Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kokoomuksen kannatus voi olla noin suuri?

Vierailija
23.01.2022 |

Ketkä heitä oikein äänestää? Eivät ole tavallisen palkansaajan asialla.

Kommentit (720)

Vierailija
181/720 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomuksen kannattajat ovat niitä, jotka ymmärtävät sellaisen pienen faktan, että äänestämällä voi vaikuttaa. Hyvin koulutettua, äänestämään tottunutta, fiksua väkeä, Turha se on persujen kitistä vaalituloksesta, kun asenne äänestämiseen on mitä on. Näin se demokratia toistaiseksi vielä toimii ja hyvä niin.

Vierailija
182/720 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pummit ovat liian laiskoja edes raahautuakseen äänestämään elättäjiään:D Hyvä, että myönnät tämän.

Kokoomus on paras puolue, mutta heidän häpeäksi täytyy mainita että Susanna Koskella oli enemmän munaa kuin puolueen miehillä. Hän ei pummien selityksiä kuunnellut vaan löi luun kurkkuun toteamalla, että kaikilla meillä on rajoitteita. Meidän yhteiskuntaopin opettajakin sanoi yläasteella, että työrajoitteinen on oikeasti työpinnari ja haukkui sosiaalipummit sekä näiden elättäjät. Mies oli oikeistolainen ja hyvä opettaja, sain toki kympin hänen kursseistaan.

Oliko tämä teidän oppikirja:

https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/71ws2Lp4S8L.jpg

Varmasti on kasvatettu hyvää ainesta tuolla, ei siinä mitään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/720 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätäpä minäkin olen ihmetellyt.

Kokoomus sosiaali/terveyden/vanhustenhuollosta vastaavana kuulostaa yhtä loogiselta kuin:

- Kuuro ääniteknikko

- Sokea bussikuski

- Alkoholisti viinanvartijana

Odotettavissa siis yksityistämiskuppausta, palvelujen huonontumista ja kallistumista

Punikkihallituksen koronanhoitoperiaate oli alusta pitäen "minä osaan ihan ite" -periaatteella ja heti kahden vuoden jälkeen "minä ite" huomasi, että meillähän on kattava työterveyshuolto kokonaan hyödyntämättä esimerkiksi rokotusten antamisessa.

Sipilän sotemallissa oli valinnanmahdollisuus käyttää julkista tai yksityistä terveydenhoitoa. Punikkimallissa luonnollisesti käytetään julkista, joka viime aikaisten uutisten perusteella vanhustenhoidossa on vähintäänkin yhtä huonoa ellei huonompaakin kuin yksityisellä puolella.

Vierailija
184/720 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokoomus sosiaali/terveyden/vanhustenhuollosta vastaavana kuulostaa yhtä loogiselta kuin:

- Kuuro ääniteknikko

- Sokea bussikuski

Odotettavissa siis yksityistämiskuppausta, palvelujen huonontumista ja kallistumista

Mut hei, me ollaan keksitty tämmönen loistava juttu ku valinnan vapaus, ootsä kuullu? Siin voi niinku itse valita, että meneeks yksityisel vai julkisel. Tietysti kannattaa unohtaa, että sellainen vapaus on ollut jo iät ja ajat, mut hei, ei anneta sen hidastaa hyvää pöhinää. Omiin ja kavereiden taskuun saadaan täl taval enemmän fyrkkaa, ku monikansallisten terveys- ja sosiaalipalveluyritysten osakkeiden arvo vaan nousee. Ja ei se haittaa vaik ne voitot valuu jonnekin veroparatiiseihin, kunhan meille ja kavereille vaan tulee lisää louvoo. 

Vierailija
185/720 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka muka äänestää kokoomusta? No esimerkiksi minä, aivan tavallinen palkansaaja. Joka ajattelee, että yhteiskunnan on tuotettava rahaa voidakseen tarjota esimerkiksi näitä vanhuspalveluita, sairaalahoitoa, lääkäripalveluita, pelastuspalveluita ja neuvoloita. Totta kai minä haluaisin kaikkien palveluiden olevan ilmaisia. Ja totta kai olisi kiva, että työntekijöille maksettaisiin hyvää palkkaa. Kuka ei haluaisi? Kysymys on siitä, että nämä palvelut pitää rahoittaa jollain, ja jostain syystä esimerkiksi vasemmistoliittoa äänestävät eivät ymmärrä ettei raha putoa taivaasta. Raha täytyy luoda ja tehdä, ja raha tehdään yrityksissä. Vai ajatteletteko että riittää kun valtio painaa seteleitä? Jos yritykset verotetaan hengiltä (ja yrittäjät jne), niin ei ketään enää kiinnosta ottaa yrittäjäriskejä, kun mahdollista tuottoa ei kuitenkaan saa pitää itsellään. Ja kun tämä kuvio toteutuu (ja on osittain toteutunutkin, Suomessa esim paljon kannattavia yrityksiä jotka lakkautetaan koska jatkajaa ei löydy omistajan eläköidyttyä), niin ei vaan ole rahaa millä hyvinvointiyhteiskuntaan voisi pyörittää. Ymmärrättehän että se raha mitä julkisen puolen työntekijöille maksetaan tulee yrityksiltä? Pienipalkkaiset julkisen puolen työntekijät pissaavat omiin muroihinsa äänestämällä esim. vasemmistoliittoa, joka käytännössä haluaa rapauttaa sen lähteen, mistä nuo heidän palkkansa tulevat.

Toivoisin että ihmiset osaisivat katsoa kokonaiskuvaa. En minä äänestä sen perusteella, mitä haluan itselleni. Äänestän sen perusteella, miten ajattelen että yhteiskunta saadaan toimimaan.

Vierailija
186/720 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaaliväärennös. Vaalippuja väörennetty. Suomessa vaalipropagandaa.

Vierailija
187/720 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Kuuro ääniteknikko

- Sokea bussikuski

Ääniteknikot onkin kuuroja, ainakin monien kenserttien korvia särkevästä äänitasosta päätellen. 

Mutta itse asiasta, kyse on siitä että kokoomuksen kannattajat ovat ahkeria äänestämään kaikissa vaaleissa, kun taas PS:n kannattajat vaan valittaa eikä mene äänestämään.

Vierailija
188/720 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin ei ole normaalin palkansaajan asialla? Nimenomaan on sellaisen joka elättää itse itsensä eikä ole tukien varassa. Kukaan muu ei suojele sinua verojen nostolta että kaikenmaailman kotonamakaajat saisivat parhaimmat etuudet. Vassarit tekevät juuri tuota ja ovat palkansaajan vihollinen nro 1. 

Vastatkaa sinä ja muut kokoomusta äänestäneet, että miten edellinen porvarihallitus paransi teidän etujanne?

Vai onko kok äänestäjille tärkeintä että ”pummia” kuritetaan vaikka siitä ei itse millään tavalla hyötyisi yhteiskunta eikä edes kokkari itse?

Haluan tietää, itsellä mennyt ihan ohi. Minulle kävi päinvastoin, vaikka työssäkäyvä keskituloinen.

Vierailija
189/720 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokoomusta äänestää ne, jotka maksavat sotekuluista 80%.

Vastuunkantajat äänestää kokoomusta.

Vierailija
190/720 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka muka äänestää kokoomusta? No esimerkiksi minä, aivan tavallinen palkansaaja. Joka ajattelee, että yhteiskunnan on tuotettava rahaa voidakseen tarjota esimerkiksi näitä vanhuspalveluita, sairaalahoitoa, lääkäripalveluita, pelastuspalveluita ja neuvoloita. Totta kai minä haluaisin kaikkien palveluiden olevan ilmaisia. Ja totta kai olisi kiva, että työntekijöille maksettaisiin hyvää palkkaa. Kuka ei haluaisi? Kysymys on siitä, että nämä palvelut pitää rahoittaa jollain, ja jostain syystä esimerkiksi vasemmistoliittoa äänestävät eivät ymmärrä ettei raha putoa taivaasta. Raha täytyy luoda ja tehdä, ja raha tehdään yrityksissä. Vai ajatteletteko että riittää kun valtio painaa seteleitä? Jos yritykset verotetaan hengiltä (ja yrittäjät jne), niin ei ketään enää kiinnosta ottaa yrittäjäriskejä, kun mahdollista tuottoa ei kuitenkaan saa pitää itsellään. Ja kun tämä kuvio toteutuu (ja on osittain toteutunutkin, Suomessa esim paljon kannattavia yrityksiä jotka lakkautetaan koska jatkajaa ei löydy omistajan eläköidyttyä), niin ei vaan ole rahaa millä hyvinvointiyhteiskuntaan voisi pyörittää. Ymmärrättehän että se raha mitä julkisen puolen työntekijöille maksetaan tulee yrityksiltä? Pienipalkkaiset julkisen puolen työntekijät pissaavat omiin muroihinsa äänestämällä esim. vasemmistoliittoa, joka käytännössä haluaa rapauttaa sen lähteen, mistä nuo heidän palkkansa tulevat.

Toivoisin että ihmiset osaisivat katsoa kokonaiskuvaa. En minä äänestä sen perusteella, mitä haluan itselleni. Äänestän sen perusteella, miten ajattelen että yhteiskunta saadaan toimimaan.

Juurikin näin! Hyvä kirjoitus. 

191/720 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me Mersupersut siirryimme takaisin kokoomukseen.

Ai montako teitä oli?

Vierailija
192/720 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin ei ole normaalin palkansaajan asialla? Nimenomaan on sellaisen joka elättää itse itsensä eikä ole tukien varassa. Kukaan muu ei suojele sinua verojen nostolta että kaikenmaailman kotonamakaajat saisivat parhaimmat etuudet. Vassarit tekevät juuri tuota ja ovat palkansaajan vihollinen nro 1. 

Vastatkaa sinä ja muut kokoomusta äänestäneet, että miten edellinen porvarihallitus paransi teidän etujanne?

Vai onko kok äänestäjille tärkeintä että ”pummia” kuritetaan vaikka siitä ei itse millään tavalla hyötyisi yhteiskunta eikä edes kokkari itse?

Haluan tietää, itsellä mennyt ihan ohi. Minulle kävi päinvastoin, vaikka työssäkäyvä keskituloinen.

Tämähän se. Peruskokkari on vain kateellinen niille, jotka "pummivat" eli ovat työttömiä, sairaita tai molempia. Ei kokoomuksen politiikka anna lisää teille, se vain ohjaa lisää rahaa todella harvojen taskuun. Onhan se ihan saatanan irvokasta, että jotkut Jeff Bezosit ja Elon Muskit lentelevät huvikseen avaruudessa, kun sillä rahalla olisi saatu jotain oikeasti tärkeääkin. Suomenkin ökyrikkaat tekevät kaikkensa välttääkseen verojen maksun, tämä kuuluisa "verosuunnittelu" eli veronkierto vie joidenkin arvioiden mukaan valtiolta tuloja 8 miljardia vuodessa. Mutta eihän se ketään kiinnosta. Riistokapitalismi on muutenkin todella kiva asia, jonka vuoksi mm. maapallon luonto on raiskattu koko lailla peruuttamattomasti. Ja tästä ovat hyötyneet ja hyötyvät se ökyrikas promille. Mutta ollaan hyvän asian puolesta, hei!

Vierailija
193/720 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen järkevä äänestää Kokoomusta. Täytyisi ymmärtää kuinka talous toimii, niin tajuaisi myös, että kaikki hyvinvointi tulee rahasta ja raha tulee yrityksiltä ja nimenomaan vientiä tekeviltä yrityksiltä.

Sdp olis muuten ihan ok, mutta en ole kuullut heiltä yhtään järkevää kommenttia siitä, mistä rahaa tulee.

Ainahan on kiva jakaa rahaa ja hyvinvointia, mutta ensin on varmistettava, että on mitä jakaa. Kokoomus on ainoa, joka keskittyy yhtään siihen.

Ja turha tulla urputtamaan verojen nostoa ja lainan ottoa. Kohta ollaan samassa tilanteessa kuin 90-luvun lamassa eikä edes saada lainaa enää mistään. Firmat kaatuu eikä ole ketään ketä verottaa ja ihmiset alkaa taas joukoittain ta pp am ajan itseään. Sitäkö se hyvinvointi on?! Sairaanhoitajat tuntuu äänestävän sitä.

Vierailija
194/720 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan Suomessa paljon keski- ja hyvätuloisia.

Olisiko syynä Totaalinen Vaalivilppi. Samanlainen kuin USAssa kun Biden valittiin, vaikka Trump Voitti vaalit. (Suomen historian tutkija kertoi sen Mtv1 uutisissa).

Vierailija
195/720 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina äänestänyt kokoomusta ja todennäköisesti jatkossakin. Ainoa puolue, joka ajaa nettomaksajien asiaa. Nettomaksajista on Suomessa pulaa, ja se läsähtää vasten nykyisen jakohallituksen kasvoja ennen seuraavia vaaleja

Vierailija
196/720 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yllätys. Hyvässä asemassa olevat on olleet aktiivisempia äänestäjiä. Asia on selvä ja oli tiedossa ennakkoon. Vaaleihin ei ole juurikaan kiinnostusta huonompiosaisilla ja se näkyy äänestys aktiivisuudessa.

Vierailija
197/720 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunne paljon dippainssimiehiä, joille tehokkuus ja yksityistäminen on kuin uskonto. Ne ihan oikeasti kuvittelee, että niiden lapset ja vanhukset saa parempaa hoitoa yksityisessä päiväkodissa/hoitolaitoksessa kuin julkisessa. Eivät ymmärrä omaa mantraansa.

Miksi Terveystalolla asioivan tiedot siirtyvät sujuvasti Kajaanista Helsinkiin, mutta julkisella puolen mikään tieto ei siirry mihinkään, vaikka on ollut paljon enemmän rahaa ja aikaa toteuttaa? Jopa Makuuni muistaa, mitä filmejä vuokrasin 15 v sitten, mutta julkisella ei ole tietoa edes rokotuksista tuolta ajalta.

Olen työskennellyt valtaosan urasta julkisella ja sanonpahan vaan, että siellä työn organisointi on samaa tasoa kuin jossain rupuisissa nakkikiskoissa.

Vierailija
198/720 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämähän se. Peruskokkari on vain kateellinen niille, jotka "pummivat" eli ovat työttömiä, sairaita tai molempia. Ei kokoomuksen politiikka anna lisää teille, se vain ohjaa lisää rahaa todella harvojen taskuun. Onhan se ihan saatanan irvokasta, että jotkut Jeff Bezosit ja Elon Muskit lentelevät huvikseen avaruudessa, kun sillä rahalla olisi saatu jotain oikeasti tärkeääkin. Suomenkin ökyrikkaat tekevät kaikkensa välttääkseen verojen maksun, tämä kuuluisa "verosuunnittelu" eli veronkierto vie joidenkin arvioiden mukaan valtiolta tuloja 8 miljardia vuodessa. Mutta eihän se ketään kiinnosta. Riistokapitalismi on muutenkin todella kiva asia, jonka vuoksi mm. maapallon luonto on raiskattu koko lailla peruuttamattomasti. Ja tästä ovat hyötyneet ja hyötyvät se ökyrikas promille. Mutta ollaan hyvän asian puolesta, hei!

Noita Bezoseja ja Muskeja syntyy nimenomaisesti silloin, kun markkinat eivät toimi. Ja toimivat markkinat ovat se, mitä vasemmisto vastustaa. Maissa, joissa ei ole monopoleja ei kukaan tee monopolivoittojakaan. Suomi ja Eurooppa on lähempänä kapitalistista markkinataloutta kuin USA, jossa firmojen annetaan päästä monopoliasemaan.

Vierailija
199/720 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkia alkaa kyllästyttämään vasemmistohallituksen säätö.

Vierailija
200/720 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä porvarina haluan, että ne pummin rahat menevät niille, jotka niitä oikeasti tarvitsevat. Kaikki eivät ole katsos niin ahneita, että ajattelevat vain omaa napaansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kahdeksan