Millainen ihminen sanoo metsäpulloa mettäpulloksi?
Kommentit (86)
Mutta mikä se metsäpullo on? Puunkolossa oleva pimeä puteli? Kuusen juurella tehtyä pontikkaa?
Onko se methäpullo piilopullo? Miksi pitää piilottaa?
Eikö mikä tahansa pullo ole metsäpullo kun se on metsässä? Ihan samalla tavalla kuin mistä tahansa pullosta tulee lasipullo jos se kaadetaan lasiin.
Kyllä myö savossa aena mettää männään, toeset ee vua poies sielt tuukkaa. Mutta mikä oli se mettäputeli? Alako iha kiinnostoo.
Minä uskon joulupukkiin, menninkäisiin ja metsäpulloihin.
Mehtätölökkejä meillä nykyään pietään. Pullojen kanssa pellaaminen on niin vaikiaa, hajuavat heleposti.
Metsäsuomalaista viisautta. Tosikertomuksia havumettien maasta.
[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 22:59"]Metsäsuomalaista viisautta. Tosikertomuksia havumettien maasta.
[/quote]
tai mehmettien ja ahmettien maasta
Hauska ketju. Harmi että AP on eksynyt mehtän keskelle ja ehtii pulloaan.
[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 22:34"]Mettään sitä aina tamperelaisenakin tulee mentyä, mutta että pullon kanssa. En nyt sentään.
[/quote]
Lähre mun kaa mettään ja koklataan mettäpulloo. Mennääks Kauppiin vai Teiskoon?
Ai tänne on tullut näin paljon viestejä. Luen tätä palstaa yleensä vaan silloin kun radiosta ei tule rokkia, niin en huomaa kaikkia.
ap
Enkä muuten ole tsadilainen vaan ihan Espoosta.
ap
Etkö ole koskaan kuullut murre-eroista. Itse sanon "mehtä" ja olen alunperin ep:ltä. Osa pohjoispohjanmaalta tulevista tutuistani puhuu "mettästä". Jos jonkun tässä tarvii hävetä, niin sinun sillä ymmärryskykysi ei ilmeisesti riitä murteen tunnistamiseen.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 13:59"]
Mikä on mikroautouuni?
[/quote]
No tuossahan juuri kerrottiin että se on metsäpullo. Kannattaisi lukea edes pari viimeistä viestiä ennen kuin tulee huutelemaan.
Nykyaika on vaikeaa. Ennen oli hankala ostaa ranskalaista viiniä alkosta kun nimi oli niin vaikea lausuttava. Nyt uusavuttomat eivät pärjää edes metsäpullon kanssa.