Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten usein peset hiuksesi?

Vierailija
23.01.2022 |

.

Miten usein peset hiuksesi?

Vaihtoehdot

Kommentit (80)

41/80 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiuspohja kärsii useasta viikottaisesta pesusta ja sitten täällä itketään. 

Laittakaa bikarbonaattia mietoon shampooseen ja viruttakaa omenacider viinietikalla. 

Vierailija
42/80 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2108 kirjoitti:

Hiuspohja kärsii useasta viikottaisesta pesusta ja sitten täällä itketään. 

Laittakaa bikarbonaattia mietoon shampooseen ja viruttakaa omenacider viinietikalla. 

Ei mitään järkeä horjuttaa ihon tasapainoa emäksisellä soodalla ja sen jälkeen yrittää korjata sitä hapolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/80 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran viikossa. Ei ole perinteinen suomalainen hius, eikä rasvoitu päänahka tai hiukset näkyvästi. Voisin harventaa väliä hyvinkin kymmeneen päivään, mutta saunon kerran viikossa niin pesen silloin.

Veikkaan, että sinulla on karheahkot kikkarahiukset, jotka ovat spesifioituneet evoluutiossa lämmönhaihdutukseen??? Suomalaisnaisilla on perinteisesti vaaleat silkkiset hiukset, vaikka he aina mollaavatkin hiuksiaan maantien värisiksi tälläkin palstalla.

On kyllä karhea ja kihara, mutta ihan on suomalaiset sukujuuret. Löytyy myös se maantien värikin hiuksista.

Vierailija
44/80 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran viikossa. Ei ole perinteinen suomalainen hius, eikä rasvoitu päänahka tai hiukset näkyvästi. Voisin harventaa väliä hyvinkin kymmeneen päivään, mutta saunon kerran viikossa niin pesen silloin.

Minullakin on "epäsuomalainen" hius, karkea ja kihartuva, ja pesen silti päivittäin, koska hiustyyppi ei vaikuta rasvoittuvaan ihotyyppiini millään tavalla. Hiuksetkin pysyy parempina, kun saavat hoitoainetta useammin kuin kerran viikossa. Itselläni on niin pitkät hiukset, ettei hiuspohjan tali millään ehdi latvoihin saakka, ei edes viikossa.

Vierailija
45/80 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen että tosi monella jotka pesee hiuksia päivittäin tai joka toinenpäivä, heillä on ohuet hiukset. Itse kun pesen maksimissa 2krt viikossa, hiukset ovat paksut ja pitkät, eikä kaksihaaraisista ole tietoakaan.

Vierailija
46/80 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päivittäin. Mulla rasvoittuvat hiukset (tai oikeastaan kai päänahka) niin nopeasti.

Sen takia hiukset rasvoittuu... Kehon puolustuskeino saippuan kuivattamalle päänahalle ja hiuksille. Vähemmän pesua nii tottuu eikö rasvoitu läheskään niin paljon

Päänahka myös hikoaa. Sitä ei voi estää vähentämällä pesua.

Vedellä pesu riittää huuhtomaa hikeä ja helposti irtoavaa likaa tarpeeksi shampoo pesujen välissä.

Vedellä pesu vain levittää päänahassa olevan rasvan hiusten pituuksiin jolloin ne näyttävät entistä rasvaisemmilta.

Vierailija
47/80 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen että tosi monella jotka pesee hiuksia päivittäin tai joka toinenpäivä, heillä on ohuet hiukset. Itse kun pesen maksimissa 2krt viikossa, hiukset ovat paksut ja pitkät, eikä kaksihaaraisista ole tietoakaan.

Mun hiukset on olleet ohuet ihan vauvasta saakka, että tuskinpa ne nyt aikuisena yhtäkkiä paksuuntuisivat jos lakkaisin pesemästä joka päivä. Ei ole kaksihaaraisia mullakaan. Ehkä yksi syy on se, että ohuet hiukset näyttävät helpommin rasvaisilta kuin paksummat, ja siksi ohuthiuksiset yleisemmin pesevät useammin.

Vierailija
48/80 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivittäin. Mulla rasvoittuvat hiukset (tai oikeastaan kai päänahka) niin nopeasti.

Juuri siksi rasvoittuvat kun peset liian usein. 

Vierailija
49/80 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskooko joku oikeasti tähän teoriaan?

Vierailija
50/80 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä. Tosi ällöttävää, että jotkut ei pese hiuksiaan kuin kerran viikossa. Miettikää, kuinka paljon pölyä, likaa, rasvaa, kuonaa yms niihin pesiytyy viikossa (ei aina näy päälle päin). Yäk.

Vierailija
51/80 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tuleeko se rasva turhasta sinne hiuspohjaan vai olisko että sillä on joku syy olla siellä? Ja sitten kun sen ei anneta olla siellä niin se haluu nopeammin tulla takas. Miks sitten hiusten rasvottuminen vähenee jos harventaa pesuväliä?

Vierailija
52/80 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Likaisuus saa usein hiukset näyttämään paksummilta.

Vierailija
53/80 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvemmin kuin kerran viikossa.

Vierailija
54/80 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tuleeko se rasva turhasta sinne hiuspohjaan vai olisko että sillä on joku syy olla siellä? Ja sitten kun sen ei anneta olla siellä niin se haluu nopeammin tulla takas. Miks sitten hiusten rasvottuminen vähenee jos harventaa pesuväliä?

Samoilla ihmisillä on muutenkin rasvoittuva iho eikä kasvojenkaan rasvoittumista voi "hillitä" pidentämällä niiden pesuväliä. Ihotyyppejä on erilaisia eikä niihin vaikuta pesu/pesemättömyys.

Vierailija
55/80 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka päivä. Tosi ällöttävää, että jotkut ei pese hiuksiaan kuin kerran viikossa. Miettikää, kuinka paljon pölyä, likaa, rasvaa, kuonaa yms niihin pesiytyy viikossa (ei aina näy päälle päin). Yäk.

Juurihan täällä joku ilmoitti, että hänen päässään ei tuollaisia ole ollenkaan.

Vierailija
56/80 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpäivinä päivittäin ,vapailla harvemmin.

Vierailija
57/80 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etätöissä 2-3 kertaa viikossa. Jos olen koko viikon työpaikalla, pesen hiukset joka toinen päivä.

Vierailija
58/80 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein joka päivä kun rasvoittuu... ja ei, että pesisin harvemmin ei auttanut mitään, kokeilin sitä jo kuukauden ja hiukset ui rasvassa, hyi.

Vierailija
59/80 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei vähentynyt hiusten rasvoittuminen kun harvensin pesuväliä. Puolisen vuotta sitkeästi yritin pestä hiukseni kaksi tai max 3 kertaa viikossa. Lopputuloksena oli järkyttävät kipeät näppylät hiuspohjassa sekä hiustenlähtöä joten oli pakko lopettaa ja uskoa että hiukseni ja päänahkani vaatii sen että ne pestään joka päivä.

Vierailija
60/80 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos naama on rasvoittuva, niin kannattaako pestä vaan kerran-kaksi viikossa? Loppuuko rasvoittuminen kun pesee harvemmin? Minulla ainakaan ei loppunut. Olisi saanut pullollisen öljyä mun yläasteajoilta, vaikka en saanut pestä hiuksiani useammin kuin kaksi kertaa viikossa. Saati sitten naama. Ihanaa kun muutin omilleni ja sai pestä itsensä joka aamu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kolme