Taidan viettää tänä vuonna joulun yksin mökillä. En jaksa enää sitä säätöä.
Minä olen aina jouluisin ns. palvelija, joka tekee kaiken. Ennen joulua kuuraan ja siivoan. Jouluna ruokin ja palvelen. Joulun jälkeen taas siivoan. Ehkä tänä vuonna menenkin vain mökille. Otan mukaan jotain syötävää ja juotavaa ja kynttilöitä, ehkä jotain koristeita. Mies järkätköön joulun muille, jos haluaa.
Kommentit (18)
Itse menen ulkomaille tuttavan luo . Olen niin kyllästynyt odottamaan että suku kutsuu minut joulunviettoon, ei kokiksi.
Oiva ratkaisu, onnittelut! Mää oon yksin kämpillä mut jos ois mökki niin varppina oisin siellä. Hyvää Joulua! Muista ottaa villasukat, shaali, kirja ja suklaakonvehtiloita mukaan;)
Varmasti olisi hyvä joulu. Joulunhan kuuluisi olla juuri rauhoittumisen aikaa.
Minun äitini oli aikoinaan samanlainen. Kerran se sitten ilmoitti, ettei enää järjestä sukujoulua. Sisareni siihen, että onkin vaivattomampaa viettää joulua lasten kanssa kotona. Minä sanoin lähteväni etelään.
Äitimme oli aika häkeltyneen näköinen.
Netflix ja villasukat jalkaan. Niistä on mun joulu tehty.
Samoin. Kuten joulusta 1997 lähtien. Ja muutkin päivät vuodesta, mitä joskus kirkolla pyöräilen jos kahvi loppuu.
Onko sulla ap lapsia? Kenelle sä joulua joudut passaamaan? Mikset vaan puhu miehellesi että sinäkin haluat nauttia etkä raataa?
Vierailija kirjoitti:
Minun äitini oli aikoinaan samanlainen. Kerran se sitten ilmoitti, ettei enää järjestä sukujoulua. Sisareni siihen, että onkin vaivattomampaa viettää joulua lasten kanssa kotona. Minä sanoin lähteväni etelään.
Miten se joulu silloin meni? Olitteko kaikki enemmän onnellisia?
Vierailija kirjoitti:
Sinun äitisi oli siis eläkeläinen, joka halusi aikuiset lapset ja lapsenlapset luokseen.
Ap on lapsiperheen äiti, joka joutuu tekemään kaiken, kun mies ei tee mitään, vaan haluaa päästä valmiiseen pöytään.
Hieman eroa näillä.
Ap kannustan toteuttamaan suunnitelman. Mies hankkikoon lahjat kaikille ja ruuat myös, sekä siivotkoon.
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla ap lapsia? Kenelle sä joulua joudut passaamaan? Mikset vaan puhu miehellesi että sinäkin haluat nauttia etkä raataa?
Kannustan minäkin puhumaan. Veikkaan tosin, että ap:n mies on sitä lajia, että ei tee mitään kotitöitä, eikä huolehdi lapsistaan, vaikka siitä kuinka puhuisi.
Vierailija kirjoitti:
Netflix ja villasukat jalkaan. Niistä on mun joulu tehty.
Mulle riittää Oululaisen jälkiuunipalat, Oivariini ja lähikaupan itse tehdyt graavilohiviipaleet. Hyviä juustoja vanhasta kauppahallista ja runsaasti hyvää punaviiniä. Ah, viiden päivän viikonloppu...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se joulu silloin meni? Olitteko kaikki enemmän onnellisia?
Uskon, että minä ja sisareni olimme, äiti tuskin. Seuraavana jouluna sisareni sitten järjesti joulun, johon kutsui sekä äitimme, että minut. Näin on sitten mennyt jo vuosikymmenen. Äitiämme selvästi edelleen pännii, ettei hän ole joulun keskipiste vaan sisareni. Kovin ainakin yrittää työnjohtajan roolia ottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun äitisi oli siis eläkeläinen, joka halusi aikuiset lapset ja lapsenlapset luokseen.
Ap on lapsiperheen äiti, joka joutuu tekemään kaiken, kun mies ei tee mitään, vaan haluaa päästä valmiiseen pöytään.
Hieman eroa näillä.
Ap kannustan toteuttamaan suunnitelman. Mies hankkikoon lahjat kaikille ja ruuat myös, sekä siivotkoon.
Luin aloituksen muutaman kerran, enkä huomannut siinä puhuttavan lapsista mitään.
Älä nyt vielä mökille lähde ap. Nyt on lokakuun alku ja jouluun on pitkästi vielä aikaa. Tuskin sinä huhtikuun alussa rupeat valmistelemaan juhannusta.
Tee kuten minä. Minä palvelin ja ruokin monta joulua miestä ja kaikkia enkä juuri kiitosta saanut. Kerran sitten kaksi vuotta sitten jouluna ilmoitin kaikille että lähden lomalle ennen joulua kahdeksi viikoksi. Sukulaiset ja mies ja lapset oli aivan paniikissa.
Sanoin aika tylysti että saatte järjestää itse joulunne koska ei ole juuri kiitosta kuulunut. Minä lähdin kreikkaan kahdeksi viikoksi. Kun tukin takas niin ei ollut juuri kukaan tehnyt joulun eteen mitään. Sööivät kuulemma tavallista ruokaa.
On se kumma kun ap ei uskalla keskustella asioista edes oman miehen kanssa.