Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos lapsi kutsutaan mukaan lomamatkalle, mitä pitää maksaa?

Vierailija
24.01.2022 |

Ekaa kertaa tällainen tilanne. Lapsi siis kutsuttu mukaan kaverin perheen mökkilomalle. Vuokramökki mutta lapsen mukanaolo ei vaikuta mökin kokoon.

Mitäköhän minun odotetaan korvaavan? Pakkaanko mukaan ruokakassin, annanko rahaa "lapsen osuuden" mökkiin ostettavista ruuista? Ja rahaa sitä varten jos käyvät ulkona syömässä. Vai miten te toimitte?

Kommentit (88)

Vierailija
1/88 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelen kutsujan kanssa. Ei se sen vaikeampaa ole. Varmaan pitää muutenkin avata suu, pitääkö ottaa oma pyyhe, petivaatteet, onko siellä pesukone vai pakataanko koko lomalle vaatteet, eikä pesu mahdollisuutta. Toki voit lähettää vain niillä vaatteilla mitkä on päällä, sit se nukkuu kovalla kuistin lattialla ja on ilman ruokaa.

Maalaisjärki!!!

Vierailija
2/88 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyisin näiltä kutsujilta (aikusilta siis), että miten asia järjestetään, kun teillä ei ole kokemusta tämmöisistä reissuista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/88 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastavuoroisuus. Omaa rahaa juurikin ulkona syömisiin ja kohteessa esim herkkuihin.

Sitten toki hankalampaa, jos te ette kutsu mukaan koskaan ketään. Keskustelisin perheen kanssa.

Vierailija
4/88 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitteko vastata kysymykseen, ettekä alkaisi haukkua...

ap

Vierailija
5/88 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokarahaa

Tosin kerran meillä oli hyvin nirso lapsi viikon vieraana, silloin toivoin että olisi tuonut omat ruuat.

Vierailija
6/88 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Enkö minä vastannut ja haukuinko minä?

2

Vierailija
7/88 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minä kutsuisin lapsen kaverin lomalle en kyllä

odottaisi mitään rahallista osallistumista, maksaisin kyllä hissiliputkin ym. mitä kuluja nyt voisi olla.

Parasta tietysti kysyä, vaikka että onko suunnitteilla sellaisia aktiviteetteja joihin pitäisi varata rahaa.

Vierailija
8/88 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyisin näiltä kutsujilta (aikusilta siis), että miten asia järjestetään, kun teillä ei ole kokemusta tämmöisistä reissuista. 

Ei se oikein noinkaan toimi. Vai kysyykö joku oikeasti "tarviiko meidän antaa jotain ruokarahaa?"

Ennemmin arvioi mitä lapsen kuluihin voisi mennä ja lykkää vaikka viisikymppisen niille vanhemmile.

Vierailija
9/88 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyse hiihtolomareissusta niin rahaa mukaan hissilippuja, mahdollisia välinevuokria, uimahallia, rinnekahviloita, ravintolaruokailuja jne.varten.

Mökkivuokraan en osallistuisi, ovat varmaan kutsuneet että omalla lapsella ois ikäistään seuraa.

Kysymällä perheeltä asia selviää.

Vierailija
10/88 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Mitäh?! Kuka sinua nyt on haukkunut? Pistä netti kiinni, jos noin herkillä olet.

Vierailija
11/88 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet laittamassa lapsesi toisen perheen mukaan mökkilomalle, niin oletettavasti tunnet tämän toisen perheen sen verran hyvin, että voit kysyä suoraan heiltä? Jos ovat sikarikkaita, eivätkä pihejä (nämä kaksi asiaa ei läheskään aina kulje käsi kädessä), eivät välttämättä halua sinulta mitään.

Kysy, onko tarkoitus käydä jossain ravintolassa syömässä tms., ja annat sitä varten rahaa mukaan. Tai vähintäänkin annat lapselle omat karkki- ja jäätelörahat (jos on vaikka sellainen paikka, missä lapsilla on keskenään mahdollisuus käydä kiskalla).

En tarjoaisi rahaa bensoihin tai mökkivuokraan, jos aloite lapsesi mukaan ottamiseen on tullut heiltä.

Joka tapauksessa laitat kuitenkin mukaan lapselle petivaatteet, pyyhkeet ja tarpeeksi puhtaita vaatteita koko ajaksi.

Vierailija
12/88 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä varmaan tekisin niin että kysyisin siltä kutsujalta että mitä lapsi tarvitsee mukaan (pyyhe, liinavaatteet, minkälaista vaatetusta(eli mitä aikovat siellä mökillä tehdä)). Kysyisin sitten myös mikä olisi lapsen osuus vuokrasta ja ruuista, maksaisin sen sit jos pyytävät tai mitä ikinä sovitaankaan(esim ruuat jälkikäteen).

Vierailija
13/88 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin ruokarahaa. Ehkä satasen?

Vierailija
14/88 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se oikein noinkaan toimi. Vai kysyykö joku oikeasti "tarviiko meidän antaa jotain ruokarahaa?"

Ennemmin arvioi mitä lapsen kuluihin voisi mennä ja lykkää vaikka viisikymppisen niille vanhemmile.

Miksei voi kysyä, että me kun ei olla aikaisemmin laitettu lasta vieraaksi lomareissulle, niin ei tiedetä kuinka näissä on paras toimia, miten te haluatte asian hoituvan? Ei kai se mitään auta, jos joku aivan muu sanoo, että miten heillä on aina nämä hoidettu tai miten ei ainakaan. 

Vierailija
15/88 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sopisin ruokarahan suuruudesta ja sitten rahaa aktiviteetteihin ja vähän ylimääräistä jos lapsi itse haluaa ostaa karkkia (tarjoaa myös kaverilleen) tai matkamuiston. Eli pitää sopia aikuisten kesken mitä aikovat tehdä ja miten syödä.

Ja toki se varustelista myös.

Vierailija
16/88 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä loukkaantuisin, jos vain löisi minulle setelin kouraan kysymättä mitä toiveita meillä olisi osallistumisen suhteen. Itse kutsumme ihan pyyteettömästi lapselle kaveri seuraksi.

Vierailija
17/88 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ajattelisin, että maksan mahdolliset aktiviteetit lapseni osalta ja annan hänelle käyttörahaa mukaan, jolla sitten maksaa ulkonasyömisiä jne. Mutta pakkohan se olisi kysyä hieman tarkennusta mitä on suunnitelmissa. Mökkiloma korvessa vai laskettelukeskuksessa, kuinka paljon on rahan käyttömahdollisuuksia ylipäätään.

Vierailija
18/88 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oletko laittamassa lapsesi tuntemattoman perheen mukaan jos et voi keskustella asiasta suoraan heidän kanssaan? Perheillä on erilaisia rahatilanteita, ja vastaus riippuu varsin paljon siitä, onko ko. perheellä varaa yhteen ylimääräiseen siellä lomalla ja mitä siellä on tarkoitus tehdä. Onko maksullisia aktiviteetteja? Jos on, niin maksat oman lapsesi osalta ne (ravintolaruuat, hiihtohissiliput, vesipuisto- tai huvipuistoliput jne).

Vierailija
19/88 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan supernoloa kysyä että haluatteko jotain rahaa lapsemme kuluihin. Kyllä sitä pitää tarjota kysymättä. Kieltäytyvät jos kieltäytyvät mutta ei tuollaista herranen aika ole tapana kysyä vaan tarjotaan sopivaksi katsottua summaa.

Vierailija
20/88 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et kysy tarviiko antaa, vaan kysyt paljonko annat? Jos sitten vastaus on nolla, niin sitten on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kaksi