Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kesäloma ja ero

Vierailija
26.05.2015 |

Hei.Nyt tartteis vähän neuvoja ja näkökulmaa miten tässä menetellä.Ollaan mies ja pienet lapset kesälomareissulla hänen kotiseudullaan ja nyt mies ilmoitti haluavansa erota.Etelänmatkalle ollaan lähdössä tälle viikkoa.Kaikki tuli täysin yllättäin,voi sanoa että samaksi mieheksi en häntä enää tunnista.Kamalaa syyttelyä ja sättimistä ollut kolme päivää ja tänään sitten tämä pommi niskaan.Nyt mies todella vihainen kun kerroin asiasta hänen vanhemmilleen(ollaan siis heidän luona kylässä) Mutta en voi kulkea toisten luona vieraana,kuin haamu,itkeneillä silmillä. Perunko omalta osaltani matkan,vai lähdenkö mukaan lasteni takia?Kovasti ollaan matkaa odotettu ja nytkö jättäytyisin matkasta pois?Shokkitilassa taidan olla ja siksi oli pakko hänen vanhemmillekin tästä avautua,teinkö täysin väärin?Auttakaa hiukan:(

Kommentit (67)

Vierailija
1/67 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu ja taksi :)

Vierailija
2/67 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten menee ap?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/67 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen sitä mieltä, että otat sen auton ja ajat kotiin, mies jääkööt sukuloimaan ja hoitakoot itsensä kaupunkiin. Lomalle lähdet sinä lasten kanssa, lapsille ei tuoteta pettymystä ja iskä jää kaupunkiin. Loman jälkeen eropaperit vetämään - mies saisi hoitaa sen asian, kun kerran erota haluaa!

Vierailija
4/67 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

55, pistä rahaa itsellesi syrjään tulevaisuutta varten. Oletko ihan varma ettei mies pyytänyt sua jäämään siksi, että kusettaa vaan rahat syrjään...ole varovainen. Pieninä nostoina. Lukolliseen salaiseen peltirasiaan....mä en silti jäisi, enkä jäänytkään. Mun mies jäi kiinni maksullisista naisista. Meillä oli muitakin miehestä johtuvia ongelmia, olin ollut pitkämielinen ja yrittänyt lasten takia. Otin lapset ja lähdin.

Nykyisin olen uusissa naimisissa ja odotan neljättä lastani, iltatähteä, ja uusi mies kohtelee minua hyvin, olen onnellinen vuosien surun ja ahdistuksen jälkeen. Entisen kanssa asiat sujuvat. Olen onnellinen, etten jäänyt siihen mielenterveyttäni menettämään, kun ymmärsin mikä lattiarätin arvo minulla oli.

Vierailija
5/67 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 00:57"]

Samaa minäkon mietin,eikö olisi voinut odottaa reissun yli.Sanoi vain kylmästi,ettei sillä ole mitään merkitystä..Joo,enpä olisi uskonut tätä tapahtuvan.Huomenna oli tarkoitus mennä hänen toisten sukulaisten luokse yötä olemaan.Kysyin kuinka siellä voisin esittää,kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan,sanoi mies että samanlainen hapannaama olen aina. Hänelle oli ok että reissun jätän väliin,mutta hänen hoiteisiin ei voi lapsia nyt laskea. Ap

[/quote]

Siis...eikö tässä nyt ainoa oikea vaihtoehto ole, että sinä lähdet reissuun lastesi ja jonkun kaverisi/äitisi/siskosi kanssa?

Voimia ap! Et todellakaan tehnyt väärin kun puhuit asiasta appivanhemmille. Mies vaikuttaa olevan aika sekaisin siitä, mikä on sopivaa ja mikä ei.

Vierailija
6/67 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 13:33"]

55, pistä rahaa itsellesi syrjään tulevaisuutta varten. Oletko ihan varma ettei mies pyytänyt sua jäämään siksi, että kusettaa vaan rahat syrjään...ole varovainen. Pieninä nostoina. Lukolliseen salaiseen peltirasiaan....mä en silti jäisi, enkä jäänytkään. Mun mies jäi kiinni maksullisista naisista. Meillä oli muitakin miehestä johtuvia ongelmia, olin ollut pitkämielinen ja yrittänyt lasten takia. Otin lapset ja lähdin.

Nykyisin olen uusissa naimisissa ja odotan neljättä lastani, iltatähteä, ja uusi mies kohtelee minua hyvin, olen onnellinen vuosien surun ja ahdistuksen jälkeen. Entisen kanssa asiat sujuvat. Olen onnellinen, etten jäänyt siihen mielenterveyttäni menettämään, kun ymmärsin mikä lattiarätin arvo minulla oli.

[/quote]

Olen jo laittanut useamman vuoden ajan rahaa syrjään salaiselle pankkitililleni, käteistalletuksina tietysti. En ole eilisen teeren poika :) Ei mies pysty laittamaan omaan syrjään rahaa, tiedän sen, en ala nyt erikseen selittämään mistä tiedän sen. Minulla on keino laittaa rahaa koko ajan hieman syrjään niin että mies ei edes tajua, että saan koko ajan jostain rahaa, jota laitan jemmaan.

Kiinteä omaisuus on meillä yhteisissä nimissä eli mies ei voi esimerkiksi myydä yksin taloa ja pimittää niitä rahoja.

-55

Vierailija
7/67 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En ole ikinä nalkuttanut ja olen passannut miehen niin että hänelle riitti vain olla ja elää. Pesin ja silitin pyykit, pakkasin jopa miehen työevää lounasrasiaan."

Kävikö koskaan mielessä, että mies olisi halunnut sinun olevan hänelle vaimo eikä äiti?

Vierailija
8/67 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 13:38"]

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 00:57"]

Samaa minäkon mietin,eikö olisi voinut odottaa reissun yli.Sanoi vain kylmästi,ettei sillä ole mitään merkitystä..Joo,enpä olisi uskonut tätä tapahtuvan.Huomenna oli tarkoitus mennä hänen toisten sukulaisten luokse yötä olemaan.Kysyin kuinka siellä voisin esittää,kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan,sanoi mies että samanlainen hapannaama olen aina. Hänelle oli ok että reissun jätän väliin,mutta hänen hoiteisiin ei voi lapsia nyt laskea. Ap

[/quote]

Siis...eikö tässä nyt ainoa oikea vaihtoehto ole, että sinä lähdet reissuun lastesi ja jonkun kaverisi/äitisi/siskosi kanssa?

Voimia ap! Et todellakaan tehnyt väärin kun puhuit asiasta appivanhemmille. Mies vaikuttaa olevan aika sekaisin siitä, mikä on sopivaa ja mikä ei.

[/quote]

Joo, en mäkään miehenä ymmärrä mikä tuossa appivanhemmille kertomisessa hiertää. Ilmoitat nyt sille idarille, että lähdet skidien kanssa sille matkalle eikä hän ole tervetullut mukaan. Pitäisi mennä läpi, jos äijä ylipäätään pystyy ajattelemaan aikuisen tavoin (ja jos ei niin sitten kantsii pistää kiertoon joka tapauksessa). Sitten vaan joku mukava ihminen matkaseuraksi ja hyvää lomaa! Pää pystyyn - pääset tästä shaissesta voittajana.

Vierailija
9/67 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 13:25"]

Minä olen sitä mieltä, että otat sen auton ja ajat kotiin, mies jääkööt sukuloimaan ja hoitakoot itsensä kaupunkiin. Lomalle lähdet sinä lasten kanssa, lapsille ei tuoteta pettymystä ja iskä jää kaupunkiin. Loman jälkeen eropaperit vetämään - mies saisi hoitaa sen asian, kun kerran erota haluaa!

[/quote]

Veikkaanpa, että ap on niitä naisia, joiden mies ei ole antanut hänen ajaa ajakorttia.

Vierailija
10/67 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 13:50"]

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 13:25"]

[/quote]

Veikkaanpa, että ap on niitä naisia, joiden mies ei ole antanut hänen ajaa ajakorttia.

[/quote]

Kenen nimissä auto on? Jos auto on miehen nimissä kokonaan niin ei ap sitä voi vain ottaa ja lähteä, juridinen fakta.

Vierailija
11/67 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta vaikuttaa, että ap on vähän tossun alla. Mutta ei tuossa nyt ole muuta järkevää vaihtoehtoa kuin lähteä lasten kanssa tuolta sukuloimasta, mieshän voi jäädä sinne ihan keskenään. Ja lähde lomamatkalle lasten kanssa ilman miestä, hävität vaikka sen matkaliput jos ei muu auta. Jos lähdette yhdessä niin lapset joutuvat kärsimään jatkuvasta riitelystä, koska riidoilta tuskin tulisitte välttymään.

Vierailija
12/67 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

63, julkinen liikennekin on onneksi keksitty.

Vierailija
13/67 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teit ihan oikein. Jos mies haluaa yhtäkkisesti erota niin kyllä silloin sinulla on oikeus tunteisiin ja sekavaan oloon. Pidä itsestäsi huolta nyt <3

Vierailija
14/67 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia. Ero ei oo kaukana täälläkään ja joka ilta sama homma.

Vierailija
15/67 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva mies kun tuollaisessa tilanteessa ilmoittaa.

Vierailija
16/67 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea tilanne kieltämättä tuo etelän reissuun lähtö...eipä käy kateeksi tilannettasi.

Vierailija
17/67 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdenkö matkalle vai mitä teen? Mies antoi ymmärtää että voi sortua matkalla houkutuksiin!Siinäpä menee,mutta kuinka pidän itseni reissussa kasassa?En eläissäini tätä olisi uskonut,eniten harmittaa lasten puolesta.
Ap

Vierailija
18/67 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sortua houkutuksiin...? No, tuossa tilanteessa en päästäisi lapsiakaan reissuun :( Kurja juttu, mutta lähdet myöhemmin sitten lasten kanssa yhdessä. Voimia!

Vierailija
19/67 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäiset lapset? Mitä olette heille jo kertoneet erosta? Tai miten aiotte asian hoitaa? Itse en missään nimessä lähtisi tuollaisen pullopersesian kanssa minnekään reissuun tossa vaiheessa. Vielä uhkailee jollain houkutuksilla: ootko oikeesti 15-vuotiaan kanssa naimisissa!?

Vierailija
20/67 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olitte menossa perheenä reissuun ja nyt miehes on menossa "naisiin", huhhei. Miten voisit sitten päästää miehen lapsien kanssa reissuun jos miehellä "houkutukset" mielessä? minkä ikäisiä lapsia teillä on?