Muilla kokemuksia turvonneista imusolmukkeista?
Itselläni on ollut jo useamman vuoden imusolmukkeet kaulalla ja niskalla selvinä patteina tuntuvat imusolmukkeet. Nyt viimisen kuukauden aikana patteja pakottanut aina välillä, semmonen kuristava tunne, oon ajatellut että johtuisivat niska/hartiajumista... Lääkärillä kävin pari vuotta sitten, jonka mukaan ei ole mitään syytä huoleen kun eivät ole merkittävästi kasvaneet vuosien aikana (ensimmäinen patti löytyi 2007) ja ovat suht pieniä kuitenkin.
En kuitenkaan ole ikinä kuullut että kenelläkään olisi samaa hommaa, vaikka onkin kuulemma yleistä? Jos täältä löytyisi joku joka on myös pelännyt imusolmukesyöpää hysteerisenä, turhaan? :D
Kommentit (7)
[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 19:06"]Itselläni on myös mutta lääkärin mukaan olivat normaaleja. Hieman pelkään voinko lääkärin mielipiteeseen luottaa.
[/quote] Samaa olen itse miettinyt, mutta en kehtaisi toistuvasti siellä käydä samasta syystä, eivät ota enää kohta vakavasti... :( Ap
Sanot että pelottaa ihan vitusti, pelko tekee elämästäsi helvettiä ja vaadit ultraan pääsyä. Tirautat samalla pienen kyyneleen.
Minulla oli turvonneet imusolmukkeet kaulalla viime vuoden syyskuusta alkaen. Nyt parin kuukauden aikana ovat kuitenkin hävinneet. Sairastin syyskuussa aika pitkän, varmaan neljän viikon flunssan ja silloin lääkärin mielestä oli ok.
Huonoja merkkejä turvonneessa imusolmukkeessa:
- tuntuu olevan kiinni alustassaan (tää on tärkein)
- vain yksi suuri imusolmuke imusolmukealueella tai huomattava kokoero muihin imusolmukkeisiin
- yleisoireet (tahaton laihtuminen, yöhikoilu, väsymys)
Minulla löytyy nivusista, kaulasta ja alavatsalta lukuisia pieniä, irtonaisia imusolmukepallukoita. Aikanaan olen rampannut lääkärissä, koska pelko juurikin imusolmukesyövästä oli suuri. Kerran ultrattu ja jo. lääkäri naureskeli että nämä ovat täysin yleisiä ja normaaleja.
Asiaan vaikuttanee, että olen pienikokoinen/alipainoinen, jolloin imusolmukkeet tuntuvatkin helpommin.
[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 19:28"]Huonoja merkkejä turvonneessa imusolmukkeessa:
- tuntuu olevan kiinni alustassaan (tää on tärkein)
- vain yksi suuri imusolmuke imusolmukealueella tai huomattava kokoero muihin imusolmukkeisiin
- yleisoireet (tahaton laihtuminen, yöhikoilu, väsymys)
[/quote]Jaa no mulla ei toimi oikeen mikään näistä, korvan takana on yks kova patti joka ei liiku mutta kaikki muut muljuvat kun painelee, tuo kova patti taas on selvästi kaikista pienin, välillä sitä ei tunnu ollenkaan.
Kaikki muut on keskenään aika samankokosia, semmosia viinirypäleestä pienempiä, ja noista muista oireista toteutuu vaan väsymys joka todnäk johtuu ylipainosta ja huonoista elintavoista. :D
Itselläni on myös mutta lääkärin mukaan olivat normaaleja. Hieman pelkään voinko lääkärin mielipiteeseen luottaa.