Miten usein peset hiuksesi?
Kommentit (80)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päivittäin. Mulla rasvoittuvat hiukset (tai oikeastaan kai päänahka) niin nopeasti.
Juuri siksi rasvoittuvat kun peset liian usein.
Uskooko joku oikeasti tähän teoriaan?
No tuleeko se rasva turhasta sinne hiuspohjaan vai olisko että sillä on joku syy olla siellä? Ja sitten kun sen ei anneta olla siellä niin se haluu nopeammin tulla takas. Miks sitten hiusten rasvottuminen vähenee jos harventaa pesuväliä?
Jos naama on rasvoittuva, niin kannattaako pestä vaan kerran-kaksi viikossa? Loppuuko rasvoittuminen kun pesee harvemmin? Minulla ainakaan ei loppunut. Olisi saanut pullollisen öljyä mun yläasteajoilta, vaikka en saanut pestä hiuksiani useammin kuin kaksi kertaa viikossa. Saati sitten naama. Ihanaa kun muutin omilleni ja sai pestä itsensä joka aamu.
Onko naama hiuspohja? Oudossa paikassa kasvoit kun ei saanut peseytyä tarpeen mukaan.
1-2 kertaa päivässä. Mikä lasketaan pesuksi?
Kerran päivässä iltaisin shampoolla ja hoitoaineella. Aamulla vedellä plus hoitoaineella.
Hyvin voi tukka ja päänahka.
Vierailija kirjoitti:
1-2 kertaa päivässä. Mikä lasketaan pesuksi?
Kerran päivässä iltaisin shampoolla ja hoitoaineella. Aamulla vedellä plus hoitoaineella.
Hyvin voi tukka ja päänahka.
Tähän lisään että kannattaa pestä jos rasvoittuu. Mutta miedolla shampoolla joka ei liikaa pese ihon hapanta suojavaippaa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ainaki hiukset haisee, päänahka rasvottuu, punottaa ja hilseilee heti jos en pese joka, tai joka toinen päivä. Pesen kyllä Lactolinella ja shampoolla päänahan. Käyn myös säännöllisesti saunassa ja käytän hoitoainetta.
Sulla vääränlaiset aineet millä peset, jos täytyy joka päivä/toinen päivä pestä. En osaa kertoa mikä olisi sulle hyvä, mutta itselläni huomaan heti, jos pesen väärällä aineella, niin oireilu alkaa ja en kestä olla pesemättä hiuksia. Sopivilla aineilla päänahka ja hius voivat hyvin. Harmi, kun mulle sopiva shampoo ja hoitoaine maksavat n. 50e yhteensä. Mielelläni käyttäisin halvempia tuotteita, mutta ei pysty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päivittäin. Mulla rasvoittuvat hiukset (tai oikeastaan kai päänahka) niin nopeasti.
Sen takia hiukset rasvoittuu... Kehon puolustuskeino saippuan kuivattamalle päänahalle ja hiuksille. Vähemmän pesua nii tottuu eikö rasvoitu läheskään niin paljon
Kaikilla ei totu. Trust me, olen päälle nelikymppinen, kärsinyt rasvoittuvista hiuksista teini-iästä saakka ja kokeillut pesuvälin pidentämistä tähän ikään mennessä jo monia, monia kertoja. Ei auta.
Hiukset on pestävä aamulla jos haluan että ne on päivällä kunnolla puhtaat. Jos pesen edellisenä iltana, hiukset litistyvät yöllä tyynyä vasten ja ta-daa, aamulla ovat jo hieman rasvaisen oloiset.
Etätöissä olen yrittänyt taas kokeilla pesuvälin harvennusta, mutta vaikka olisin vain kotona niin tuntuu ällöttävältä olla rasvaisissa hiuksissa. Sinnittelen silti välillä. Mutta olen jo hyväksynyt sen että ei se rasvoittuminen siitä mihinkään vähene vaikka kuinka sinnittelisin. En vaan viitsi ihan joka päivä pestä kun ei ole ns. pakko.
Joudun pesemään joka toinen päivä.. Tuuheat ja suht. pitkät, mutta hyvin suomalaiset hennot ja suorat hiukset.
Ehkä jos vain viitsisi aina föönata ja sen jälkeen laittaa kuivashampoota, sitten haluaisi pitää hiukset koko ajan kiinni ja pystyisi olla lääppimättä niitä tai päänahkaa, niin ei varmaan tarvitsisi pestä kuin 2krt viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Ne jotka on harventanu pesuväliä, niin onko se tehty vaihe vaiheelta hiuspohjaa kuunnellen vai silleen että muutetaan vaan rytmistä toiseen? Kun itsellä tuo harvennusprosessi on kestänyt vuosia ja ihan pikkuhiljaa edetty päänahan ehdoilla.
Mä en ainakaan halua sitkutella vuosia aina rasvaisen tukan kanssa. Miksi puoliväkisin pitäisi jos pesusta ei ole itselle haittaa? Menin joskus mukaan tuohon pesuvälin harvennus-hullutukseen, en tiedä itsekään miksi. Palasin vanhaan tyyliini kun en halunnut kulkea tukka likaisena.
Vierailija kirjoitti:
Etätöissä 2-3 kertaa viikossa. Jos olen koko viikon työpaikalla, pesen hiukset joka toinen päivä.
Eikö 3 kertaa viikossa ole yhtä kuin joka toinen päivä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri siksi rasvoittuvat kun peset liian usein.
Uskooko joku oikeasti tähän teoriaan?
No tuleeko se rasva turhasta sinne hiuspohjaan vai olisko että sillä on joku syy olla siellä? Ja sitten kun sen ei anneta olla siellä niin se haluu nopeammin tulla takas. Miks sitten hiusten rasvottuminen vähenee jos harventaa pesuväliä?
Jos naama on rasvoittuva, niin kannattaako pestä vaan kerran-kaksi viikossa? Loppuuko rasvoittuminen kun pesee harvemmin? Minulla ainakaan ei loppunut. Olisi saanut pullollisen öljyä mun yläasteajoilta, vaikka en saanut pestä hiuksiani useammin kuin kaksi kertaa viikossa. Saati sitten naama. Ihanaa kun muutin omilleni ja sai pestä itsensä joka aamu.
Onko naama hiuspohja? Oudossa paikassa kasvoit kun ei saanut peseytyä tarpeen mukaan.
Ei ole, mutta vastaava. Niin kasvoinkin.
Vierailija kirjoitti:
Etätyössä talvella kerran viikossa. En käy kuin lähikaupassa ja sielläkin pipo päässä. Saa päänahka ja hiukset levätä.
Jos kävisin toimistolla ja muissa menoissa niin noin kolme kertaa viikossa. Osa niistä ihan senkin takia, että on aika mahdotonta käydä urheiluharrastuksissa pesemättä hiuksia.
Pesemättömyys EI ole mitään lepoa päänahalle ja hiuksille. Huoh, milloin tästäkin harhakäsityksestä päästäisiin eroon? Lika ja rasva siellä vain muhii, mitä lepoa sellainen on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen takia hiukset rasvoittuu... Kehon puolustuskeino saippuan kuivattamalle päänahalle ja hiuksille. Vähemmän pesua nii tottuu eikö rasvoitu läheskään niin paljon
Päänahka myös hikoaa. Sitä ei voi estää vähentämällä pesua.
Vedellä pesu riittää huuhtomaa hikeä ja helposti irtoavaa likaa tarpeeksi shampoo pesujen välissä.
Ei riitä. Päänahka alkaa haista pelkällä huuhtelulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne jotka on harventanu pesuväliä, niin onko se tehty vaihe vaiheelta hiuspohjaa kuunnellen vai silleen että muutetaan vaan rytmistä toiseen? Kun itsellä tuo harvennusprosessi on kestänyt vuosia ja ihan pikkuhiljaa edetty päänahan ehdoilla.
Mä en ainakaan halua sitkutella vuosia aina rasvaisen tukan kanssa. Miksi puoliväkisin pitäisi jos pesusta ei ole itselle haittaa? Menin joskus mukaan tuohon pesuvälin harvennus-hullutukseen, en tiedä itsekään miksi. Palasin vanhaan tyyliini kun en halunnut kulkea tukka likaisena.
Mitäköhän tuo "hiuspohjan kuuntelu" ja "päänahan ehdoilla eteneminen" mahtaa konkreettisesti tarkoittaa???
Noin joka toinen päivä, joskus monena päivänä peräkkäin. Suomessa asuessa tuli pestyä kerran tai kaksi viikossa, mutta nykyisessä asuinmaassa on sen verran lämmintä, että päänahka hikoilee usein, etenkin kun kävelen töihin enkä mitenkään hitaasti + tulee muutenkin harrastettua liikuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etätyössä talvella kerran viikossa. En käy kuin lähikaupassa ja sielläkin pipo päässä. Saa päänahka ja hiukset levätä.
Jos kävisin toimistolla ja muissa menoissa niin noin kolme kertaa viikossa. Osa niistä ihan senkin takia, että on aika mahdotonta käydä urheiluharrastuksissa pesemättä hiuksia.
Päänahka ei lepää pölyssä, talissa ja kuolleissa ihosoluissa.
Pesen kerran viikossa. Päänahkani ei ole pölyinen, ei talissa, ei kuolleissa ihosoluissa eikä hilseessä. Hiukset on terveet ja pituutta on yli selän puolivälin. Harjaan hiukset päivittäin.
Otan esimerkkiä eläimistä, joiden iho ja karva pysyy terveenä juuri siksi, että niitä ei rasiteta turhilla kemikaaleilla. Ei tulisi mieleenikään pestä myöskään koiraa kerran päivässä!
Minäkin otin mallia eläimistä ja lopetin hampaidenpesun kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ainaki hiukset haisee, päänahka rasvottuu, punottaa ja hilseilee heti jos en pese joka, tai joka toinen päivä. Pesen kyllä Lactolinella ja shampoolla päänahan. Käyn myös säännöllisesti saunassa ja käytän hoitoainetta.
Sulla vääränlaiset aineet millä peset, jos täytyy joka päivä/toinen päivä pestä. En osaa kertoa mikä olisi sulle hyvä, mutta itselläni huomaan heti, jos pesen väärällä aineella, niin oireilu alkaa ja en kestä olla pesemättä hiuksia. Sopivilla aineilla päänahka ja hius voivat hyvin. Harmi, kun mulle sopiva shampoo ja hoitoaine maksavat n. 50e yhteensä. Mielelläni käyttäisin halvempia tuotteita, mutta ei pysty.
Tätä alapeukutetaan, vaikken opastanut mitenkään harventamaan pesukertoja, vaan nimenomaan yrittämään vaihtamaa aineita eri tuotteisiin, vaikka hiustenpesu jatkuisi jokapäivä/joka toinenpäivä. Se on yhtä tuskaa, kun jo samana päivänä päänahka kutiaa, hilsettä pöllyää, sitä sitten raapii ja päänahka rasvoittuu nopeammin. Itse kärsinyt lapsesta saakka ja saanut kokeilla erilaisia shampoita ja hiuspohjantuotteita etten raapisi päänahkaa auki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä alapeukutetaan, vaikken opastanut mitenkään harventamaan pesukertoja, vaan nimenomaan yrittämään vaihtamaa aineita eri tuotteisiin, vaikka hiustenpesu jatkuisi jokapäivä/joka toinenpäivä. Se on yhtä tuskaa, kun jo samana päivänä päänahka kutiaa, hilsettä pöllyää, sitä sitten raapii ja päänahka rasvoittuu nopeammin. Itse kärsinyt lapsesta saakka ja saanut kokeilla erilaisia shampoita ja hiuspohjantuotteita etten raapisi päänahkaa auki.
Mulla on ainakin ihan sama millä pesen. Oon kokeillu varmaan kaikki maailman shampoot ja lopputulos on aina sama.
Tosi usein pesen en shamppoolla ja vedellä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuossa päänahkaa kuuntelevassa pesuvälin harvennuksessa tarvi olla rasvasilla hiuksilla. Ite ainakin kun hitaasti harvensin, eka jätin välillä shampoopesun pois, sitten saatoin joskus harventaa pesuväliä ja olla useammin ilman shampoota jne niin ei mun tarvinu koskaan kitua likasilla hiuksilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäköhän tuo "hiuspohjan kuuntelu" ja "päänahan ehdoilla eteneminen" mahtaa konkreettisesti tarkoittaa???
Sitä, ettei väkisin harvenna sitä pesuväliä yhtäkkisesti, vaan ottaa ajatuksen että voisin alkaa harventamaan sitä, ja sitten toimii hitaasti hiusten rasvaisuutta tarkkaillen sen mukaisesti. Shampoon annoskokoa voi vaikka pienentää ja välillä siirtää pesua tyyliin seuraavaan päivään, mutta ei radikaaleja muutoksia mihin päänahka ja hiuspohja ei kerkeä mukautua.