Jos lapsi kutsutaan mukaan lomamatkalle, mitä pitää maksaa?
Ekaa kertaa tällainen tilanne. Lapsi siis kutsuttu mukaan kaverin perheen mökkilomalle. Vuokramökki mutta lapsen mukanaolo ei vaikuta mökin kokoon.
Mitäköhän minun odotetaan korvaavan? Pakkaanko mukaan ruokakassin, annanko rahaa "lapsen osuuden" mökkiin ostettavista ruuista? Ja rahaa sitä varten jos käyvät ulkona syömässä. Vai miten te toimitte?
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko tökeröä hakea tosiaan kuohuviinipullo vanhemmille? Vai onko siihen alkoholiinkin erilaisia suhtautumisia?
ap
Ehdotin tätä, omassa elinpiirissä on ihan normaalia. Olen sekä saanut, että laittanut lapsen mukaan kuoharia mökkiloman yhteydessä. Saatesanoille, kiva, kun lapset pääsevät yhdessä touhuamaan, tässä äidillekin rentoutusta tms.
En laittaisi jos ei yhtään tunne suhtautumista. Itse en voi lääkitykseni vuoksi käyttää alkoholia. Tai entä jos perheen isä onkin (ollut) alkoholiongelmainen tms.?
Vierailija kirjoitti:
Olisiko tökeröä hakea tosiaan kuohuviinipullo vanhemmille? Vai onko siihen alkoholiinkin erilaisia suhtautumisia?
ap
Minä sanoisin, ettei ikinä mitään alkoholia mukaan, kun on lapsetkin mukana. Ainakaan jos et tunne tarkkaan heidän alkoholin käyttöään ja mahdollisia alkoholiongelmia/absolutismia.
#Niin monta joulua meni lapsuudessa pilalle alkoholin takia, se lahjakonjakkipullo oli äkkiä tyhjä#
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan supernoloa kysyä että haluatteko jotain rahaa lapsemme kuluihin. Kyllä sitä pitää tarjota kysymättä. Kieltäytyvät jos kieltäytyvät mutta ei tuollaista herranen aika ole tapana kysyä vaan tarjotaan sopivaksi katsottua summaa.
Minusta taas on supernoloa kutsua ja sitten odottaa rahaa. Jos kutsuu niin maksaa kaiken.
Jos et liiku kovin rikkaissa piireissä, niin tuolla varmistat, ettei sun lasta voi kutsua.
Kohteliasta on kysyä kutsujaperheeltä, että kuinka osallistutaan kustannuksiin. Silloin ei jää paha mieli kenellekkään.
Entäpä alkoholiton viini? Satumme asumaan viinitilan naapurissa ja siellä on ihania sellaisiakin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Minulla voisi olla varaa tarjota majoitus ja automatka, kun nehän joutuisin maksamaan joka tapauksessa. Eli olisin ajatellut, että lapsen huoneeseen menisi kaverikin, ja heillä olisi hauskaa, ja hänen vanhemmilla olisi vapaata.
Tarjoaisin siis kuljetuksen, majoituksen, perään katsomista ja kokkaamista.Sen sijaan en ole niin rikas, että hissilippuja pystyisin viikoksi maksamaan, se on tosi kallista, tai myöskään viemään monta kertaa ulos syömään, sekin on kallista. Toivoisin, että niihin olisi omat rahat kotoa. Toki olisi hyvä puhua hänen äidin kanssa kaksin, montako kertaa siellä pitsalla on varaa käydä, ei meillä ole tapana joka päivä.
Ruokaa olisin valmis tekemään mökillä kaikille, mutta jos on poika kova syömään ja juomaan maitoa, niin joku könttä ruokarahaa kauppaan, vähän osallistua maitoja ja jauhelihoja varten. Teinipojat syö valtavasti.
Bensarahaa en pyytäisi enää osuutta mökin hinnasta, kun kerran olen kutsumassa.
Näistä teidän kannattaisi puhua.
Jos sinulla ei ole varaa maksaa lapsen hissilippuja, eikä he ole rikkaita ja tarjoa, niin silloin on asiallista todeta ettei ole nyt varaa lasketteluun. Miettisin kuitenkin kaksi kertaa, eikö se raha irtoaisi, kun majoitus ja matka olisi jo. Aika vähällä olisi hieno reissu.
Mä olin jostain syystä saanut tästä vain alapeukkuja mielestäni ihan asialliseen kommenttiin, mikähän tässä oli niin huonoa? Olen yksinhuoltaja ja minulla on yksi lapsi, olen säästänyt vuoden siihen lomaan, että kustannan edes meidät kaksi sinne. Ei ole varaa maksaa hissilippuja ja ravintolaa toiselle teinipojalle, sitten syödään mökissä ja hiihdetään murtsikkaa. Ihan hienoa sekin kyllä mun mielestä.
Miehelle varvi tai pari vaimolta salaa.
Näin meillä.