Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten usein peset hiuksesi?

Vierailija
23.01.2022 |

.

Miten usein peset hiuksesi?

Vaihtoehdot

Kommentit (80)

Vierailija
21/80 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalisti 2 kertaa viikossa, mutta nyt on ollut rankkaa töissä ja tuskanhiki usein päässä, joten joudun pesemään hiukset 3 kertaa viikossa.

Vierailija
22/80 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran viikossa. Ei ole perinteinen suomalainen hius, eikä rasvoitu päänahka tai hiukset näkyvästi. Voisin harventaa väliä hyvinkin kymmeneen päivään, mutta saunon kerran viikossa niin pesen silloin.

Veikkaan, että sinulla on karheahkot kikkarahiukset, jotka ovat spesifioituneet evoluutiossa lämmönhaihdutukseen??? Suomalaisnaisilla on perinteisesti vaaleat silkkiset hiukset, vaikka he aina mollaavatkin hiuksiaan maantien värisiksi tälläkin palstalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/80 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn suihkussa joka toinen päivä ja samalla pesen hiukset.

Vierailija
24/80 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etätyössä talvella kerran viikossa. En käy kuin lähikaupassa ja sielläkin pipo päässä. Saa päänahka ja hiukset levätä.

Jos kävisin toimistolla ja muissa menoissa niin noin kolme kertaa viikossa. Osa niistä ihan senkin takia, että on aika mahdotonta käydä urheiluharrastuksissa pesemättä hiuksia.

Päänahka ei lepää pölyssä, talissa ja kuolleissa ihosoluissa.

Pesen kerran viikossa. Päänahkani ei ole pölyinen, ei talissa, ei kuolleissa ihosoluissa eikä hilseessä. Hiukset on terveet ja pituutta on yli selän puolivälin. Harjaan hiukset päivittäin.

Otan esimerkkiä eläimistä, joiden iho ja karva pysyy terveenä juuri siksi, että niitä ei rasiteta turhilla kemikaaleilla. Ei tulisi mieleenikään pestä myöskään koiraa kerran päivässä!

Miksi käyt ollenkaan suihkussa? Eihän eläimetkään käy.

Vierailija
25/80 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kertaa viikossa tai noin 3x/2vko. Liian usein peseminen aiheuttaa päänahan kutinan ja raavin sen verille.

Vierailija
26/80 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivittäin. Mulla rasvoittuvat hiukset (tai oikeastaan kai päänahka) niin nopeasti.

Sen takia hiukset rasvoittuu... Kehon puolustuskeino saippuan kuivattamalle päänahalle ja hiuksille. Vähemmän pesua nii tottuu eikö rasvoitu läheskään niin paljon

Vierailija
27/80 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiusten pesu kestää föönillä kuivaamisineen kuitenkin aina sen kokonaisen tunnin vähintään eli en ala käyttämään 7 tuntia viikosta hiusten pesemiseen, kun nykyinenkin 2-3 tuntia tuntuu liian aikaa vievältä. Eli 2-3 kertaa pesen viikossa ja muina päivinä käytän kuivashampoota.

Vierailija
28/80 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä. Käyn saunassa päivittäin ja hiukset pakko pestä saunomisen jälkeen.

Vierailija
29/80 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

2-4 kertaa kuukaudessa.

Vierailija
30/80 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen pesin joka päivä mutta parturini suorastaan käski pesemään edes jotain toinen päivä, mieluummin harvemmin. Joku tieteellinen selitys sille oli. Nyt pesen joka kolmas päivä, ja hiukseni voivat hyvin, sekä helpottaa arkea kun usein voi vaan pestä suihkussa kasvot ja kropan.

Vierailija
31/80 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pipo paskottaa päätä talvella, hiukset tulee helposti rasvaisiksi mulla. Silti vaan kerran viikossa pesen.

Kannattaiskohan pestä se pipo joskus :D

Vierailija
32/80 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päivittäin. Mulla rasvoittuvat hiukset (tai oikeastaan kai päänahka) niin nopeasti.

Sen takia hiukset rasvoittuu... Kehon puolustuskeino saippuan kuivattamalle päänahalle ja hiuksille. Vähemmän pesua nii tottuu eikö rasvoitu läheskään niin paljon

Päänahka myös hikoaa. Sitä ei voi estää vähentämällä pesua.

Vierailija
33/80 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoh. Rasvoittuuko mun kasvot ja korvatkin ihan vaan sen takia, että pesen ne päivittäin?

Vierailija
34/80 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimiiko tämä myös toisinpäin? Kuivan ihon saa muuttumaan rasvoittuvaksi, kun pesee vaan useammin?

Vierailija
35/80 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ihotyyppi ja samaten päänahan ominaisuudet vaikuttavat myös, joten tietenkään sama pesuväli ei sovi jokaiselle. Toki nopeasti rasvoittuvaa päänahkaa voi rauhoittaa jos hieman pidentää pesuväliä, mutta todennäköisesti se silti pysyy rasvoittumiseen taipuvaisena eikä muutu sellaiseksi kuin jollain, jolla päänahka on ennemmin kuiva ja herkästi hilseilevä. Samoin kasvojen ihon suhteen (näin ohiksena), kuten päänahkani myös ihoni on rasvoittuvaa tyyppiä, ja olen pessyt sitä omalle ihotyypille tarkoitetuilla melko voimakkailla putsareilla. Eipä ollut juuri mitään helpottavaa vaikutusta. Yllättävää kyllä kun vaihdoin kuivalle iholle tarkoitettuun tuplavaikutteiseen öljy-/miselliveteen, ihoni on paljon paremmassa kunnossa! Ei se rasvoittuminen kokonaan poistunut, mutta epäpuhtaudet joita rasvaiseen ihoon herkästi tulee vähenivät selvästi. Kannattaa siis kokeilla, mikä itselle parhaiten sopii, näin myös hiustenpesun suhteen. Itselleni 3 kertaa viikossa tuntuu sopivan parhaiten.

Vierailija
36/80 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päänahka myös hikoaa. Sitä ei voi estää vähentämällä pesua.

Vedellä pesu riittää huuhtomaa hikeä ja helposti irtoavaa likaa tarpeeksi shampoo pesujen välissä.

Vierailija
37/80 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun hiukset ovat selvästi korona-aikana vahvistuneet, kun pesen harvoin, enkä käytä mitään muita aineita kuin tuoksutonta shampoota. 

Tietenkin pesen ne jos satun hikoilemaan jossain hommassa,  mutta kesähelteilläkin riitti usein pelkkä huuhtelu.

Olen kyllä muutenkin kuivaihoinen, enkä juuri kärsi esim. hikoilusta.

Vierailija
38/80 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vaalea hiusväri. Pesen kerran viikossa. Värjätty vaalea hius nostaa hiuksen päänahasta irti. Tummaksi värjätessäni ei ollut samaa vaikutusta.

Vierailija
39/80 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimiiko tämä myös toisinpäin? Kuivan ihon saa muuttumaan rasvoittuvaksi, kun pesee vaan useammin?

Hiukset ja päänahka on vähän eri ja toimii vähän eri tvalla kuin iho muualla joten ei oikeen.

Vierailija
40/80 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hiukset ja päänahka on vähän eri ja toimii vähän eri tvalla kuin iho muualla joten ei oikeen.

Ihoa se päänahkakin on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kahdeksan