Käykö tamponi ensimmäisten kuukautisten suojaksi
Vähän huonosti muotoiltu otsikko.
Kun nuorella alkaa kuukautiset, voiko käyttää tamponia vai vain siteitä?
Mietin uimista kesällä.
Kommentit (7)
Voi, mutta ainakin itse koin tamponit aluksi todella hankaliksi. Nuorelle kokemattomalle ehdottomasti ob:t ei tampaxia, koska ne ovat hankalia aluksi asettimen vuoksi.
Mä käytin aikoinani 2. kuukautisista alkaen. Ekoissa en kerennyt, kun oltiin mökillä enkä päässyt kauppaan... mutta kyllhän tampoonit lapsuuden ja nuoruuden pelasti. Aina jos olen joutunut turvautumaan siteisiin on ällöttänyt se haju, veri, siteen tuntu housuissa ja niiden falskaaminen . Tampooneilla voi kuukautiset melkein unohtaa, paitsi jos oikein selkä ja vatsa särkee.
[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 22:40"]Ei mielestäni, sillä se voi rikkoa immenkalvon.
[/quote]
Mitä sitten? Tottakai voi käyttää jos lapsi näin haluaa.
Toki voi käyttää. Monelle se saattaa vain aluksi olla niin hämmentävä tilanne että ei haluta tunkea sormia/tamponeja heti ensimmäisenä itseensä. Kannattaa aloittaa pienimmästä koosta ja harjoitella niillä. Osalla sattaa immenkalvo olla niin tiukka ettäisommat tamponit voivat tuntua ikäviltä.
Kyllä se nuori osaa itse päättää onko uimatta vai käyttääkö tamponeja.
Mulla tuntui alussa inhottavalta vetää sitä tamponia sisältä pois, ku se tuntui jäävän johonkin jumiin. Naru olisi tullut eri kohdasta kuin tamponi. Se taisi olla immenkalvo. Hyiiiih....
Ei mielestäni, sillä se voi rikkoa immenkalvon.
HYi, jos olisin nainen, en voisi kuvitellakaan tunkevani sellaista patukkaa itseeni. Pelkkä ajatus vihloo välilihassani nytkin :X