaa naista pidetään huonona. Ja lyhyet suhteet, joissa toisen ihmisen nautinto ei ole kovin tärjeää. Ja some yms. joka vie aikaa yhdessäolemiselta. Eli mikä näistä asioista on itsestä kiinni?

[/quote]

Valita sellainen mies, joka ei kompastu noihin.  Kyllä sellaisia on, aika paljonkin. Lisäksi saahan moni orgasmin yhden yön suhteissa. Tai jopa vaikka mies ajattelisikin, että haluava nainen on huono, ainakin luulisin, että saa.

6

Vierailija
38/38 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 23:38"]

En ole ainakaan tähän asti vielä koskaan tullut yhdynnässä. Omin avuin tulen alle puolessakin minuutissa, jos haluan. Mitä sille mahtaa, jos rakenne on sellainen.

[/quote]

Aivot on silti ihmisen mahtavin sukupuolielin.

6