Miten usein peset hiuksesi?
Kommentit (80)
Vierailija kirjoitti:
5-8 päivän välein
Eli kerran viikossa. Olisit äänestänyt sitä vaihtoehtoa.
Mulla ainaki hiukset haisee, päänahka rasvottuu, punottaa ja hilseilee heti jos en pese joka, tai joka toinen päivä. Pesen kyllä Lactolinella ja shampoolla päänahan. Käyn myös säännöllisesti saunassa ja käytän hoitoainetta.
Päivittäin. Mulla rasvoittuvat hiukset (tai oikeastaan kai päänahka) niin nopeasti.
Etätyössä talvella kerran viikossa. En käy kuin lähikaupassa ja sielläkin pipo päässä. Saa päänahka ja hiukset levätä.
Jos kävisin toimistolla ja muissa menoissa niin noin kolme kertaa viikossa. Osa niistä ihan senkin takia, että on aika mahdotonta käydä urheiluharrastuksissa pesemättä hiuksia.
Joka aamu on pakko pestä jos haluan olla puhtailla hiuksilla töissä. Illalla pesu ei käy. Ihan aina en viitsi vapaapäivinä pestä, jos ei tarvitse mennä mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Etätyössä talvella kerran viikossa. En käy kuin lähikaupassa ja sielläkin pipo päässä. Saa päänahka ja hiukset levätä.
Jos kävisin toimistolla ja muissa menoissa niin noin kolme kertaa viikossa. Osa niistä ihan senkin takia, että on aika mahdotonta käydä urheiluharrastuksissa pesemättä hiuksia.
Päänahka ei lepää pölyssä, talissa ja kuolleissa ihosoluissa.
Joka päivä. Miksi jättäisin jonkun kehon osan pesemättä kun suihkussa käyn. Hiukset ja päänahka kerää lian ja ilmansaasteet vielä pahemmin kuin muu keho. Lisäksi mulla on seborrea.
Pesen joka päivä. Pesen muutkin kehonosat päivittäin eikä päänahka tee poikkeusta.
Pipo paskottaa päätä talvella, hiukset tulee helposti rasvaisiksi mulla. Silti vaan kerran viikossa pesen.
Shampoota viimeksi 90-luvulla.
Kalju 49v
2-3 kertaa päivässä käyn suihkussa. Hiukset pesen aina. Työmatkapyöräilyä ja muuta liikuntaa päivittäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päänahka ei lepää pölyssä, talissa ja kuolleissa ihosoluissa.
Pesen kerran viikossa. Päänahkani ei ole pölyinen, ei talissa, ei kuolleissa ihosoluissa eikä hilseessä. Hiukset on terveet ja pituutta on yli selän puolivälin. Harjaan hiukset päivittäin.
Otan esimerkkiä eläimistä, joiden iho ja karva pysyy terveenä juuri siksi, että niitä ei rasiteta turhilla kemikaaleilla. Ei tulisi mieleenikään pestä myöskään koiraa kerran päivässä!
Kerran viikossa. Ei ole perinteinen suomalainen hius, eikä rasvoitu päänahka tai hiukset näkyvästi. Voisin harventaa väliä hyvinkin kymmeneen päivään, mutta saunon kerran viikossa niin pesen silloin.
Joka aamu. Hyvässä kunnossa ovat, enkä näe syytä pidentää pesuväliä.
10 - 14 päivän välein.