Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Amislaisia ei huomioida lainkaan mediassa?

Vierailija
25.05.2015 |

Miksi valtamediassa huomioidaan vain ylioppilaat, eikä amiskalaisia?!?! He sentään valmistuvat AMMATTIIN, eivätkä pätkätyö -ja opiskeluputkeen! Mielestäni amislaisia pitäisi arvostaa enemmän! Maksavat verojakin aiemmin kuin pitkään opiskelevat.

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä pitäisi erikseen kunnioittaa amislaisia? Älyllisesti rajoittuneita laiskureita! Huh se nyt vielä puuttuisi että iltapäivälehdissä olis joku amisliite. Varmaan tosin saisivat hyvät ilmoitusrahat joltain kaljafirmoilta....

Vierailija
2/45 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nooh. Lukeehan meidän nimet lehdessä valmistuneiden kohdalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka vuosi sama virsi

Vierailija
4/45 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi nyyh. Että oikein AMMATTIIN valmistuvat. Sitten pitäisikin enää löytää koulutusta vastaava työpaikka että pääsisi niitä veroja maksamaan... Vaikka akateeminen työttömyys onkin kasvanut, niin kyllä edelleen korkeakoulutettujen työllistyminen helpompaa kuin matalasti koulutettujen.

Vierailija
5/45 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse työskentelin koko lukion ohella iltaisin, sekä vietin lukion jälkeen kaksi välivuotta. Nämä välivuodet vietin vakituisessa työssä. Nyt opiskelen yliopistossa toista vuotta, ja edelleen työskentelen opintojeni ohella noin 25h/vko. Lomilla tietysti täyspäiväisesti. Sitäpaitsi, kyllä minä tulen elämäni aikana maksamaan enemmän veroja kuin esimerkiksi lähihoitajat tai parturi-kampaajat.
-
Arvostan silti myös amislaisia, mutta turha yrittää mollata lukiolaisia vain sen takia, että he saavat enemmän huomiota mediassa. Eikö itsestäsi ole saavutus kirjoittaa 11 laudaturia?

Vierailija
6/45 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta amiskoulutusta pitäisi arvostaa enemmän. Hyödyllisempää se on kuin mikään humppahumanismi tyyliin teatteritiede, kulttuurihistoria tai sukupuolten tutkimus. Teologiasta ja kehitysmaatutkimuksesta puhumattakaan. Amk-tutkintoja suorittavat eivät hekään välttämättä poikkea peruskoululaisista tiedoiltaan ja taidoiltaan mitenkään. Amkeissa vain talous- ja ohjelmointipuolella on fiksua ja hyödyllistä porukkaa. Medianomit sun muut  valmistuvat todennäköisesti vain työttömiksi. "Mielipidejohtajista" kun on ylitarjontaa, varsinkin niistä, joiden mielipiteet eivät perustu tietoon. Amiksessa on monilla aloilla todella hyvätasoista osaamista.  

Vierailija
7/45 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 15:08"]

No voi nyyh. Että oikein AMMATTIIN valmistuvat. Sitten pitäisikin enää löytää koulutusta vastaava työpaikka että pääsisi niitä veroja maksamaan... Vaikka akateeminen työttömyys onkin kasvanut, niin kyllä edelleen korkeakoulutettujen työllistyminen helpompaa kuin matalasti koulutettujen.

[/quote]

Ylioppilas ei ole korkeakoulutettu.

Vierailija
8/45 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laittaisi amista ja lukiota samalle viivalle. Lukio vaatii runsaasti enemmän työtä ja se on koulu, jota oikeasti on käytävä. Koulupäivät ovat helposti suuremmalla kurssimäärällä 8-4 ja oppimäärä on valtava!

Ps. Ei lukiolaisiakaan median otsikoissa juhlita kun he valmistuvat amk:sta tai yliopistosta ammattiin.

Vierailija
9/45 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 15:15"]Itse työskentelin koko lukion ohella iltaisin, sekä vietin lukion jälkeen kaksi välivuotta. Nämä välivuodet vietin vakituisessa työssä. Nyt opiskelen yliopistossa toista vuotta, ja edelleen työskentelen opintojeni ohella noin 25h/vko. Lomilla tietysti täyspäiväisesti. Sitäpaitsi, kyllä minä tulen elämäni aikana maksamaan enemmän veroja kuin esimerkiksi lähihoitajat tai parturi-kampaajat.
-
Arvostan silti myös amislaisia, mutta turha yrittää mollata lukiolaisia vain sen takia, että he saavat enemmän huomiota mediassa. Eikö itsestäsi ole saavutus kirjoittaa 11 laudaturia?
[/quote]Mistä sä sen tiedät, että tulet maksamaan enemmän veroa kuin lähihoitajat tai kampaajat elämänsä aikana? Sinä voit vaikka sairastua tai jäädä työttömäksi ja yhtä hyvin lähihoitaja voi jatkaa opintoja ja siten tienata enemmän, kuin sinä elämäsi aikana. Outoa itsensä ylentämistä muita paremmaksi.

Vierailija
10/45 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amiksena oleminen nyt ei varsinaisesti ole mikään saavutus.

Vierailija
11/45 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkästään jo ylioppilaskirjoitukset ovat niin suuri ponnistus, että hyvä vain kun ylioppilaille annetaan palstatilaa :)
Hyvä ap-amislainen, mene lukioon jos kaipaat noin kovasti arvostusta. Vai eikö rahkeet riitä?

Vierailija
12/45 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 15:23"][quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 15:15"]Itse työskentelin koko lukion ohella iltaisin, sekä vietin lukion jälkeen kaksi välivuotta. Nämä välivuodet vietin vakituisessa työssä. Nyt opiskelen yliopistossa toista vuotta, ja edelleen työskentelen opintojeni ohella noin 25h/vko. Lomilla tietysti täyspäiväisesti. Sitäpaitsi, kyllä minä tulen elämäni aikana maksamaan enemmän veroja kuin esimerkiksi lähihoitajat tai parturi-kampaajat.
-
[/quote]Mistä sä sen tiedät, että tulet maksamaan enemmän veroa kuin lähihoitajat tai kampaajat elämänsä aikana? Sinä voit vaikka sairastua tai jäädä työttömäksi ja yhtä hyvin lähihoitaja voi jatkaa opintoja ja siten tienata enemmän, kuin sinä elämäsi aikana. Outoa itsensä ylentämistä muita paremmaksi.
[/quote]

Ihan siitä sen tiedän, että esimerkiksi välivuosi ani kuukausipalkkani oli 3400e/kk. Samaisessa työpaikassa teen töitä edelleen, ja pääsen jatkuvasti etenemään urallani, varsinkin kun valmistun. Ja ei, en ole millään suhteilla työtä saanut, vaan ahkeralla työnteolla sekä opiskelulla.
-
En edes viitsi vastata tuohon sairastumisesimerkkiisi, se kun ei liity millään tavoin amis-lukio asetelmaan.

Vierailija
13/45 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 15:15"]Itse työskentelin koko lukion ohella iltaisin, sekä vietin lukion jälkeen kaksi välivuotta. Nämä välivuodet vietin vakituisessa työssä. Nyt opiskelen yliopistossa toista vuotta, ja edelleen työskentelen opintojeni ohella noin 25h/vko. Lomilla tietysti täyspäiväisesti. Sitäpaitsi, kyllä minä tulen elämäni aikana maksamaan enemmän veroja kuin esimerkiksi lähihoitajat tai parturi-kampaajat.
-
[/quote]
Se 11 laudaturia ehkä onkin saavutus, mutta ne keskinkertaiset paperit on ihan yhtä tyhjän kanssa.

Vierailija
14/45 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 15:26"]Pelkästään jo ylioppilaskirjoitukset ovat niin suuri ponnistus, että hyvä vain kun ylioppilaille annetaan palstatilaa :)
Hyvä ap-amislainen, mene lukioon jos kaipaat noin kovasti arvostusta. Vai eikö rahkeet riitä?
[/quote]
Mä olen käynyt molemmat, enkä kyllä ymmärrä millä tavalla nuo kirjoitukset on kauhea rutistus. tai koko lukio ylipäätään. Enemmän mä vaivaa näin amispapereideni eteen. ja töissä olin minäkin kolmoistutkinnon ohella.

Vierailija
15/45 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 15:31"][quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 15:23"][quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 15:15"]Itse työskentelin koko lukion ohella iltaisin, sekä vietin lukion jälkeen kaksi välivuotta. Nämä välivuodet vietin vakituisessa työssä. Nyt opiskelen yliopistossa toista vuotta, ja edelleen työskentelen opintojeni ohella noin 25h/vko. Lomilla tietysti täyspäiväisesti. Sitäpaitsi, kyllä minä tulen elämäni aikana maksamaan enemmän veroja kuin esimerkiksi lähihoitajat tai parturi-kampaajat.
-
[/quote]

Ihan siitä sen tiedän, että esimerkiksi välivuosi ani kuukausipalkkani oli 3400e/kk. Samaisessa työpaikassa teen töitä edelleen, ja pääsen jatkuvasti etenemään urallani, varsinkin kun valmistun. Ja ei, en ole millään suhteilla työtä saanut, vaan ahkeralla työnteolla sekä opiskelulla.
-
En edes viitsi vastata tuohon sairastumisesimerkkiisi, se kun ei liity millään tavoin amis-lukio asetelmaan.
[/quote]

Palkka tuo siis bruttona tietenkin. Mutta ymmärsit varmasti sen.

Vierailija
16/45 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 15:35"]

[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 15:26"]Pelkästään jo ylioppilaskirjoitukset ovat niin suuri ponnistus, että hyvä vain kun ylioppilaille annetaan palstatilaa :) Hyvä ap-amislainen, mene lukioon jos kaipaat noin kovasti arvostusta. Vai eikö rahkeet riitä? [/quote] Mä olen käynyt molemmat, enkä kyllä ymmärrä millä tavalla nuo kirjoitukset on kauhea rutistus. tai koko lukio ylipäätään. Enemmän mä vaivaa näin amispapereideni eteen. ja töissä olin minäkin kolmoistutkinnon ohella.

[/quote]

Niin, kaksoistutkintohan menee yleensä niin, että ammattiinopiskelun lomassa suoritetaan yo-tutkinto, eikä niin, että lukion ohessa käytäisiin ammattitutkinto. Amiksessa lukio on siis vähän kuin valinnaisaine, jonka voi siinä ajanvietteeksi suorittaa.

Vierailija
17/45 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 15:26"]Pelkästään jo ylioppilaskirjoitukset ovat niin suuri ponnistus, että hyvä vain kun ylioppilaille annetaan palstatilaa :)
[/quote]
Suuri ponnistus, naurattaa :D Joo, eipä noiden eteen paljon tullu ponnisteltua. Kai se joillain vaatii enemmän.

Vierailija
18/45 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 15:35"]

[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 15:26"]Pelkästään jo ylioppilaskirjoitukset ovat niin suuri ponnistus, että hyvä vain kun ylioppilaille annetaan palstatilaa :) Hyvä ap-amislainen, mene lukioon jos kaipaat noin kovasti arvostusta. Vai eikö rahkeet riitä? [/quote] Mä olen käynyt molemmat, enkä kyllä ymmärrä millä tavalla nuo kirjoitukset on kauhea rutistus. tai koko lukio ylipäätään. Enemmän mä vaivaa näin amispapereideni eteen. ja töissä olin minäkin kolmoistutkinnon ohella.

[/quote]

Sama homma.

Ja meillä oli oikeastaan kaikki koulupäivät 8-16 eli mitään lyhyitä päiviä ei todellakaan ollut. 

Vierailija
19/45 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mediakiinnostus liittyy valtakunnallisen tutkinnon vertailuun. Amiksessa sitä ei ole. Mistä siis kirjoitettaisiin?

Vierailija
20/45 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 15:08"]

[/quote]

Miten selität sen, että meillä on usein lähteneet töihin kaikki ammattikoulun käyneet, mutta maisteri on ollut työtön? Eikä maisteri ole mikään taiteilija ollut, vaan on ihan asiallinen ammatti.

Kyllä meillä päin on yleensä julkaistu myös ammattiin valmistuneiden nimet. Riippuu varmaan koulustakin, ilmoittavatko nimet julkaistaviksi.