Miten kokoomuksen kannatus voi olla noin suuri?
Ketkä heitä oikein äänestää? Eivät ole tavallisen palkansaajan asialla.
Kommentit (720)
Vaalien tulosillassa mainittiin, että ammattiryhmistä lääkärit saanet eniten ääniä. Lääkärin kuvittelisin olevab kokoomuksen ehdokas. Äänestäjät ovat voineet valita ammatin perusteella, jollei ole mihinkään puolueseen sitoutunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tampereella äänestetty kokoomus johtoon????????????
En usko.
Hitaastihan se Tampereen tulipunaisuus alkaa uudistua, mutta hyvä, jos suunta alkaa löytyä.
Niin, viime kuntavaaleissa demareilla oli pin-up-tyttönä Marin. Kuinka kävi? Tamperelaiset äänestivät Kokoomuksen johtoon ja Kokoomuksen Ikosesta tuli pormestari. (Demareitten Lyly tumpattiin roskikseen, mutta nyt se taas yrittää päästä johonkin hyvään johtavaan asemaan näissä vaaleissa).
Kokoomus on ainoa järkipuolue. Ajaa tarkkaa taloutta.
Kaikki muut on törsäripuolueita.
Eli haihattelijoita.
Vierailija kirjoitti:
Pelkään tulevaisuuttani kokoomuslaisessa Suomessa. Olen varaton ja pitkäaikaistyötön. Olen vuosikymmenten varrella tehnyt aika paljon töitä ja maksellut kiltisti veroja. Jos oikeistolaistumiskehitys jatkuu, takuueläkkeni ei riitä normaaliin elämiseen. Kokoomus haluaisi alentaa asumistukea ja toimeentulotukea, joita epäilemättä tarvitsen eläessäni heikkenevän kotipalvelun turvin yksinäisenä vanhuksena täällä Helsingissä. Mulle tärkeintä politiikassa on hyvinvointiyhteiskunnan ylläpitämisen turvaaminen ja kunnollisten palvelujen tuottaminen IHAN KOKO MAASSA.
Siksi olisin nyt äänestänyt vasemmistoa ja tulen aina äänestämäänkin.
Minä olen yrittäjä ja en edes saa varmaan tulevaisuutta mitään eläkettä kun Suomessa on yrittäjien elämä tehty niin vaikeaksi.
Ehkä sinun pitää tehdä kuten minäkin... laita sukanvarteen säästöön. Teen niin vaikka palkkani on pieni, enkä saa mitään tukia mistään.
Ihmiset ovat kyllästyneitä surkeaan talousosaamiseen jossa laina on ainoa lääke.
Vierailija kirjoitti:
Kokoomus on ainoa järkipuolue. Ajaa tarkkaa taloutta.
Kaikki muut on törsäripuolueita.
Eli haihattelijoita.
Jep ja eletään toisten rahoilla. Täälläkin ketjussa itketään että jos ei saa enää asumistukea... hitto tehkää töitä!!! Asukaa niin että rahat riittää!
Rokottamattomat eivät käyneet äänestämässä eikä muut pelokkaat ja sairaat. Siksi äänestysprosentti jäi noin alhaiseksi.
Törsäys alkaa varmaan hirvittää jopa tamperelaisia. Lisäksi täällä on Coxa, jonka vassarit haluavat hajottaa, vaikka tekee tehokkaasti korkealaatuista työtä.
Vierailija kirjoitti:
Pelkään tulevaisuuttani kokoomuslaisessa Suomessa. Olen varaton ja pitkäaikaistyötön. Olen vuosikymmenten varrella tehnyt aika paljon töitä ja maksellut kiltisti veroja. Jos oikeistolaistumiskehitys jatkuu, takuueläkkeni ei riitä normaaliin elämiseen. Kokoomus haluaisi alentaa asumistukea ja toimeentulotukea, joita epäilemättä tarvitsen eläessäni heikkenevän kotipalvelun turvin yksinäisenä vanhuksena täällä Helsingissä. Mulle tärkeintä politiikassa on hyvinvointiyhteiskunnan ylläpitämisen turvaaminen ja kunnollisten palvelujen tuottaminen IHAN KOKO MAASSA.
Siksi olisin nyt äänestänyt vasemmistoa ja tulen aina äänestämäänkin.
Kokoomuslainen Suomi olisi sinun pelastuksesi. Silloin tehtäisiin edes järkevää politiikkaa.
Nämä sinun vasemmistolaisesi ovat nyt tuhonneet Suomen talouden täysin ja vielä ehtivät tuhota enemmänkin.
Ole kiitollinen, jos Kokoomus pääsee valtaan. Silloin on edes jotain toivoa, että selvitään jotenkin tilanteesta, kun näiden koheleittten vasemmistolaisten muijien velkoja joudutaan maksamaan korkojen kohottua ja inflaation laukatessa.
Yleensä kokoomusta äänestävien korkeakoulutettujen ja yrittäjien äänestysprosentti on hyvä, mutta nukkuvissa on eniten duunareita ja alemman koulutuksen saaneita eli juuri niitä, joiden elämää julkiset palvelut koskevat. En ymmärrä miksi jättävät äänestämättä niissä vaaleissa, joissa pystyisivät ehkä eniten vaikuttamaan omiin palveluihinsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokoomusta äänestää ne, jotka maksavat sotekuluista 80%.
Höpöhöpö. Kokoomuslaiset eivät maksa juuri ollenkaan veroja, heillä on tilit Caymanilla ja tulot kierrätetään yhtiön kautta pääomatuloiksi.
Suomen oikeistolaisimmat puolueet ovat surkeimpia veronmaksajia huolimatta siitä, että erittäin mielellään ovat käsi ojossa ottamassa koronatukia ja muita verovaroista kustannettuja vastikkeettomia etuuksia yrityksilleen, joiden voitot pitävät itse, kts. ensimmäinen kappale.
Mä olen kokoomuslainen ja mitään muuta en oo tehnytkään kun maksanut veroja koko ikäni. Luuletteko te että yli 20% suomalaisista on jotain rikkaita jotka kiertelee veroja. Me ollaan myös pienyrittäjiä ja työläisiä.
Tyypillisesti sairaanhoitajat, opettajat, poliisit jne eli kaikki ne, joilla on terveet arvot ja käyvät töissä ovat Kokoomuksen peruskannattajakuntaa. Ei se raha, vaan ne arvot ja niiden mukaan eläminen.
Vierailija kirjoitti:
Keravalaiset äänestäny kokoomuksen johtoon???????
Niin, usko tai älä, Keravalla asuu hyvätuloisia. Vieläpä melko paljon, sen verran kalliita asunnot on verrattuna vaikka naapurikuntiin Tuusulaan ja Sipooseen. Muutama kerrostalollinen löytyy noita syrjäytyneitä reppanoita, jotka ovat pilanneet kaupungin maineen.
Meillä äänestettiin näissäkin vaaleissa kokoomusta. Itse tekniikan tohtori teollisuuden johtotehtävissä, vaimo lääketieteen tohtori. Kokoomus ei ole missään määrin hyvä, mutta paras huonoista vaihtoehdoista. Esim. joku Vasemmistoliitto haluaisi meidänlaiset maasta.
Kokoomus on työväestön ja tavallisen kansan dystopia.
Olen aina äänestänyt Kokoomusta, aina tehnyt paljon töitä (opiskelujen ohella myös mäkkärin kassalla), joskus jopa kahta työtä. Olen korkeasti koulutettu ja nykyään kuulun ylimpään tulokymmenykseen (ei muuten paljon vaadita, että pääsee Suomessa tuohon ryhmään). En ole koskaan kiertänyt veroja. Kokoomus on ainoa puolue, jota kiinnostaa miten tämän ankean maan rahoitus järjestetään.
Ihan sama mulle. En asu landella. 😁
Saamapuolella olevat äänestävät vasemmistoa. Ne jotka maksavat lystin, äänestävät kokoomusta.
Suomalaisten usko sosialismiin on rapissut. Kokoomus kerää potin.
Länsi-Uudellamaalla ei onneksi ole mitään pelkoa kepulistien tai vasemmiston ylivallasta.
Ja miksi ihmisten ei enää tarvitse kasvattaa lapsiaan ja huumeiden käyttäjillekin pitää kustantaa julkiset huumeidenkäyttöhuoneet? Pitääkö niihin vielä saada kuntosali, uimahalli ja muut virikkeetkin ilmaiseksi, kun onhan se nyt mukavampaa vetää kamaa kun virikeympäristö on kunnossa. Ja ilmaiset ruuat tietysti.