Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päivi Räsäsen oikeudenkäynti on hyvä esimerkki siitä että Suomi ei ole valmis sananvapauteen. Oletteko huomanneet, että Suomessa ei saa olla "väärää mieltä" tietyistä asioista???

Vierailija
24.01.2022 |

Esimerkiksi homoudesta täytyisi tykätä ja rokotteista myös. Kristillisiä arvoja pitäisi kavahtaa, mutta kaikenlaiset meediot on in.

Mun mielestä sananvapauteen ja mielipidevapauteen kuuluu nimenomaan se, että asioista saa ihan aidosti olla sitä mieltä kuin itse on ja sen saa myös tuoda esiin seuraamuksitta.

Onneksi Päivi Räsänen todetaan oikeudessa syyttömäksi. Muussa tapauksessa Suomessa olisi miljoonia laittomia kirjoja nimeltä Raamattu.

Kommentit (3444)

Vierailija
3081/3444 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nythän ovat poliisitkin saaneet potkuja. Tähän se yleisvainoaminen ja kaikesta loukkaantuminen johtaa. Ei kukaan ole turvassa stasimaisessa valvontayhteiskunnassa.

En ole poliisi enkä edes puoliso, suvussanikaan ei tiettävästi ole poliiseja.

Voi kun kamalaa, kyllä poliisin pitäisi saada olla rauhassa ulkomaalaisvihamielinen.

Ja levittää yksityisyyden suojaan kuuluvia tietoja wa-ryhmissä. Kyllä taas on sananvapautta loukattu!

Vierailija
3082/3444 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomen kuvalehti 28.1 uutisviikko. "koen, että puheet, joita olen puhunut, ovat lähteneet ihan kunnioituksesta ja rakkaudesta lähimmäistä kohtaan". Näin lausui Räsänen saapuessaan käräjäoikeuteen. En kyllä itse saa hänen puheitaan millään ilveellä käännettyä kunnioitukseksi ja rakkaudeksi.

Kunniottavasti ja rakkaudella kerron sinulle, että sinä elät häpeällistä ja syntistä elämää ja joudut sen myötä helvettiin.

Aha. No kiitos. Rakkaus vastaanotettu.

Etkö itse koskaan ohjaa lapsiasi, rakkaudella? Toki Päivi ei ole homojen äiti, mutta ideana.

Rakkaudella kyllä, en häpäisemällä tai pelottelemalla tai alentamalla.

Käsi sydämellä, onko Päivin sanat pelottaneet homoja? 

Minä kärsin suuresta kadotuksen pelosta lapsena ja nuorena. Joten kyllä. Sananvastuu maallisessa yhteiskunnassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3083/3444 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AutistiAatu kirjoitti:

Uskonnon nimissä/nimeen saa tehdä AIVAN mitä tahansa, sairasta 🤮

Sekopää hihhulit🙄

Tiede on totuus👨‍🔬

-Omega

Siellä tiedeuskovainen, hihhuli sinäkin :)

Sana "tiedeuskovainen" on täydellinen oksymoroni. Ensinnäkin, tiede ja tieto on uskon polaarinen vastakohta. Toiseksi, tieteessä ei ole mitän dogmatiikkaa minkä mukaan uskoa. Kolmanneksi, painovoimateoriaa ei kiinnosta vitunkaan vertaa uskotko siihen vai et, mutta jos astut jyrkänteeltä alas niin putoat juuri täsmälleen sen ennustamalla tavalla.

Vierailija
3084/3444 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomen kuvalehti 28.1 uutisviikko. "koen, että puheet, joita olen puhunut, ovat lähteneet ihan kunnioituksesta ja rakkaudesta lähimmäistä kohtaan". Näin lausui Räsänen saapuessaan käräjäoikeuteen. En kyllä itse saa hänen puheitaan millään ilveellä käännettyä kunnioitukseksi ja rakkaudeksi.

Kunniottavasti ja rakkaudella kerron sinulle, että sinä elät häpeällistä ja syntistä elämää ja joudut sen myötä helvettiin.

Etkö itse koskaan ohjaa lapsiasi, rakkaudella? Toki Päivi ei ole homojen äiti, mutta ideana.

Miksi ihmeessä luulet että homot tarvitsevat uskovaisia holhoamaan elämäänsä?

No tää on sitten jo aivan toinen keskustelu :) Eivät ehkä tarvitsekaan.

Muistutan vielä, et Päpen twiitti kohdistui kirkkoon. 

Jep. Ja se pitkä blogiteksti oli kirjoitettu kristityn yhteisön kanavalle.

Vierailija
3085/3444 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rakkaudella kyllä, en häpäisemällä tai pelottelemalla tai alentamalla.

Käsi sydämellä, onko Päivin sanat pelottaneet homoja? 

Minä kärsin suuresta kadotuksen pelosta lapsena ja nuorena. Joten kyllä. Sananvastuu maallisessa yhteiskunnassa.

Lisäys: onneksi sain sitten ateistisen herätyksen. Elämä on ollut onnellista ja pelosta vapaata.

Vierailija
3086/3444 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sivulauseessa vain tuotiin homojen syntisyys ja häpeällisyys esiin. Ei malttanut olla vähän näpäyttämättä kun tilaisuus tuli?

Vierailija
3087/3444 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos Päivi tuomitaan, pitää muidenkin uskontojen homokielteiset vetää oikeuteen yhtä lailla!

Takaan sinulle, että jokainen ministeritason henkilö joka esittää homoseksuaalisten olevan sairaita ja kehitysvammaisia tullaan vetämään oikeuteen ihan uskontotaustasta riippumatta.

Vierailija
3088/3444 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te jotka haukutte Räsästä ja muita uskovaisia sairaiksi. Sanoisitteko näin päin naamaa? Kai meillä jokaisella on uskovaisia tuttavia kuitenkin. Minä en ainakaan sanoisi rumasti kenellekään, ajattelin mitä tahansa. 

Käsi sydämellä, onko nimettömänä solvailu netissä teistä oikeasti sopivaa käytöstä? Minusta ei. Saa ajatella vaikka kuinka hullusti, mutta ei se välttämättä sairaaksi tee. Nimittely ja diagnoosien teko ei ole fiksua.

yksi ateisti joka toivoo hyvää käytöstä ihan jokaiselta, maailmankatsomukseen katsomatta

Kyllä sanoisin sairaaksi päin naamaa sillä mihinkään uskontoon vetoen en hyväksy sitä ettei ihminen saa rakastua ja rakastaa sitä ketä tahtoo sukupuolta katsomatta. 

Alaikäistäkin? 

Suomessa saa laillisesti nus sia 16-vuotiaita, Ruotsissa 15-vuotiaita. Monissa äh lämimaissa ei edes ole mitään suojaikärajaa kunhan naimisissa ollaan.

Jos nyt kolme on monta. Bahrain, Saudi-Arabia ja Iran (joka ei edes ole ”ählymaa”). Saudeissa ja Iranissa on sitten kyllä naimisiinmenolle ikärajat.

Entäs Irak?

Irakissa suojaikäraja on 18 vuotta.

Näköjään, googlehan sen kertoi. Ja samalla:

In Brazil, Colombia and Ecuador, the age of consent is 14, regardless of gender or sexual orientation.

Kaikki vahvasti kristillisiä valtioita. Samoin kuten vaikkapa Saksa, Unkari ja Bulgaria.

Mitäs tästä opimme? Jos haluat laittaa tikkaria varhaisteiniin kannattaa olla kristitty.

Lapsivaimot ovat todellisuutta esim. Lähi-idässä.

Voit laittaa tikkarisi lapseen/teiniin naimalla hänet.

”Over 650 million women alive today were married as children.”

-Girls not Brides

Näitähän on jo Suomessakin:

Imaami: 13 vuotta hyvä ikä avioitua

Aamulehden mukaan Suomessa on satoja epävirallisia, pelkästään islamin lakeihin perustuvia avioliittoja. Osassa liitoista vaimot ovat olleet alaikäisiä.

Lehden haastattelema Suomen Islamilaisen yhdyskunnan imaami Chehab Khodr kertoo itse pidättäytyvänsä vihkimisissään vain Suomen laissa. Hän kertoo vihkineensä 14-vuotiaan muslimitytön avioliittoon Helsingissä vuonna 1996. Sulhanen oli 20-vuotias.

Näistä ei kohua näy, ei kuulu.

Chehad Khodr on kuollut yli 10 vuotta sitten, joten et sinä enää häntä käräjille saa 26 vuotta vanhasta asiasta.

Mitä sitten? Meillä on edelleen näitä lapsia naitettuina. Aikoinaan tämän imaamin puheisiin tai lapsiavioliittoihin ei kukaan puuttunut pöhisemällä ja paheksumalla, saati syytteillä, kuten nyt.

Vierailija
3089/3444 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et varmaan saa. Kuitenkin oikeuden täytyy tutkia muista lähteistä, kuin vain yleiseltä mielipiteeltä, mitä tässä on taustalla, mitä on haettu. Jos syytetään kiihotuksesta kansanryhmää vastaan, pitää voida osoittaa, että siihen todella on pyritty, jotta tuomio saadaan. PR. kertoo, että hänen motiivinsa ovat kaikkea muuta kuin vihaa. Ja motiivi myös vaikuttaa jutun vakavuuden arviointiin.

Tämäkin on varmaan sanottu 100 kertaa tässä ketjussa, mutta toistelenpa minäkin...

Olen samaa mieltä kyllä jonkun edellisen kanssa, tämä ketju alkaa olla tylsää eipäs- juupastelua ja toisten haukkumista. Mutta niinhän nämä palstajutut aina.

Varmasti syntiseksi ja häpeälliseksi kutsumisessa on ollut tavoitteena saada ihmiset suhtautumaan homoihin syrjimättä, tavallisina ja kunniallisina kansalaisina, yhdenvertaisuuden nimissä. Jollain logiikalla.

Päivi, noin tuhat kertaa: "Me kaikki olemme syntisiä. Kaikki olemme yhtä arvokkaita. Kaikkia tulee kunnioittaa."

Syntiseksi sanominen ei ole kristitylle mikään loukkaus, vaan jokapäiväistä faktaa, realiteettiä. 

Ei-kristitylle se on.

Vierailija
3090/3444 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minkä muun yksittäisen ”synnin” harjoittajien elämän Räsänen on häpäissyt julkisesti homojen lisäksi? Kun syntiä nyt on kaikki ja kaikkialla, niin luulisi löytyvän esimerkkejä. Vai kohdistuuko kiinnostus vain homouteen, koska siitä synnistä ei ainakaan ilmeisesti itse kärsi? Saa pitää kultakruununsa mutta tuomita muita.

Vierailija
3091/3444 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se synti-sana teitä noin loukkaa ja siitä häväistytte, jos ette edes usko moisen asian olemassaoloon?

Vierailija
3092/3444 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten te jotka ette usko syntiin eli pahoihin tekoihin selitätte lapselle ihmisen pahat teot? Eikö ole vähän hankalaa joutua esittämään täydellistä koko ajan? Muutenhan lapsi musertuu, jos kuulee että voi olla pahoja tekoja tai ajatuksia. Ei, pikemmin tuollainen "virtahepo olohuoneessa" sairastuttaa.

Mitä aktuaalista vıttua sinä oikein lässytät? Ihmisten pahat teot selitetään niin, että jotkut ihmiset tekevät pahoja tekoja. Ei tämä nyt niin vaikeeta oo, hei!

Vierailija
3093/3444 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et varmaan saa. Kuitenkin oikeuden täytyy tutkia muista lähteistä, kuin vain yleiseltä mielipiteeltä, mitä tässä on taustalla, mitä on haettu. Jos syytetään kiihotuksesta kansanryhmää vastaan, pitää voida osoittaa, että siihen todella on pyritty, jotta tuomio saadaan. PR. kertoo, että hänen motiivinsa ovat kaikkea muuta kuin vihaa. Ja motiivi myös vaikuttaa jutun vakavuuden arviointiin.

Tämäkin on varmaan sanottu 100 kertaa tässä ketjussa, mutta toistelenpa minäkin...

Olen samaa mieltä kyllä jonkun edellisen kanssa, tämä ketju alkaa olla tylsää eipäs- juupastelua ja toisten haukkumista. Mutta niinhän nämä palstajutut aina.

Varmasti syntiseksi ja häpeälliseksi kutsumisessa on ollut tavoitteena saada ihmiset suhtautumaan homoihin syrjimättä, tavallisina ja kunniallisina kansalaisina, yhdenvertaisuuden nimissä. Jollain logiikalla.

Päivi, noin tuhat kertaa: "Me kaikki olemme syntisiä. Kaikki olemme yhtä arvokkaita. Kaikkia tulee kunnioittaa."

Syntiseksi sanominen ei ole kristitylle mikään loukkaus, vaan jokapäiväistä faktaa, realiteettiä. 

Onko hän joskus kutsunut omaa syntistä elämäänsä häpeälliseksi? Osoittanut tuntevansa häpeää synneistään? Eikö häpeällisyys ja julkinen häpäiseminen koske muiden kuin seksuaalivähemmistöjen ”syntejä”?

Syntiset teot ovat häpeällisiä.

Ei ole. Ensinnäkään, mitään "syntiä" ei ole olemassakaan. Toiseksi, mikään teko, joka tehdään kaikkien täysikäisten ja oikeustoimikelpoisten osallistujien suostumuksella ja joka ei riko mitään lakeja ei myöskään ole millään tapaa häpeällistä.

Vierailija
3094/3444 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se synti-sana teitä noin loukkaa ja siitä häväistytte, jos ette edes usko moisen asian olemassaoloon?

Toi on vähän kuin sanoisi, että eihän huorittelu voi ketään loukata ja v*tuttaa jos ei ole oikeasti maksullinen nainen. Häpäisy-yritys tuppaa loukkaamaan aina, oli siinä perää tai ei.

Vierailija
3095/3444 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitten? Jos minä kirjoitan muukalaisvastaisen manifestin, niin se ei ole millään tapaa lieventävä tekijä että kirjoitin sen äärioikeistolaiselle sivustolle.

Vierailija
3096/3444 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päivin tarkoitus on samankaltainen kuin jos sanoisi, että älä polta, se ei ole terveellistä. 

En siis ota nyt kantaa siihen, onko Päivi oikeassa vai ei, mutta yritän selittää, miten hän asian tarkoittaa. Hänhän itse sanoo haluavansa hyvää, ja kyllä hän siinä on ihan vilpittömän oloinen. 

Tai ehkä tupakkavertaus oli huono. Parempi olisi ehkä verrata johonkin, jonka jonka terveellisyydestä ollaan monta mieltä, kuten soijaan. Tai vaikka lihansyöntiin, levittäen sanaa, että se on epäeettistä tai epäterveellistä (tai vegaaniuteen, että epäterveellistä.)

Vierailija
3097/3444 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan samalla tapaa kuin minkä tahansa loukkaavan ja häpäisytarkoituksessa käytetyn sanan kohdalla.

Vierailija
3098/3444 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitten? Jos minä kirjoitan muukalaisvastaisen manifestin, niin se ei ole millään tapaa lieventävä tekijä että kirjoitin sen äärioikeistolaiselle sivustolle.

Niinpä. Eikös Halliskin ole tuomittu scripta-kirjoituksistaan.

Vierailija
3099/3444 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivillä on vaan ikävä tapa "julistaa" omaa uskoaan siten, että se on se ainoa totuus ja samalla tuomita sitten ne jotka eivät elä hänen "totuutensa" mukaisesti. 

Päivi voisi ilmaista mielipiteensä vähän eri tavalla, esim. että hän uskoo raamatun oppeihin ja siksi ei hyväksyy vain heterosuhteet. Eli oman mielipiteensä voi ilmaista sivistyneestikin. 

Itse en voi kun ihmetellä näitä Päivin tyyppisiä ihmisiä, jotka niin sokeasti uskoo johonkin asiaan ja vielä kuvittelevat, että heidän velvollisuus on jotenkin julistaa sitä sitten myös muille ainoana oikeana asiana. 

Aivan kuten r a u H a n u s k o n t o, mutta heille ei ole mitään seuraamuksia.

Vierailija
3100/3444 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen keskittyköön omiin synteihinsä. Ja vain laittomuuksissa sekaantukoon muiden asioihin. Ja laki perustulo on maalliseen eikä uskonnollisiin. Ei Raamattuun, ei Koraaniin yms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yksi