Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lidl veti asiakkaiden tilit miinukselle

Vierailija
16.04.2024 |

Kymmenettuhannet Lidlin asiakkaat saivat ikävän yllätyksen helsinkiläisen Anu Myllylän tili meni miinukselle

Lähes 30:ssä Lidlin myymälässä eri puolilla maata on ollut ongelmia maksujen välittymisessä maaliskuusta lähtien.

Eriasteista korttiveloitusten viivettä on ollut kaikkiaan kymmenillä tuhansilla Lidlin asiakkailla.

Lidl on vaihtamassa korttimaksupäätteitään. Siinä yhteydessä ilmeni ohjelmisto-ongelma, jonka takia maksutapahtumat eivät ole välittyneet pankkiin oikea-aikaisesti.

Helsinkiläinen Anu Myllylä huomasi Jätkäsaaren Lidlin kassajonossa viime viikolla, ettei hänen pankkikorttinsa toiminut useista yrityksistä huolimatta.

Hän tarkisti verkkopankkinsa ja huomasi yllätyksekseen, että perheen kahden eri tilin saldot olivat menneet miinukselle.

Ensimmäisenä säikähdin, onko joku kaapannut minun tietoni, vai mitä tässä on tapahtunut.

Myllylälle selvisi pian, että hänen maaliskuussa Lidlin lähikaupassa tekemänsä ostokset oli veloitettu takautuvasti vasta huhtikuussa.

Käytetyt rahasummat olivat ensin näkyneet katevarauksissa, mutta rahat olivat palautuneet takaisin perheen taloustilille.

Hän jatkoi kuluttamista normaaliin tapaan tarkkaillen käytettävissä olevaa rahamäärää tilin saldosta.

Eräänä päivänä perheen taloustililtä lähti ilman eri varoitusta 350 euroa. Tili romahti 150 euroa miinukselle.

Myllylä kertoo olevansa raivona. Ei siksi, että häneltä olisi otettu ylimääräistä rahaa, vaan siksi, että Lidlin tiedottaminen ja virheen korjaaminen oli hänen mielestään heikkoa. Vasta Lidlin asiakaspalvelun kautta Myllylä sai tiedon, että kaupassa oli ollut ongelma maksutietojen välittymisessä maksupäätteeltä.

Myllylän mielestä Lidl olisi voinut olla aktiivinen ja esimerkiksi tuoda kauppaan infolappuja, että on tapahtunut virhe ja takautuvasti tuleviin laskuihin kannattaa varautua.

Korttiveloitusten viiveestä on julkaistu parin lauseen tiedote Lidlin kotisivulla asiakaspalvelu-välilehden takana. Lidl Plus -sovelluksesta asiasta ei löydy mainintaa.

https://yle.fi/a/74-20083761

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö herätä mitään ajatuksia tuosta rottalafkasta?

Vierailija
2/14 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoka halpaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei tarvitse tuollaista murehtia, koska maksoin ruokaostokset käteisellä.

Vierailija
4/14 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisia sattuu, on käynyt muillekin yrityksille. Eikö muutama vuosi sitten ollut joku ravintola joka veloitti laskunsa lähes vuoden myöhemmin? Siihenkin heillä oli oikeus.

Jos on rahat tiukalla ja tärkeää saada tietää tilin oikea kulloinenkin saldo, niin silloin otetaan kaupasta se kassakuitti, pidetään se tallessa ja hävitetään vasta kun on tiliotteesta nähty että summa on oikeasti veloitettu tililtä. 

Ihmetyttää että ihmiset eivät tuon enempää seuraa kulutustaan. Minulla on runsaasti rahaa eikä mitään toimeentulohuolia, ja jopa minä varmistan aina että veloitukset on oikein tehty.

Vierailija
5/14 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän rahaa jos menee tuon takia miinuksille.

Vierailija
6/14 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yksi noista ihmisistä joille tuo tapahtui, mutta onneksi tili ei mennyt miinukselle asti, lähti "vain" muutama kymppi. Ketuttaa kyllä silti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/14 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yksi noista ihmisistä joille tuo tapahtui, mutta onneksi tili ei mennyt miinukselle asti, lähti "vain" muutama kymppi. Ketuttaa kyllä silti.

Mutta olihan sinun pakko tietää että ne tekemäsi ostokset joskus veloitetaan? Luulitko saavasi ne tuotteet lahjaksi?

Vierailija
8/14 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakas se on itse käyttänyt enemmän rahaa kuin on ollut tilillä. Eri asia olisi, jos Lidl olisi veloittanut ostokset useampaan otteeseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/14 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki yllättävä jälkikäteen ostoksista tuleva maksu harmittaa, mutta olettehan te oikeaasti käyttäneet sen rahan. Valittaminen veloituksesta on vähän kuin tukea saava valittaisi, ettei saa sitä tukea enää mitä ennen saattoi laskea kuluttavansa. 

Vierailija
10/14 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän ne asiakkaat sen tilinsä veti miinukselle!

Onhan tuo juttu käyty ennenkin läpi ja firma voi veloittaa sen katevarauksensa vaikka vuoden päästä. Asiakashan saa korotonta maksuaikaa, ei pitäisi olla valittamista.

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/14 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tyypillistä että syyllinen on aina joku muu kuin itse. Oma moka.

Vierailija
12/14 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa maksaa ne ostokset rahalla niin ei tule yllätyksiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/14 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhä ei tartte luottokorttia kun nassesiwa antaa yllärinä viikkoja maksuaikaa ihan tosta noin vaan! 👍

Vierailija
14/14 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetelkaa laskemaan budjettinne, niin pysytte kärryillä myös tilinne tapahtumista. Ihan oma moka.